Şimdi Ara

Rolls-Royce, havacılık dünyasının ilk hidrojen yakıtlı uçak motorunu test etti

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
8
Cevap
1
Favori
389
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
4 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Rolls-Royce, havacılık dünyasının ilk hidrojen yakıtlı uçak motorunu test etti
    Rolls Royce ve easyJet liderliğindeki bir proje, havacılık endüstrisini karbon-nötr hale getirmeye yönelik umut verici bir ilk adım olarak kabul edilebilecek, yalnızca hidrojenle çalışan modern bir jet motorunu başarıyla test etti.



    İngiltere Savunma Bakanlığı Boscombe Down'daki bir test tesisinde gerçekleştirilen deneyin prototipi, yaygın olarak kullanılan bir Rolls-Royce AE-2100A turboprop bölgesel uçak motoruydu. Türbin, İngiltere'nin Orkney Adaları'ndaki Avrupa Deniz Enerjisi Merkezi'nde rüzgar ve gelgit enerjisiyle üretilen tamamen “yeşil” hidrojenle beslenerek çalıştırıldı.



    Hidrojen yakıtlı uçaklar emisyon için önemli



    Rolls-Royce, havacılık dünyasının ilk hidrojen yakıtlı uçak motorunu test etti
    Birleşmiş Milletler tarafından desteklenen Race to Zero taahhüdü, 2050 yılına kadar net sıfır karbon emisyonuna ulaşmayı hedefliyor ve bu bağlamda havayolları şirketleri, petrol bazlı jet yakıtına alternatif olarak daha sürdürülebilir yakıt kullanmaya çalışıyor. Air Transport Action Group'a göre, havacılık endüstrisinin tüm ulaşım kaynaklarından kaynaklanan karbon emisyonlarının yaklaşık yüzde 12'sinden sorumlu olduğu tahmin ediliyor.



    Uçmak, karbondan arındırılması en zor endüstrilerden biri ve elektrik ya da hidrojenle çalışan uçaklar gibi teknolojilerin, insanlarla dolu bir uçağı uzun mesafelere taşımasına hâlâ yıllar var. Öte yandan Airbus, 2035 yılına kadar sıfır emisyonlu bir uçağı hizmete sokma planının bir parçası olarak, hidrojenle çalışan jet motorlarını test etmek için bir superjumbo A380 kullanmayı planlıyor.



    Rolls-Royce önderliğindeki deneme, bir uçağın uçurulmasını içermese de araştırmalar ve testler hidrojenle çalışan uçaklar için pazar potansiyeli olduğunu gösteriyor. Rolls-Royce havacılık teknolojisi direktörü Alan Newby verdiği bir demeçte, "Hidrojen gibi bir yakıta bakmanın güzelliği, hiç karbon içermemesi ve bu nedenle yandığında CO2 üretmemesidir" dedi. Ek olarak Rolls Royce ve easyJet, testlerinin ikinci aşamasına geçecek ve Rolls-Royce Pearl 15 lüks jet motorunda denemeler yapmaya başlayacak.



    Hidrojenin kullanımı ne kadar pratik?



    Rolls-Royce, havacılık dünyasının ilk hidrojen yakıtlı uçak motorunu test etti
    Yakıtı uçaklara entegre etme çözümleri oldukça zor bir görev haline gelebildiğinden, bu deney pratik sonuçlar açısından uzun bir yol kat ediyor. Sıvı hidrojen yakıtının da geleneksel havacılık yakıtlarına kıyasla yaklaşık dört kat daha fazla yer kapladığı tahmin ediliyor ve bu da havayolu şirketlerinin bu gereklilikleri yerine getirmek için uçakların yapısını tamamen yeniden düzenlemesi ihtiyacını doğuruyor. Öte yandan sıvı hidrojen, ultra düşük sıcaklıklarda (-253C) depolanması ve ateşleme için tekrar gaz haline dönüştürülmesi gereken bir yakıt.



    Ancak bu dezavantajlar yeterli teknik araştırma sayesinde aşılabilir yapıda. Öte yandan easyJet'in operasyondan sorumlu başkanı David Morgan, "Pil teknolojisine baktık ve pil teknolojisinin muhtemelen uçurduğumuz büyük ticari uçaklar için yeterli seviyede olmadığını gördük" açıklaması da elektrikli uçakların yolunun hidrojene oranla daha uzun olduğunu gösteriyor.




