Üstelik bu paraya rover ın motor üreten yan kurumu powertrain de dahil edildi.
bu firmayı bu paraya bir Türk firması alamazmıydı?
bunu biz düşünüyoruz ama bizim zengin holdinglerimiz neden düşünmüyor.bir çinliden daha azmı ticaret yeteneğine sahibiz.yoksa yıllar yılı paradan anormal gelir elde etmeye alışan para babaları için çok zahmetli bir para kazanma yöntemimi otomobil üretmek.
hazır markası dünya çapında oturmuş bir firmaydı.bu paraya kaçmayacak bir fırsattı.
not:haber kaynağı 24 temmuz 2005 zaman gazetesi 8.sayfa
bedava gitmiş gibime geliyor.. :)
quote:
Orijinalinden alıntı: processor
bedava gitmiş gibime geliyor.. :)
gibisi fazla resmen bedavaya gitmiş. abi o 87 milyar dolar filan olmasın sakın herifler 100 milyon euro ya futbolcu alıyolar
ne diyelim hayırlı olsun. bizim sığır işadamlarımızdan biri alsa fenamı olurdu. burayada bi fabrika kurarlardı parçasıda ucuz ucuz satılırdı bizde gider rover alırdık.
Evet satıldı,hatta yeni tasarımlar falan da güzel ama Rover adıyla satılacağı kesin değil ürünlerin Çin firması başka isimle satmayı düşünüyormuş.Bence Rover olmazsa n.h satar o arabaları...
Ulan harbi bedavaya gitmiş ya
Hocam finansal konularda boyle yorum yapilmaz. Parasi olan adamlar birsuru danisma tutuyor, analiz falan yaptiriyorlar, ona gore yatirim yapiyorlar. Rove 87milyona satildi diyorsun. Fakat bakalim arkasinda borcu vs varmi. Bir pisligi olmasa sana garanti veririm onu gm, fiat, opel vs bir dev kurulus satin alir, ve belli konseptteki araclari bu isimle satardi. Turkleri birak bu adamlar da atlamadiysa arkasinda birsey vardir bunun.
Herşey karşıdanvede dışardan gorundugu gibi olmaya bilir ... Belkide firmanın borçları yada vs. şeyleri vardır belkialan firma 1 milyar dolar masraf harcıyıcak. O paralara olmaz o işler mantıksız gibi geliyo degil cok mantıksız. O yuzden bence farklı durumlar var ısın ıcınde .
daha evvel bmw satın almıştı ancak sonradan geri devir etmişti.
bu firmanın 1960 lı senelerde ingiltere otomobil üretiminin yüzde atmışını gerçekleştiren ve son döneme kadar hep lüks sınıf otomobil ürettiğini hatırlatırım.
yani meşhur bir avrupa firmasının bu markayı satın alıp 3. dünya ülkeleri için ucuz otomobil üretmesi hem rover için hemde alan firma için imkansız bir durum.
muhtemeldirki alan avrupa markası 87 milyon dolar sadece firmaya verecek ama markanın eskiden sahip olduğu imajı tekrar elde etmek için belki 8-10 milyar dolar ekstra para harcayacaktı.
zannediyorum çinlilerden önce geçmiş senelerde alan BMW firması sırf bu maddi külfetten dolayı geri vermişti.
benim anlatmak istediğim yeni otomobili üretmek zor değil.onu tüm dünya ülkelerinde satılabilen bir marka haline getirmek zor.bizim gibi gelişmekte olan bir ülke için bu hazır markayı alıp gelişmiş ülkelerden ziyade gelişmekte olan ülkelere yönelik ürünler tasarlayıp üretmek ve satmak daha kolay olurdu diye düşünüyorum.
zaten dediğiniz gibi borcu olan bir kurumun satışa çıkartılması demek alan kişinin onu borçsuz alması demektir.malum telsimin nokia-motorola durumu ortada adamlar aldılar alacaklarını.
Bu Rover, Landrover ve Rangeroverı üreten firma diil dimi?