Şimdi Ara

REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs.. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
37
Cevap
0
Favori
105.511
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orjinalden alıntı: djoz


    quote:

    Orjinalden alıntı: _KUZEY

    peki, aracın rektifiye ye ihtiyacı olduğunu nasıl anlarız?

    Özellekle yokuşlarda egzozdan aşırı duman atar,
    sürekli yağı eksilir,
    yakıt tüketimi biraz artar,

    durum çok vahimse aracın gücü bayağı düşer,
    bujiler bazen yağlanır ve motor olur olmaz yerde stop eder... (gerçi bu son yazdıklarım gerçekleşmeden çok önce en acemi insan bile motorun elden geçmesi gerektiğini farkeder)

    aynen çok iyi açıklamışsın he birde araç yağ kaçırır kartel den
  • arkadaşlar rektifiye denilen işlem kısaca silindir içinin çapının az miktarda büyütülmesidir.Tabii motor açmadan ne kadar bir işlem yapılacağı belli olmadığı için bütün bu operasyona rektifiye denilmesi bir adet olmuştur.İlla ki fiyatı yükseltebilmek için bu tabiri kullansalarda çoğunlukla segman değiştirilerek bu işlem kurtarılabilmektedir.yani silindir için kaba temizlik ile kurtarılabilmektedir.İşte bu takdirde 500-1000 ytl bant aralığında olması normaldir.Ancak komple silindir veya gömlek honlama tabir edilen işlem ile büyütülürse artık 20 mikron büyümüş gömleğe uygun silindir başı ve takımı gerektiği için bu bir revizyon işlemidir ve kısaca rektifiye denilmektedir.Araç motoru sıfır oldu diye tabir edilen bu işlem sonrasında gerçekten işlem hatasız yapılmışsa kompresyon artar ve ciddi beygir gücü artışı olur.Aslında güç kaybetmiş motor eski fabrika şartlarına döner.Ancak unutulmaması gerekn şey bu işlem yapılmış motor artık ameliyat görmüş hastaya benzer ,dikkali olunması lazımdır ve araç fiyatınında buna göre değerlendirilmesi gereklidir.kişisel olarak klasik bir araç değilse rektifiye görmüş motor satın almam.Ama öyle ustalar vardır ki sanat eseri gibi fabrikasyondan da daha iyi bu işlemi yapabilmektedirler.Bunları arayıp bulmak şarttır.Bu iş aslında bir sanattır ve fabrikasyon olmadığı için ustalık ve tecrübe ister.
    Neden sanattır diye düşünenler olursa ,atılması gerekn bir şeyi aslına uygun diriltenler belki de bilmeden bir sanat icra ederler.Bu eski bir antika eserin yeniden diriltilmesinde de aynıdır , ağır hasar görmüş bir motorun tekrardan aslına uygun hale getirilmesinde de aynıdır.Aynı usta aynı motoru 5-10 sene arayla yaptığında fark olacaktır.Ustalık zaten buradadır.Aynı işi yapa yapa bu kişiler de zamanla işin adı konulmayan prof. olurlar .Ama günümüz türkiyesinde artık para kazanma devri olduğu için yapılacak işler sadece işin parasına bakılarak karar verilmektedir.Araç sıfır silindiri de , segmanı da oldukça ucuzdur .Ama burada fark yaratan işçilik kalitesi ve alınan paradır.kimi 300 lirya yapar , kimi 3000 liraya .Çok para alan iyi demek değildir.İş sonunda az paraya mükemmel işçilik çıkaran değerlidir.İşte bu kısım işin sanatıdır ve motor üstünde farkedilen imzası olmaktadır.Sen ben anlayamayız ama her gerçek usta kenmdi yaptığı motoru açınca işçilik farkından tanır.Tanıyamayan zaten benim gözümde usta değildir.




  • fiyatlar fazlaca fazla değilmi rektifiye yaptıran arkadaşlar . bizim öyle birderdimiz yok şu anda ama zamanı gelince gerekirse düşünülebilir
    ama o arabayı satıp yeni ve daha düşük kmsini almak daha mantıklı değilmi .
  • hiç bora motorunu rektifiye eden birisi duydunuz mu?
    Acaba kaça mal etti?
  •  REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..

    silindir rektifiye

     REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..

    silindir honlama

     REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..

    krank taşlama

     REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..


