Şimdi Ara

sarıda kornaya basmak (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
83
Cevap
0
Favori
5.576
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bir kaç yıl evvel bu meseleyle ilgili ben de bir şeyler yazmıştım
    http://forum.donanimhaber.com/m_16982357/mpage_1/f_/key_//tm.htm#16982357
    Aklıma geldi :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    Lamba mevzuna devam...

    Kavşak var, kırmızı yanıyor ama sağdaki lambanın altına bir de sağa yeşil koymuşlar, trafik boğulmasın diye.

    1- Orada 1. sırada beklerken ve "yeşil yanmazken" arkadan "hadi dön artık sağa kornası" çalan danalar,
    2- Oraya geldiğimde yeşil yanıyor olmasına rağmen düz devam edecek olup da o şeritte bekleyen ve trafiğin içine eden danalar,
    3- Sağa yeşil yanıp geçerken soldaki yoldan gelip de korna çalanlar?!?! (görüyor musun benim önümdeki lambayı, ayı) - bak ne güzel kafiyeli de oldu...

    Bunların ehliyetine 2 ay boyunca el koyacaksın, bu sürede mesai saatleri dışında lamba kursu vereceksin. Trafik lambaları hangileridir, ne anlama gelirler, hangileri yanıp söndüğünde ne yapılmalıdır. Sonra uygulamalı sınav (öyle yazılı falan değil) yapacaksın. Ama Emniyet de haklı. 2 milyon ehliyetli olduğunu varsayarsak, en az 1 buçuk milyonunun sınava girmesi demek ama olsun. Trafik rahatlar 2 aylığına

    Böylece biz de sarıda veya yeşilde kornaya basmak zorunda kalmayacağız.

    İkinci ışık mevzu...

    Alternatif yaya geçitlerinde kullanılan tek kırmızı lambalar vardır. 100 defa geçtiysem 90'ında durdum kırmızıda(Durmadıklarımda en yakın yaya en az 100 metre ilerideydi). Şart olmamasına rağmen.

    Çünkü o ışığın anlamı "yaya varsa geçiş önceliği onundur"

    "Yaya varsa", yani o tek lambalarda çevrede yakınlarda görüş mesafesi içerisinde eğer yaya varsa yol vereceksin. Çevre boşsa bekleyip trafiğin içine etmenin anlamı yok.
    Gecenin 23'ü olmuş. Çevrede bırakın yayayı canlı bile yok o saatte ama ışık kırmızı yanıyor. Önünüzdeki bekliyor. Sağı solu boşsa kontrollü bir şekilde geçerim, geçerken alaycı bir bakış atarım anlar herhalde.

    Farklı düşünen var mı?


    2. şık her zaman adamın danalığını göstermez ancak arkada bu durumu fırsat bilip el kol hareketi yapanlarınkini gösterbilir. Sağa dönüş bir kolaylıktır bir hak değildir. Işık kırmızı ise kırmızıdır. Adam hasbel kader (elinde olmadan) sağ şerite girmişse ne yapsın ışınlansın mı?

    3. şık yine sizin sağa dönüşü bir hak olarak görmenizden kaynaklanıyor. Aslında yol soldan gelen "ayı" tabir ettiğiniz insan yolun hak sahibidir. Siz ise yol müsaitse bir kolaylık olarak sunulduğunu anlamıyorsunuz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Taner Göde

    Adana'da zorunludur.


    Ankara'da da zorunludur.Sanırım çoğu yerde zorunlu..
  • Sarı ışık yanınca kornaya neden basılıyor?

    Normalde Kırmızı'dan direkt ışık Yeşil'e geçiyor.

    Sarı olayını anlamadım açıkçası.


    Sarı ışığı Yeşil'den kırmızıya geçerken görüyoruz.

    İnsanlar sanırım ki kırmızı ışığa takılmamak için ışık sarıya geçerken duranlara korna çalıyorlar herhalde.

    Gerçi bu durumla pek karşılaşmadım ama.
  • Işıklar da dahil olmak üzere gereksiz yere kornaya basan bir minibüs vs görürsem hemen arkasına geçip her kornaya basışında ben de basıyorum. O bir basiyorsa ben üç basıyorum. En son elini çekiyor kornadan, bir dangalağı daha topluma kazandırmış olmak mutlu ediyor beni..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Bir kaç yıl evvel bu meseleyle ilgili ben de bir şeyler yazmıştım
    http://forum.donanimhaber.com/m_16982357/mpage_1/f_/key_//tm.htm#16982357
    Aklıma geldi :)


    Birkaç yıl önceki mesajını alıntı yaptım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    ...Kırmızı ışıkta beklersin. Daha henüz sarı ışık yanıyor ki arkadan hemen bir korna sesi. Be güzel kardeşim daha yeşil bile yanmadı ne halt yemeye çalarsın. Hayır yeşil yanmış bile olsa adam kör değil heralde. 3 saniye gecikmeli kalksan ölür müsün?


