Şimdi Ara

Restoran Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Restoran Açacaklara Araçlar

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
9
Cevap
3
Favori
2.875
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Kardeşimle birlikte yaklaşık bir buçuk yıldır Menuburada.com adresindeki girişimi yürütüyoruz. Aslında tek yaptığımız şey tüm restoranların bilgilerini derlemek ve güncel tutmak. Yani bir bilgi kaynağı oluşturmak. Yemek siparişi, komisyon vb. şeyler yok.

    Aradan geçen zamanda ulaştığımız aylık kullanım rakamlarına da güvenerek geçtiğimiz Eylül ayında şirketleştik. Şu anda yaklaşık 7.000 restoran bilgisine karşılık ortalama olarak aylık 350 bin ziyaretçimiz var. Hedefimiz restoran bilgisini 70 bine çıkarmak ve aylık 3.5 milyon ziyaretçiye ulaşmak.

    Şu anki rakamlarla dahi milyonlarca ziyaretçinin restoran ararken nasıl hareket ettiğini gözlemledik. Birçok bilgi elde ettik. Nihayet bunları restoran, cafe açmak isteyenler için çeşitli araçlar altında birleştirdik.

    Elimizdeki bilgiler tam olarak güncel olmadığı için belirli ölçüde hatalı çalışabilen araçlar. Öte yandan restoran açmak isteyen birisinin parasını harcamadan önce bakmasında fayda var.

    Restoranımı Nerede Açsam? (Konum)
    ----------------------------------------------------------------

    Yemek işindeki birisinin en çok dikkat etmesi gereken şeylerden birisi konum. İşlek bir caddede restoran açmak kiraları yükseltir, ancak müşteri sayısına olumlu etkisi vardır. AVM’lere gittiğinizde AVM’nin yapısı ve ziyaretçilerine uyacak bir restoran açmanız gerekir, aksi halde hayal kırıklığına uğrayabilirsiniz. Ara sokaklarda kalıp kira maliyetini düşürüp Yemek Sepeti’nden online sipariş, Menü Burada’dan menü yayınlama aracıyla paket servisten yürümekse bambaşka bir yoldur.

    Hangi konum seçilirse seçilsin seçilen konumdaki restoranların yapı ve dağılımının bilinmesi önemlidir. Sonuçta Müslüman mahallesinde salyangoz satmayı denemek çoğunlukla batmakla sonuçlanır. Açacağınız restoranın konuma uygun olması gerekir.

    Aşağıdaki araçlar restoran açmak isteyen girişimcilere konum konusunda biraz olsun yardımcı olacaktır.

    En İyi Caddeler

    Harita üzerinde seçtiğiniz bir caddedeki restoran dağılımını gösterir.

    http://menuburada.com/araclar/en-iyi-caddeler/

     Restoran Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Restoran Açacaklara Araçlar




    En İyi Bölgeler

    Harita üzerinde bir şehrin yemek konusundaki en iyi bölgeleri listeler. Haritada tüm şehirler görünümünde bazı şehirlerdeki en iyi bölgeler dahi listelenmeyebilir, yine şehir görünümünde dahi bazı bölgeler listelenmeyebilir.

    http://menuburada.com/araclar/en-iyi-bolgeler/

     Restoran Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Restoran Açacaklara Araçlar




    AVM ve ROY Listesi

    Burada iki araç var. Birinci araç AVM’leri yemek yerlerine göre sıralıyor ve içindeki restoranları gösteriyor. AVM’de restoran açmak isteyen birisinin o AVM’deki turan restoranları tek bir kaynaktan görmesini sağlıyor. İkincisi araçsa AVM dışında restoran açabileceğiniz cadde dışındaki yerler olan havalimanı, kampüs, site, iş merkezi gibi yerler için aynı araştırma olanağını sunuyor.

    http://menuburada.com/araclar/avm-listesi-ve-restoranlari/
    http://menuburada.com/araclar/roy-listesi-ve-restoranlari/

     Restoran Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Restoran Açacaklara Araçlar




    Restoran İsmimi Seçerken Neye Dikkat Etmeliyim? (Marka Yolu)
    ----------------------------------------------------------------

    Bu ciddi anlamda önemli bir konu. Burada iyi bir isim ve/veya işaret seçmenin önemini veya hangi tür isimlerin ve/veya işaretlerin iyi olacağını anlatmak yerine restoran ismi ve marka konularından bahsetmek istiyorum. Sonuçta restoranınızın ismi önce restoran sahibi olarak sizin seveceğiniz sonra müşterilerinizin seveceği bir isim olmalı. Ancak ne olursa olsun her koşulda marka tescili yaparak koruyabileceğiniz bir isim olmalı. Bu da demektir ki hem başkalarına ait markalardan uzak durmalısınız hem de marka tescili yapılabilecek isimler ve/veya işaretler bulmalısınız.

