Şimdi Ara

saç jantmı aliminyum (çelik tabir edilen) JANTMI güvenli

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
14
Cevap
0
Favori
4.896
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • arkadaşlar yıllardır arkadaşlarla bu konuyu tartışıyoruz genel kanı şu sac jantların daha sağlam olduğu diğerinin sadece estetik olarak alındığını söylüyorlar. ancak bir arkadaşımda ünlü bir aliminyum jant fabrikasında çalışıyor ve iddiası şu kesinlikle aliminyumalaşımlı jantların yapılan testlerde daha sağlam olduğunu hatta artılarının olduğunu (hafif olması . daha iyi soğuması gibi vs vs) diyor .kararsız kaldım çünkü sırf görünüm için jant almak istemiyorum. benim araba yenifocus tdci trend modeli alırken sadece jant sis farı farkı için 1200 ytl fark istediler o an için almadım . şimdi jant değiştimeye değermi ayrıca bu değişim kaskoyu etkilermi . saygılar ...



  • ben de düşündüm bir ara ve vazgeçtim neden;
    sac jant özellikle türkiyede kesinlikle avantajlı, çünkü daha sağlam. bükülüyor ama kırılmıyor.
    sac jantı büken çukur alaşım jantı kıramayabilir. ama alüminyum jant kırılırsa lastiğin havası boşalır(diye tahmin ediyorum) ve çöpe atılır.
    yerli jantların (CMS, kormetal) ağırlıklarını bulamadım. satıcılara ve lastikçilere şöyle bir sordum aynı ağırlıkta olduğunu söylediler, vazgeçtim. hafiflemeyecekse hiç bir anlamı yok.
    bi diğer konu dayanıklılık. iyi bir boyası ve kaplaması olan jantlar çok pahalı. aynı araba boyası gibi düşünün. ama en iyisi de olsa kaldırıma taşa bir sürtmeyle olay bitiyor. çocuk gibi sürekli temizlik ve bakım istiyor.
    freni soğutması aralıkların büyüklüğü ile ilgili.
    çok kez jantlarımı eğdim. malum hep türkiyede araba sürüyorum. bu kadar eğilme alaşım jantta olsa heralde atmam gerekirdi.




  • ya biz her yolda Doğan SLx kullandık, ben uçuyordum böyle doğanın ayaklarını yerden kesiyordum 15-16 yaşlarında ama bir kere jant eğildi diye aracı götürmedik, aliminyum alaşımlı, madensel olarak Aliminyum alaşım daha sağlam olmalı, ama markadan markadaya değişir, dayanıklı ve hafif metaller kullanırsan maliyet yükselir, yerli jantlar ağır ve uyduruk olabilir ama ben aracı satılığa çıkardım, eğer satmaktan vazgeçersem kormetal den jant beğendim 3 alana 1 bedava hemen taktıracağım 500 milyon falan
  • hiç kırılmış bir alışımlı jant gördünüzmü
    ayrıca şunu da ekliiim o jant çelik olsa çok ağır olur aliminyum olsa arabayı zor taşır,jant yapan firmalar sağlamlık ve hafiflik açısından en iyi olan metalleri seçip karıştırıyorlar tabi maliyeti düşük olan metallerden...
    bu yüzden saç jantla kyaslanması manasız
  • 500 ytl dediğin jantlar kaç inç taksit yapıyorlarmı . ayrıca cms ile kormetal arasında fiyat farkı varmı hangisi tercih edilir bu konuda araştırman varsa yazarsan sevinirim teşekkürler.
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos

    ya biz her yolda Doğan SLx kullandık, ben uçuyordum böyle doğanın ayaklarını yerden kesiyordum 15-16 yaşlarında ama bir kere jant eğildi diye aracı götürmedik, aliminyum alaşımlı, madensel olarak Aliminyum alaşım daha sağlam olmalı, ama markadan markadaya değişir, dayanıklı ve hafif metaller kullanırsan maliyet yükselir, yerli jantlar ağır ve uyduruk olabilir ama ben aracı satılığa çıkardım, eğer satmaktan vazgeçersem kormetal den jant beğendim 3 alana 1 bedava hemen taktıracağım 500 milyon falan
  • paran coksa al aliminyum janti yoksa al sac janti sac jantin avantajida kapakta alminyum kirlendimi temizlemek zor oluyo sacda deistir kapagi gitsin bide cok fark istiyolar bunun nedenide aksesuardan para kazanmalari
  • Arkadaşlar alaşım jantlar kesinlikle sac janta göre daha hafiftir. Gidip bir lastikçide elinizle kaldırın aradaki bariz farkı göreceksiniz.

    Bu arada bir maddenin ağır olması onun sağlam olduğunu göstermez. Mesela titanyumu düşünün dünyadaki en sağlam maddelerdendir ve dayanıklılığı tartışılmaz.

    Alaşım jant hem görünüm hemde aracı hafifletmesi bakımından olumlu. Ancak eğrilmesi durumunda düzeltilemiyor.
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Çelik jant nereden alınır?
    12 yıl önce açıldı
    Daha Fazla Göster
  • ikisini de birbirlerine göre avantajları var.alaşım jant daha sağlam,hafif ve estetik. öte yandan eğrilmesi halinde(ki normal jantlara göre daha zor eğrilir) düzeltilemez,yani çöpe atıp yenisini alıcan ve daha pahalı!ama eğer arabanın orijinalinde yoksa ben olsam takmam,takarsam da orijinal jantını takarım!
  • Aluminyum alaşım jantların düzeltilemediğine katılmıyorum. Megane II!yle çukura girdik. Lastik dağıldı jant ise V şeklinde 6 cm kadar çöktü.(çukura 100-110 km. arası girildi) Yeni lastik takıldı mecburen. Servis jantı düzeltebileceğini söyledi ve düzelttiler ve boyadılar. Eskisi gibi oldu. Balans ayarı da temiz tabi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: der Rebell

    Aluminyum alaşım jantların düzeltilemediğine katılmıyorum. Megane II!yle çukura girdik. Lastik dağıldı jant ise V şeklinde 6 cm kadar çöktü.(çukura 100-110 km. arası girildi) Yeni lastik takıldı mecburen. Servis jantı düzeltebileceğini söyledi ve düzelttiler ve boyadılar. Eskisi gibi oldu. Balans ayarı da temiz tabi.

  • quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    ikisini de birbirlerine göre avantajları var.alaşım jant daha sağlam,hafif ve estetik. öte yandan eğrilmesi halinde(ki normal jantlara göre daha zor eğrilir) düzeltilemez,yani çöpe atıp yenisini alıcan ve daha pahalı!ama eğer arabanın orijinalinde yoksa ben olsam takmam,takarsam da orijinal jantını takarım!

    yok tamir ediliyor, aksine bazı ithal jantlar çok esnek çok pahalı olanlardan bahsediyorum hatta yarın marka da verebilirim şimdi beynim sulandı uykum geldi unuttun ama tamir ediliyor hatta sana tamir edilmiş aliminyum alaşım jant fotosuda koyabilirim kaynak falan yapılıyor çekiçle felan düzeltiyorlar yani tamirini yapan yerler var. Ama kırılırsa falan dediğin gibi çöpe at. Tamir edilemediği durumlar çok oluor. Kaldırımlara falan pek binememeye bakın derim , ya adam gibi kullanan adam kolay kolay yamultmaz.
    Ama kanımca yerli jantlar bizim yol koşullarına daha iyi adaptedir, CMS bu konuda iyidir bence.

