Tabiki seninde hakılı oldugun yönler var ama ben sıralı sistem için konuşuyorum.Ben yerli sıralı sistem taktıranların yaşadıgı sorunlara bir çok kez şahit oldugum için böyle bir teoride bulundum.Tabiki farkı taktırdıktan sonra belli olacaktır.Temennim keşke yerli tüplerede özen gösterselerde sorun yaşatmasalar.
arkadaşlar ben bu arabanın 1.6 sını uygun fiyata bulabilirsem alıp tüp taktıracam. bana böylesi daha mantıklı geliyo. tabi aklım opel vectra da kalacak hep.
Sorun cikarmasa bile 1.6 motor vectra ya cok zayif kaliyor, arac cok zor hizlaniyor. Vectra kasasi cok agir ve ecotec x16xel motor 100HP uretiyor. Ayrica megane 1 98 vectra dan guvenlik olarak cok onde.
Tüp taktırmak akıllıca bir seçim ama evim ve okulum arası 1.5 km. demişsin. Devamlı olarak bu kısa mesafede araç kullanıyorsan sıralı sistemde araç benzinden gaz a geçmeden sen kontak kapatırsın. Bunu da dikkate almanı öneririm.
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
arkadaşlar ben bu arabanın 1.6 sını uygun fiyata bulabilirsem alıp tüp taktıracam. bana böylesi daha mantıklı geliyo. tabi aklım opel vectra da kalacak hep.
en.es arkadaşım doğru söylüyorsun. Benim palio ya tüp taktırıp kullansam mı diyorum yoksa...
her gün 3 km yürümek sağlınada cebinede çok iyi gelir.evle işin arası 1.5 km olsaydı kesinlikle arabayı çalıştırmazdım bile.arabaya ve yakıtına vericem parayıda daha gerekli veya getirisi olabilecek bi işte değerlendirirdim.tabi bu benim tercihim parada arabada senin.
bence al dostum 1.6 olsa daha iyi çekiş olur ama çok ta fark etmez komşumda 1.4 var oda mükemmel kalkışlar yapıyor
quote:
Orjinalden alıntı: mustik61
her gün 3 km yürümek sağlınada cebinede çok iyi gelir.evle işin arası 1.5 km olsaydı kesinlikle arabayı çalıştırmazdım bile.arabaya ve yakıtına vericem parayıda daha gerekli veya getirisi olabilecek bi işte değerlendirirdim.tabi bu benim tercihim parada arabada senin.
hocam burası gümüşhane. soguk havada gideceğim yer 500 m bile olsa araba kullanıyom. hertaraf kar kış ve buz gibi havada 500 m yokuş çıkmak tam ölüm.
bu noktada benim merak ettiğim; araba 16V olursa sıralı lpg, yoksa normal lpg mi takılıyo arabaya acaba?
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
hocam burası gümüşhane. soguk havada gideceğim yer 500 m bile olsa araba kullanıyom. hertaraf kar kış ve buz gibi havada 500 m yokuş çıkmak tam ölüm.
bu noktada benim merak ettiğim; araba 16V olursa sıralı lpg, yoksa normal lpg mi takılıyo arabaya acaba?
16 valf arabaya sıralı taktırmak zorundasın.yerli sıralı 1000 liraya takıyorlar.normal lpg taktırırsan gaz pistona varmadan yakıt manifoltu içersinde patlayabiliyor.tabi bu durumda manifolt çöpe gidiyor.bu olasılık düşük tabi ama özellikle yaz aylarında başına gelen çok kişi var. ikincisi sıralıda performans kaybı sıfır hatta gaz 110 oktan olduğu için performans artışı sağlıyor.normal lpg sistemi 16 valf motora uygulandığında %30 lara varan performans kaybediyor.ve gazın bir kısmını havaya salıyor.araba sürekli leş gibi gaz kokuyor.kesinlikle riske girmeye deymez.zaten arada 600-700 lira gibi bi fark kaldı.
quote:
Orjinalden alıntı: mustik61
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
hocam burası gümüşhane. soguk havada gideceğim yer 500 m bile olsa araba kullanıyom. hertaraf kar kış ve buz gibi havada 500 m yokuş çıkmak tam ölüm.
bu noktada benim merak ettiğim; araba 16V olursa sıralı lpg, yoksa normal lpg mi takılıyo arabaya acaba?
16 valf arabaya sıralı taktırmak zorundasın.yerli sıralı 1000 liraya takıyorlar.normal lpg taktırırsan gaz pistona varmadan yakıt manifoltu içersinde patlayabiliyor.tabi bu durumda manifolt çöpe gidiyor.bu olasılık düşük tabi ama özellikle yaz aylarında başına gelen çok kişi var. ikincisi sıralıda performans kaybı sıfır hatta gaz 110 oktan olduğu için performans artışı sağlıyor.normal lpg sistemi 16 valf motora uygulandığında %30 lara varan performans kaybediyor.ve gazın bir kısmını havaya salıyor.araba sürekli leş gibi gaz kokuyor.kesinlikle riske girmeye deymez.zaten arada 600-700 lira gibi bi fark kaldı.
mustik61 verdiğin bilgiler için teşekkürler. benim tam olarak sormak istediğim şu idi. 16V olanı almaktansa, 16V olmayanı alayım. galiba 1.6e olanı. daha sonra normal lpg takayım. çünkü normal lpg sadece lpg ile çalışıyor galiba.