    Önce temelden başlamak ve markayla patent arasındaki farkı açıklamak gerekiyor. Marka isminizi korur, patentse bir buluşunuzu korur. Yani bir restoran ismini korumak istiyorsa marka tescili yaptırmalıdır. Öte yandan mesela bir dakika içinde lezzetli mi lezzetli lahmacun yapan bir makine yaptıysanız, o zaman patent yoluna gitmelisiniz.

    Marka öyle bir şeydir ki ortalama bir insan markanızı duyduğunda, gördüğünde, hatta yeni nesil markalarda olduğu gibi kokladığında veya tattığında sizi hiçbir şüpheye yer düşmeden ayırt edebilir. Aklına doğrudan siz gelirsiniz. Bir ismi ve/veya işareti bir kere sizin markanız haline getirdiğinizde ve kimsenin sizin markanızı kullanmasına, haksız kazanç sağlamasına, markanızın itibarını zedelemesine izin vermediğinizde ileride yüzlerce şubesi olan bir marka haline gelebilirsiniz. Markanızı korumanız böyle olacağınızı garantilemez, başarılı olmak için başka bir sürü şey de becermelisiniz, öte yandan markanızı korumazsanız o kadar büyüyemeyeceğinizi garantilersiniz. Başarılı olsanız dahi kendi çapınızda takılır, yolunuzu bulursunuz, ancak o kadarla kalırsınız.

    Burada şunu da düşünebilirsiniz. Aynı markanın soluna, sağına, altına, üstüne başka şeyler ekleyerek açılan bir sürü restoran var. Marka bu kadar önemliyse bu nasıl oluyor?

    Aslında cevabı çok basit. Bu durum markasını korumayan salaklar yüzünden oluyor. Markanızı almak iyi bir adım olabilir. Ama onu korumadıktan sonra markanızı almanın pek bir anlamı yok.

    Aklınıza ülkemizden veya dünyadan birçok büyük restoran zinciri getirin. Hiç onların isimlerinin soluna, sağına, altına, üstüne bir şeyler ekleyerek açılmış restoranlar gördünüz mü, gördüyseniz bile ömürleri uzun oldu mu? Markasını koruyan girişimler bu tür bir duruma rastladıkları anda yasal yollara başvuruyorlar ve markalarını çalan diğer girişimcilerin deyim yerindeyse analarından emdikleri sütü burunlarından getiriyorlar. Aslında doğrusu da bu. Ancak bu sayede markanızı tüm dünyaya yayabilirsiniz. Üstelik bunun başka hiçbir yolu da yok.

    Bulduğunuz İsim Başkasına Ait veya Başka Tarafından Kullanılıyor mu?

    Başka bir restoran tarafından kullanılan ancak henüz marka tescili yapılmayan bir ismi bulsanız da diğer restoran bu durumu farkedip siz marka tescili yapmış olsanız bile kendi hakkını koruyabilir, bu yüzden en iyisi tamamen sahiplenebileceğiniz bir isim bulmaktır.

    http://menuburada.com/araclar/restoran-isimleri
    http://online.tpe.gov.tr/


    Hangi Restoran Zincirinin Şubesini Açsam? (Franchise Yolu)
    ----------------------------------------------------------------

    Bu seçenekte daha az tehlikeye girerek bir markanın bilinirliğinden yararlanarak ilerlemeyi tercih ediyorsunuz. Bu durumda en önemli şey hangi restoran zincirini tercih edeceğinize karar vermeniz. Bu o kadar önemli bir karar ki başarılı veya başarısız olacağınızı doğrudan etkileyecek.

    Aynı AVM’nin içinde birbirinden sadece birkaç dükkan ötedeki restoranlardan birisinin çok iş yaparken diğerinin sinek avladığına tanık olmuşsunuzdur. Bu tür bir durumla karşılaşmak zaten tehlikeden uzak durmak için girdiğiniz bir yolda insanı daha da fazladan üzecek bir durum.

    Bu tür istenmeyen durumarı önlemenin yolu da araştırmak ve gözlemlemek.

    O bölgede hangi restoran zincirleri yayılmış, o bölgeye benzeyen başka bölgelerde tutmuş ama henüz o bölgede yayılmamış bir restoran zinciri var mı, bu bölgede daha önceden kapanan restoran zincirleri olmuş mu?

    Bunlar gibi birçok soruya cevap verdiğiniz zaman başarısızlık şansını azaltmış oluyorsunuz. Restoran zincirleriyle ilgili geliştirdiğimiz birkaç araç da işinize yarayacaktır.