    @emremuslu CMS kormetalden pahalı. KM de indirim var. 15 inç istiyorsan 550 14 inç 450 milyon olması lazım yaklaşık.
    Çünkü seninkiler tahminim lastikler 15 inç tir gidip 4 sıfır lastiği atmak mantıksız 15 inç alırsın. 550 milyon.
    www.kormetal.com.tr

    CMS ile Kormetal hakkında kullananların fikirlerini yarın alacağım , CMS kullanan komşum var dizel Megane da. Kormetal ile ilgili de sabah bir kalkayım Ophell forumunda kullanan vardı ona bakacağım. Ama ben Kormetal almayı düşünüyorum. Eğer aracı satmaktan vazgeçersek bizim araç satılık şu anda. Ama bi model beğendim çok tatlı kormetalde. Ben senin yerinde olsam CMS koyarım çok çeşit var ve iyi.

    Dediğim gibi ithallere gitmeyin daha yumuşak oluyorlar bizim yollara göre değil pahalı her zaman iyi demek değildir .
    Zaten iyi jantlar 2 milyar falan oluyor çok hafif , özel jantlar...BEn o parayı vermem. Ne kadar ucuz o kadar iyi.




  • çok sağol
    quote:

    Orjinalden alıntı: antiochos


    quote:

    Orjinalden alıntı: mussa

    ikisini de birbirlerine göre avantajları var.alaşım jant daha sağlam,hafif ve estetik. öte yandan eğrilmesi halinde(ki normal jantlara göre daha zor eğrilir) düzeltilemez,yani çöpe atıp yenisini alıcan ve daha pahalı!ama eğer arabanın orijinalinde yoksa ben olsam takmam,takarsam da orijinal jantını takarım!

    yok tamir ediliyor, aksine bazı ithal jantlar çok esnek çok pahalı olanlardan bahsediyorum hatta yarın marka da verebilirim şimdi beynim sulandı uykum geldi unuttun ama tamir ediliyor hatta sana tamir edilmiş aliminyum alaşım jant fotosuda koyabilirim kaynak falan yapılıyor çekiçle felan düzeltiyorlar yani tamirini yapan yerler var. Ama kırılırsa falan dediğin gibi çöpe at. Tamir edilemediği durumlar çok oluor. Kaldırımlara falan pek binememeye bakın derim , ya adam gibi kullanan adam kolay kolay yamultmaz.
    Ama kanımca yerli jantlar bizim yol koşullarına daha iyi adaptedir, CMS bu konuda iyidir bence.

    @emremuslu CMS kormetalden pahalı. KM de indirim var. 15 inç istiyorsan 550 14 inç 450 milyon olması lazım yaklaşık.
    Çünkü seninkiler tahminim lastikler 15 inç tir gidip 4 sıfır lastiği atmak mantıksız 15 inç alırsın. 550 milyon.
    www.kormetal.com.tr

    CMS ile Kormetal hakkında kullananların fikirlerini yarın alacağım , CMS kullanan komşum var dizel Megane da. Kormetal ile ilgili de sabah bir kalkayım Ophell forumunda kullanan vardı ona bakacağım. Ama ben Kormetal almayı düşünüyorum. Eğer aracı satmaktan vazgeçersek bizim araç satılık şu anda. Ama bi model beğendim çok tatlı kormetalde. Ben senin yerinde olsam CMS koyarım çok çeşit var ve iyi.

    Dediğim gibi ithallere gitmeyin daha yumuşak oluyorlar bizim yollara göre değil pahalı her zaman iyi demek değildir .
    Zaten iyi jantlar 2 milyar falan oluyor çok hafif , özel jantlar...BEn o parayı vermem. Ne kadar ucuz o kadar iyi.






  • bizim arabamızın jantları çelik
    çok büyük bi kaza geçirdik araba yandan darbe aldı ve
    kaldırıma çıktı tekerlekler sayesinde kimseye bir şey olmadı
    tekerlekler parçalandı ama jantları hala kullanıyoruz
    eğilmedi bile
  • alaşım hafiftir diye peşin hüküm veremezsiniz. bana cms ve kormetal bayileri söyledi senin fabrika jantlarından daha hafif olamaz diye. (13" için) her modelin ağırlığı farklı. genelde ne kadar hafif, o kadar pahalı.
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.