    Zaten kör olsa o kornayı çalmam :) kör olmadığı için yeşilde bekleyenlere korna çalınır. 3 saniye gecikmeli kalkmakla ölmem de trafiğin içine edilmesini önlemek için gereklidir o korna.

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Trafik sıkışıktır. Kuyruk oluşmuştur. Arka taraflardan korna sesleri yükselmeye başlar. Zanneder ki o korna çalınca öndeki araçlar Allah'tan gelen bir mucize sonucu bir anda kaybolacak ve yol açılacak. Be güzel kardeşim sen korna çalınca trafiğin akışını hızlandıramazsın.


    Yeşil yanınca kornaya basmamın nedeni insanlarımızın davranış biçimleri. Keşke Herkes lambalara baksa ve bilinçli hareket etse de hiçbirimiz kornaya basmasak.

    Korna çalmak trafiğin akışını hızlandırmaz ama yavaşlandıranları harekete geçireceği için normal seyrinde akmasını sağlar


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Bu sefer yayasındır. Bıkmışsındır trafik çilesinden. Yaya yolundan geçmek için atağa kalkarsın. Tam yolun yarısına gelirsin sana kırmızı yanar. Daha araçlara yeşil değil sarı bile yanmamıştır haa. Ama hemen öndeki araçlardan birinden bir korna sesi. Be güzel kardeşim adamı ezip geçecek değilsin. Adam yolun yarısına gelmiş geri mi dönsün ileri mi gitsin ne halt yemeye çalarsın kornayı.


    Kesinlikle katılıyorum. Yayalara korna çalınmasına karşıyım ve çalmam. 1-2 istisna hariç. Kaldırım "boş" araba parkedip de işgal etmemiş, ama 3 vatandaş ellerinde poşetler zaten dar olan yolun ortasında parkta gezer gibi yanyana gidiyor. Motor sesini duyar dedim tınlamadı, debriyaja hafifçe basıp gaz verdim ağır ağır tek sıra haline geldiler ama yine çekilmediler, arabaların arasından "yeterli boşluk olmasına rağmen" geçip kaldırıma çıkmadılar, önümüzde yol kenarına parketmiş 2 arabanın arasında 1 buçuk araçlık boş yer vardı. Gaza yüklenip o aralığa kıvrılarak yanlarından geçtim ve bastım kornaya (benim korna pek naif değildir)
    E zıpladılar haliyle. O korkuyla bir daha yapacaklarını sanmıyorum aynı şeyi. Zaten amaç da bu, caydırmak...

    Dediğim gibi en fazla 2 kez olmuştur, yoksa yayaya korna çalmam, hatta bana yeşil ona kırmızı yanıyor ama yola adımını yeni atmış (yarısında değil) durur ve geçmesini beklerim. Yayalar her zaman önceliklidir. 10'dan fazla ülkeye gittim. Çoğunda yayalar yola adım attığı anda araçlar durur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Bakarsın yaya da olsan fark etmiyor en iyisi kendimi yormayayım dersin yeniden arabana geçersin. Fakat bilirsin ki trafikte başına bela almamak için peygamber sabrı olması lazım.



    Aynen, peygamber sabrı şart... ya da iyi bir kasaba gidip sinirlerini aldıracaksın...

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Şehir içinde hız limitini aşmadan kendi halinde gerekli şeridinde adam akıllı gidersin. Fakat o da ne? Bir anda arkanda biri selektör yapmaya başlar. Sanki arkadan Azrail geliyordur. Aynada görmüşsündür. Uzaktan da acı acı korna çalar zaten. Hemen sağ şeride geçmek hissi uyanır içinde fakat o da nesi. Sağ şeritte araçlar vardır ve arkandan Azrail gelmektedir hız limitinin iki katı hızı ile. Hızlanayım da bari önlerine geçeyim sağ şerittekilerin dersin. Gaza hafifçe dokunur ve hızını arttırırsın. Sağ arka sinyalin ile sağ şeritteki arabanın sol ön sinyani arasındaki milimetrik açıklık ile birlikte sağ şeride geçersin ki tam o anda Azrail yanından vızzz diye geçer gider. Bi de üstüne üstlük korna çalar.



