Şimdi Ara

Renault Megan hakkındaki düşünceleriz!!! (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
55
Cevap
0
Favori
2.416
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER


    quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48


    quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER

    Brujeria35


    Renault un yeni model araçlarında triger neden kayış olarak kullanılıyor da zincirli bir sistem kullanılmıyor? daha sessiz çalıştığı için demeyin Toyotalarda gayet sessiz ve onlarda triger yerine zincir bulunuyor. Üstüne üstlük bu triger seti değişimi için de astronomik ücret talep ediliyor özellikle Renault un en sevmediğim özelliği bu ama gülü seven dikenine katlanıyor keşke şu zincir olayını düşünüp yapsalardı.....

    Üstadım aslına da olaya sadece maliyet açısından bakmak bir nebze yanılgıyı da beraberin de getiriyor.Triger Renaultlar da set olarak değiştiği için (devirdaim dahil) maliyet yükseliyor.Zincirli sistemlerin de trigerli sistemlerinde ayrı ayrı avantajları sözkonusu..Üstelik Renault'un aynı seri araçların da trigerli ve zincirli üretimler mevcut.


    Renault un aynı seri araçlarından K4M kodlu 1.6 16Valflik hangi motorunda triger yerine zincir kullanılıyor. Bu motoru scenic, megane, clio ..vs birçok modelde kullandı ve hepsinde triger kayış olarak yer alıyor. Üretici firma ya da siz triger in kayış olarak kullanılmasındaki avantajı açıklarsanız çok memnun olurum. Hem de öğrenmiş olurum. Demek ki firma bundan dolayı zincir yerine trigeri kayış olarak koymuş derim. Ancak şu anki düşüncem trigeri kayış olarak kullanan firmaların yedek parça aracılığı ile vatandaşı soymasıdır. Bir şeyin daha sorunsuzu varken sorunlusunu kullanmanın başka bir izahı yoktur.

    Sayın Tufaner,mesajımı doğru okumuyor veya okuyor ama canınızın istediği gibi algılıyorsunuz.Mesajımda sizin bahsettiğiniz seri motor ile ilgili bir şey söylemedim.Genel de olan bir uygulamayla alakalıydı.Örneğin dci motorlarda (K9K olsa gerek,böyle yazınca daha havalı duruyor) 2006 yılına kadar trigerli üretim,2006 dan itibaren zincirli üretim yapılmıştır.
    4-5 yaş üzeri ikinci el bir araç alacak olsam,trigerliyi tercih ederim .Neden?
    Değişim aralığı kısa olduğu için takibi kolaydır.Sadece kayış değişimi yaptığınız zaman ,ekzantirik zincir setinin fiyatının en az 5 de birine olayı çözer,kafanız rahat binersiniz.Ortalama 2-3 yaşlarında olan c seğmenti bir aracın zincir set fiyatının da minimum 800-900 tl civarlarında olduğunu belirteyim.Saygılar.



    merhaba konuşmanıza ortak olıyım .
    triger set değişim aralığı kısa olduğu için kolaydır demişsiniz evet değişim aralığı kısa olduğu için 60 binde bir değiştirip 400 lira gider cepten 60 binde bir.

    zincirli set ise 800-900 demişsiniz. 800-900 e kime yaptırıyosunuz öyle bilmiyorum sadece zincir set değişimi onun yarısı tutar. diğer bakımlarla 800 olur.

    ama bilmediğiniz konu zincirli set 60 biinde bir değişmez. ses yapmadığı sürece kullanabilirsiniz. corsa ve paliolardaki motor da zincirlidir . multijetlerde mesela kullanım el kitabında 200 bin de değişim yazar. türkiyedeki sitesinde ise hava ve yol koşulları yüzünden 120 bin yazar.

    zincir değişceği zaman aracın ön kısmında motor çalışınca gerekli sıcaklık olana kadar zangur zungur ses duyarsınız . bazı araçlar 220 bine kadar bu sesi duymaz 220 binden sonra değiştirir.


