Şimdi Ara

Sahtekar satıcılar ve Motaport'un faydaları...! (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
32
Cevap
0
Favori
6.394
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Otospot

    ben tatayı lüks bir araç gibi bir araç zannettim.



    Konuyu okuduysan 2007 modelini 12.000 tl'ye aldım, düşün ne kadar lüks olduğunu

    Ama inan aldığımdan beri gerek şehir içinde gerek şehir dışında hep bunu kullanıyorum, bmw'mden soğuttu beni

    Artıları:
    Altı çok yüksek olduğu için dağ taş kaya toprak demiyor, çıkmadığı, zorlandığı hiç bi yer yok
    Tamponları metal olduğu için ve heybetli olduğu için şehir içi trafiğinde diğer taşıtlar mümkün olduğu kadar uzak duruyor
    Kilitli diferansiyel sistemi olduğu için çamurda vs. zorlanmıyor, patinaja düşmüyor
    Turbo intercooler euro3 motoru var, turbo sesi mükemmel haz veriyor
    Hidrolik diresiyonu, kliması ve cd çaları var daha ne olsun

    Eksileri:
    Çok yakıyor, şehir içinde ortalama 35 kuruş eurodiesel tüketiyor
    Fazla hız yapılmıyor altı çok yüksek olduğu için uzun yolda 130-140'ı geçmek pek mantıklı değil çünkü beşik gibi sallanıyor rüzgar alttan girince
    Zaten aracın içindeki uyarı yazılarında 110 kmh'yi kesinlikle geçmeyiniz yazıyor. Aracın amacı hız da değil...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04

    gece 1 de adamı arayınca 'rüyanda mı gördün kardeşim arabayı' demedi mi



    Aslında o saatte aranmaz şayet beni arasalar çok kızardım ama sabah tata almayı kafaya koyduğum için aradım napıyım, adam da tepki vermedi, daha doğrusu uyku sersemliğiyle veremedi ilanda 13.500 yazmıştı belkide 12.000 e vermiyecekti o anda boş bulunup olur tamam dedi demekki geç saatlerde aramak faydalı oluyor :))




  • quote:

    Orijinalden alıntı: geshu


    quote:

    Orijinalden alıntı: kasım04

    gece 1 de adamı arayınca 'rüyanda mı gördün kardeşim arabayı' demedi mi



    Aslında o saatte aranmaz şayet beni arasalar çok kızardım ama sabah tata almayı kafaya koyduğum için aradım napıyım, adam da tepki vermedi, daha doğrusu uyku sersemliğiyle veremedi ilanda 13.500 yazmıştı belkide 12.000 e vermiyecekti o anda boş bulunup olur tamam dedi demekki geç saatlerde aramak faydalı oluyor :))



    10 deseydin keşke




  • quote:



    10 deseydin keşke


    yok artık
  • Öncelikle metaport, XXport, YYport, 5664 gibi aracılar sadece tramer kaydını gösterir. Tramerde de aracın şurası boyalı, şurasında hasar var diye yazmaz. Sigorta şirketinden ne kadar ödeme yapıldıysa onu gösterir sadece. Bu ödeme bazen cam hasarı olur, bazen anahtar kaybı, bazen çekici ücreti, bazen teyp çalınması, bazen karter hasarı... Yani orada yazan tutarın tamamıyla kaportanın boyandığı veya değiştiğini düşünmek yanlış. Kaldı ki orada hiçbir hasar çıkmasa bile şahıs hasarını kendisi karşılamış, sigortadan ücret almadan yaptırmış da olabilir.

    Aynı şekilde hasar tramer'e işlenmemiş de olabilir.

    Geçen hafta bir arkadaşıma araç aldık. Satıcı boyasız olduğunu, sadece iki tampon değiştiğini söyledi. Tramerden, yani 5664'den 1000'er tl'lik iki hasar çıktı. Şimdi 1000'tl tampon hasarına çok mu diyeceksiniz? Yetkili servis yazıyor ama. Gidip baktık, gerçekten de sadece tamponlar değişmiş. Başka boya da yok hasar da...

