Şimdi Ara

S40 ile 240 Km/h max. sürat yapılabilri mi? (3. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
65
Cevap
0
Favori
12.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpergalip


    GPS ölçümü ile 269km/h


    Alper'in mesajı hemen az yukarıdaymış. Üstelik yanlış hatırlamıyorsam onun araba chipli ve 345 BG civarında bir güce sahip olmalı. Bunu kısaca hatırlatıp diğer soruya döneyim...

    Benim önceki Golf'lerin sanırım 190 km/sa. küsur bir fabrika verisi son süratı vardı. Ben bu arabalarla otobanda, yokuş aşağı, 210 km/sa. hız yaptım. Belki eğer kesici devreye girmese 3-5 km. daha artabilirdi. Bu sebeple arabaların uygun şartlarda fabrika verilerinin üzerine çıkabileceğine inanıyorum. Ama göstergede görülen rakam bazında...

    Çünkü gösterge 210 gösteriyor ama GPS ölçümü yapılsa 195 çıkacak ki zaten çoğu belki de tüm otomobil üreticileri aşırı hızın bir nebze önüne geçebilmek için göstergeleri aslında olduğundan daha fazla gösterecek şekilde ayarlıyorlar.

    Lastik basınçlarının düşük/yüksek veya lastiklerin diş derinliğinin az/çok olması gibi etkenlerde teker çapının düşmesine/artmasına bu da aynı mesafede daha fazla/az tura ve lastik tur sayısından anlık hızı gösteren hız göstergesinin de yanılmasına yol açabilir.

    Velhasılı karşılaştırma için hesaba katılması gereken çok fazla etken var. Bu yüzden biraz kabataslak hesap yapmak gerekiyor. Bu durumda da gösterge bazında fabrika verisine göre %10 luk farklar normal karşılanabilir bence. Ama bunun üstündeki her artış aslında bizim "sallama katsayımızı" arttırıyordur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d


    Bu arabaların standart son hızı belli değil mi?

    - standart son sürati 225 olan bir S60 2.0T nasıl 260 yapar.
    - standart son sürati 190 olan bir S40 1.6D nasıl 240 yapar.
    - standart son sürati 210 olan bir S40 2.0T nasıl 250+ yapabiliyor anlamış değilim.



    Merhabalar, mart ayı başından beri epey bi koşturmacadan sonra geçen hafta sonu tekrar izmire döndüm, istanbul, fethiye ve finikede evimi ve arabamı epey özledim.
    Bu max hız konusu ile başlayan tartışmada rakamlar spekülatif hale gelmeye başlayınca bende yorumsuz kalmıştım en son, ama Volkan'ın yukarıda belirttigi rakamlar modellerine göre hakikaten son hızlar gibi görünüyor gerçek hayattada. Istanbuldan dönerken ortagımın standart S60 2.0T si ile bursa otobanında biraz hız denemesi yaptım, ve görebildigim son hız 230'a yakın birşeylerdi, 180HP standart bir S60 ile bu hızın üzerine çıkılabileceğine inanmıyorum, bende daha önce ve son kezde de hiç çık(a)madım. S60 kullanmaya başlamadan önce de kullandığım 2001 S40 1.6 ile 200kmh'yi gördüğümü yada yaklaştığımı hatırlıyorum ama üzerine çıktığımı hatırlamıyorum. Tabi bu rakamlarada ulaşmak kolayca olmadı, sonuçta 160dan sonrası oldukça düşük ivmelenme ile gerçekleşti.

    Hız meraklısı değilim hakikaten ama bi şekilde otobanda ve şartlar müsaitken insan neye ulaşabileceğini de görmek istiyor. Bu zamana kadar yaptığım tüm son süratler de sadece görmek içindi, gitmek için değil.

    Bu max hız konusu kesinlikle net bir konu ve alabileceğimiz elimizdeki ile kısıtlı. Bu da tercih meselesi, vergisi düşük ekonomik bir araçtan 200ün üzerini beklemek hayalcilik ve haksızlık olur. Zaten bu araç bunu vermeyi taahhüt de etmiyor, gerek te yok.