    zira 60 binde bir bakımlarla toplam 500 tl vermek yerine 200 binde bir bakımlarla 800 vermek daha mantıklıdır. zncirli daha sağlamdır tutulmamasının tek nedeni motor sesi çok gelir oyusdendir. sağlamlıkla masrafla alakalı değildir.

    not olarak son bi ufak bilgi. şuanki piyasada en az ses yapan zincirli triger sete sahip araç kia sorento dur. sorento sahipleri çok gürültülü der. ama en azını o araç yapar




  • arkadaş bu konuda çok polemiğe girmeye gerek yok.Renaultlarda triger değişimine devirdaim da dahil edilir.Lütfen dikkat..Devirdaimi değişmezseniz sadece kayış fiyatı 150 tl gibi bir rakam tutar.
    Ekzantirik zincir setinin fiyatını ise eşimin 98 micrası için almıştım.Sette gergi,2 zincir ve dişliler mevcuttur.Ankara Mecsan Nissan plaza fiyatı 640 tl.Renaultlarda fiyatı bilmiyorum ama daha ucuz olduğunu da sanmıyorum.
    Şimdi matematik bilenlerle hesabı beraberce yapalım.Ekzantirik zincir setinin 200 bin km de geldiğini farzettiğimizde,200 bin km de hangi sistem daha karlıdır?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    arkadaş bu konuda çok polemiğe girmeye gerek yok.Renaultlarda triger değişimine devirdaim da dahil edilir.Lütfen dikkat..Devirdaimi değişmezseniz sadece kayış fiyatı 150 tl gibi bir rakam tutar.
    Ekzantirik zincir setinin fiyatını ise eşimin 98 micrası için almıştım.Sette gergi,2 zincir ve dişliler mevcuttur.Ankara Mecsan Nissan plaza fiyatı 640 tl.Renaultlarda fiyatı bilmiyorum ama daha ucuz olduğunu da sanmıyorum.
    Şimdi matematik bilenlerle hesabı beraberce yapalım.Ekzantirik zincir setinin 200 bin km de geldiğini farzettiğimizde,200 bin km de hangi sistem daha karlıdır?


    fiyat ucuzlasın diye sadece kayışın fiyatını söylemekle olmuyo ne yazıkki. bir renault servisine giden arçların %80 nin pompası arızalı gelir. ben sana gerçek fiyat veriyorum sen bana şansa bağlı fiyat veriyosun . yok pompayı değiştirmezsen şu kadar olur bu kadar olur.

    az çok forumda benim geçmişte servisde çalıştığımı bilen biliyor sevgili arkadaşım. o sölediğin fiyatlar parçalar değişimler benim elimden geçiyordu . ben zarar edicek olsam bile bile lades deyip zincirli araba almam .

    arabayı servise götürdüğünde sadece kayışı değiştir kardeşim diyemiyosun . adam açıp bakıyor. pompa %80 değişir. TRİGER KAYIŞ KİTİ altarnatör kayışı +altarnatör kayış gergisi. bunlar %80 değişir.

    +150 tl den başlıyan işcilik.

    bende isterim abi sadece kayışı değiştir ucuza gelsin demeyi. sadece kayışı değiştirisen 150 tl tutar demeniz bile bu işlere ne kadar uzak olduğunuz kanıtı.
    amacım sadece bilgi vermekti siz doğru bildiğiniz yoldan gidebilirsiniz herkes ekmek yesin sonuçda




  • Peki kardeşim,sen bu işlere yakınsan,söyle bakalım,devirdaim pompası ile triger kayışının kullanım ömürleri eşdeğermidir?
  • bende skoda var trigeri zincir.zincir uzun ömürlü oluyor fakat 40-50 bin km sonra şıkır şıkır ses yapmaya başlıyor araba çok sesli çalışıyor sonuçta yine 50-60 bin km sonra zinciride değiştirmek zorunda kalıyorum bence kayış en iyisi
  • ben megane ye sıcak değilim...

