Şimdi Ara

Şanzıman Tamiri Sonrası Alışma süreci ( Yardım )

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
17
Cevap
1
Favori
3.397
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Arkadaşlar merhaba,
    Öncelikle konuyu yanlış yere açtıysam özür dilerim. 2012 astra j 1.4t otomatik aracım 20-30 km hızda seyir halindeyken devir birden 5.000 e fırlatıp ardından motor arıza ışığı yaktı. Daha sonra aracımı tamirciye yürür halde hatta giderken 120 km hızda gayet sorunsuz bir şekilde teslim ettim, teslim ederken D / R konumların da geçişlerde bir problem yoktu.

    Sabah tamirci beni arayip “ abi aracın r konumuna geçmiyor haberin olsun “ diye bilgi verdi. Bende şanzıman sıcakken belki arıza ortaya çıkmamıştır diyerek tamam dedim. Önce selonoid valflerini temizleyip deniyeceklerini söylediler fakat düzelmedi. Daha sonra şanzımanı indirip şanzımanya gönderdiler. Aşağıdaki parçaları değişip 4000 bin tl lik bi ücret aldi şanzımancı. Ardından türbin tamiri yaparak 500 tl de ona ödedik. Şanzımanı teslim aldık fakat Fakat bu seferde beyinde arıza var dediler. Çıkma beyin taktılar 2000 de öyle ödedik. Fakat araç ile 300 km yol yaptım hala şanzıman vuruyor. Komple durup D ye aldığımda aracın yavas yavas gitmesi lazım fakat geri kayıyor, bazende normal gidiyor. Kafası karışıyor yani. Sizce ne yapmalıyım? Uzun oldu kusura bakmayın, stres yaptı bu iş iyice.


    Şanzıman Tamiri Sonrası Alışma süreci ( Yardım )

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >







  • Sanayiye gitmeden yetkili servisten de fiyat alsaydınız. 4000+500+2000 =6500 paranız gitmiş ve sorun çozülmemiş. Yetkili servis tahminen 10.000 gibi bir fiyata verirdi (ki çoğunlukla sanayi para kazanmak için sağlam şeyleri de bozuk diye yutturuyor) ki yaştan dolayı %25 indirim alırdınız ve 7.500 gibi bir fiyata 2 yıl garantili yaparlardı. Böyle önemli pahalı işlerde yetkili servisten fiyat almalıydınız. Benim astra j de şanzıman soğutucu hortumu sadece sökme takma 200 TL, hortum yamasına 100 TL (hortumu değişecek demiyor, ellerinde yokmuş yama yapacak) istemişlerdi. Yetkili servisi aradım 183 TL iki hortum, 70 TL ise işçilik toplam 253 TL ye orijinal parça 2 yıl garantili olarak yapıldı.

    Sanayi her zaman daha uygun olmuyor, olsa bile önemli işlerde yaptıklarının arkasında durmuyorlar. Mesela başka bi aracımda otomatik şanzıman üzerinde yağ vardı ve vuruntu yapıyordu, sanayide şanzıman açılacak, şanzıman açma 700 lira, fiyatta şanzıman açılınca verilecek dedi. Hemen yetkili servise çektim aracı 70 TL ye arıza tespiti yapıyorlardı, arıza tespiti istedim. Servis raporu geldi ki genleşme borusundan yağ sızmış yani gayet normal bi durummuş yaz sıcağında ve uzun yokuşlu yolculuklarda oluyormuş. Yağı temizlediler, sonra dikkat ettim kupkuru bir damla bile yağ gelmedi. Kısaca saniyede en az 3.000 öder üzerine tam toplayamadıkları için bi sürü sorunum olurdu.


    Gidin fatura isteyin, olmadı diye yeniden yapsınlar yoksa canınız çok yanar.
    Bu konularda herkesin belli başlı tecrübeleri mevcut ve servis her zaman iyidir yada usta her zaman candır gibi bir duruma giremezsiniz. Yetkili servise gidip arıza tespiti yaptırmamak cahillik değildir. Sizin yaşadığınız örneklerin tersi de mevcut. Bizde aracı yetkili servise götürdük parça dahil 1800 tl ücret çıkardılar sonra sanayiye gittik 5 dk da yaptı usta parada istemedi sigara ısmarladık.

    Serviste dönen muhabbetleri bilmeden yorum yapıyorsunuz. Servisteki adam usta değildir, asgari ücretle çalışan ve sök değiştirden anlayan adamdır. Bu arkadaş kötü ustaya denk gelmiş olay bu.
  • Easytronic dir o , DSG olsa duramazdın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Geçmiş olsun öncelikle. Ben de eşimin aracının şanzımanını yeni yaptırdım. 4 ileri tork konvertörlü şanzıman. Tam revizyon ve çıkma beyin dahil 3500 lira tuttu. Bence sizin yer hem pahalı yapmış hem de çıkma beyin problemliymiş. Başka bir beyin denemelerini söyleyin.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sanayiye gitmeden yetkili servisten de fiyat alsaydınız. 4000+500+2000 =6500 paranız gitmiş ve sorun çozülmemiş. Yetkili servis tahminen 10.000 gibi bir fiyata verirdi (ki çoğunlukla sanayi para kazanmak için sağlam şeyleri de bozuk diye yutturuyor) ki yaştan dolayı %25 indirim alırdınız ve 7.500 gibi bir fiyata 2 yıl garantili yaparlardı. Böyle önemli pahalı işlerde yetkili servisten fiyat almalıydınız. Benim astra j de şanzıman soğutucu hortumu sadece sökme takma 200 TL, hortum yamasına 100 TL (hortumu değişecek demiyor, ellerinde yokmuş yama yapacak) istemişlerdi. Yetkili servisi aradım 183 TL iki hortum, 70 TL ise işçilik toplam 253 TL ye orijinal parça 2 yıl garantili olarak yapıldı.

