Sınıfının en iddalı modellerinden birni aldın,güle güle kullan. Geçen ay arkadaşıma 80hp extreme modelini 24.000liraya almıştık,oldukca memnun.
Megane III ün kalitesinden şüphem yok ama en yüksek kalite bile tekrar şekillenmeye açıktır,yeni çıkan bir aracın makyajlanmasını beklemek en mantıklısı olur her zaman.
quote:
Orjinalden alıntı: msaltik
valla ben Megane III'ten vazgeçip kendi aracımın dizelini aldım yine. Clio3 HB... özelliklle Almanya fiyatını görünce vazgeçtim. Burda en azından 2000 civarında daha pahalı olsa, zaten Laguna'ya yaklaşıyo. Hele bi çıksın, kullanılsın, kesin ona makyajlı kasa da yaparlar. Adet oldu bu iş çünkü. o zaman düşünürüz. Ama motor seçenekleri iyiydi. 90bg falan
teşekkür ederim Zaten 2006 1.4 benzinlisi vardı, onu satıp 2009 dizel aldım. Megane III işi yılan hikayesi oldu. Hele bi çıksında sonra bakarız ona
Merhaba arkadaşlar. Geçen hafta sonunda Renault'a mesaj atmayı başardım. Az önce bana cevabı geldi. Sizinle paylaşayım dedim:
Başvurunuzla ilgili olarak Megane 3 Coupe aracımızın 2009 yılının Mayıs ayı içerisinde satışa sunulacağını,5 kapı seçeneğinin aracımızda mevcut olmayacağını,Otomatik-Tiptronic Diesel versiyonunun yaz mevsimi içerisinde getirilebilmesi konusunda şuan için net bir bilgi veremeyeceğimizi,Dvd Navigasyon seçeneği ile ilgili çalışmalarımızın devam ettiğini ancak Dvd Player seçeneğinin aracımızda mevcut olmayacağını,fiyatı konusunda ancak lansman sonrasında bilgi verebileceğimizi ve Nisan ayı sonunda aracımızın tanıtım amaçlı Renault Yetkili Bayilerimizde beğenilerinize sunulacağını bilgilerinize arz ederiz.
Renault Mais ve şebekesi olarak markamıza göstermiş olduğunuz ilgiye teşekkür eder, her zaman yakınınızda olduğumuzu bilmenizi isteriz.
İşte arkadaşlar. Ben Megane 3 Coupe ile ilgili mesaj yazmıştım. Cevap olarak bu geldi. Umarım işinize yarar....
Megane III HB gelmeyecek mi yani, ne alaka? Coupe'yi kaç kişi alacak? gerçi ben Clio3'ümü aldım zaten de.
Hatcback belki de 1-1,5 ay önce gelir,onu anlatmak istemiş olabilirler..
Yok arkadaşlar. Beni anlamadınız sanırım. Ben e-mail atarken sadece Megane III Coupe için atmıştım. O şekilde bana cevap yazmışlar. Megane III Hb ile Megane III Coupe aynı anda Mayıs ayı içinde satışa sunulacak ülkemizde. Nisan ayında da her iki model de teşhir için bayilere gönderilecek. Ben Megane III Coupe almayı düşündüğüm için e-maili de ona göre atmıştım. Kusura bakmayın, yanlış izlenim vermek istememiştim....[/b]
quote:
Orjinalden alıntı: msaltik
Megane III HB gelmeyecek mi yani, ne alaka? Coupe'yi kaç kişi alacak? gerçi ben Clio3'ümü aldım zaten de.
yok hata sende değil bende oldu. 5 kapılı araç olarka okudum... Gelsin bakalım Megane III, bakarsın 3 haftalık Clio3'Ümü takas ederim
Ben de beklemedeyim. Kendi arabamın üstüne 40000 YTL peşin ayırdım. Bu nedenle 3 kapı Coupe olan model ilgimi çekiyor. İstediğim donanımlar olmazsa (Navigasyon, deri döşeme....) Coupeden vazgeçip, D sınıfı bir araca doğru yöneleceğim. Bakalım hayırlısı.........