    ortak bi araba alıp onu meganeyle takas ettik ve hala 2 yıldır elimizde (bende değil yeğen kullanıyor, bide satsada parasını alsak )
  • kutay hocam seni bildim bileli renoyu kötülersin objektif ol seni octavia sahibiyle tanıştırayım 2 tane octavia aldı 0 km 2 sindede ölüm tehlikesi yaşadı frenleri ve diğerinde direksiyonu boşaldı 1. octaviasını değiştirdiler 2.de sorun ettiler araba yeni olduğu için kasko yapmadığı için distrübtör firma zorlluk çıkardı mahkemede olay şuan tüketici dergisinede ayrıca çıktı kanıtlarım detayını istiyorsan pm at kanıtlarım
    ayrıca şunuda söylemeden geçmiyeceğim 15 yıllık renaultcuyuz 15 yıldır 10'dan fazla renault aracımız oldu kullanmadığımız modeli kalmadı hiç bir zaman yolda bırakmadı bir sorun olmadı yalnız diğer otomobillerde olduğu gibi laguna III aracımızın frenleri boşaldı ve yapıldığı gibide sattık passat hıghline aracımız var şuan bu tür sorunlar her markada oluyor s600 ünde freni patladığını okudum aynı şekilde a3 lerdede aynı sorun var



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi EmreGLC -- 16 Ocak 2010; 13:31:16 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    Peki kardeşim,sen bu işlere yakınsan,söyle bakalım,devirdaim pompası ile triger kayışının kullanım ömürleri eşdeğermidir?


    arkadaşım gayet uzun uzun yazdım . içersinde yayıor pompanın enden değiştiği. halen ısrarcı davranıyosun .

    zaten sadece kayış 150 tl onu değiştirirm falan diyerek konuya hakimetnin sıfır olduğunu gösterdin . sadece kulaktan doğma servise 5-6 kere gidip ordan sana verilen fiyatlarla bir araba markasının değerini ölçüyosun .

    sevgili arkadaşım servisler ticaret yapılan yerlerdir. kısa aralıklarla değişitirirm dersin 1 kere zincir değiştirmek yerine 4 kere kayış değiştirirsin .

    o arabadan 4 kere kayış parası 4 kere altarnatör kayışı parası 4 kere işçilik parası yukardaki yazımda saydağım herşeyi 4 le çarpıcaksın .

    triger seti işçiliğine yetkili 150 tl ile 200 tl arası para alıyor.. sen aracını 220 binde 4 kere trigere soksan sevgili arkadaşım al kayışın benden hediye olsun 750-800 tl para yapar.

    bu sadece işçilik .4 kere kayış parası 600 tl . hadi senin pompan arızalanmadı idyelim sen şanslısın ya. 4 kerede 1-2 değiştirdin 400 tl de ona altarnatörü ıvırı zıvırıyla 200 tl . eksik yazıyorum fiyatlarıda farkedersen .

    kaç para yaptı ?? 1.950 tl para 240 binde. zincirliye 220 binde vercen 750-800 tl para hadi senin için olsun 900 tl.


    ben belki mantıklı davranırsın diye böle uzun yazmamıştım . ama gözünü seviyim kardeşim triger kayışlı set zincirli triger setten ucuza gelir deme.

    60 binde bir triger kayışının 220 bine kadar değiştirsen 4 defa sadece işçilik parası bile 750 tl . gözünüzü seviyim eli kalem tutan insanlarsınız.

    renaultun mühendisi gelse zincirli daha ucuza mal olur dese hala itiraz ediceksiniz




  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    arkadaş bu konuda çok polemiğe girmeye gerek yok.Renaultlarda triger değişimine devirdaim da dahil edilir.Lütfen dikkat..Devirdaimi değişmezseniz sadece kayış fiyatı 150 tl gibi bir rakam tutar.
    Ekzantirik zincir setinin fiyatını ise eşimin 98 micrası için almıştım.Sette gergi,2 zincir ve dişliler mevcuttur.Ankara Mecsan Nissan plaza fiyatı 640 tl.Renaultlarda fiyatı bilmiyorum ama daha ucuz olduğunu da sanmıyorum.
    Şimdi matematik bilenlerle hesabı beraberce yapalım.Ekzantirik zincir setinin 200 bin km de geldiğini farzettiğimizde,200 bin km de hangi sistem daha karlıdır?



