Şimdi Ara

RACE CHIP (8. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.210
Cevap
26
Favori
294.948
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • bana 850 tl kaçtı kardeşim , araçtan söktüm firmayı da aradım chipi geri alın diye, sizin ilinizden alıcı olursa size yönlendirelim diye kıvırdılar, ayarlarını azalttım arttırdım hiç bir işe yaramadı, benim ki gibi turbo ve kompresörlü motorda bir işe yaramadıysa ( abt yazılımla güç 140-210bg arasında değişiyor) siz düşünün...
  • quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    bana 850 tl kaçtı kardeşim , araçtan söktüm firmayı da aradım chipi geri alın diye, sizin ilinizden alıcı olursa size yönlendirelim diye kıvırdılar, ayarlarını azalttım arttırdım hiç bir işe yaramadı, benim ki gibi turbo ve kompresörlü motorda bir işe yaramadıysa ( abt yazılımla güç 140-210bg arasında değişiyor) siz düşünün...

    Sizin arac benzinli degilmiydi ??
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    bana 850 tl kaçtı kardeşim , araçtan söktüm firmayı da aradım chipi geri alın diye, sizin ilinizden alıcı olursa size yönlendirelim diye kıvırdılar, ayarlarını azalttım arttırdım hiç bir işe yaramadı, benim ki gibi turbo ve kompresörlü motorda bir işe yaramadıysa ( abt yazılımla güç 140-210bg arasında değişiyor) siz düşünün...

    Sizin arac benzinli degilmiydi ??


    benzinli olunca ne oluyor ki
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    bana 850 tl kaçtı kardeşim , araçtan söktüm firmayı da aradım chipi geri alın diye, sizin ilinizden alıcı olursa size yönlendirelim diye kıvırdılar, ayarlarını azalttım arttırdım hiç bir işe yaramadı, benim ki gibi turbo ve kompresörlü motorda bir işe yaramadıysa ( abt yazılımla güç 140-210bg arasında değişiyor) siz düşünün...

    Sizin arac benzinli degilmiydi ??


    benzinli olunca ne oluyor ki

    Chipler turbo dizel araclar icin benzinli olan her arac icin chip yok diye biliyorum kaldiki asiri pahali benzinli araclar icin olan chipler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    bana 850 tl kaçtı kardeşim , araçtan söktüm firmayı da aradım chipi geri alın diye, sizin ilinizden alıcı olursa size yönlendirelim diye kıvırdılar, ayarlarını azalttım arttırdım hiç bir işe yaramadı, benim ki gibi turbo ve kompresörlü motorda bir işe yaramadıysa ( abt yazılımla güç 140-210bg arasında değişiyor) siz düşünün...

    Sizin arac benzinli degilmiydi ??


    benzinli olunca ne oluyor ki

    Chipler turbo dizel araclar icin benzinli olan her arac icin chip yok diye biliyorum kaldiki asiri pahali benzinli araclar icin olan chipler


    chiplerde güç artışı turbo ve kompresörlü motorlarda fazlalaşır yani atmosferik bir dizelde chip çok işe yaramayacaktır yani işin sırrı turbo yada kompresörde




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: Blue_Knight


    quote:

    Orijinalden alıntı: troy


    quote:

    Orijinalden alıntı: evolvo

    bana 850 tl kaçtı kardeşim , araçtan söktüm firmayı da aradım chipi geri alın diye, sizin ilinizden alıcı olursa size yönlendirelim diye kıvırdılar, ayarlarını azalttım arttırdım hiç bir işe yaramadı, benim ki gibi turbo ve kompresörlü motorda bir işe yaramadıysa ( abt yazılımla güç 140-210bg arasında değişiyor) siz düşünün...

    Sizin arac benzinli degilmiydi ??


    benzinli olunca ne oluyor ki

    Chipler turbo dizel araclar icin benzinli olan her arac icin chip yok diye biliyorum kaldiki asiri pahali benzinli araclar icin olan chipler


    chiplerde güç artışı turbo ve kompresörlü motorlarda fazlalaşır yani atmosferik bir dizelde chip çok işe yaramayacaktır yani işin sırrı turbo yada kompresörde

    Aynen oyle Alniz racechip.de den de bakabilirsiniz benzinli araclad icin satilan chipler 400 kusur euroydu pro modeli




  • İlk aldığımda beklediğim gibi olmadığını düşünmüştüm, ancak uzun yolda farkını çok rahat ortaya koydu... Ankara dan sonra bir müddet chip i devre dışı bıraktım ve 2 bin devirin altında aracın gitmediği gördüm ve ayrıca rampalarda 110-120 hızlarda düşme gözlemledim, chipi tekrar taktığımda 2 bin devirin altında araç topluyor ve rampalarda 6 da dahi olsa hiç bir düşmeye raslamadım... özellik hız sabitlemede iken rampalarda araç kendisi yüklendiğin de gücü çok rahat alabiliyorsunuz... Aynı zamanda gaza sabit hızla giderken dokunduğunuzda aracın hızlanması hiissedilir derecede arttıı... Şu an için tahminim 105 hp ye yakın bir güç ve 230 a yakın bir tork olduğu düşünüyorum...
  • 1. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7
    2. Pod: 8 9 A B C D E F 0 1 2 3 4 5 6 7