quote:
Orjinalden alıntı: msaltik
yok hata sende değil bende oldu. 5 kapılı araç olarka okudum... Gelsin bakalım Megane III, bakarsın 3 haftalık Clio3'Ümü takas ederim
Renault'un artık yurtdışı-yurtiçi ayrımcılığına son vermesi gerekiyor. Clio3 gibi bir arabada hala manuel dikiz aynası var. Hem de extreme adı altında özel bir seri gibi çıkartılmış olan versiyonda, hala hız sabitleyici opsiyonel gibi duruyor, çok enteresan... istediğin opsiyonları araca koydurduğun zaman, örneğin Clio3'ü o şekilde alırsan nerdeyse Megane II'nin fiyatına geliyo, e diyosun veriyim 2-3 daha. Bu taktik hoş değil
quote:
Orjinalden alıntı: msaltik
valla ben Megane III'ten vazgeçip kendi aracımın dizelini aldım yine. Clio3 HB... özelliklle Almanya fiyatını görünce vazgeçtim. Burda en azından 2000 civarında daha pahalı olsa, zaten Laguna'ya yaklaşıyo. Hele bi çıksın, kullanılsın, kesin ona makyajlı kasa da yaparlar. Adet oldu bu iş çünkü. o zaman düşünürüz. Ama motor seçenekleri iyiydi. 90bg falan
msaltik seni tebrik ederim sonunda doğru yolu buldun. Kazasız belasın kullanmanı dilerim.
bakalım zaman gösterecek kararımın doğruluğunu... hala endişelerim var... düşüncelerin için de teşekkür ederim.
quote:
Orjinalden alıntı: msaltik
bakalım zaman gösterecek kararımın doğruluğunu... hala endişelerim var... düşüncelerin için de teşekkür ederim.
Nasıl bir edişen var?
yaw hatırlarsan ben 1.4 aracımın yakıtından da, performansında da memnundum, ama gelişen koşullar nedeniyle yılda 55bin km civarında yapma durumum oldu. yoksa satmazdım aracımı, çok gönülsüz verdim zaten...
umarım yakıt olarak beklediğim tasarrufu sağlar, ne bileyim, motor sağlığı açısından beni üzmez. Verdiğim farkı amorti edebilir.
65bg olanını aldım, extreme... şu an 968km'de araç, motor daha açılmadı tabi, eski aracımda ne kadar fark ettiğini yaşayarak görmüştüm, özellikle 6000km'den sonra yakıt tüketimi bariz şekilde düşmüş, performans uçmuştu. Aynı durum bunda da geçerli olur umarım. Kılavuzdaki gibi 2500 deviri geçmeden rodajı tamamlayacam. o tarzda kullanıyorum, ilk çalıştırmada 2000 deviri biraz geçince vites değiştiriyorum,
düşük devirlere düştüğü zamna bile toparlaması hoşuma gitti, tork eski aracıma göre daha hissedilir tabiki, o da güzel. Bizim Clio 3'ler ses yalıtımı konusunda başarılı olduğu için motor sesi falan bi rahatsızlık vermedi bana, şu an için bile yakıt düştü tabi, ama uçurum yok. Benzinli alışkanlıklarımdan kurtulup, dizele daha da alışınca, motor da istediğim kıvama gelince biraz daha düşer belki. bunlar da şimdilik gördüğüm artılar.
dediğim gibi aracımı biraz gönülsüz değiştirdim, umarım zamanla bu gönülsüzlük kalkar...
quote:
Orjinalden alıntı: msaltik
yaw hatırlarsan ben 1.4 aracımın yakıtından da, performansında da memnundum, ama gelişen koşullar nedeniyle yılda 55bin km civarında yapma durumum oldu. yoksa satmazdım aracımı, çok gönülsüz verdim zaten...
umarım yakıt olarak beklediğim tasarrufu sağlar, ne bileyim, motor sağlığı açısından beni üzmez. Verdiğim farkı amorti edebilir.
65bg olanını aldım, extreme... şu an 968km'de araç, motor daha açılmadı tabi, eski aracımda ne kadar fark ettiğini yaşayarak görmüştüm, özellikle 6000km'den sonra yakıt tüketimi bariz şekilde düşmüş, performans uçmuştu. Aynı durum bunda da geçerli olur umarım. Kılavuzdaki gibi 2500 deviri geçmeden rodajı tamamlayacam. o tarzda kullanıyorum, ilk çalıştırmada 2000 deviri biraz geçince vites değiştiriyorum,
düşük devirlere düştüğü zamna bile toparlaması hoşuma gitti, tork eski aracıma göre daha hissedilir tabiki, o da güzel. Bizim Clio 3'ler ses yalıtımı konusunda başarılı olduğu için motor sesi falan bi rahatsızlık vermedi bana, şu an için bile yakıt düştü tabi, ama uçurum yok. Benzinli alışkanlıklarımdan kurtulup, dizele daha da alışınca, motor da istediğim kıvama gelince biraz daha düşer belki. bunlar da şimdilik gördüğüm artılar.
dediğim gibi aracımı biraz gönülsüz değiştirdim, umarım zamanla bu gönülsüzlük kalkar...