    "Hemen sağ şeride geçmek hissi uyanır içinde fakat o da nesi. Sağ şeritte araçlar vardır ve arkandan Azrail gelmektedir hız limitinin iki katı hızı ile."

    Kusura bakma da adam haklı.

    Hız sınırlarının üzerinde gitmesi onun sorunu, cezayı yiyecek olan o ve sen de polis değilsin.

    İkincisi, sağ şerit doluysa sen soldasın ve onlarla aynı hızda seyrediyorsun demektir ki bu da başka bir ihlal

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Artık sinirlerin gerilmiştir. Kendine hakim olmakta güçlük çekersin. Fakat dersin ki kendi kendine “Sabır be PHI. Az daha sabır. Bak az kaldı eve gelmeye”
    O sırada lanet kırmızı ışık yine yanar. Lanetliği arkadaki araç kullanan insan(!)lardan kaynaklanır. İstemeye istemeye durursun. Saniyeler akar yavaş yavaş. 4-3-2-1…
    Sarı yanar ve arkadan korna sesi. Artık kendine hakim olamazsın. Araçın kapısını bir hışımla açar iner ve arkaya ynelirsin. Arkadaki afallar. Arkadaki aracın şoför mahalinin kapısını açarsın ve günün tüm stresini aktarırsın. Bir gün de böyle biter gider.



    Bu yöntem bazen işe yaramakla beraber o üzerine yürüdüğün arabanın şöförünün vereceği tepkiyi de ihtimallere katmak gerek. Selektör yaptın diye adam vuruluyor bu ülkede...


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Uzun lafın kısası. Şu korna çalmamayı öğrenin be kardeşim artık.


    Hepsi tarafımdan bir hışımla yazılmıştır. Yeter be





    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunasanli -- 20 Temmuz 2011; 16:54:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli
    "Hemen sağ şeride geçmek hissi uyanır içinde fakat o da nesi. Sağ şeritte araçlar vardır ve arkandan Azrail gelmektedir hız limitinin iki katı hızı ile."

    Kusura bakma da adam haklı.

    Hız sınırlarının üzerinde gitmesi onun sorunu, cezayı yiyecek olan o ve sen de polis değilsin.

    İkincisi, sağ şerit doluysa sen soldasın ve onlarla aynı hızda seyrediyorsun demektir ki bu da başka bir ihlal

    Soldan hız limitini aşarak giden adam A,
    Sol şeridi işgal eden adam B olsun
    Dediğinize göre Hızlı gidiyor olması A`yı bağlar, ve cezayı yiyecek olan odur.
    O zaman B şahsı da istediği gibi sol şeridi işgal eder.
    Bu da onun sorunu olur değil mi?
    O da istediği kadar sol şeridi işgal eder aynı mantıkla.

    Kalın yazıları görünce gözüme çarptı birden.
    Burada A`nın B`ye, B`nin de A`ya söz söylemesi garip olmuyor mu sizce de?

    İkisi de hatalı diyeceğinize hızlı gideni kayırmışsınız.

    Ayrıca tüm ihtimalleri göz önüne almamışsınız.
    Sağ 70 ile giderken B şahsı soldan 110 vs ile gidiyor olabilir.
    Arkasından 180 ile gelen A aracı selektör yapınca cart diye diğer araçların arasına dalamaya da bilir değil mi?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SIRADANUS -- 20 Temmuz 2011; 17:02:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: AiQUiDiE


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Bir kaç yıl evvel bu meseleyle ilgili ben de bir şeyler yazmıştım
    http://forum.donanimhaber.com/m_16982357/mpage_1/f_/key_//tm.htm#16982357
    Aklıma geldi :)


    Birkaç yıl önceki mesajını alıntı yaptım...


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    ...Kırmızı ışıkta beklersin. Daha henüz sarı ışık yanıyor ki arkadan hemen bir korna sesi. Be güzel kardeşim daha yeşil bile yanmadı ne halt yemeye çalarsın. Hayır yeşil yanmış bile olsa adam kör değil heralde. 3 saniye gecikmeli kalksan ölür müsün?


    Zaten kör olsa o kornayı çalmam :) kör olmadığı için yeşilde bekleyenlere korna çalınır. 3 saniye gecikmeli kalkmakla ölmem de trafiğin içine edilmesini önlemek için gereklidir o korna.

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Trafik sıkışıktır. Kuyruk oluşmuştur. Arka taraflardan korna sesleri yükselmeye başlar. Zanneder ki o korna çalınca öndeki araçlar Allah'tan gelen bir mucize sonucu bir anda kaybolacak ve yol açılacak. Be güzel kardeşim sen korna çalınca trafiğin akışını hızlandıramazsın.


