Şimdi Ara

Rolantide gelen şıkırtı sesi

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
6
Cevap
0
Favori
4.742
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Herkese merhaba. 1.4 dizel aracimda zaman zaman rolantide şıkırtı sesi geliyor. Sanki lifter(kadeh) sesi gibi. İşin tuhaf tarafı şu. Sesi her zaman yapmıyor. Bazen aracı ilk çalıştırdıktan bir kaç dakika sonra sesi yapıyor. Bazen yoldan gelip stop etmeden bir kaç dakika bekleyince yapıyor. Rolantide ses var sadece. Hafif gaza dokunup bir kaç saniye bekledikten sonra sesi kesiyor ama bir süre rolantide çalıştıktan sonra ses yapmaya devam ediyor. Yağ sıcak soğuk olmasıyla alakalı değil. Not Aracım 5-30 olmasi gereken yağ yerine 5-40 yağ koyuldu. Bununla alakası var mıdır?



  • Yapay Zekanın Yanıtı

    Rolantide Gelen Şıkırtı Sesi

    Birçok araç sahibi, araçları rölantideyken motordan gelen şıkırtı veya tıkırtı sesinden rahatsız olur. Bu ses çeşitli nedenlerden kaynaklanabilir ve ciddi bir sorunun işareti olabilir.

    Dizel Motordan Gelen Şıkırtı Sesi

    Dizel motorlar genellikle benzinli motorlara kıyasla daha gürültülüdür ve rölantideyken şıkırtı sesi çıkarabilirler. Bu ses, yakıt enjektörlerinin yüksek basınçlı yakıtı enjekte etmesinden kaynaklanır. Genellikle endişe verici bir durum değildir, ancak şıkırtı sesi alışılmadık derecede yüksekse veya diğer semptomlarla birlikte görülüyorsa, bir mekaniğe danışmalısınız.

    Benzinli Motordan Gelen Şıkırtı Sesi

    Benzinli motorlarda rölantide gelen şıkırtı sesi genellikle hidrolik kaldırıcıların aşınmasından kaynaklanır. Hidrolik kaldırıcılar, supapları krank miline bağlayan ve valf boşluğunu otomatik olarak ayarlayan parçalardır. Aşındıklarında, valfler kapanırken şıkırtı sesi çıkarabilirler. Bu sorunun çözümü, hidrolik kaldırıcıları değiştirmektir.

    Diğer Nedenler

    Rolantide gelen şıkırtı sesi ayrıca şu nedenlerden de kaynaklanabilir:

    • Egzoz manifoldunda çatlak: Çatlak bir egzoz manifoldu, egzoz gazlarının sızmasına neden olarak şıkırtı sesi çıkarabilir.
    • Krank mili rulmanlarının aşınması: Aşınmış krank mili rulmanları, motorda metalik bir şıkırtı sesine neden olabilir.
    • Krank mili sensörü arızası: Arızalı bir krank mili sensörü, motorun ateşleme zamanını yanlış hesaplamasına neden olarak şıkırtı veya tıkırtı seslerine yol açabilir.

    Ne Yapmalısınız?

    Rolantide gelen şıkırtı sesini duyuyorsanız, sorunun kaynağını belirlemek için bir mekaniğe danışmalısınız. Sorun küçükse, onarım nispeten ucuz olabilir. Ancak sorunun göz ardı edilmesi daha ciddi hasarlara ve daha maliyetli onarımlara yol açabilir.

    Yapay Zekanın Yanıtını Genişlet
  • yağ ile doğrudan alakası var bilgisiz tamirci eniştemin d4d corollasına ne olduğunu bilmediğimiz bir yağ koydu aracın yakıtı arttı sesi arttı rölantide o ses gelmeye başladı sonra kendim aracı alıp değiştim yağını motul 5w30 kullandık bir süre kesti sesi bakım yapılalı 1yil dolmak üzere şu an sabahları o sesi hala duyuyorum kadehlerin litferlerin toparlanması biraz uzun sürüyor
  • Keşke aracı da yazsaydınız



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi metinTasci -- 11 Mart 2023; 9:43:53 >
  • metinTasci M kullanıcısına yanıt
    Lütfen kusura bakmayın, 3 ay sonra biraz gec olsada cevap yazıyorum. Aracım 1.4 citroen nemo 2011 model. Ford fiestalarda kullanılan 1.4 euro 4 motorla aynı. Ses sorunum devam ediyor. Arac giderken ses yok. Rolantide ve arac genelde sıcakken oluyor ses. Gaza bir kac saniye basılı tutunca ses kesiliyor, arac rolantide biraz çalışınca ses devam ediyor. 5-40 total yağ var. Simdi 5-30 mobil super 3000 yağ aldım. Liuqi Molly Engine Flus Plus aldim yağ değişimi öncesi kullanıp deneyeceğim.
  • mosasaurus kullanıcısına yanıt
    Ben de yağdan süpheleniyorum. Ses yetersiz yağlamadan kaynaklı gibi duruyor
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.