Şimdi Ara

RC Tekneyi Gölbaşında bırakmak...

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
459
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Gençler,

    Bir süredir bir RC tekneyi modifiye etmekle uğraşıyordum. Dün tekneyi yüzdürmek için Gölbaşına gittim. İlk başlarda keyifliydi. Sonrasında alet sanıyorum kopmuş bir buz kütlesine falan çarptı, kontrolü kaybetti. yosunların su yüzeyine yakın olduğu bölgeye girdi. Orada kaldı. Sandalcılar kışlık moda geçmiş, gezi teknesi de "ben oraya giremem" dedi. Olta takımına ağırlık takıp ulaşmaya çalıştık. Yok... Bana mısın demiyor.

    Elimiz boş döndük. Akşam elimdeki oyuncak tekneyi modifiye edip kurtarma botuna çevirdim. Ucuna misina bağlayıp, kalan teknenin etrafından dolaşıp, aynı hizaya gelince misinayı elimle çekerek tekneyi kurtaracaktım ki, Gölbaşı bölge bölge donmuş. Benim tekne bir buz kütlesinin ortasında kalmış. Ama kendimi taktir ettim. 16 saattir suda tekne. İyi yapmışım tekneyi... Neyse, sonuçta benim kurtarma teknesi planı suya düştü. Şu anda bazı sorularım var:

    1) Dandik botlardan alıp, buzları kıra kıra tekneye ulaşmaya kassam mı? Ancak burada 100 kilo olduğum gerçeği devreye giriyor.

    2) Aranızda Gölbaşını iyi bilen varsa, 1 Ocak'ta hava -10'a kadar düşecekmiş. -10'a düştüğünde gölbaşına yaya çıkmak tehlikeli olur mu? "Hava şuna düştü mü Gölbaşı'na çıkılır aga!" denen bilindik bir sıcaklık var mıdır?







  • Buz olduysa çekiçle kırın alın.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • tekne kaç liralık? kurtarıyorsa şişme bot alın bence.
  • Mesele parasından ziyade emekti...

    Başıma neler geldi bilseniz.

    Pazar akşamı Tekne kalınca av malzemesi satan bir yere gittik Gölbaşında. Adamda oyuncak sınıfı botlardan yoktu. Olta takımı aldık. Hayatımızda olta kullanmamışız. Başarısız olduk hali ile. Akşam köskös eve döndük. Elimdeki diğer teknenin iki tarafına birer su şişesi monte ettim. Arkasına oltanın misinasını bağladım. Sabah 11 gibi Gölbaşına tekrar gittim. Niyetim bu tekne ile diğerinin etrafından dolaşıp ikisini birden çekmek. Yapamadım, tekneye 5 metre kala benim kurtarma botu kalıyor. Gitmiyor. Meğersem bütün o bölge incecik buz olmuş. O kadar ince ki, 40 metre uzaktan bakınca donmuş olduğunu anlamıyorsun.

    Neyse, sonuçta kurtarma teknesi de işe yaramayınca ben daha fazla zaman kaybetmeden jet hızı ile Sıhhiye'ye uzadım. Oradaki av malzemecilerinden bir bot, iki kürek, bir şişirme aparatı aldım. Tekrar geri uzadım Gölbaşına. Botu şişirdim. Tam suya atacağım, güvenlikler geldi, "seni suya yollamayız. Başına bir iş gelse bizden bilirler" dediler. Orada bu işleri yapan biri var onu aradılar. Adam gölün karşısından buzları kırarak teknesiyle gelmeye çalışıyor. Yaptıklarının bir anlamı yok. Benim olduğum taraftan benim dandik botla 40 metre gitse alacak tekneyi. Üstelik 5 metre kalana kadar buz olmadığını da biliyorum, kurtarma botu ile sabah gezdim oralarda... Beni dinleyen yok. 45 dakikalık uğraşın sonunda karşı kıyıdan yola çıkan tekne altını buz sebebi ile deldi. Geri döndü. Yürüyerek bizim tarafa geldi. Benim aldığım dandik bota bindi, 5 dakika sonra elinde tekneyle geri geldi. Tekne takla atmış vaziyette buza gömülü imiş. Yani oralarda görmediğim bir buz kitlesine çarpıp uçmuş, ters konmuş, düzelmeyince o şekilde donmuş.

    26 saat boyunca ters dönük vaziyette durmuş ve içine çok az su girmiş. Büyük başarı. Bütün aksamları sağlam, aküsü bile ölmemiş, zarar görmemiş. Aküye bağlı sürekli akım çeken bir RF voltmetre, iki on-off switch olmasına rağmen Aşırı deşarj olmamış. Aküler tam 26 saat boyunca bunları beslemeyi becermiş.

    Ancak güvenlik görevlileri olsun, tekneyi kurtaran abi olsun, inanılmaz yardım ettiler. Hepsinden Allah razı olsun. İyi uğraştık, iyi üşüdük, yorulduk ama sonuca ulaştık.

    Bir botum, bir kürek takımım, bir pompam, bir fenerim ve bir olta takımım olmuş oldu.