    Yeşil yanınca kornaya basmamın nedeni insanlarımızın davranış biçimleri. Keşke Herkes lambalara baksa ve bilinçli hareket etse de hiçbirimiz kornaya basmasak.

    Korna çalmak trafiğin akışını hızlandırmaz ama yavaşlandıranları harekete geçireceği için normal seyrinde akmasını sağlar


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Bu sefer yayasındır. Bıkmışsındır trafik çilesinden. Yaya yolundan geçmek için atağa kalkarsın. Tam yolun yarısına gelirsin sana kırmızı yanar. Daha araçlara yeşil değil sarı bile yanmamıştır haa. Ama hemen öndeki araçlardan birinden bir korna sesi. Be güzel kardeşim adamı ezip geçecek değilsin. Adam yolun yarısına gelmiş geri mi dönsün ileri mi gitsin ne halt yemeye çalarsın kornayı.


    Kesinlikle katılıyorum. Yayalara korna çalınmasına karşıyım ve çalmam. 1-2 istisna hariç. Kaldırım "boş" araba parkedip de işgal etmemiş, ama 3 vatandaş ellerinde poşetler zaten dar olan yolun ortasında parkta gezer gibi yanyana gidiyor. Motor sesini duyar dedim tınlamadı, debriyaja hafifçe basıp gaz verdim ağır ağır tek sıra haline geldiler ama yine çekilmediler, arabaların arasından "yeterli boşluk olmasına rağmen" geçip kaldırıma çıkmadılar, önümüzde yol kenarına parketmiş 2 arabanın arasında 1 buçuk araçlık boş yer vardı. Gaza yüklenip o aralığa kıvrılarak yanlarından geçtim ve bastım kornaya (benim korna pek naif değildir)
    E zıpladılar haliyle. O korkuyla bir daha yapacaklarını sanmıyorum aynı şeyi. Zaten amaç da bu, caydırmak...

    Dediğim gibi en fazla 2 kez olmuştur, yoksa yayaya korna çalmam, hatta bana yeşil ona kırmızı yanıyor ama yola adımını yeni atmış (yarısında değil) durur ve geçmesini beklerim. Yayalar her zaman önceliklidir. 10'dan fazla ülkeye gittim. Çoğunda yayalar yola adım attığı anda araçlar durur.

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Bakarsın yaya da olsan fark etmiyor en iyisi kendimi yormayayım dersin yeniden arabana geçersin. Fakat bilirsin ki trafikte başına bela almamak için peygamber sabrı olması lazım.



    Aynen, peygamber sabrı şart... ya da iyi bir kasaba gidip sinirlerini aldıracaksın...

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Şehir içinde hız limitini aşmadan kendi halinde gerekli şeridinde adam akıllı gidersin. Fakat o da ne? Bir anda arkanda biri selektör yapmaya başlar. Sanki arkadan Azrail geliyordur. Aynada görmüşsündür. Uzaktan da acı acı korna çalar zaten. Hemen sağ şeride geçmek hissi uyanır içinde fakat o da nesi. Sağ şeritte araçlar vardır ve arkandan Azrail gelmektedir hız limitinin iki katı hızı ile. Hızlanayım da bari önlerine geçeyim sağ şerittekilerin dersin. Gaza hafifçe dokunur ve hızını arttırırsın. Sağ arka sinyalin ile sağ şeritteki arabanın sol ön sinyani arasındaki milimetrik açıklık ile birlikte sağ şeride geçersin ki tam o anda Azrail yanından vızzz diye geçer gider. Bi de üstüne üstlük korna çalar.



    "Hemen sağ şeride geçmek hissi uyanır içinde fakat o da nesi. Sağ şeritte araçlar vardır ve arkandan Azrail gelmektedir hız limitinin iki katı hızı ile."

    Kusura bakma da adam haklı.

    Hız sınırlarının üzerinde gitmesi onun sorunu, cezayı yiyecek olan o ve sen de polis değilsin.

    İkincisi, sağ şerit doluysa sen soldasın ve onlarla aynı hızda seyrediyorsun demektir ki bu da başka bir ihlal

    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Artık sinirlerin gerilmiştir. Kendine hakim olmakta güçlük çekersin. Fakat dersin ki kendi kendine �Sabır be PHI. Az daha sabır. Bak az kaldı eve gelmeye�
    O sırada lanet kırmızı ışık yine yanar. Lanetliği arkadaki araç kullanan insan(!)lardan kaynaklanır. İstemeye istemeye durursun. Saniyeler akar yavaş yavaş. 4-3-2-1�
    Sarı yanar ve arkadan korna sesi. Artık kendine hakim olamazsın. Araçın kapısını bir hışımla açar iner ve arkaya ynelirsin. Arkadaki afallar. Arkadaki aracın şoför mahalinin kapısını açarsın ve günün tüm stresini aktarırsın. Bir gün de böyle biter gider.



