Şimdi Ara

ralli pilotu olmak İçin yapılması gerekenler. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
30
Cevap
2
Favori
6.999
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • ralli pilotu olmak

    anlatayım

    öncelikle çok iyi bir pilottan eğitim almanız gerekiyor. haftalık ders ücretleri 3 milyar civarı. eskişehir yeşilova harmanova beylikdüzü yunanistan rallisi gibi rallilerde boy göstermek için yaklasık 10 yıla yakın bir teccübeniz olması gerekli. ben 4 ay ders aldım virajlara hızlı giriyorum her hızda aracı istediğim şekle sokuyorum oo ben iyiyim demekle olmuyor bu işler.

    ralli dersi alanların kendi içinde branşı olur. sen kum eğitimi alacaksın. ki arac yönlenmesinde süprizlerle dolu bir zemindir kum.

    kısacası öncelikle aylar süren bir eğitim alacaksınız. fiyatı yukarıya yazdım hesabını yap.
    daha sonra kendine bir ralli aracı satın alacaksın. bir ekip kiralayacaksın
    ufak düzenlenen rallilerde iyi dereceler elde edersen büyük rallilere girersin

    ankarada eğitim veren yerler var mı demişsin. ankarada bildiğim tek pilot ender kozlu.

    özel bir araçle eğitim veriyor. yeri hipodrumda. drift akedemi olarak sitesi vardı bir aralar arayıp konusabilirsiniz.

    eğitim verilen araç özel bir araç zaten baktıgın zaman göreceksin. yankdai kumandalardan abs iptali esp iptali kaygan zemin gibi özellikleri ayarlayabiliyorsunuz.

    2-3 ay eğitim aldıgın zaman cok iyi oldugunu düsüneceksin çünkü aracı istediğin gibi kontrol edebileceksin istediğin hızda istediğin şekilde her viraja istediğiniz hızda girip cıkabilecek çok güzel hareketler yapacaksın ama bir ralliye girmek için yeterli değil bunlar

    bknz: volkan ışık. (Türkiyenin en iyi pilotu olur kendisi)

    bu iş sabır cesaret özgüven ve en önemlisi para gerektirir.

    bu siteyi inceleyebilirsin:http://www.auto-drom.com/index-tr.htm

    alman gereken eğitimler burada listelenmiş. bunlardan ayrı alacagın eğitimlerde var tabiki

    http://www.auto-drom.com/egitim.htm



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi MB-CLS -- 12 Haziran 2012; 11:16:53 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Rallyman61

    Bu benim küçüklüğümden beri en büyük hayalimdi. En baştan beri arabalara toza toprağa o motor sesine hastayım. F1'den nefret ederim pist sevmem ya off-road yada ralli. Ancak sonra çok maliyetli bir iş olduğu için olamadım ve 19 yaşına geldim. Sponsorda kimse olmaz. Hayalim gerçekleşmedi ancak kalbim hep onlarda. Biri dese sponsor olucaz okulu mokulu anında bırakırım. Ralli sevdası bende bambaşka birşey.

    Nick mesaj uyumu

    Böyle bir konu vardı 200 bin dolara mı ne arac falan alıyormuşsun

    Oyle oluncA benimde hayalim bitti

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bayağı pahalı olsa gerek birazda yetenek işidir
  • quote:

    Orijinalden alıntı: guyverland

    Video izleyip gaza gelen her genç, çocuk ben nasıl ralli pilotu olurum deyip duruyor 50 defa cevap verildi bunlara. Böyle ciddi bir arzusu olana internet derya zaten kendi bulup öğrenirdi ama yok herşey hazıra söylensin.
    Olamazsın arkadaşım. Yaşla öyle kursa gidip eğitim almakla olmuyor bu işler. Öyle 6 aylık kursu mu var sanıyorsunuz bu işlerin anlamadım ki. Bu iş ter işi, yıllarını harcama işi. Şuan mevcut yarışan gençlerin babaları pilot olduğu gibi ailen de bu konuda destek yoksa yerel çapta bile olamazsın.
    Global manada WRC :D felan zaten olamazsın kimin oğlu olursan ol. Volkan bile sponsor bulamıyor kendine global katılabildiği org. sayısı sınırlı.
    Ortaokul çağında biz nasıl olunabileceğini de biliyorduk ancak karting e bile yetmiyor bütçe.
    Sırf başkaları da yazmış diye yazayım dedim. Arkadaşlar geçmiş konuları paylaşmış. Motorsporları bölümünde F1 pilotu konusuna da yazmıştım. Burada bile arama yapmaya üşendikten sonra anca evine al bi direksiyon RBR yükle online pilot olursun.
    http://www.tosfed.org.tr/sss.asp

    Ankara da öyle bir yer yok isteyeceği tüm paraları dökebileceksen gel ist. da Volkan hocanın adamları temel eğitimi verir sana. Başka da körfez şehirlerinde ancak oralarda yaşayıp tozunu içine çekmek lazım toprağın. Tr de ralli pilotluğu da öyle matah bişey değil yani.

    Ben hepsini inceledim. İncelemem sonucunda kafama 3 soru takıldı onları sordum. Hep İstanbul'da yaygınlaşmış doğal olarak ama Ankara'da bulamadım iş ta karting yarışları öğrenmeye kadar gitti. Kafam karıştı onun için soruyorum. Bu konuyu açmadan önce bu forumdaki konuları da inceledim 3 Konu açılmış burada adam akıllı onlara cevap verilmiş. Onlarda da her kafadan bir ses çıkmış yok Gazi Üniversitesine git yok Aries'te karting öğren yazmışlar Ne bu sinir anlamıyorum ki ? Hem kim 6 AYLIK KURS olduğunu söyledi ?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Mercedes-SLK

    ralli pilotu olmak

    anlatayım

    öncelikle çok iyi bir pilottan eğitim almanız gerekiyor. haftalık ders ücretleri 3 milyar civarı. eskişehir yeşilova harmanova beylikdüzü yunanistan rallisi gibi rallilerde boy göstermek için yaklasık 10 yıla yakın bir teccübeniz olması gerekli. ben 4 ay ders aldım virajlara hızlı giriyorum her hızda aracı istediğim şekle sokuyorum oo ben iyiyim demekle olmuyor bu işler.

    ralli dersi alanların kendi içinde branşı olur. sen kum eğitimi alacaksın. ki arac yönlenmesinde süprizlerle dolu bir zemindir kum.

    kısacası öncelikle aylar süren bir eğitim alacaksınız. fiyatı yukarıya yazdım hesabını yap.
    daha sonra kendine bir ralli aracı satın alacaksın. bir ekip kiralayacaksın
    ufak düzenlenen rallilerde iyi dereceler elde edersen büyük rallilere girersin

    ankarada eğitim veren yerler var mı demişsin. ankarada bildiğim tek pilot ender kozlu.

    özel bir araçle eğitim veriyor. yeri hipodrumda. drift akedemi olarak sitesi vardı bir aralar arayıp konusabilirsiniz.

    eğitim verilen araç özel bir araç zaten baktıgın zaman göreceksin. yankdai kumandalardan abs iptali esp iptali kaygan zemin gibi özellikleri ayarlayabiliyorsunuz.

    2-3 ay eğitim aldıgın zaman cok iyi oldugunu düsüneceksin çünkü aracı istediğin gibi kontrol edebileceksin istediğin hızda istediğin şekilde her viraja istediğiniz hızda girip cıkabilecek çok güzel hareketler yapacaksın ama bir ralliye girmek için yeterli değil bunlar

    bknz: volkan ışık. (Türkiyenin en iyi pilotu olur kendisi)

    bu iş sabır cesaret özgüven ve en önemlisi para gerektirir.