Bak senle eskiden epey tartıştık bu konu hakkında sana birkaç tiyo vereyim belkide biliyosundur bunları bende senin gibi düşünüyordum ilk aldığımda.
- Aracı ilk çalıstırdığında 1 veya 1,5 dak hiç gaza basmadan rolantide bekle yaz kış farl etmiyor kış olursa(- derecelerde) istersen süreyi uzatabilirsin 3-5 dak kadar. Stop ederken yaz kış farketmeksizin ben 45-60 sn kadar bekliyorum yine rolantide ve sonra stop ediyorum. Bunun yapmanın nedeni turbonun sabahları yalanması ve motorun yalanması. aracı park ederken yani stop etmeden önce bekleme nedeni turbodaki yağ nın boşalması eyer gelir gelmez stop edersen sonra çalıstırırsan veya sevyesini kotrol edersen yağ da eksilme görürsün. - aracını ilk 3000 km kadar 2500 devri geçmemeye çalış ve suyun 4 çizgisi yana kadar mototra abanma yavaş yavaş kullan rodaji geçsen bile. - 10000 km den sonra şimdi 15000 km olmuş yani kısacası ilk bakımdan sonra aracın 1 lt yakıtan mazıt sarfiyatından düşecektir mesela bende şehir içi 100km/6 litre iken 5 lt düştü. - uzun yolda 90-100 km/h kullanırsan 4,0 lt yaktığına şahit oldum ben 3,7 kadar düşürdüm ama 80-90 kullanmıştım. - sürat yaparsan ben otobanda 150-170 arası 200km non stop bastım yalıtım ortalamamda 6,5 idi hesap makinesi ile hesapladığımda 6,5 - 7 litre civarı idi 130 ile gidersen 5-5,5 yakmakta. - Kış günleri - derecelere bağlı olarak mazotun 0,5-1 ltre kadar artmakta ama 1 lt olduğunu açıkçası daha hiç görmedim genelde 0,5 oluyor.
Aklıma gelenler bunlar ama sakın kendine alışkanlık etme shumaher gibi kullanma dizel o tip kullanışa uygun değil şahsi fikrim ellinde kalabilir daha görmedim ama bu benim fikrim uzun yolda istediğin kadar bas bişey olmaz.
quote:
Orjinalden alıntı: dartanyan5
Bak senle eskiden epey tartıştık bu konu hakkında sana birkaç tiyo vereyim belkide biliyosundur bunları bende senin gibi düşünüyordum ilk aldığımda.
- Aracı ilk çalıstırdığında 1 veya 1,5 dak hiç gaza basmadan rolantide bekle yaz kış farl etmiyor kış olursa(- derecelerde) istersen süreyi uzatabilirsin 3-5 dak kadar. Stop ederken yaz kış farketmeksizin ben 45-60 sn kadar bekliyorum yine rolantide ve sonra stop ediyorum. Bunun yapmanın nedeni turbonun sabahları yalanması ve motorun yalanması. aracı park ederken yani stop etmeden önce bekleme nedeni turbodaki yağ nın boşalması eyer gelir gelmez stop edersen sonra çalıstırırsan veya sevyesini kotrol edersen yağ da eksilme görürsün. - aracını ilk 3000 km kadar 2500 devri geçmemeye çalış ve suyun 4 çizgisi yana kadar mototra abanma yavaş yavaş kullan rodaji geçsen bile. - 10000 km den sonra şimdi 15000 km olmuş yani kısacası ilk bakımdan sonra aracın 1 lt yakıtan mazıt sarfiyatından düşecektir mesela bende şehir içi 100km/6 litre iken 5 lt düştü. - uzun yolda 90-100 km/h kullanırsan 4,0 lt yaktığına şahit oldum ben 3,7 kadar düşürdüm ama 80-90 kullanmıştım. - sürat yaparsan ben otobanda 150-170 arası 200km non stop bastım yalıtım ortalamamda 6,5 idi hesap makinesi ile hesapladığımda 6,5 - 7 litre civarı idi 130 ile gidersen 5-5,5 yakmakta. - Kış günleri - derecelere bağlı olarak mazotun 0,5-1 ltre kadar artmakta ama 1 lt olduğunu açıkçası daha hiç görmedim genelde 0,5 oluyor.