    Bu yöntem bazen işe yaramakla beraber o üzerine yürüdüğün arabanın şöförünün vereceği tepkiyi de ihtimallere katmak gerek. Selektör yaptın diye adam vuruluyor bu ülkede...


    quote:

    Orijinalden alıntı: PHI

    Uzun lafın kısası. Şu korna çalmamayı öğrenin be kardeşim artık.


    Hepsi tarafımdan bir hışımla yazılmıştır. Yeter be






    quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli
    "Hemen sağ şeride geçmek hissi uyanır içinde fakat o da nesi. Sağ şeritte araçlar vardır ve arkandan Azrail gelmektedir hız limitinin iki katı hızı ile."

    Kusura bakma da adam haklı.

    Hız sınırlarının üzerinde gitmesi onun sorunu, cezayı yiyecek olan o ve sen de polis değilsin.

    İkincisi, sağ şerit doluysa sen soldasın ve onlarla aynı hızda seyrediyorsun demektir ki bu da başka bir ihlal

    Soldan hız limitini aşarak giden adam A,
    Sol şeridi işgal eden adam B olsun
    Dediğinize göre Hızlı gidiyor olması A`yı bağlar, ve cezayı yiyecek olan odur.
    O zaman B şahsı da istediği gibi sol şeridi işgal eder.
    Bu da onun sorunu olur değil mi?
    O da istediği kadar sol şeridi işgal eder aynı mantıkla.

    Kalın yazıları görünce gözüme çarptı birden.
    Burada A`nın B`ye, B`nin de A`ya söz söylemesi garip olmuyor mu sizce de?

    İkisi de hatalı diyeceğinize hızlı gideni kayırmışsınız.






    Ya arkasından gelen, manyak bir sürücü değil de ambulans olsaydı?? B kişisi sağdakilerin üzerinden uçarak mı yol verecekti??


    Yerleşim bölgeleri içinde veya yoğun trafikte yani insan canı için risk oluşturabilecek koşullarda hız limitinin üzerinde araba kullanılmasını savunmuyorum.

    Ama;

    A'nın durumu kendi sorunu, kimseyi rahatsız ettiği veya engellediği yok...Ceza yiyecekse kendi yiyecek.

    B'ninki ise gereksiz şerit işgali. Arkadan Ambulans gelseydi ne olacaktı, ambulansın önünü tıkayacaktı değil mi? Peki kim verecekti birkaç saniye gecikecek tıbbi müdahale sonrası yaşanacak ölümün hesabını?

    Sonuçta A hatasız demiyorum, ama A'nın hatası kendisini bağlarken B'ninki tüm trafiği bağlar

    not: emniyet şeridinde gidilmesine karşıyım, sol şeridin de "hızlı gidilmiyorsa" kullanılmasına karşıyım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunasanli -- 20 Temmuz 2011; 17:59:27 >





  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    Lamba mevzuna devam...

    Kavşak var, kırmızı yanıyor ama sağdaki lambanın altına bir de sağa yeşil koymuşlar, trafik boğulmasın diye.

    1- Orada 1. sırada beklerken ve "yeşil yanmazken" arkadan "hadi dön artık sağa kornası" çalan danalar,
    2- Oraya geldiğimde yeşil yanıyor olmasına rağmen düz devam edecek olup da o şeritte bekleyen ve trafiğin içine eden danalar,
    3- Sağa yeşil yanıp geçerken soldaki yoldan gelip de korna çalanlar?!?! (görüyor musun benim önümdeki lambayı, ayı) - bak ne güzel kafiyeli de oldu...

    Bunların ehliyetine 2 ay boyunca el koyacaksın, bu sürede mesai saatleri dışında lamba kursu vereceksin. Trafik lambaları hangileridir, ne anlama gelirler, hangileri yanıp söndüğünde ne yapılmalıdır. Sonra uygulamalı sınav (öyle yazılı falan değil) yapacaksın. Ama Emniyet de haklı. 2 milyon ehliyetli olduğunu varsayarsak, en az 1 buçuk milyonunun sınava girmesi demek ama olsun. Trafik rahatlar 2 aylığına

    Böylece biz de sarıda veya yeşilde kornaya basmak zorunda kalmayacağız.

    İkinci ışık mevzu...