    bu siteyi inceleyebilirsin:http://www.auto-drom.com/index-tr.htm

    alman gereken eğitimler burada listelenmiş. bunlardan ayrı alacagın eğitimlerde var tabiki

    http://www.auto-drom.com/egitim.htm

    Teşekkürler. Keşke herkes sizin gibi insanları polemiğe sokmadan doğru düzgün cevap yazsa




  • quote:

    Orijinalden alıntı: MB-CLS

    ralli pilotu olmak

    anlatayım

    öncelikle çok iyi bir pilottan eğitim almanız gerekiyor. haftalık ders ücretleri 3 milyar civarı. eskişehir yeşilova harmanova beylikdüzü yunanistan rallisi gibi rallilerde boy göstermek için yaklasık 10 yıla yakın bir teccübeniz olması gerekli. ben 4 ay ders aldım virajlara hızlı giriyorum her hızda aracı istediğim şekle sokuyorum oo ben iyiyim demekle olmuyor bu işler.

    ralli dersi alanların kendi içinde branşı olur. sen kum eğitimi alacaksın. ki arac yönlenmesinde süprizlerle dolu bir zemindir kum.

    kısacası öncelikle aylar süren bir eğitim alacaksınız. fiyatı yukarıya yazdım hesabını yap.
    daha sonra kendine bir ralli aracı satın alacaksın. bir ekip kiralayacaksın
    ufak düzenlenen rallilerde iyi dereceler elde edersen büyük rallilere girersin

    ankarada eğitim veren yerler var mı demişsin. ankarada bildiğim tek pilot ender kozlu.

    özel bir araçle eğitim veriyor. yeri hipodrumda. drift akedemi olarak sitesi vardı bir aralar arayıp konusabilirsiniz.

    eğitim verilen araç özel bir araç zaten baktıgın zaman göreceksin. yankdai kumandalardan abs iptali esp iptali kaygan zemin gibi özellikleri ayarlayabiliyorsunuz.

    2-3 ay eğitim aldıgın zaman cok iyi oldugunu düsüneceksin çünkü aracı istediğin gibi kontrol edebileceksin istediğin hızda istediğin şekilde her viraja istediğiniz hızda girip cıkabilecek çok güzel hareketler yapacaksın ama bir ralliye girmek için yeterli değil bunlar

    bknz: volkan ışık. (Türkiyenin en iyi pilotu olur kendisi)

    bu iş sabır cesaret özgüven ve en önemlisi para gerektirir.

    bu siteyi inceleyebilirsin:http://www.auto-drom.com/index-tr.htm

    alman gereken eğitimler burada listelenmiş. bunlardan ayrı alacagın eğitimlerde var tabiki

    http://www.auto-drom.com/egitim.htm
    Hepinize teşekkür ederim iyi günler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi kopur -- 12 Haziran 2012; 13:00:01 >




  • gerçekten rallici olmak istiyorsan, öncelikle haracayabileceğin paran olması gerekiyor. geri dönüşü olmadığını bilmelisin. Bu nedenle sponsor desteği olmadan çok zor şartlarda yarışırsın. Sponsor bulmak için de biraz cepten harcamalısın.

    öncelikle bir ralli eğitimi alman en mantıklısı, kafadan kurma, basıyorum gidiyorum ile olmaz. İmkanın var ise, Volkan Işık, Hakan Dinç gibi isimlerin düzenlediği ralli eğitimlerine katılman gerekli. (Delta Motorsport - Safari Motorsport) sonuçta bir viraja nasıl girip çıkılır, ağırlık transferi, yol notu, nasıl not çıkarılır, kurallar nelerdir, birçok şeyi öğrenirsin. Sonra da TOSFED' e lisans başvurusu yapacaksın.

    hakemlik yaparsan şayet zaten bunları zamanla işin içinde olduğundan dolayı görürsün ama ralli pilotu ya da co-pilot olmak gibi bir garantisi yok. çok az insan vardır hakemlikten çıkıp yarışan.

    evet eğitim aldın bir bilgiye sahipsin ve şimdi sıra geldi para dökmeye.