    Restoran Zincirleri

    Türkiye’deki restoran zincirlerini listeler. Bunları şube sayısına gibi çeşitli seçeneklere göre sıralar. Bir restoran zincirinin caddede mi yayıldığını AVM gibi yerlerde mi yayıldığını gösterir.

    http://menuburada.com/araclar/restoran-zincirleri/

     Restoran Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Restoran Açacaklara Araçlar




    Zor Karşılaştırma

    Geliştirme aşamasında bir araç. Bittiğinde restoran zincirleri, caddeler, bölgeler ve AVM'ler karşılaştırılabilecek. Aşağıdaki örnekte Staarbucks, Kahve Dünyası ve Kocatepe Kahve Evi’nin Ankara’daki bir bölgedeki dağılımını görebiliyorsunuz.

     Restoran Açarken Dikkat Edilmesi Gerekenler ve Restoran Açacaklara Araçlar




    Son Söz
    ----------------------------------------------------------------

    Buradaki tüm araçların çalışması için bizim de çok çalışmamız ve restoran bilgileri güncel tutmamız gerekiyor. Şu anda bu konuda çok başarılı olduğumuz söylenemez. Öte yandan elimizdeki bilgileri iyi şekilde sayısallaştırıp, bunu kullanabilecek kişilerle paylaşıyor ve elimizden geleni yapıyoruz.

    Bize destek olmak ve araçları daha da geliştirmemiz için arkadaşlarınıza Menü Burada’dan ve geliştirdiğimiz araçlardan bahsedebilirsiniz, teşekkür ederiz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nedirso -- 22 Aralık 2014; 9:48:52 >







  • Gerçekten büyük bir girişim her babayiğidin harcı değildir bu kadar zorlu işlere girişmek tebrik ederim başarılar.
  • Teşekkür ederim, aslında online sipariş vs. olmayınca olayımız ölümcül basitlikte bir bilgi kaynağı yapmak.

    Tabi kolay değil, mesela ülkemizden açılan her 5 restorandan 3'ü 1 yıl içinde kapanıyor, kesin ve net rakam. Bu yüzden bilgileri güncel tutmak için çok iyi bir düzen kurmamız, çok iyi bir yönetim yapısına sahip olmamız gerekiyor.
  • nedirso N kullanıcısına yanıt
    15 yıldır bende bu sektorun içindeyim turkiyenin en iyi ilk on restaurantının beşinde görev almışımdır danışmanlık yaptığım yerler var fakat ne zaman bir mekanda ben açayım diye düşünsem sizin verdiğiniz istatistik aklımda,şansım %50 nin altında bu oranın kendi yaptığım işte dahada yüksek olacağı kesin ama işten anlamayan parası olup yatırım yapan birçok insanın battığına çok şahit oldum sonuç olarak ben bile bu kadar çekiniyorsam siz yatırım yaparken iyi düşünün :)
  • Yatırım yapmak isteyen birinin en çok kafa yoracağı öğe kuskusuz mekan secimi.. Kafanızda tasarladığınız restorana kimlerin gelip gideceğini de az çok hesap etmelisiniz. Mal sahibiyseniz eğer mekânınıza uygun bir yer açmanız elzemdir.http://www.2kafadar.com/restoran-acmak-isteyenlere-tavsiyeler/
  • chefiso kullanıcısına yanıt
    Aslında tecrübe çok önemli, ama sonuçta restoran açmak hele de bir de iyi bir konumda açılıyorsa bir anda yüzbinlerce lira gerektiren bir şey. Aslında Menü Burada'nın veritabanınına tüm açılan ve kapanan restoran bilgilerini düzenli olarak işleyebilirsek bu riski azaltmış olacağız. Ama bu düzenli bilgiyi bizim sağlayabilmemiz için de restoranlara oluşturduğumuz ürünleri satmamız ve çalışan sayımızı arttırmamız gerekiyor.
  • Bu arada Onedio'da şöyle bir yazı da paylaştım, yaklaşık 30 bin kişi okudu. Siz de paylaşırsanız sevinirim:

    http://onedio.com/haber/restoran-acmak-istiyorum-diyenlere-restoran-acmak-icin-yapilmasi-gerekenler-listesi-424193
  • Yararlı bilgiler..Teşekkürler.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba. Güzel bir yazı olmuş. Konu hakkında bilgi sahibi olmak isteyen kişiler için rehber niteliğinde. Bizde restoran tasarım ve dizaynı ile ilgili olarak bir yazı yazmıştık. Umarız işinize yarar. İlgili yazının linki aşağıda. Teşekkürler

    https://blog.zaferendustriyelmutfak.com/restoran-acarken-tasarlarken-nelere-dikkat-edilmeli/

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.