    Alternatif yaya geçitlerinde kullanılan tek kırmızı lambalar vardır. 100 defa geçtiysem 90'ında durdum kırmızıda(Durmadıklarımda en yakın yaya en az 100 metre ilerideydi). Şart olmamasına rağmen.

    Çünkü o ışığın anlamı "yaya varsa geçiş önceliği onundur"

    "Yaya varsa", yani o tek lambalarda çevrede yakınlarda görüş mesafesi içerisinde eğer yaya varsa yol vereceksin. Çevre boşsa bekleyip trafiğin içine etmenin anlamı yok.
    Gecenin 23'ü olmuş. Çevrede bırakın yayayı canlı bile yok o saatte ama ışık kırmızı yanıyor. Önünüzdeki bekliyor. Sağı solu boşsa kontrollü bir şekilde geçerim, geçerken alaycı bir bakış atarım anlar herhalde.

    Farklı düşünen var mı?



    quote:

    Orijinalden alıntı: decsan
    2. şık her zaman adamın danalığını göstermez ancak arkada bu durumu fırsat bilip el kol hareketi yapanlarınkini gösterbilir. Sağa dönüş bir kolaylıktır bir hak değildir. Işık kırmızı ise kırmızıdır. Adam hasbel kader (elinde olmadan) sağ şerite girmişse ne yapsın ışınlansın mı?


    Sağa dönüş bir kolaylıktır bir hak değildir. bu yazdıklarını önüne çıkan ilk trafik polisine göster de trafiğin stresinden biraz olsun uzaklaşsın adam ama "bir başkası yazmış" de ki rezil olmayasın

    hak değilmiş...

    Sağa dönüş yeşilse "sağa dönmek hakkımdır" . (kontrolsüz dönülmemek kaydıyla)



    Işık kırmızı ise kırmızıdır.

    Ben yeşil olmasına rağmen dönmeyenlere çatmışım, sen ışık kırmızıysa kırmızıdır diyorsun. Renk körlüğü renkleri farklı görmekle alakalıdır, yazılanı yanlış görmek neyle alakalıdır?!?!...



    2. şık her zaman adamın danalığını göstermez ancak arkada bu durumu fırsat bilip el kol hareketi yapanlarınkini gösterbilir.

    İstisnasız her zaman yeşilde yolu tıkayanın "danalığını" gösterir, yeşilde yolu tıkayana el kol hareketi yapıp korna çalan arkadakiler ise trafik kuralları ve bu çerçevede sahip oldukları haklar dahilinde varmak istediği yere gitmeye çalışan insanlardır., o kadar.



    Adam hasbel kader (elinde olmadan) sağ şerite girmişse ne yapsın ışınlansın mı?

    hasbel kader...

    tabi trafik lambalarına bakmadan araba kullanırsanız "hasbel kader" kullanırsınız

    Bakın o lambalar ne yapacağınızı söyler size. Ne zaman hareket edip ne zaman bekleyeceğinizi...

    hasbel kader sağa geçmişse...

    inşallah sizinle denk gelmeyiz trafikte, arabama da canıma da yazık


    quote:

    Orijinalden alıntı: decsan

    3. şık yine sizin sağa dönüşü bir hak olarak görmenizden kaynaklanıyor. Aslında yol soldan gelen "ayı" tabir ettiğiniz insan yolun hak sahibidir. Siz ise yol müsaitse bir kolaylık olarak sunulduğunu anlamıyorsunuz.



    bakınız yukarıda "trafik hakkı" ile ilgili söylediklerim...

    kazasız belasız günler dilerim
    saygılarımla



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi tunasanli -- 20 Temmuz 2011; 18:03:28 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Sarı ışık yanınca kornaya neden basılıyor?

    Normalde Kırmızı'dan direkt ışık Yeşil'e geçiyor.

    Sarı olayını anlamadım açıkçası.


    Sarı ışığı Yeşil'den kırmızıya geçerken görüyoruz.

    İnsanlar sanırım ki kırmızı ışığa takılmamak için ışık sarıya geçerken duranlara korna çalıyorlar herhalde.

    Gerçi bu durumla pek karşılaşmadım ama.


    İstanbul'dasın sanırım.

    Diğer şehirlerde kırmızıdan yeşile geçişte de sarı yanıyor ondan
  • Evet, İstanbul'dayım.

    Neden farklı uygulama acaba?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: senersongur

    Evet, İstanbul'dayım.

    Neden farklı uygulama acaba?

    Bilmiyorum, herkes pur dikkat isiklara odaklansin da trafigin hantalligi bitsin diye sanirim...
  • Birde ışıklarda 83 saniye bekleyip son 2 saniye kırmızı ışıkta geçen hamallar var.