    önce bir araç almak mı ? yoksa kiralamak mı ? sorularını soracaksın kendine. araç alırsan basit bir araçla başlarsın, ford Ka ya da Palio ile. yaklaşık aracın durumuna göre 6 ile 15 bin TL arasında bir satın alma işlemin olacak. Araç aldın ama bunun bakımı var yedek parçası var lastiği lojistiği benzini vs vs... masraflar her yarış sana gelecek.

    kiralarsan şayet bir sürü garaj var. neo, t-max, delta, pegasus vs vs. bu garajlar ile sezonluk ya da yarış başı bir meblaya anlşırsın. sana sadece araca binmek gaza basmak tecrübeni konuşturmak düşer. sonrsında ise varsa tecrüben şuan zor ama takımlar seni pilotları olarak yarıştırır dicem ama dediğim gibi şuan bu şeyler ütopik.

    araç satın almak ve kiralamak konusunda fikirin netleştikten sonra ise, RALLİ mi ? Pistte mi ? yarışacağım soruna cevap aramalısın !... rallici olmak demişsin ama ülkemizde pistteki adama da rallici deniyor off-roadcuya da deniyor bu yüzden buna karar vereceksin.

    Evet buna da karar verdiğini var sayalım ve Pist istersen her Türkiye Pist Şampiyonasının ardından amatör kupa yarışı yapılır buralarda başlayabilirsın. Ya da direk birkaç yarışa girebilirsin. Ralli seçtiysen Tavsiyem Mahalli Rallilere girmen. Neden ? Çünkü Mahalli Ralli'lerde Türkiye Ralli Şampiyona'sının tüm etaplarını 1 loop olarak geçeceksin ve maliyeti sana ucuza gelecek. kayıt ücretin lisansın benzinin lastiğin vs. Ulusal yarışlar yeni başlayanlar için hem risk hem de bence erkendir. bir kaç mahalli yarış iyidir tecrübe katar sana.

    Ülkemizde en bilinen Amatörlere yönelik 3 yarıştan oluşan bir ralli var. İstanbul Ralli Şampiyonası. isok.org.tr adresinden ulaşabilirsin. 3 ayaktan oluşan mahalli bir yarıştır. Aldığın ya da kiraladığın araçla 3 yarış yaparsın ucuza gelir yaklaşık maliyeti araç alırsan kazasız ve araca bir hasar vermeden bitirirsen 3 yarış için yeme içme konaklama antrenman ulaşım yakıtın vs ile toplam nerden baksan en az 15bin TL para gerekli. bu belirttğim rakam inan bana Ulusal şampiyonada 1 yarışta minimum harcanan bir değere yakındır.

    Evet burada boy gösterdin başarıya imza attın ve sponsor arama vaktin geldi. Bulursan bir sponsor bir takım ile anlaşırsın ve her ulusalın arkasından mahalliye girersin ya da bütçesi güzel sponsor bulursun her ulusal yarışa girersin ama en zayıf grupta bile en az sezonuluk 35-50bin tl gibi harcaman olacak. büyük sınıf araçları yazmıyorum bile onlar her yarış 50-60bin euro para harcıyor...

    Evet hala yarışmak istiyorsan bana öel mesaj at. seni yönlendireceğim bir çok isim verebilirim.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alexmcrae -- 2 Ekim 2012; 15:13:00 >




  • 2-3 saat boyunca kafan şişmeden, dikkatin dağılmadan toplama,çıkarma,çarpma gibi matematik işlemleri yapabiliyorsan burada bahsedilen diğer konulara geçebilirsin.

    Yarış pilotu olmak gaza basmak, direksiyonu kullanmak değildir.. Bunları başka dinamiklerle birlikte düşünerek saatler boyunca dikkatin dağılmadan yapabilmektir.
  • Forumdaki 3 tane araca binince inceleme uzmanı olan, otomobil hakkında bilgilerini wikipedyadan alan ralli, pist, apex, aktarma uzmanlarına danışmak lazım bu konuda
  • Bir hevesdi geldi geçti peh peeeh pee eeeh :)
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.