    Arkadaşım sanırım fiyatlardan haberin yok. Renault yetkili servisine bi sor bakalım triger seti değişimini kaç liraya yapıyorlar 400TL den aşağı yapmıyorlar ki üstelik bahsettiğiniz devirdaim pompası da fiyata dahil değil. Kayışın kendisi zaten 150-200TL arası takan adam da hayrına takmıyor en az 100TL ki bu da özel servislerde para alıyorlar. Zincirli sistem her zaman ama her zaman daha iyi




  • quote:

    Orijinalden alıntı: TUFANER


    quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    arkadaş bu konuda çok polemiğe girmeye gerek yok.Renaultlarda triger değişimine devirdaim da dahil edilir.Lütfen dikkat..Devirdaimi değişmezseniz sadece kayış fiyatı 150 tl gibi bir rakam tutar.
    Ekzantirik zincir setinin fiyatını ise eşimin 98 micrası için almıştım.Sette gergi,2 zincir ve dişliler mevcuttur.Ankara Mecsan Nissan plaza fiyatı 640 tl.Renaultlarda fiyatı bilmiyorum ama daha ucuz olduğunu da sanmıyorum.
    Şimdi matematik bilenlerle hesabı beraberce yapalım.Ekzantirik zincir setinin 200 bin km de geldiğini farzettiğimizde,200 bin km de hangi sistem daha karlıdır?



    Arkadaşım sanırım fiyatlardan haberin yok. Renault yetkili servisine bi sor bakalım triger seti değişimini kaç liraya yapıyorlar 400TL den aşağı yapmıyorlar ki üstelik bahsettiğiniz devirdaim pompası da fiyata dahil değil. Kayışın kendisi zaten 150-200TL arası takan adam da hayrına takmıyor en az 100TL ki bu da özel servislerde para alıyorlar. Zincirli sistem her zaman ama her zaman daha iyi



    + rep
    sorma arkadaş. kaç gündür aynı muhabbeti bi anlatamadım gitti. herkes sadece kayış 150 tl diyo. ozaman sadece zincir 150 tl gel böle hesaplayın hadi.

    seninde dediğin gibi 150 tl sadece kayış. arkadaşın dediği gibi devirdaimi dahil ederler zaten %80 arızalı çıkıyo . artı 150 işçilik . 60 binde bir değiştiricen .

    zincir karlıdır herzaman hem sağlamlık hem maliyet. dediğim gibi çok gürültü yaptığından kullanılmıyordu . son dönemde çözüldü yavaş yavaş

    valla sonunda araçtan anlayan sizler geldiniz burda harap oldum :):)




  • asabi_troll;
    Tartışma adabından uzak tavrın sinirlerimi tahrip etmek üzere,önce yukardan konuşan tavrına bi son ver.
    Bir tek sen araçtan anlıyorsun da,bu Renault firmasının mühendisleri sokaktan toplanıyor.Senin yaklaşımınla bu arabaları,böyle üretmelerinin sebebi müşteriyi servisler vasıtasıyla dolandırmak öyle mi?
    Doğru benim verdiğim fiyat özel servis fiyatı.yetkili servislerde bu işin daha pahalıya patladığı bir gerçek.Benim pompam arızalı değildi,sadece kayış değişimi yaptım.Bundan sonra da böyle yaparım.Kimse bana arıza yapmamış pompayı değiştirtemez.Bu hep böyle olur gibi bir ifade kullanmadım.Böyle yapılabilir demek istedim.
    İkinci el bir araç alıyorsam da,zincirin durumu hakkın da fikir sahibi olamamışsam,trigerliyi tercih ederim.Kayışları değiştirir,kafam rahat binerim.Bu benim fikrim.İsteyen beğenir isteyen beğenmez.
    +aracın trigerli veya zincirli üretilmiş olması o aracın marka değerini ölçmenin kriteri olamaz,çuvallıyorsun..
    ++ Senin zinciri bedava değiştirdi hayırsever servisin..