     REKTİFİYE nedir ? ne zaman yapılır ? niçin yapılır ? vs..


    fotoğraflarıhttp://aktifmakina.net/motornew_.asp adresinden buldum (tesadüf)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi _KUZEY -- 27 Şubat 2008; 17:37:39 >




  • http://www.ekipmotor.com.tr/

    konu ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

    fiyat,işçilik,referans bence işi düşenler bi baksın derim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ramazan_37

    http://www.ekipmotor.com.tr/

    konu ile ilgili bilgilere buradan ulaşabilirsiniz.

    fiyat,işçilik,referans bence işi düşenler bi baksın derim.


    aklımda bulunsun
  • 2000 model megane 1.6 V otomatik şanzıman aracım var..hararet sonucu conta patllattı ve pistonlar kitledi aracımı rektefiyeye aldılar motorda hangi parcaları değiştirecekler acaba bilgisi olan yardım edebilir mi? ve bu rektefiyenin pahası ne tutar ortalama?

    tesekkürler..
  • Arkadaşlar rektifiye işlemi motor ömrü dolmuş motorlarda uygulanır, motor ömrü ise motorun nasıl kullanıldığına göre değişir, Örneğin 1.6, 2.0 civarlarında bir araç benzinli ise ve genelde 4500-5000 rpm den aşağı kullanılıyorsa o araba 250.000km görür, 250.000 den sonra rektifiye isteyebilir. Ama aynı motor hacmindeki bir araba ile sürekli 6000 ile redline arasında kullanırsanız 100.000 ile 150.000 arasında motoru elinize alırsınız. 99' Civic 1.6 benzinli var bende, araç 200.000 de hala çok iyi performans alıyorum arabadan (gerçe rot balansı gerek sanırım ^^), araba ile hala tem'de 170 basabiliyorum (araç modifiyesiz, ne motor ne dış görünüş, çıkartma bile yok :) ). Kadranda 220 var ama araba 200 görebilir, gerçe Türkiyede o hızı basıcak yol mu var? :D

    Herneyse düşük devirde kullanın, hem motor daha uzun yaşar hemde çok daha az yakar

    Not: Motor Ömrünün dolması haricindede rektifiye yapılır ama motorun zarar görmesi fln gerekir, motoruda patlatmayın bir zahmet, elektronik kilide rağmen aracın motorunu yakıyorsanız ehliyetinizi en yakın karakola teslim edin

    Edit: Tabikide bu dediklerim araçtan araca değişir o da ayrı ben kendi arabam üzerinden yazdım, birde bütün bakımlarını eksiksiz yaptırmanız, ve hatasız kullanmanız gerekir (Hata derken sorunsuz, yani sizinle ilgili değil, örneğin aracın eksozu delinmiştir ki benim arabam gibi alçak arabalarda sık görülür bu olay :D, aracın performansı düşer ve motora zarar verir, biraz da olsa ömürden kısar)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ro xl -- 30 Temmuz 2012; 14:17:19 >




  • benim aracım ford focus 2010 collection.aracıma 12000 kmde lpg takırdım.aracım şu an 27000 de.kırklareli istanbul istikametinde giderken birdenbire traktör gibi çalışmaya başladı devri düştü aracın.tamirciye kadar zar zor gittim.tamirci daha motorun çalışma sesinden dedi ses pistonlardan geliyor.neyse motoru baya bi söktü bende baktım 2 nci piston yuvası zarar görmüş piston kenarından erimiş piston koluna kadar yanık izlerini gördüm.hava filtresine kadar yağ gitmiş.söylediğine göre araçta fabrikasyon bir hata varmış lpg de süreci hızlandırmış.araca ucu çukur olan 4 tane 0.50 lik piston bir tane piston kolu subab seti krank ve gergisi vs.parçaları fatihte akmanlar ford yedek parçadan aldım.sadece piston kolu ve setini 750 tl ye aldım.parçaların hepdi 1400 tl tuttu.birkaç arkadaş rektefiye 600 tl tutuyor felan yazmışo olsa olsa parça fiyatı yada işçilik ücretidir.1000 tl altında rektefiye mümkün değil.aracı ilk aldığımdan beri zaten memnun değildim.fatihe gittiğimde baya şok oldum zaten çünkü 2004 sonrası focusların motor parçaları alüminyum olduğundan parçaları daha pahalıymış.örneğin 2002 focusun pistonlarını 150 tl ye alabilecekken benim aracımın pistonlarını 650 tl yr aldım.neyse işin özü rektefiye motorun piston yatağının homlanması yanı biraz genişletilip düzleştirilmesidir.pistonu o nedenle 0.50 cm daha geniş almalısınız oda traşlanıp yuvaya otutrulur kısacası motor hareketli parçaları yenilenir.bende krank felan değişmedi.ona rağmen toplamda işçilik dahil 2000 tl tuttu.bazı araçlarda rektefiye olmayacak kadar hasar oluyor bu durumlarda yarım motorlar var piyasada.mesela benim aracın yarın motoru 3500 tl idi.bazı arkadaşlar 3000 tl ye motor felan demiş böyle birşey olsa direk gidip alırdım.o paraya çıkma motor bile bulamazsınız.neyse kısacası 200000 leri görmeye gerek yok lpg de bazen bir etmen olabiliyor.