    Onları anlamak daha güç
  • Nedense Eskişehir'de hiçbiri yok yukarda konuşulanların
  • onlari da tebrik etmeli. 2 sn kalinca ceza miktarinin azaldigini saniyorlar galiba.
  • Adana'da Özellikle topel ve c.paşa dolmuşları için bir yaşam tarzıdır BiBip.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    Ya arkasından gelen, manyak bir sürücü değil de ambulans olsaydı?? B kişisi sağdakilerin üzerinden uçarak mı yol verecekti??


    Yerleşim bölgeleri içinde veya yoğun trafikte yani insan canı için risk oluşturabilecek koşullarda hız limitinin üzerinde araba kullanılmasını savunmuyorum.

    Ama;

    A'nın durumu kendi sorunu, kimseyi rahatsız ettiği veya engellediği yok...Ceza yiyecekse kendi yiyecek.

    B'ninki ise gereksiz şerit işgali. Arkadan Ambulans gelseydi ne olacaktı, ambulansın önünü tıkayacaktı değil mi? Peki kim verecekti birkaç saniye gecikecek tıbbi müdahale sonrası yaşanacak ölümün hesabını?

    Sonuçta A hatasız demiyorum, ama A'nın hatası kendisini bağlarken B'ninki tüm trafiği bağlar

    not: emniyet şeridinde gidilmesine karşıyım, sol şeridin de "hızlı gidilmiyorsa" kullanılmasına karşıyım.


    A`nın kendi sorunu demek bence yanlış.
    Çünkü B`nin solda yavaş ilerlediğine dair bir söz göremedim ben.
    Yani belki limitler dahilinde kullanıyordu.
    Atıyorum 120-130 olsun

    Ayrıca verilen hız limiti üstünde gitmek sadece kendisini bağlayan bir durum değildir bence.
    Bazı saçma sapan hız limitleri haricinde (E-5 te 70 km gibi ) çoğu hız limiti bence güvenliğimiz düşünülerek konulmuş diye düşünüyorum.
    Yani sol şeritten 200-250 ile gitmek de hak değildir.
    Bu hıza bence kendimiz karar vermek yerine, limitlere uyarak araç kullanmamız daha mantıklı olacaktır.
    Sonuçta güvenli kullanım hız limitleri kişiden kişiye değişecektir

    Ambulans söz konusu olsa arkadaş yol verirdi diye düşünüyorum, zira bu durumda sağ şerittekiler de yardımcı olacaklardır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli


    quote:

    Orijinalden alıntı: tunasanli

    Lamba mevzuna devam...

    Kavşak var, kırmızı yanıyor ama sağdaki lambanın altına bir de sağa yeşil koymuşlar, trafik boğulmasın diye.

    1- Orada 1. sırada beklerken ve "yeşil yanmazken" arkadan "hadi dön artık sağa kornası" çalan danalar,
    2- Oraya geldiğimde yeşil yanıyor olmasına rağmen düz devam edecek olup da o şeritte bekleyen ve trafiğin içine eden danalar,
    3- Sağa yeşil yanıp geçerken soldaki yoldan gelip de korna çalanlar?!?! (görüyor musun benim önümdeki lambayı, ayı) - bak ne güzel kafiyeli de oldu...

    Bunların ehliyetine 2 ay boyunca el koyacaksın, bu sürede mesai saatleri dışında lamba kursu vereceksin. Trafik lambaları hangileridir, ne anlama gelirler, hangileri yanıp söndüğünde ne yapılmalıdır. Sonra uygulamalı sınav (öyle yazılı falan değil) yapacaksın. Ama Emniyet de haklı. 2 milyon ehliyetli olduğunu varsayarsak, en az 1 buçuk milyonunun sınava girmesi demek ama olsun. Trafik rahatlar 2 aylığına

    Böylece biz de sarıda veya yeşilde kornaya basmak zorunda kalmayacağız.

    İkinci ışık mevzu...

    Alternatif yaya geçitlerinde kullanılan tek kırmızı lambalar vardır. 100 defa geçtiysem 90'ında durdum kırmızıda(Durmadıklarımda en yakın yaya en az 100 metre ilerideydi). Şart olmamasına rağmen.

    Çünkü o ışığın anlamı "yaya varsa geçiş önceliği onundur"

    "Yaya varsa", yani o tek lambalarda çevrede yakınlarda görüş mesafesi içerisinde eğer yaya varsa yol vereceksin. Çevre boşsa bekleyip trafiğin içine etmenin anlamı yok.
    Gecenin 23'ü olmuş. Çevrede bırakın yayayı canlı bile yok o saatte ama ışık kırmızı yanıyor. Önünüzdeki bekliyor. Sağı solu boşsa kontrollü bir şekilde geçerim, geçerken alaycı bir bakış atarım anlar herhalde.