    Şimdi ben şahsi aracımla(c-max) tamponu vursam ve farlar da çatlasa aracımın tamponu 700tl civarında + bixenon farlar 1500tl + sis farları 500tl + far yıkama jetleri 700tl civarında + tampon boyamaya da 300 tl yazarlar. Yani hiç kaporta hasarı yokken bir tampon hasarı işçiliklle birlikte oldu mu size 4000 TL... Arabada hala boya yok, hala değişen yok. Siz şimdi tramer'den 4000TL'lik hasar tutarını görüp arabayı pert mi edeceksiniz?

    Veya aynı şekilde anahtar kaybetsem ve anahtar seti ve immobilizer'ın bağlı olduğu modüller binlerce tl'ye değiştirilse ve tramerden bu hasar tutarı görülse yine büyük hasarlı mı olacak arabam?


    Hata bu sistemi getirenlerin işin kolayına kaçmalarında. Hasarın detayı da verilebilirdi. Ama onlar sadece ödeme tutarını gösteriyorlar. Çünkü bu kayıtların amacı sigortalının riskini hesaplamaktı. Bunların para karşılığı halka açılacağı en başta planlanmamıştı.

    Ama bir taşla iki kuş vuruyor sigorta şirketleri. Şimdi hem bu mesajlardan dünya para kaldırıyorlar, hem de sigortalıları hasar durumunda sigortadan daha az para almaya veya aracın sicili bozulmasın diye sigortadan değil de cebincen yaptırmaya itiyor. Bugün ufak tefek bir hasar olunca hem hasarsızlığınız bozulmasın diye, hem de tramer'deki sicil bozulmasın, satarken sıkıntı çıkmasın diye kendi cebinizden yaptırma eğilimi giderek artıyor. Sanırım şimdi daha da netleşmiştir işin arka planı...

    Tramere sadece bilgi için bakılır. Kesinlikle tek bakılacak yer, veya sorgusuz sualsiz satıcının şeref yoksunu ilan edileceği yer değildir.




  • Güzel bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ederim öncelikle.

    O.B.K
    Hocam söylediklerin çok çok doğru.Tabiki tramer kaydında çıkan masraflara bakıp aracı karalamamak gerekir fakat ortada hem yalan hemde tramer kaydında çıkan masraflar olunca insan ister istemez huylanıyor.Hele bu kadar şeyin üstüne satıcı yemin ediyorsa kesinlikle uzak durulmalıdır.Yemin demek namus demek, Allah ı şahit göstermek demek.3 kuruş para için böyle önemli değerlerin kullanılması çok yanlış.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Akhilleus

    Güzel bilgi ve tecrübelerini paylaşan herkese teşekkür ederim öncelikle.

    O.B.K
    Hocam söylediklerin çok çok doğru.Tabiki tramer kaydında çıkan masraflara bakıp aracı karalamamak gerekir fakat ortada hem yalan hemde tramer kaydında çıkan masraflar olunca insan ister istemez huylanıyor.Hele bu kadar şeyin üstüne satıcı yemin ediyorsa kesinlikle uzak durulmalıdır.Yemin demek namus demek, Allah ı şahit göstermek demek.3 kuruş para için böyle önemli değerlerin kullanılması çok yanlış.


    Yorumum bu başlıktaki satıcıyla ilgili değildir. Tramer kayıtları ve bu kayıtların ücret karşılığı paylaşılması ile ilgili düşüncelerimi yazdım.

    Yoksa bu sistemin hasarı saklayan, gizleyen, dolandırıcılık yapan insanların işini zorlaştırdığı kesin. Ama hırsıza, soysuza yol-yöntem çok...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K



    Tramere sadece bilgi için bakılır. Kesinlikle tek bakılacak yer, veya sorgusuz sualsiz satıcının şeref yoksunu ilan edileceği yer değildir.