Arabanin 8 valf-16 valf olmasiyla duz-sirali takilmasi arasinda herhangi bir bag yok. Eger arac sirali enjeksiyona sahip ise ister 8V ister 16 ister 24V olsun sirali takilmasi zorunludur. Duz sistem sadece tek nokta enjeksiyon ve karburatorlu araclara takilir. Sirf ucuza duz sistem taktirayim diye de tek nokta veya karburatorlu bir arac almak uygun bir cozum degil.
Cunku duz sistemde verim herzaman siralidan dusuk olacaktir(yani daha fazla yakacak), ayrica motor gucu siralida neredeyse degismezken duz sistemde %10 civarinda kaybolacaktir. Ikide bir ayar yaptirmaniz gerekecek. Erken gaza gecerseniz sogukta stop edecek.Eger arac cok nokta enjeksiyonlu ve siz duz sistem taktirmissaniz mutlaka birgun patlama denilen olay olacaktir. Ayrica katalitik konvertor zarar gorecegi gibi motor elektronigi de(elektronik kontrollu yakit besleme sistemi) devredisi kalacaktir.
Bence baslangicta vereceginiz fazladan 1,000 YTL icin bu riskleri almaya degmez. En basitinden olasi bir patlamada maf sensoru ve hava filtre kutusu dagilsa zaten pu paranin yarisini o p arcalari tekrar almak icin odersiniz.
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75 mustik61 verdiğin bilgiler için teşekkürler. benim tam olarak sormak istediğim şu idi. 16V olanı almaktansa, 16V olmayanı alayım. galiba 1.6e olanı. daha sonra normal lpg takayım. çünkü normal lpg sadece lpg ile çalışıyor galiba.
normal yada 16V hepsi hem lpg hemde benzinle çalışır. hatta tank ve beynin basınç ayarları değiştirilerek doğal gazla bile çalışıyor.ikisinin arasında bi fark yoktur.16V bir motorun teknolojisi her zaman ilerdedir. lpg dede benzindede daha az yakıt tüketir ve daha fazla güç üretir.16V motor gazdada tam performansla çalışır.araçların arasında çok uçuk bi fark yoksa aynı araba ve model 1000 lira fazla bile olsa 16V alırım gaz taktırma masrafındada 700 lira var. normal sistem almaya deymez.
arkadaşler verdiğiniz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim. bütün lpg sistemlerinin hem benzin hemde lpg yi aynı anda kullandığını yeni öğrendim. şu an temiz megane1 araştırıyorum. gerçi bi tane buldum ama pahalı geldi. 2003 modele 18500 ytl fiyat çekti. bana çok pahalı geldi. çünkü 2005 model megane 2 yi arkadaş 21000 ytl ye sattı. o zaman düşünmüyodum ama şimdi olsa megane 2 yi o fiyata alırdım.
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
arkadaşler verdiğiniz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim. bütün lpg sistemlerinin hem benzin hemde lpg yi aynı anda kullandığını yeni öğrendim. şu an temiz megane1 araştırıyorum. gerçi bi tane buldum ama pahalı geldi. 2003 modele 18500 ytl fiyat çekti. bana çok pahalı geldi. çünkü 2005 model megane 2 yi arkadaş 21000 ytl ye sattı. o zaman düşünmüyodum ama şimdi olsa megane 2 yi o fiyata alırdım.
aynı anda değil gaza alırsan anahtarı gazla benzine alırsan benzinle.yanlış anlaşılma olmasın...bide sıralılar ilk çalışmada benzinle çalışır sonra gaza otomatik geçer.
quote:
Orjinalden alıntı: mustik61
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
arkadaşler verdiğiniz bilgilerden ötürü çok teşekkür ederim. bütün lpg sistemlerinin hem benzin hemde lpg yi aynı anda kullandığını yeni öğrendim. şu an temiz megane1 araştırıyorum. gerçi bi tane buldum ama pahalı geldi. 2003 modele 18500 ytl fiyat çekti. bana çok pahalı geldi. çünkü 2005 model megane 2 yi arkadaş 21000 ytl ye sattı. o zaman düşünmüyodum ama şimdi olsa megane 2 yi o fiyata alırdım.
aynı anda değil gaza alırsan anahtarı gazla benzine alırsan benzinle.yanlış anlaşılma olmasın...bide sıralılar ilk çalışmada benzinle çalışır sonra gaza otomatik geçer.
tamam hocam. benimde anlatmak istediğim, sadece lpg ile çalışan sistem taktırmak daha akıllıca. tabiki 16V olana değil. 16V olmayana. Yoksa tek nokta enjeksiyonlu olanada sıralımı takılıyo.