    Yüksek süratin çok ciddi güvenlik tedbirleri ve emniyet gerektirdigini düşünüyorum. Bahsettigimiz ekonomi için üretilmiş bir araçla, sadece performans için üretilmiş bir aracın hızına ulaşmaya çalışmak çok ciddi riskleri doğurur. Ben bu hafta sonu Çeşme otobanına çıktım aracı kullanmak için pazar sabah 9da, trafik olmaması için. Ve neredeyse tüm yol boyunca 200kmh'nin üzerinde seyahat ettim, 270 civarı max hız gördüm. Bunu yaşarken kesinlikle S60 2.0T ile yaptığım 220kmh civarı sürattekinden daha rahat ve güvende hissettim kendimi. Bir kere 4 çeker farkı, sert süspansiyon ile birlikte yol tutuşunda size farkı gösteriyor. 2 çeker bir araçla az da olsa virajda iken kendimi yüksek süratte bulmak istemem.

    Araçlarımızın limitlerini bilelim ama zorlamayalım, kazasız keyifli yolculuklar. Alper.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: volkan.d

    Herkese merhaba,

    Tartışma çıkarmak ya da buradaki arkadaşları yalancı çıkarmak istediğim yok kesinlikle. Sadece bütün bu max hız tartışmalarında anlamadığım bir noktayı belirtmek istiyorum.

    Bu arabaların standart son hızı belli değil mi?

    - standart son sürati 225 olan bir S60 2.0T nasıl 260 yapar.
    - standart son sürati 190 olan bir S40 1.6D nasıl 240 yapar.
    - standart son sürati 210 olan bir S40 2.0T nasıl 250+ yapabiliyor anlamış değilim.

    Hadi arkadan rüzgar yardım ederken yokuş aşağıya inildiğini varsayalım, ki bu hızı ne kadar arttırır ondan da emin değilim ama elektronik hız kısıtlama kaldırılmadı ise, 35-45 km arttırmayacağına da eminim.

    Mesajı bulamadım, Alper Galip S60R'sinin son süratini galiba GPS le ancak 267, 270 gibi ölçmüştü. Alper Galip demek ki boşuna 300 HP araç almış, 110 HP, 180 HP diğerleri de benzer sürati yapıyor görüldüğü gibi.

    Yüksek sürate karşı olduğum ve yapmamaya çalıştığım için gerçek hayattaki max hız limitlerini bilemiyor olabilirim ama yukarıda belirttiğim durumu aklım ve hafsalam almıyor.


    o bahsettiğini bende anlayabilmiş deilim ama adam videoyu çekmiş koymuş s40 2.0t
    http://www.youtube.com/watch?v=PcXXvvKEye4 bu t3 kodlu motorla çıkılan sürat

    buda bnm denememde gördüğüm maksimum sürat s40 2.0t otomatik 4ileri(00 model)
    http://www.youtube.com/watch?v=Dcpc4nJd2g4 ben 236 okudum buyrun sizde bakın

    izmit-istanbul arası çok yolculuk yapıyorum, körfez düzlüğünde birkaç kez yüklendim 230un altına doğru inerken yol bitiyo, ama 210-215ten sonra hızlanma oldukça yawaşlıyor tabiki, bence düzde maksimum görebileceğide 235-240, kadran sapmasıyla beraber 215-220gibi süratlere tekavül edeceğini düşünüyorum, buda 210kmh olan fabrika verisinden biraz daha iyice, ama düz şanzımanlarda 215kmh azami sürat verisi, o arkadaş 260ı iyi görmüş, gerçi baya aşağı meyilli bir yol, neyse videoları siz daha iyi değerlendirirsiniz, bnm aracım videoda tamamen stock, ondan sonra chip tuning uyguladım ama daha denemek nasip olmadı top speedi

    esas konu olan 1.6d ye gelince , bnm bildiğim 1.6 dizel araçlar 215-220te devir bitiriyolar zaten, bu süratlerede erişmeleri çok kolay gelmiyo bana düzde, fakat chip uygulamasından sonra bu araçların bir çoğu devir bandını bitiriyolar, 220-225lere bile sarkabiliyo, 2.0 lt dizeller ise 230-235kmh gibi devir bitiriyolar, yüksek hacim ve güçle onlar stock olarakta görebiliyolar genelde top speedi, s40n de, zaten focusla aynı dizel motor var, şanzımanı bilmiyorum ama, 240görecek bi şanzıman koymaz hiçbi firma 1.6dizele, bu arkadaş son dişliyi uzatsa arabanın devri belki 240a müsade eder ama çekişi yetmez bu seferde, rampa aşağı gazlarken, bi m5in tampondan yüklenmesi lazım, anca öyle yapabilir heralde




  • Bu konular benim için çok geride kaldı ama, yine de bir denememi anlatayım..