    Güç ayarlarını da şu şekilde kullanıyorum..
    1. pot 1 i gösteriyor yani 10. seviyede...
    2.pot d de yani 6. seviyede

    1. pot güç artışı için kademe başına yüzde 1.5 artış sağlıyor bu da araca yüzde 15 güç veriyor demektir bu da yaklaşık 15 hp yapar...
    2. pot tork bandını ayarlıyor... Onu 2 ye kadar çıkardığımda sanki motorda dnegesizlik oldu gibi geldiği için düşürdüm ve d de gayet güzel çalışma olduğuna karar verdim....

    BU ayarlarla araç gayet güzel çalışıyor, ve bence bu chip olayı olmadığında aracı çok vites değiştirmek gereken ortamlarda kullanmak tam bir işkenceye dönüşüyor....
  • ........................

    silindi. hatalı konu.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ridleyscott -- 7 Ağustos 2011; 4:46:51 >
  • Merhaba ben de 2 aydır Caddy 1.6 TDi CR DSG aracımda Racechip Pro versiyon kullanıyorum. Pro da ekstra olarak boost sensöre bağlanan (altta intercooler girişinde) bir fiş daha var, o yüzden normal versiyon kadar montajı kolay değil. Standart hava filtresi ile F-9 ayarında kullanıyorum. Geldiğinde ayarı D-1 deydi. 1.6 dsg ler torku 1500 ile 2500 arasında verdiğinden çok geç devreye giriyordu. Denemelerim sonucunda ilk ayarı çok açtığınızda aracın fazla yakıttan boğulduğu , toparlayamadığı kanaatine vardım. Ben genelde şehir içi kullandığımdan mümkün olan en düşük devirde devreye girmesi için 2. switch i 9 yani en düşük konumuna aldım. şimdi 1800 civarında devreye girip 4000 devirlere kadar gücü hissettiriyor. Aracım şehir içinde sanki bir rokete dönüştü , bunda dsg şanzıman olmasının da etkisi var tabi, yokuş yukarı yollarda 2. viteste bile boost anında 2500 devirden sonra aracım patinaj çekip 4000 lere kadar vuruyor. Son hızım ise Makaslı ticari bir araç için "benim" psikolojik limitim olan 180 km/s , daha üzerini aracın güvenli olmadığını düşünerek zorlamadım. Yalnız ilk ayarı bir iki kademe daha arttırınca son hız da etkisi daha fazla. Bu ayarlarda da klima açıkken birden yüklenince 2500-3000 devir arası araçta bir yığılma olup sonra toparlıyor, bu da hoşuma gitmediğimden bu ayarda kaldım. Arıza ışığı yanmıyor, duman atmıyor. Devamlı agresif kullanımıma rağmen şehir içi 8 lt ortalamayı (yol bilgisayarına göre, şahsen ölçmedim hiç) geçmiyor. Uzun yolda ise cruise control e bağlayıp 90-95 km ye yani 2000 devir civarına sabitlerseniz (turbo devreye tam girmeden) 5.5-6 lt/100km gibi bir tüketim yapıyor (tam yüklü araçta) Ayrıca 1.8T gibi genelde %80 i tüplü olan araçlara rampalarda ve kırmızı ışık kalkışlarında bu ne yahu dedirttiğine eminim :) Kiti Almanya'dan kardeşim alıp valizinde getirdi. Memnun muyum. Evet, aracım çok daha keyifli ve benzinli araçlardan çok daha atak. Klima açıkken bile en ufak bir bayılma, çekmeme durumu yok. Daha önceki Audi A4 1.6 8V aracımdan sonra feza roketi gibi :) %100 tavsiye ederim fakat ilk ayarlama kısmı biraz zahmetli, standart ayarları ile bir halta benzemiyordu, ilk günden o santa fe forumu bulup ayarlamalara başlamıştım. Tavsiyem her ayarı değiştirdiğinizde box un kablosunu da söküp takmanız, bence söküp takmayınca hafızasını sıfırlamıyor. Umarım faydalı olmuşumdur. Mesela aracım düz vites olsaydı başka ayarlar denenebilirdi fakat, dsg nin aracıma göre yazılımı vitesleri düşük devirlerde değiştirmeye programlanmış. Onu da ayarlayabiliyor olsaydım, fanteziler üretebilirdim. Diğer 1.6 tdi cr kullanıcılarından ayarlarını paylaşmalarını rica ediyorum. Chip ile 5000 km den fazla yaptım, çok memnunum, 15000 bakımından sonra K&N kutu içi hava filtresi de düşünüyorum.