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
tamam hocam. benimde anlatmak istediğim, sadece lpg ile çalışan sistem taktırmak daha akıllıca. tabiki 16V olana değil. 16V olmayana. Yoksa tek nokta enjeksiyonlu olanada sıralımı takılıyo.
tek nokta injeksiyonluya sıralı takılmıyor. enjeksiyon pompası ile motor arasına bi bilezik takılıyor gaz ordan veriliyor. normal sistemden farkı oda önce benzinde çalışır sonra otomatik olarak gaza geçer.500-600 lira civarı ona gaz taktırmak.sana tavsiyem farkını ver 16V olanı al. verdiğin farka değer kesinlikle. gaz pahalı takılsada hem daha ekonomik oluyor.hem daha güçlü.bide sadece lpg ile çalışan sistem demişsin öyle bi sistem yok hepsi benzinlede çalışır gaz takılınca benzine alternatif bi yakıtı olur aracın.
quote:
Orjinalden alıntı: mustik61
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
tamam hocam. benimde anlatmak istediğim, sadece lpg ile çalışan sistem taktırmak daha akıllıca. tabiki 16V olana değil. 16V olmayana. Yoksa tek nokta enjeksiyonlu olanada sıralımı takılıyo.
tek nokta injeksiyonluya sıralı takılmıyor. enjeksiyon pompası ile motor arasına bi bilezik takılıyor gaz ordan veriliyor. normal sistemden farkı oda önce benzinde çalışır sonra otomatik olarak gaza geçer.500-600 lira civarı ona gaz taktırmak.sana tavsiyem farkını ver 16V olanı al. verdiğin farka değer kesinlikle. gaz pahalı takılsada hem daha ekonomik oluyor.hem daha güçlü.bide sadece lpg ile çalışan sistem demişsin öyle bi sistem yok hepsi benzinlede çalışır gaz takılınca benzine alternatif bi yakıtı olur aracın.
üstad o zaman yeni kasa sedan bir megane alıp tüp taktırmakta bence çok akıllıca olacaktır. 1.6 16V 115 hp olanı alıp tüp taktıracan. 2005 model megane 20000 ytl + 1500 ytl(lpg)=21500 ytl. O zaman neden herkes 1.5 dci yani dizel motor peşinde dolanıyoki. arada en az 6-8000 ytl fark var. 1500 ytl fark ile yakıt tasarrufuna çözüm buluyosun. sonuçta sıralıda performans düşüşü yaşanmıyor...
quote:
Orjinalden alıntı: T_Bolt75
üstad o zaman yeni kasa sedan bir megane alıp tüp taktırmakta bence çok akıllıca olacaktır. 1.6 16V 115 hp olanı alıp tüp taktıracan. 2005 model megane 20000 ytl + 1500 ytl(lpg)=21500 ytl. O zaman neden herkes 1.5 dci yani dizel motor peşinde dolanıyoki. arada en az 6-8000 ytl fark var. 1500 ytl fark ile yakıt tasarrufuna çözüm buluyosun. sonuçta sıralıda performans düşüşü yaşanmıyor...
onları bende anlamıyorum dizel motorun ömrü en iyi şartlarda 250-300 bini geçmez.benzinli temiz kullanırsan 2 milyon bile yapar.1 milyon yapmış şahin var.yılda 100 bin yapan dizel şirket arabası çok piyasada.2 sene kullanıp galericilere satıyorlar.onlarda kmyi ayarlıyor 30 binde daha diye kakalıyor.bagajı problem ediyorlar yada karizmayı çizdirmek istemiyorlar.dizel almakta çok popüler şimdi.tüpün adı çıkmış tehlikeli motoru öldürüyor falan diye.daha tüpten ötürü(uygun sistem taktırmayanlar 16V arabaya karbüratörlü normal sistem taktıranlar hariç)motoru zarar gören bi allahın kulu yok memlekette.halbuki tüple uzun yolda 10 kuruşun altına rahatlıkla düşüyor.dizelden daha ekonomik oluyor.sıfır alanlar 2 sene garanti dışı kalmamak için taktırmıyor.2 yaşını geçincede gaz taktır,gaz taktırınca ruhsatı değiştir, yeniden vizeye gir,sızdırmazlık falan tüple beraber 2000 liraya mal oluyor.gaz taktırıcam diye kimse 2000 lira vermeyi göze almıyor.
avrupada meganın orjinal tüplüsüde var türkiyede niye satışa sunmuyorlar oda bi muamma.
alacağın arabayı en az 5 yıl kullanacaksan bence tüp taktırmak mantıklı. ben yine eski arabama geri dönüp megane1 alıp tüp taktıracam. arabamın arkasına satılık diye yazdım. satınca ilk işim 2002 model megane1 1.6 16V temiz bir araba bulup almak. yanılmıyorsam yaklaşık 15000 ytl + 1500 ytl sıralı sistem, yani yaklaşık masraflarıyla birlikte 17000 ytl. nasıl siszce uygunmudur?