    Hocam bu cümlen genele ise çok doğru..ama bu konuya ise yanlışsın..

    evet tramer kaydı adamı şerefsiz ilan etmek için yeterli değil..dediğiniz gibi yok teyp, yok çekici yok cam derken tramerde rakamlar gözükebiliyor ama detaylar belli değil...

    ama burda esas sorun adam ben aracın ilk sahibiyim diyor, bir bakıyorsun ki 3. sahibi..hiç masraf yok diyor, daha sonra kazalı olduğunu kendi kabul ediyor, hatta son kazasını ben yaptım diyor..en son söylediği "ne bileyim bu kadar araştıracağını" ise resmen tüy dikiyor yaptığının üstüne..yani adam harbi şeref yoksunu..

    diğer yandan tramer sisteminin insanımız üzerindeki etkisini çok doğru analiz etmişsiniz gerçekten..gerçekten sigorta şirketleri insanımızın "değişen-boyanan varmı?" eğilimini çok çok iyi kullanıyor, hayır anlamıyorum yetkili serviste değişen tampon ne gibi olumsuzluklar doğuracak..adı üstünde zaten "tampon" araca gelebilecek zararı kendine absorbe edip ucuzdan değişecek parça..insanımızda bi yerde hak ediyor sigorta şirketlerinin bu yaptığını




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Öncelikle metaport, XXport, YYport, 5664 gibi aracılar sadece tramer kaydını gösterir. Tramerde de aracın şurası boyalı, şurasında hasar var diye yazmaz. Sigorta şirketinden ne kadar ödeme yapıldıysa onu gösterir sadece. Bu ödeme bazen cam hasarı olur, bazen anahtar kaybı, bazen çekici ücreti, bazen teyp çalınması, bazen karter hasarı... Yani orada yazan tutarın tamamıyla kaportanın boyandığı veya değiştiğini düşünmek yanlış. Kaldı ki orada hiçbir hasar çıkmasa bile şahıs hasarını kendisi karşılamış, sigortadan ücret almadan yaptırmış da olabilir.

    Aynı şekilde hasar tramer'e işlenmemiş de olabilir.

    Geçen hafta bir arkadaşıma araç aldık. Satıcı boyasız olduğunu, sadece iki tampon değiştiğini söyledi. Tramerden, yani 5664'den 1000'er tl'lik iki hasar çıktı. Şimdi 1000'tl tampon hasarına çok mu diyeceksiniz? Yetkili servis yazıyor ama. Gidip baktık, gerçekten de sadece tamponlar değişmiş. Başka boya da yok hasar da...

    Şimdi ben şahsi aracımla(c-max) tamponu vursam ve farlar da çatlasa aracımın tamponu 700tl civarında + bixenon farlar 1500tl + sis farları 500tl + far yıkama jetleri 700tl civarında + tampon boyamaya da 300 tl yazarlar. Yani hiç kaporta hasarı yokken bir tampon hasarı işçiliklle birlikte oldu mu size 4000 TL... Arabada hala boya yok, hala değişen yok. Siz şimdi tramer'den 4000TL'lik hasar tutarını görüp arabayı pert mi edeceksiniz?

    Veya aynı şekilde anahtar kaybetsem ve anahtar seti ve immobilizer'ın bağlı olduğu modüller binlerce tl'ye değiştirilse ve tramerden bu hasar tutarı görülse yine büyük hasarlı mı olacak arabam?


    Hata bu sistemi getirenlerin işin kolayına kaçmalarında. Hasarın detayı da verilebilirdi. Ama onlar sadece ödeme tutarını gösteriyorlar. Çünkü bu kayıtların amacı sigortalının riskini hesaplamaktı. Bunların para karşılığı halka açılacağı en başta planlanmamıştı.