    Kaynak:https://arstechnica.com/cars/2022/11/rolls-royce-tests-hydrogen-fueled-aircraft-engine-in-aviation-world-first/
    Kaynak:https://interestingengineering.com/innovation/rolls-royce-easyjet-hydrogen-powered-aircraft-engine







  • Uçaklarda sentetik yakıtları kullanmak daha mantıklı. Hidrojene geçince astarı yüzünden pahalıya gelir.
    www.aa.com.tr
    THY uçuşlarında çevreci yakıt kullanmaya başladı
    https://www.aa.com.tr/tr/cevre/thy-ucuslarinda-cevreci-yakit-kullanmaya-basladi/2491757#





  • "rüzgar ve gelgit enerjisiyle üretilen tamamen “yeşil” hidrojenle beslenerek çalıştırıldı" bilgisi var. Bu üretim yöntemi ile hidrojenin maliyeti petrolden bile daha ucuz olacağına göre, pahalı olacağı konusunda bana göre yanılıyorsunuz.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi antigravity74100 -- 29 Kasım 2022; 19:29:47 >
  • antigravity74100 A kullanıcısına yanıt
    "Sıvı hidrojen yakıtının da geleneksel havacılık yakıtlarına kıyasla yaklaşık dört kat daha fazla yer kapladığı tahmin ediliyor ve bu da havayolu şirketlerinin bu gereklilikleri yerine getirmek için uçakların yapısını tamamen yeniden düzenlemesi ihtiyacını doğuruyor. Öte yandan sıvı hidrojen, ultra düşük sıcaklıklarda (-253C) depolanması ve ateşleme için tekrar gaz haline dönüştürülmesi gereken bir yakıt."

    Hidrojenin litre başı maliyetinin kerosenle eşitlenmesi durumu kurtarmıyor. Uçakların mevcut tasarımını komple değiştirmeniz lazım. Bu da on milyarlarca dolarlık Ar-Ge yatırımı gerektiriyor.

  • yc#1 kullanıcısına yanıt
    Paylaştığınız bilgilerden haberim var, anlattığınız konularda tamamen haksız sayılmazsınız. Fakat bir başka gerçek de var ki hidrojeni depolama konusunda yeni yollar da keşfedildi ve belki gelecekte daha pratik ve ucuz bir yöntem de keşfedilebilir. Bana göre Rolls-Royce zarar edebileceği bir konuya yatırım yapmaz. Hidrojen konusunda onların bizden daha bilgili oldukları inancındayım.

  • yc#1 kullanıcısına yanıt

    hidrojenin astarı pahalı, doğru ama bioyakıtlar da öyle; her şekilde yakıt üretilirken petrol ve para harcanacak (tarım, taşıması, lojistiği, işlenmesi, tekrar taşıma..), kızartma yağları ayrı dert, sadece bioyakıt için tarım yapmak ayrı dert (su, gübre, tarım aletleri ve onların yakıtları, ilaçlama, işçilik...). ama biodizel daha az toksik evet, pek çok daha + yönü de var, bunun yanında sıkıntıları; düşük sıcaklıklarda kolay katılaşıyor (dizel ve benzine göre daha yüksek oranda), kolay bozunuyor ve şu anda biodizel üreticileri az olduğu için kaliteleri çok değişken.. ama tabi çeşitlilik sağlanmasını isterim, biodizel de olsun, hidrojen de olsun, tam elektrikliler de.. hepsi müşteri bulur ve umarım zamanla gelişirler, verimlilikleri artar ve ucuzlarlar, yaygınlaşırlar..



    Rolls-Royce, havacılık dünyasının ilk hidrojen yakıtlı uçak motorunu test ettiAnlatan Adamlaryoutube
    Anlatan Adamlar'ın bu bölümünde emisyon kuralları ile birlikte artık tükenmeye başlayan dizel motorlu araçlar için standart petrol ürünü mazota alternatif olarak kullanılabilecek ve yenilenebilir bir enerji kaynağı olarak geçen Biodiesel nedir, gerçekten çevreci mi konularını anlatıyoruz. ABONE OL ▶ https://goo.gl/NSYLUP NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/Yf9Xfg HIZLI OTOMOBİLLER ▶ https://goo.gl/6M4LUB TURBO ▶ https://goo.gl/T9PJqR MODİFİYE ▶ https://goo.gl/DoSNXh OTOMOBİL BAKIMI ▶ https://goo.gl/NizCH6 MOTOR NASIL ÇALIŞIR ▶ https://goo.gl/DjM6yJ Doğacan Kara ve Tuğberk Keçecioğlu olarak Anlatan Adamlar kanalımızda otomobil bilgi videoları hazırlıyoruz. Araçların sistemleri nedir, nasıl çalışır detaylarıyla sizlere aktarıyoruz. Videoyu izledikten sonra beğenmeyi paylaşmayı ve kanala abone olmayı unutmayın. Sizlerin destekleri ile her geçen gün daha da büyüyeceğiz! *SOSYAL MEDYA HESAPLARI* Instagram: https://www.instagram.com/anlatanadamlar Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/dcnkr Kişisel Instagram: https://www.instagram.com/tugberkkececioglu Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/dogacan.kara.9 Kişisel Facebook: https://www.facebook.com/tugberk.kececioglu
    https://www.youtube.com/watch?v=QWYggt1V9Ek




  • Yakın bir gelecekte hidrojen ile çalışan otomobil , kamyon , uçak , motosikletler falan çok göreceğiz sanırım .



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Moueson -- 29 Kasım 2022; 23:1:9 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.