    1999 yılında s40 2.0T alınca epey hız denemem olmuştu, hatta neden T4 almadım diye de epey hayıflanmıştım. Benim hız pistim, İst.-Ank. otoban'dan Ankara girişinde gişeleri geçtikten sonraki düzlüktü, o aralar Ankara'da oturduğum için gişelere kadar gider U dönüşü yapar ve hız denemelerimi gerçekleştirirdim. Bir gün iki arkadaş önce benim 2.0T ile sonra T4 ile aynı yerde test yaptık, her iki arabada pist sonunda kadranda tam 245'i gördü. (İkiside manuel vites araçlardı.) Doğrusu T4 beni 2.0T sonrası hayal kırıklığına uğratmıştı..

    Sonuçta göstergede o hızlar görülüyordu ama o zamanlar gps olmadığı için ölçemezdim, gerçek hız ne oldu hiç bilemiyorum. (yukarıdaki mesajda bir test te kadran hatası olarak %3 ölçüldüğünü yazmıştım ama o da ne kadar doğruydu acaba??)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: asukrumercan

    Bu konular benim için çok geride kaldı ama, yine de bir denememi anlatayım..

    1999 yılında s40 2.0T alınca epey hız denemem olmuştu, hatta neden T4 almadım diye de epey hayıflanmıştım. Benim hız pistim, İst.-Ank. otoban'dan Ankara girişinde gişeleri geçtikten sonraki düzlüktü, o aralar Ankara'da oturduğum için gişelere kadar gider U dönüşü yapar ve hız denemelerimi gerçekleştirirdim. Bir gün iki arkadaş önce benim 2.0T ile sonra T4 ile aynı yerde test yaptık, her iki arabada pist sonunda kadranda tam 245'i gördü. (İkiside manuel vites araçlardı.) Doğrusu T4 beni 2.0T sonrası hayal kırıklığına uğratmıştı..

    Sonuçta göstergede o hızlar görülüyordu ama o zamanlar gps olmadığı için ölçemezdim, gerçek hız ne oldu hiç bilemiyorum. (yukarıdaki mesajda bir test te kadran hatası olarak %3 ölçüldüğünü yazmıştım ama o da ne kadar doğruydu acaba??)

    %3 ten bence kesinlikle fazla sapma oluyor, marka önemi olmadan 200-220 civarı süratlerde nerdeyse tüm araçlarda 10-15kmh var, bence sizin 2.0t nin yürüyen bir 2.0t , t4 ise biraz sorunlu, çünkü piyasada inanın yürümeyen çok t4 var, şu an biçok t4 bakımsızlık , fakire kaçma vs. gibi problemler yüzünden 2.0t performansını veremiyor, bahsettiğiniz yolu biliyorum, bnm aracım şu an chipli haliyle takometreyi kapatır orda, stock haliylede 245görür, daha altına indirir indiremez denemek lazım, volvoda devir her zaman izin veriyor, gerçekten yürüyen bi t4 düzde 260ı kapatır, ki bunuda tecrübe eden bir çok t4 kullanıcısı var




  • Selamlar,

    Nisan ayında İzmir'e gezmek için gittiğimde 2008 model 85000 de bir volvo kiraladım 1.6 D

    araç ile 100 120 ile gidiyorsam, rampa çıkarken asılıp 150 160 a çıkarken zorlandığını hissediyordum, fazla yakmaması için yüklenmedim araca.