    Ama bir taşla iki kuş vuruyor sigorta şirketleri. Şimdi hem bu mesajlardan dünya para kaldırıyorlar, hem de sigortalıları hasar durumunda sigortadan daha az para almaya veya aracın sicili bozulmasın diye sigortadan değil de cebincen yaptırmaya itiyor. Bugün ufak tefek bir hasar olunca hem hasarsızlığınız bozulmasın diye, hem de tramer'deki sicil bozulmasın, satarken sıkıntı çıkmasın diye kendi cebinizden yaptırma eğilimi giderek artıyor. Sanırım şimdi daha da netleşmiştir işin arka planı...

    Tramere sadece bilgi için bakılır. Kesinlikle tek bakılacak yer, veya sorgusuz sualsiz satıcının şeref yoksunu ilan edileceği yer değildir.





    Hocam bahsettiğin konular motaport veya benzeri başlıklar altında zaten tartışıldı daha önce de, haklı olduğun yerler var, ama ben motaportun faydasını fazlasıyla gördüm.
    Allah göstermesin senin dediğin gibi tampon, farlar, far yıkamalar vs. değişipte 4000 TL masraf olsaydı sen bunun faturalarını, servis kaydını vs. elinde bulunduracaktın, satarkende bunları alıcıya belirtecektin değil mi? Aynı zamanda da satıcı bunu serviste teyit edecekti, sonuç itibariyle fiyatta anlaşınca satışını verecektin sorunsuzca...

    Ama motaport senin veya benim gibi satıcıları değil şerefsizlik yapan satıcıları ortaya çıkarıyor, ben şayet kontrol etmeden gitsem orada yine de kesinlikle bir servise danışacaktım ekspertiz için ve sonuç ortaya çıkacaktı, ve ben boş yere 300-400 lira masraf yapmış olacaktım, bir sürüde vakit kaybı... Şayet adam bana telefonda aracın hasarlarını ve 3. sahibi olduğunu söylese belki yinede alabilirdim o tatayı, fakat adamın yalan söylemesi ve bazı şeyleri gizlemesi benim miğdemi bulandırdı...

    Çorumdan aldığım tatayı'da motaporttan sorguladım temiz çıktı, ama yinede kendi BMW servisimde her yerini a da z ye incelettim, orda da sıkıntı çıkmayınca aldım geldim...

    Sonuç olarak motaportun faydasını gördüm, pazarlık esnasında herşeyi dürüstçe bildirmekte fayda var...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    Tramere sadece bilgi için bakılır. Kesinlikle tek bakılacak yer, veya sorgusuz sualsiz satıcının şeref yoksunu ilan edileceği yer değildir.


    Ayrıca hocam dikkat ettiyseniz önce sorguladım sonra telefonla görüştüm sonrada serviste detaylıca incelettim dedim, kimsenin kimseyi boş yere şeref yoksunu ilan etmek gibi bir hakkı yok elbette.

    Ben Orduda ki satıcıya sen ilk sahibiyim demiştin ama 3. sahibiymişsin dedim evet doğru dedi, aracın hiç kazası boyası değişeni yok demiştin ama 3 ayrı kazası varmış dedim evet o da doğru dedi, peki neden bunları baştan söylemedin dedim, ne bileyim bu kadar araştıracağını dedi, şimdi bu adam şeref yoksunu değil de nedir???



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi geshu -- 18 Temmuz 2010; 14:43:08 >
  • araç satışlarında maalesef yakınlarına bile güvenemiyorsun.bu konuda olduğu gibi para için yalanlar,adice yeminler,kandırmaya çalışmalar çok fazla arttı.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K
    Yorumum bu başlıktaki satıcıyla ilgili değildir. Tramer kayıtları ve bu kayıtların ücret karşılığı paylaşılması ile ilgili düşüncelerimi yazdım.

    Yoksa bu sistemin hasarı saklayan, gizleyen, dolandırıcılık yapan insanların işini zorlaştırdığı kesin. Ama hırsıza, soysuza yol-yöntem çok...

  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.