  • Ayarlari bi ben denemedim bana hangi ayarlari tavsiye edersiniz turbo 2000 devirde giriyor diye biliyorum bizim aracta
  • @nitehawk
    Biz de işte Caddy kullanıyoruz,ama hiç chip ihtiyacı hissetmemiştik.
    Laguna 3 1.5 dci 110 bg aracıma ben de pro versiyonundan sipariş ettim,Almanyada bulunan bir tanıdık gelirken getirecek.

    İnşallah pişman olmayız.Ayar kısmına gelince sizlerden yardım almak isterim.

    Peki güç artışını hiç ölçtürdünüz mü,yaklaşık olarak ne aldınız ?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi DRAGUT -- 27 Ağustos 2011; 10:02:12 >
  • Güç artışı dışında özellikle ara hızlanmaları çok iyileşti, yani esnekliği çok güzel oldu, motor ara devirleri çok istekli ve seri çeviriyor. Yapı itibariyle araç yük taşıma amaçlı olduğundan vites oranları hız değil tork üretme amacıyla seçilmiş. Araç ara viteslerde de kortuğa yapıştırmaya başladı. Ben çok memnunum, dyno ölçümü yapmadım fakat performanstan çok memnunum. Tahmini birşey söylemek zor fakat neredeyse %20-25 fark etti diyebilirim. Almışken Pro versiyon almak uzun vadede daha faydalı olur çünkü normal versiyon splash proof yani sıçrama korumalı, pro versiyon water proof , gövde alüminyum, kapakları silikon lastik contalı ve vidaların üzerinde sızıntıyı önlemek için o ring var. Gerçi Radyo kontrollü araçlardan edindiğim ufak bir hile ile waterproof hale getirilebilir. Radyo kontrol ünitelerini bildiğimiz balonun içine koyup ağzını bağlıyordum su geçirmez oluyordu. Yoğun yağmur altında işe yarar kesinlikle. Cihaz biraz büyükçe olduğundan büyük balon işe yarayabilir. Cihazın soketi korumasız, oradan ıslanmasından korkuyorum.




  • Evet arkadaşlar,en sonunda benim race chip de geldi (pro) ve bugün aracıma takıp deneyebildim.

    Dün aracım servisteydi,bakımdan sonra da hemen takmak istedim.Takacağım yer konusunda tereddütlerim vardı,dolayısıyla servisteki arkadaşlara danıştım.Hemen orada cihazı beraber taktık.

    Ankara-Konya yolunda denemeye çıktık,fabrika ayarlarıyla.
    Sonucu hemen farkettim,özellikle 1 ve 2 deki ivmelenmeyi.Yanımda yetkili servisten de arkadaş var,çok merak ediyordu sonucu.

    Dönüşte Cevizlidere'nin meşhur rampalarından birine durduk,klimayı da sonuna kadar açtık.1.podu 4 'e aldım, 2 inciye ellemedim.

    Araba o rampada 2.viteste patinaj atmaya başladı,gözlerime inanamıyordum,aracımı tanıyamadım.
    Servise dönüşte aracı servisteki arkadaşa verdim,aracı o götürdü.Günde 15-20 araç kullandığını,kullandığı Lagunalar arasında çok fark olduğunu,sonucun onu çok şaşırttığını söyledi.Yalnız 2.pod konusunda emin olamadık.

    Bilen arkadaşlardan yardım istiyorum,kafam karışmış durumda.Cihazın düşük devirlerde devreye girmesi için kademeyi düşürmeli mi artırmalı mı ?

    Sonuç ;

    Almayı düşünen ve kararsız kalan arkadaşlara tavsiye ediyorum,hiç düşünmeden alsınlar.Yazılım yoluyla tuning işi yapan arkadaşların karalamalarına da kulak asmasınlar.Çünkü iş orada tamamen duygusallaşıyor.

    Aracı dynoya sokmayı da düşünüyorum,yakıt tüketimi ile beraber sonuçları buraya yazarım.




  • ben yarin takip gene denicem
  • Benim bildiğim ikinci potun değeri arttırıldığında tork bandı genişler, yani potun başlangıç değerinde olması demek minimum etki etmesi demektir... Denemelerim sonucunda da bu kanıya vardım ancak çok yüksek değerlere potu açmadım, şu an için cihazın 3 de 1 gücünü kullanıyorum bu bile bana yetti, çok fazla zorlamanın şu an için bana bir artısı yok, 6. vites 1800-1900 devir gibi tam dolu iken bile aracım la yol alabiliyorum....
    Ve bir not düşeyim...
    Chip boxun değerini ne kadar açarsanız yol bilgisayarı o kadar az gösterir, ancak bu az yaktığı anlmaına gelmiyor... Daha önce ne yakıyorsa yine o yakıyor... Bunu defalarca test ettim... yaklaşık yüzde 10 luk bir sapma bekleyin derim... Şu an benim güç değerlerim düşük olduğu için hemen hemen yol testlerim de (depo doldurup boşaltıp tekrar doldurmada) çok az bir sapma var, belki yüzde 2-3 gibi, bu sapma cihazdan mı orjinalde mi geliyor ona bir şey diyemeyeceğim...