    çeşme'ye giderken asıldım, hafif eyimli yolda 210'u gördüm.. yeterli diyip gazdan ayagımı cektim, ama ilerisi var mıydı farkında değilim :) kullanması zewkli bir araç...
  • s40la 240 yaparsın ama 2,3 t6 motorla gerisi hayal ürünü
    ben 1,9 t4 motoru denedim eczacı arkadaşta var 220 yi yaptı dahada gidiyordu 240 yapacak gibi mam 1,6d çok zor
    bende de 1,8 var 2001 lpgde 200 km yaptım
  • ben en fazla 165 km/h yapmışımdır c30'umla
    bu hız bile yeterli, ne gerek var öyle 200 lü şeylere hiç anlamam
  • s60 2,0t ile 200'e araba düşünmeden gidiyor ama 220 den sonra araç daha fazla hızlanmıyor. işin ilginç tarafı araç 220 giderken devir saatinde bi zorlanma ve aracın içinde motordan gelen rahatsız edici bi bağırma yok. ( ÖNEMLİ OLAN Bİ ARACIN 200'E BASMASI DEĞİL, 200 İLE NASIL GİTTİĞİ VE YOL TUTTUĞUDUR)
  • AYNEN KATILIYORUM.
    ZATEN VOLVOYU VOLVO YAPAN EN BÜYÜK ÖZELLİKTE
    BU 200 LE GİDERKEN BİLE O GÜVENİ VERNESİ VE
    KONTROLÜN SENDE OLDUĞUNUN HİSSİNİ VERMESİDİR.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mtnkrsln -- 1 Ağustos 2010; 21:34:25 >
  • ya arkadaşlar ne gerek var bu süratlare
    200 km hızlar filan ne ya
    pistlerde miyiz, nooluyoruz ..
    200 le çarpınca volvo, bmw, porsche, ferrari hiç fark etmez
    fizik kuralları hepsinden önce gelir .. yapmayın etmeyin gözünüzü seviim
    arabalarımıza güvenip, bu kadar güvensiz hızlarda, araçlarımızın, yolların
    limitlerini zorlamayalım derim, nacizane ..
    sebebi a çık, telafisi yok !!!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi NevNiyaz -- 1 Ağustos 2010; 22:39:40 >
  • ben kesinlikle hız tutkunu değilim, ama eğer sizde ilk aldığınız aracı ister istemez bazen çok geniş ve düz yollarda ve hava şartlarının iyi olduğu bi ortamda hiç denemedim diyorsanız, tamam haklısınız
  • 2005 Model s60 2.0 T ile 250 göstergeye çıktım ama düz yolda 1.6 D ile 190 'ın üzerine çıkamadım bir türlü
  • benim araba bana kusura bakma dedi 220 den sonra, ( düz yolda)

    S60 2003 2,0T

  • ben s70 2.0 t ile 3sene önce 240 görmüştüm çerkezköy yolunda, acaba bir yanlışlık mı var ibrede
  • Spoileri hiç hesaba katmıyorsunuz.
    Aerodinamik geliştirmeler +10 15Km sağlar.
    Bir programda görmüştüm.
    Ford Sierra normal bienk tipi hız denemesi yapılıyor.
    Sonra spoiler takılıyor.Bir iki aerodinamik geliştirme.Sonra tekrar deneme yapılıyor +15km fazla hıza ulaşılıyor.

    Chip tuning de yapmışsa yokuş aşağı falan.Arkadaşında +15 km fazla söylese oluyormuş.
  • 100 km daha fazla hızlanacağını bilsem bile aracın orjinalliği en güzeli bence:)
  • Spoiler zaten orjinal opsiyon.Aracın orjinalliğini bozmuyor.
  • Ancak ve Ancak T5 motorla yapılabilecek bir olay gibi görünüyor:

    Kaynak:http://ultimatespecs.com/index.php?option=4&brand=54&model=296&car=4614



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi laodikaen -- 29 Ağustos 2010; 14:04:36 >
  • Merhaba

    Volvocu olalı henüz bir hafta oldu.Aracım 2008 Volvo S40 1.6D Dynamic Edition.Dün ilk defa uzun yola çıktım.İstanbul Ankara arası 1.000 Km yol katettim.

    1. Aracın Maximum hızı düz yolda 190-195 Km/h, hafif eğimli yolda 200 Km/h hızı geçti fakat istemeye istemeye geçtiğini söyleyebilirim.Araçta sınırlama olduğu kesin yoksa hafif eğimde 210-220 Km/h görmesi lazımdı.

    2. Araç son hızı 190 Km/h olsada istikrarlı biçimde rahat 160-180 Km/h arası yol alabiliyorsunuz.

    3. Yakıt tüketimi tam olarak 1.000 Km mesafede 235 TL. Yani ortalama 7.8 Lt/100 Km

    Saygılarımla...
  • 
Sayfa: önceki 1234
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.