  • aranızda bazılar şu renoları savunuyor ya o kadar gıcık oluyorum ki....niye bir insan kendi arabasını kötülemez...


    alın..benim reno 19 um var...iğrenç bir araba...karbüratörlü manuel jikleli....evet çok ekonomik kabul ama araba demeye bence bin şahit ister......resmen kamyonet kullanıyorum....satacağım belki gene reno alacağım mecburen ama savunmayacağım......
  • 2006 sıfır aldığım aracım 1.5 dci sedan , 85bin km de , bakımları düzenli yapıldı , bakım harici servis görmedi , 2. yılında aküsü öldü tabi bunda kurduğum tesisatın payı büyük :) - virajlarda zıplayan ama izini bırakmayan , arada bir konsoldan coşan tıkırtıları haricinde öle belirgin bir şey yok , şans olayı olduğuna inanıyorum , iş ve hafta sonları kullanıyorum kapı içlerinde soyulma felan olmadı , garanti bittikten sonra birkaç bakımını ben kendim yaptım 100 tl gibi rakamlara maal ettim yani , depoyu fullersin ne zaman yakıt aldığını unutursun yakıtından son derece memnunum .

    Fazla üstüne düşmeden binersen memnun olarak binersin , incelersen çok şeyler çıkar , belki de hepsi öyle
  • quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    asabi_troll;
    Tartışma adabından uzak tavrın sinirlerimi tahrip etmek üzere,önce yukardan konuşan tavrına bi son ver.
    Bir tek sen araçtan anlıyorsun da,bu Renault firmasının mühendisleri sokaktan toplanıyor.Senin yaklaşımınla bu arabaları,böyle üretmelerinin sebebi müşteriyi servisler vasıtasıyla dolandırmak öyle mi?
    Doğru benim verdiğim fiyat özel servis fiyatı.yetkili servislerde bu işin daha pahalıya patladığı bir gerçek.Benim pompam arızalı değildi,sadece kayış değişimi yaptım.Bundan sonra da böyle yaparım.Kimse bana arıza yapmamış pompayı değiştirtemez.Bu hep böyle olur gibi bir ifade kullanmadım.Böyle yapılabilir demek istedim.
    İkinci el bir araç alıyorsam da,zincirin durumu hakkın da fikir sahibi olamamışsam,trigerliyi tercih ederim.Kayışları değiştirir,kafam rahat binerim.Bu benim fikrim.İsteyen beğenir isteyen beğenmez.
    +aracın trigerli veya zincirli üretilmiş olması o aracın marka değerini ölçmenin kriteri olamaz,çuvallıyorsun..
    ++ Senin zinciri bedava değiştirdi hayırsever servisin..


    yukardaki yazımda srvisden aldığın bilgilerle bi arabanın marka değirinimi ölçüyosun demişim. 2 gün sonra zicirle marka değirimi ölçüsyosun demişsin. bari cümleleri değiştir hepsini komple kopyalama benden aldığını bana yazmışın arkadaşım.

    reanult mühendisi gelse. onada itiraz edeceksin dedim. renault mühendislerinden dahamı iyi biliyosun diyosun.

    arkadaşım arabadan bi senmi anlıyosun diyosun . yetkili servisler kazıklamak içinmi diyosun.

    afedersinde o arabayı 4 kere trigere sokucaksın.

    sen daha önce 2 kere geldin abi geri kalan trigerinde işçiliksiz yapalım sana kıyak olsun bi yetkili servis göstersene bana hepimiz gidelim.


    triger değişimi nezaman gitsen senden işçilik alır. bunun kazıklamayla alakası nedir. adam sevabınamı sana orda duruyo .
    bu nasıl mantıktır sevgili dostum.