  • Ben 2 kere yaptırdım. İlkinde Samsun Erimler Otomotiv. Harika iş çıkardılar her zamanki gibi... Sorunsuz 100 Bin Km gitti. Sonra ta ki ben yağ koyup, kapağını kapatmayı unutana kadar .

    Bu sefer de İstanbul'da bir şerefsize yaptırdık. 10000 km sonra yolda kaldık.


    Size şahsi tavsiyem, çok çok iyi bir usta bulmadıkça, rektifiye yerine motor değiştirin. Benim aracın motoru 5000 küsür TL falan. Son rektifiyeye verdim 2500 TL. Araç şimdi Bolu'da yatıyor. Samsun'daki ustaya çektirsem, 1100 TL çekici parası gidecek. Orada yaptırsam, yine risk. Bir 2.5 daha ver, yine 10 binde giderse işimiz var...

    En temizi, gidin sıfır motor alın. Kıyın 5-6 Bin TL'ye, ama hem kafanız rahat etsin, hem de 200-250 bin km sorunsuz gidersiniz.


    Bu rektifiye işinde, çıkma parçayla motor yapıp, sizi soyanlar var. Çıkmayla yapılan çoğunlukla dayanmaz. Düz soygundur.




  • arkadaşlar 2.0 2003 model passatımı motor yenileme için verdim yani rekteviye için
    piston
    alt takım
    üst takım
    uzun uzuna yazmayım yağ pompasından bobinlere kadar değiştirdim
    özel serviste yaptırdım sanayide değil aşağı yukarı aynı fiyatı istediler maliyet ise
    sadece 1000 tl mekanik işçilik ve parça masraflarıyal birlikte
    4500 tl fiyat çıakrdılar aracımı daha teslim almadım başka birşey çıakr mı çıkmaz mı görecez 300-500 e değil motor yaptırmak bırakın ya 1000 tl işçilik diyoalr neyin kafasıdır bu dışarda en ucuz İŞÇİLİK sadece alan yer 600 tl ben sağlam garantili olsun diye servisinde yaptırdım sorumluluk onlara ait sadık motor fiyatıda 13.000 tl cik 3 bine 4 bine vermezler
  • 2007 1.3 cdti corsa 2.500tl tuttu rektefiye işlemi.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: adnan54

    500 YTL ye değil yeni arabaların rekteviyesi hacı muratların rekteviyesini bile yapmazlar.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: LiveForSpeed

    2007 1.3 cdti corsa 2.500tl tuttu rektefiye işlemi.

    bence fiyat normalmiş iyi hatta

    peki rektefiyeden sonra kaç bin km daha ömür veriyorlar yine 200.000 yapar mı mesela cdti?
  • bende proton 218 putra coupe var spor yarıs arabası dedıklerı. yataklardan ses gelıyor dıye sokturdum suan 4000 tl masraf var. Belkı daha ucuzada cıkarma sokmusken sunu degıselım bunu yenıleyelım dedıkce masraf artıyor.
  • Aracimi rektefiyeye 300 tlye yaptırdım ne öyle 4000/5000 falan iyi bi usta bulun helalinden kazanan fazla ödeneğin olay bu kadar net somurulduk yıllardır dostlarim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.