    Tekne buradan alınmaya kalkılsa 1500TL var. Ben bütün parçaları yurtdışından getire getire topladım. Kabuğu ikinci el aldım. Kalanın tamamını kendim yaptım. 4 aylık emeğim vardı teknede paradan ziyade. Bu teknenin orjinali 50km/sa falan yapıyordu. Ama güzel bir kabuk, dengesi ayarlanırsa, herşeyi değiştirilse 90km/sa görülebilir diyerek yola çıktım. İçindeki bütün malzemeleri buna göre aldım falan. Emek çoktu teknede. Gitse üzülürdüm.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Huseyin-ZST

    Mesele parasından ziyade emekti...

    Başıma neler geldi bilseniz.

    Pazar akşamı Tekne kalınca av malzemesi satan bir yere gittik Gölbaşında. Adamda oyuncak sınıfı botlardan yoktu. Olta takımı aldık. Hayatımızda olta kullanmamışız. Başarısız olduk hali ile. Akşam köskös eve döndük. Elimdeki diğer teknenin iki tarafına birer su şişesi monte ettim. Arkasına oltanın misinasını bağladım. Sabah 11 gibi Gölbaşına tekrar gittim. Niyetim bu tekne ile diğerinin etrafından dolaşıp ikisini birden çekmek. Yapamadım, tekneye 5 metre kala benim kurtarma botu kalıyor. Gitmiyor. Meğersem bütün o bölge incecik buz olmuş. O kadar ince ki, 40 metre uzaktan bakınca donmuş olduğunu anlamıyorsun.

    Neyse, sonuçta kurtarma teknesi de işe yaramayınca ben daha fazla zaman kaybetmeden jet hızı ile Sıhhiye'ye uzadım. Oradaki av malzemecilerinden bir bot, iki kürek, bir şişirme aparatı aldım. Tekrar geri uzadım Gölbaşına. Botu şişirdim. Tam suya atacağım, güvenlikler geldi, "seni suya yollamayız. Başına bir iş gelse bizden bilirler" dediler. Orada bu işleri yapan biri var onu aradılar. Adam gölün karşısından buzları kırarak teknesiyle gelmeye çalışıyor. Yaptıklarının bir anlamı yok. Benim olduğum taraftan benim dandik botla 40 metre gitse alacak tekneyi. Üstelik 5 metre kalana kadar buz olmadığını da biliyorum, kurtarma botu ile sabah gezdim oralarda... Beni dinleyen yok. 45 dakikalık uğraşın sonunda karşı kıyıdan yola çıkan tekne altını buz sebebi ile deldi. Geri döndü. Yürüyerek bizim tarafa geldi. Benim aldığım dandik bota bindi, 5 dakika sonra elinde tekneyle geri geldi. Tekne takla atmış vaziyette buza gömülü imiş. Yani oralarda görmediğim bir buz kitlesine çarpıp uçmuş, ters konmuş, düzelmeyince o şekilde donmuş.

    26 saat boyunca ters dönük vaziyette durmuş ve içine çok az su girmiş. Büyük başarı. Bütün aksamları sağlam, aküsü bile ölmemiş, zarar görmemiş. Aküye bağlı sürekli akım çeken bir RF voltmetre, iki on-off switch olmasına rağmen Aşırı deşarj olmamış. Aküler tam 26 saat boyunca bunları beslemeyi becermiş.

    Ancak güvenlik görevlileri olsun, tekneyi kurtaran abi olsun, inanılmaz yardım ettiler. Hepsinden Allah razı olsun. İyi uğraştık, iyi üşüdük, yorulduk ama sonuca ulaştık.

    Bir botum, bir kürek takımım, bir pompam, bir fenerim ve bir olta takımım olmuş oldu.

    Tekne buradan alınmaya kalkılsa 1500TL var. Ben bütün parçaları yurtdışından getire getire topladım. Kabuğu ikinci el aldım. Kalanın tamamını kendim yaptım. 4 aylık emeğim vardı teknede paradan ziyade. Bu teknenin orjinali 50km/sa falan yapıyordu. Ama güzel bir kabuk, dengesi ayarlanırsa, herşeyi değiştirilse 90km/sa görülebilir diyerek yola çıktım. İçindeki bütün malzemeleri buna göre aldım falan. Emek çoktu teknede. Gitse üzülürdüm.

    Geçmiş olsun hocam.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 06_EMRE

    Teknenin resmi var mı?

     RC Tekneyi Gölbaşında bırakmak...


     RC Tekneyi Gölbaşında bırakmak...


    Direk içinde kumanda anteni, akü kalan şarjını ölçen devrenin verici anteni mevcut. Dışında da arkaya bakan iki adet beyaz led takılı.

    Teknenin üst kapağını 5 adet şeffaf vida-somun tutuyor. Bu şeffaf vidalar tekne kabuğuna monte. Kapağı tepeden takıp, somunları sıkınca su geçirmez oluyor (kabuk ile kapak arasına conta yaptım). Şeffaf vidaların her birinin altında led var. Soldakiler yeşil, sağdakiler kırmızı. Tüm ledler bir switch controller'a bağlı.

    Ek olarak teknenin doğal su soğutma sistemine güvenmedim. Basıncı düşük geldi. Su soğutma sistemine pompa ekledim. Pompa da bir diğer rc switche bağlı.

    Böylece uzaktan kumandadan hem ışıkları açıp kapatabiliyorum, hem pompayı açıp kapatabiliyorum.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.