    al devirdaim pompasız triger kayış değişimi 550+kdv 0212 456 0 456 ara servisi sor arkadaşım çok zor deil. 240 binde 4 kere değiştir 2 milyarın üstünde para yapıyo.

    deirdaim pompasıyla birlikte 750 tl istiyo. sizin ya fiyatlardan haberiniz yok yada bayadır servise gitmiyosunuz.

    zincirliyi 220 binde 1 kere değiştiricen 800 vercen.


    bu hesabı önüne koyuyorum servisi bile arayıp sana kdv li fiyatlarını verdim . hala yok efendim öle değilde böle diyosun.


    tamam arkadaşım senin dediğin gibi olsun triger kayışını 150 ye değiştirirsin zincirli 800 tl dir. kayış daha dayanıklıdır. bulutlarda pembedir.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asabi_troll


    quote:

    Orijinalden alıntı: aristo48

    asabi_troll;
    Tartışma adabından uzak tavrın sinirlerimi tahrip etmek üzere,önce yukardan konuşan tavrına bi son ver.
    Bir tek sen araçtan anlıyorsun da,bu Renault firmasının mühendisleri sokaktan toplanıyor.Senin yaklaşımınla bu arabaları,böyle üretmelerinin sebebi müşteriyi servisler vasıtasıyla dolandırmak öyle mi?
    Doğru benim verdiğim fiyat özel servis fiyatı.yetkili servislerde bu işin daha pahalıya patladığı bir gerçek.Benim pompam arızalı değildi,sadece kayış değişimi yaptım.Bundan sonra da böyle yaparım.Kimse bana arıza yapmamış pompayı değiştirtemez.Bu hep böyle olur gibi bir ifade kullanmadım.Böyle yapılabilir demek istedim.
    İkinci el bir araç alıyorsam da,zincirin durumu hakkın da fikir sahibi olamamışsam,trigerliyi tercih ederim.Kayışları değiştirir,kafam rahat binerim.Bu benim fikrim.İsteyen beğenir isteyen beğenmez.
    +aracın trigerli veya zincirli üretilmiş olması o aracın marka değerini ölçmenin kriteri olamaz,çuvallıyorsun..
    ++ Senin zinciri bedava değiştirdi hayırsever servisin..


    yukardaki yazımda srvisden aldığın bilgilerle bi arabanın marka değirinimi ölçüyosun demişim. 2 gün sonra zicirle marka değirimi ölçüsyosun demişsin. bari cümleleri değiştir hepsini komple kopyalama benden aldığını bana yazmışın arkadaşım.

    reanult mühendisi gelse. onada itiraz edeceksin dedim. renault mühendislerinden dahamı iyi biliyosun diyosun.

    arkadaşım arabadan bi senmi anlıyosun diyosun . yetkili servisler kazıklamak içinmi diyosun.

    afedersinde o arabayı 4 kere trigere sokucaksın.

    sen daha önce 2 kere geldin abi geri kalan trigerinde işçiliksiz yapalım sana kıyak olsun bi yetkili servis göstersene bana hepimiz gidelim.


    triger değişimi nezaman gitsen senden işçilik alır. bunun kazıklamayla alakası nedir. adam sevabınamı sana orda duruyo .
    bu nasıl mantıktır sevgili dostum.

    al devirdaim pompasız triger kayış değişimi 550+kdv 0212 456 0 456 ara servisi sor arkadaşım çok zor deil. 240 binde 4 kere değiştir 2 milyarın üstünde para yapıyo.

    deirdaim pompasıyla birlikte 750 tl istiyo. sizin ya fiyatlardan haberiniz yok yada bayadır servise gitmiyosunuz.

    zincirliyi 220 binde 1 kere değiştiricen 800 vercen.


    bu hesabı önüne koyuyorum servisi bile arayıp sana kdv li fiyatlarını verdim . hala yok efendim öle değilde böle diyosun.


    tamam arkadaşım senin dediğin gibi olsun triger kayışını 150 ye değiştirirsin zincirli 800 tl dir. kayış daha dayanıklıdır. bulutlarda pembedir.


    başka kelimeye gerek mi var




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.