    Sanayi her zaman daha uygun olmuyor, olsa bile önemli işlerde yaptıklarının arkasında durmuyorlar. Mesela başka bi aracımda otomatik şanzıman üzerinde yağ vardı ve vuruntu yapıyordu, sanayide şanzıman açılacak, şanzıman açma 700 lira, fiyatta şanzıman açılınca verilecek dedi. Hemen yetkili servise çektim aracı 70 TL ye arıza tespiti yapıyorlardı, arıza tespiti istedim. Servis raporu geldi ki genleşme borusundan yağ sızmış yani gayet normal bi durummuş yaz sıcağında ve uzun yokuşlu yolculuklarda oluyormuş. Yağı temizlediler, sonra dikkat ettim kupkuru bir damla bile yağ gelmedi. Kısaca saniyede en az 3.000 öder üzerine tam toplayamadıkları için bi sürü sorunum olurdu.


    Gidin fatura isteyin, olmadı diye yeniden yapsınlar yoksa canınız çok yanar.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ilhdmr -- 10 Mart 2019; 19:45:57 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Sanayide hep faturasız iş yaparlar, bir şey oldu mu fatura gösteremiyorsun. Ustanın insafına kalıyorsun. Servis pahalı da olsa muhatabın oluyor.
  • şu psa grubu olmazsa ustalar ac kalır.
  • atrix1212 kullanıcısına yanıt
    2012’de Opel’in adı PSA ile yan yana bile gelmiyordu mesaj yazmak için boş yapmayın.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • Usta yolmus seni

    Bizim de basimiza geldi 2008 senesinde focus kullanirken. Babam far taktirmis ariza isigi yapti. Tek yapilcak sey fari kodlamak. Tabi bilmiyoruz o zaman, beyninden tut debriyaj balatasina her sey degisti arabada. Sonra ustanin biri abi manyakmisiniz yolmuslar sizi fardan bu dedi. Tabi giden gitti.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • NazımHikmetRan kullanıcısına yanıt
    6t40 şanzıman olarak geçiriyormuş, geçirdiği kesin hocam :)

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • integral77 İ kullanıcısına yanıt
    Hocam 6t40 şanzıman valla kapalı kutu

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilhdmr kullanıcısına yanıt
    Hocam ilk defa başımıza geldi kulaktan dolma yetkili servis pahalıdır lafları yüzünden cahillik ettik , şimdide çekiyoruz çilesini hiç sormayın. Fatura aldım dedi aracı olan tamirci mevcutmuş yani faturası, konuştum az önce yarın götürücem bakacaklarmış tekrar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: secure_34

    Sanayide hep faturasız iş yaparlar, bir şey oldu mu fatura gösteremiyorsun. Ustanın insafına kalıyorsun. Servis pahalı da olsa muhatabın oluyor.
    Fatura mevcut hocam

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gitarist308

    Usta yolmus seni

    Bizim de basimiza geldi 2008 senesinde focus kullanirken. Babam far taktirmis ariza isigi yapti. Tek yapilcak sey fari kodlamak. Tabi bilmiyoruz o zaman, beyninden tut debriyaj balatasina her sey degisti arabada. Sonra ustanin biri abi manyakmisiniz yolmuslar sizi fardan bu dedi. Tabi giden gitti.
    Hocam dediğim gibi yaptık bi cahillik işte, faturası mevcut yapılan işlemin. Yarın götürücem bakalım ne diyecekler. Konu hakkında bilgilendirme yapacağım yarın

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Pahalı işlemleri(triger,şanzıman,yakıt pompası gibi) yetkili servis olmasa bile kurumsal bir serviste yaptırmak daha mantıklı olur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Abi şu araçları büyük arızalarda neden direk servise götürmüyorsunuz? Arıza tespiti yaptırtmak çok pahalı değil. Deneme yanılma ile olmuyor artık bu işler, eskisi gibi 20-30 parçadan oluşmuyor bir şanzuman

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bu konularda herkesin belli başlı tecrübeleri mevcut ve servis her zaman iyidir yada usta her zaman candır gibi bir duruma giremezsiniz. Yetkili servise gidip arıza tespiti yaptırmamak cahillik değildir. Sizin yaşadığınız örneklerin tersi de mevcut. Bizde aracı yetkili servise götürdük parça dahil 1800 tl ücret çıkardılar sonra sanayiye gittik 5 dk da yaptı usta parada istemedi sigara ısmarladık.

    Serviste dönen muhabbetleri bilmeden yorum yapıyorsunuz. Servisteki adam usta değildir, asgari ücretle çalışan ve sök değiştirden anlayan adamdır. Bu arkadaş kötü ustaya denk gelmiş olay bu.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.