    Farklı düşünen var mı?



    quote:

    Orijinalden alıntı: decsan
    2. şık her zaman adamın danalığını göstermez ancak arkada bu durumu fırsat bilip el kol hareketi yapanlarınkini gösterbilir. Sağa dönüş bir kolaylıktır bir hak değildir. Işık kırmızı ise kırmızıdır. Adam hasbel kader (elinde olmadan) sağ şerite girmişse ne yapsın ışınlansın mı?


    Sağa dönüş bir kolaylıktır bir hak değildir. bu yazdıklarını önüne çıkan ilk trafik polisine göster de trafiğin stresinden biraz olsun uzaklaşsın adam ama "bir başkası yazmış" de ki rezil olmayasın

    hak değilmiş...

    Sağa dönüş yeşilse "sağa dönmek hakkımdır" . (kontrolsüz dönülmemek kaydıyla)



    Işık kırmızı ise kırmızıdır.

    Ben yeşil olmasına rağmen dönmeyenlere çatmışım, sen ışık kırmızıysa kırmızıdır diyorsun. Renk körlüğü renkleri farklı görmekle alakalıdır, yazılanı yanlış görmek neyle alakalıdır?!?!...



    2. şık her zaman adamın danalığını göstermez ancak arkada bu durumu fırsat bilip el kol hareketi yapanlarınkini gösterbilir.

    İstisnasız her zaman yeşilde yolu tıkayanın "danalığını" gösterir, yeşilde yolu tıkayana el kol hareketi yapıp korna çalan arkadakiler ise trafik kuralları ve bu çerçevede sahip oldukları haklar dahilinde varmak istediği yere gitmeye çalışan insanlardır., o kadar.



    Adam hasbel kader (elinde olmadan) sağ şerite girmişse ne yapsın ışınlansın mı?

    hasbel kader...

    tabi trafik lambalarına bakmadan araba kullanırsanız "hasbel kader" kullanırsınız

    Bakın o lambalar ne yapacağınızı söyler size. Ne zaman hareket edip ne zaman bekleyeceğinizi...

    hasbel kader sağa geçmişse...

    inşallah sizinle denk gelmeyiz trafikte, arabama da canıma da yazık


    quote:

    Orijinalden alıntı: decsan

    3. şık yine sizin sağa dönüşü bir hak olarak görmenizden kaynaklanıyor. Aslında yol soldan gelen "ayı" tabir ettiğiniz insan yolun hak sahibidir. Siz ise yol müsaitse bir kolaylık olarak sunulduğunu anlamıyorsunuz.



    bakınız yukarıda "trafik hakkı" ile ilgili söylediklerim...

    kazasız belasız günler dilerim
    saygılarımla



    Genç arkadaşım gerçekten "o kadar ülke gezdim falan deyince" olgun biri sandım cevapladım. Çocuk olduğunu ve çocukça yazılar yazacağını bilsem yazmazdım.

    1- Kırımızı yanarken sağa dönüş lambası yeşil yanıyorsa bu lamba sana o yola dalma hakkı vermez. Çünkü o yoldan geçenler için ışık yeşildir. Senin bulunduğun yön için ise kırmızı. Sende klasik "Ankara" mantığıyla "sağa dönüş serbest" diyenlerdensin ve muhtemelen Ankara dışında direksiyonu eline almadın.

    2- Zaten topu topu iki şeritli yolda sağ tarafta kaldı diye insanlara neden korna çalacaksın. Efendi olsan 2 dk sonra geçsen ne olur. Tabakane taraflarında işinmi var yoksa seninde bütün başkentliler gibi.

    Aslında çok bir şey yazmaya gerek yok. Yazdıklarından anlaşılıyor ki saygısız, tahammülsüz ve tezcanlı sıradan bir sürücüsün. Ben sana diğer insanlara saygılı olmanı, tahammül ve sabır konusunda kendini terbiye etmeni öneririm.

    Lütfen cevap yazacaksan daha okunaklı, mantıklı ve uslubuna dikkat ederek yaz..




  • gıcık bi hareket
  • Trafikte en sık küfür etmeme neden olan olaylardan, ulan kornaya basıyorsun da ne değişiyor, trafik tıkanmış zaten belanı mı arıyorsun hala be adam!!!
  • 
Sayfa: önceki 12345
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.