Aklıma gelenler bunlar ama sakın kendine alışkanlık etme shumaher gibi kullanma dizel o tip kullanışa uygun değil şahsi fikrim ellinde kalabilir daha görmedim ama bu benim fikrim uzun yolda istediğin kadar bas bişey olmaz.
bahsettiğin bilgileri uyguluyorum şu an.http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/key_/tm.htm adresindeki başlıkta baya baya bi bilgi var. Benim hızla falan pek işim olmaz, hem tarzım değil, hem de bizim burdaki yollar müsait değil, her ne kadar yeni olsalarda, benim aralığım 90-110dur.
geçen pazar Trabzon-Görele arası gittik, 73km'ydi sanırım, 5 kişi ile. O yol açok uzun yol diyemiyorum, şehiriçinden geçiyosun, kırmızı ışıklar falan filan. 4.3lt/100km ortalama ile gittim. 90-100 aralığında kullandım. Bilgisayardaki ortalama hız ise 82km/h idi, biliyosun ışıkta falan durunca düşüyo hız değeri. Yani o değer bile hoşuma gitmedi değil. Çünkü benim asıl kullanmayı hedeflediğim Trabzon-Rize yolu, daha boş, daha düze yakın ve ışıksız bi yol.
yukarda linkini verdiğim başlıktaki kişi ilk 5000. Km'de motor yağını değiştirin diye tavsiye ediyor. İlk seferinde motor sağlığı açısından öneriyor? sen ne dersin?
bide bizim bakımlar senin de dediğin gibi 15000km'ye çıkmış, için rahat mı o konuda?
bahsettiğin bilgileri uyguluyorum şu an.http://forum.donanimhaber.com/m_22026445/mpage_1/key_/tm.htm adresindeki başlıkta baya baya bi bilgi var. Benim hızla falan pek işim olmaz, hem tarzım değil, hem de bizim burdaki yollar müsait değil, her ne kadar yeni olsalarda, benim aralığım 90-110dur.
geçen pazar Trabzon-Görele arası gittik, 73km'ydi sanırım, 5 kişi ile. O yol açok uzun yol diyemiyorum, şehiriçinden geçiyosun, kırmızı ışıklar falan filan. 4.3lt/100km ortalama ile gittim. 90-100 aralığında kullandım. Bilgisayardaki ortalama hız ise 82km/h idi, biliyosun ışıkta falan durunca düşüyo hız değeri. Yani o değer bile hoşuma gitmedi değil. Çünkü benim asıl kullanmayı hedeflediğim Trabzon-Rize yolu, daha boş, daha düze yakın ve ışıksız bi yol.
yukarda linkini verdiğim başlıktaki kişi ilk 5000. Km'de motor yağını değiştirin diye tavsiye ediyor. İlk seferinde motor sağlığı açısından öneriyor? sen ne dersin?
bide bizim bakımlar senin de dediğin gibi 15000km'ye çıkmış, için rahat mı o konuda?
Aslında ilk yağ ne kadar erken değişirse o kadar daha ii diye düşünüyorum + yağ filtresi tabii. İlk motor çalıştığında yani sıfır motorda parçalar bir birine alışanakadar küçük parçalar düşmekte yağ ile bunlar bir yeri tıkamasın diye soylenir. benzin veya dizel fark etmez bencek değiştir derim eyer istersen mecbur değilsin. Bana soracak olursan ben değiştirmedim ben 9300 de ilk bakımı yaptım ve dediğim gibi 1 lt kadar mazot sarfiyatı düştü yalnız ilk bakıma kadar motorun yağ eksiltecel bende 3 çizgiye kadar düşütü ondan sonra bu tip bir eksilme olmadı motor alıştığı için yakıyormuş bunu biraz önce eklemeye unutum.
yağ değişimini yapmayı düşünüyorum ben de... şimdi senin dediğin şekil de mantıklı geldi iyice...
yağ eksiltme konusu sanırım dizelin çalışma prensibiyle de alakalıymış biraz, çok anormal değerlere ulaşmadıkça, ters bi durum olmadığı söyleniyor. Yani zaman içinde belli oranlarda azalması normalmiş
bakalım görüp öğrenecez
verdiğin bilgiler için tşk edeirm
Hayırdır? Forum Megane III'le ilgili sanıyordum...............
faydalı bilgiler var ama, geyik yok
özellikle verdiğim linke bir göz atın
gelse de megané II'ler ucuzlasa... gerçi o zaman da bizimkiler ölü eşek fiyatına gider galiba
quote:
Orjinalden alıntı: crazyarif
gelse de megané II'ler ucuzlasa... gerçi o zaman da bizimkiler ölü eşek fiyatına gider galiba