  • Bende bugun taktim tekrar ayarlari ilk potu 5 ikinciyi 9 yaptim ve su anda cok guzel oldu onceden 120 km hizda 2200 devirde falan giderdi simdi 1900 2000 arasi degisiyor bu 2. Potu tam tutturdum sanki :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: troy

    Bende bugun taktim tekrar ayarlari ilk potu 5 ikinciyi 9 yaptim ve su anda cok guzel oldu onceden 120 km hizda 2200 devirde falan giderdi simdi 1900 2000 arasi degisiyor bu 2. Potu tam tutturdum sanki :)


    Devir hız ilşkisi sabittir, gücün artıp azalması ile değişmez, sanırım ayrı viteslerde kontrol etmişsin hız devir ilişkisini...
  • 2. pot sorup anladığım kadarı ile devir tork bandını genişletiyor...
    Mesela orjinal hali 1750-2500 devirde tam güçken, ayar yükseltmesinden sonra1650-2750 devir aralığında tam güç vermesi gibi... Burada bizi şaşırtan olay şu...
    Biz 2. potu sıfırda bıraksak bile her şekilde bizim düşük devirimiz ve yüksek devirimiz belli miktar iyileşecek, çünki 1500 devirde 50 hp 100 nm tork veren makine yüzde 20 lik güç artışında chip den osnra aynı devirde 60 hp 120 nm tork verecek ki bizde, bunu hissdeceğiz.... Ama ikinci potu arttırdığımızda max güç başlangıç deviri aşağıya ineceğinden bizim 60 hp oalcak 65, 120 oalcak 130.... Bu bize gücü daha uzun bir devir aralıpında kullanmamızı sağlacayak bu da daha az vites değiştirme demek...
    Ben şu an değerleri 2 pot da da D de tutuyorum...
    Her değer için yüzde 1.5 artışla 6*1.5=yüzde 9 güç artışı demek... Sonuç olarak 5.4 lük hp artışı ile aracım 95.4 hp tork da 218 olmuş oluyor...
    2. potuda 6. kademe ye almış olmam max imum güç başlangıç devrini aşağıya çekmiş oluyor...
    NOrmal de 2000 devir altın güç üretmeyen aracım şu anda 1800 devirlerde bile yüksek viteslerde gidebiliyor...
    Benim anladıklarım bu şekilde..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hellomoto

    2. pot sorup anladığım kadarı ile devir tork bandını genişletiyor...
    Mesela orjinal hali 1750-2500 devirde tam güçken, ayar yükseltmesinden sonra1650-2750 devir aralığında tam güç vermesi gibi... Burada bizi şaşırtan olay şu...
    Biz 2. potu sıfırda bıraksak bile her şekilde bizim düşük devirimiz ve yüksek devirimiz belli miktar iyileşecek, çünki 1500 devirde 50 hp 100 nm tork veren makine yüzde 20 lik güç artışında chip den osnra aynı devirde 60 hp 120 nm tork verecek ki bizde, bunu hissdeceğiz.... Ama ikinci potu arttırdığımızda max güç başlangıç deviri aşağıya ineceğinden bizim 60 hp oalcak 65, 120 oalcak 130.... Bu bize gücü daha uzun bir devir aralıpında kullanmamızı sağlacayak bu da daha az vites değiştirme demek...
    Ben şu an değerleri 2 pot da da D de tutuyorum...
    Her değer için yüzde 1.5 artışla 6*1.5=yüzde 9 güç artışı demek... Sonuç olarak 5.4 lük hp artışı ile aracım 95.4 hp tork da 218 olmuş oluyor...
    2. potuda 6. kademe ye almış olmam max imum güç başlangıç devrini aşağıya çekmiş oluyor...
    NOrmal de 2000 devir altın güç üretmeyen aracım şu anda 1800 devirlerde bile yüksek viteslerde gidebiliyor...
    Benim anladıklarım bu şekilde..

    Senin 2. Pot d de ben 9 yaptim ben ne yapmis oluyorum o zaman tam olarak bu arada ayni visteste yapti ki bence sonuc dogru guc artisi oldugu icin motor daha az devirdr daha cok guc uretiyor buda ondan kaynaklaniyor diye dusunuorum :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 678910
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.