Araç benzinli ise stop eder çünkü bujiler için elektrik ihtiyacı vardır, Eğer araç dizel ise stop etmez, dizel araç sadece çalışmaya başlamak için elektrik ihtiyacı duyar bir kere çalıştıkdan sonra elektriğe ihtiyaç duymaz, bu sebep ile stop etmez.
Dediginiz eski nesil dizellerde oluyordu.
Mesela eski nesil traktorumu kamyonetimi hic akusuz cok calistirdim.
Simdiki dizellerin her yeri sensor elektronik cihaz v.s. oldugu icin elektrik calismadan once ve sonra lazim.
Daha önce 2 kez bu arızayı farklı farklı araçlarda yaşadım ve ikisi de rölantide stop etmişti. Her ikisinde de akü uyarısı vermişti. İlk yaşadığımd akünün kutup başlarında oynama oldu dye düşünmüştüm hatta camların açılıp kapanma hızında belirgin yavaşlık farettim ve sonra araba rölantide resmen işlevsiz kaldı. Elektirikli camların açılıp kapanması bile belirti verebiliyor.
bu işi iyi bilen arkadaşlara göre çok cahilce bir sorum olabilir ama ben bir şey merak ediyorum bu konuyla bağlantılı. konuyu açan arkadaşın dediği gibi mesela 90 la giderken stop etse bir araba, 2. viteste vurdurduğumuz gibi 4. veya 5. viteste vurdurarak tekrar çalıştırabilir miyiz arabayı?
vurdurunca calısmaz cunku elektrık tamamen bıtmıs olunca bujıler calısmaz,dınamo bozuksa elektrık doldurmaz vıraja gelene kadar dua edılır sonra ne olcaksa olur
quote:
Orijinalden alıntı: Hardwired
bu işi iyi bilen arkadaşlara göre çok cahilce bir sorum olabilir ama ben bir şey merak ediyorum bu konuyla bağlantılı. konuyu açan arkadaşın dediği gibi mesela 90 la giderken stop etse bir araba, 2. viteste vurdurduğumuz gibi 4. veya 5. viteste vurdurarak tekrar çalıştırabilir miyiz arabayı?
Alternatör bozulduğunda vurdursanda araç elektrik üretemeyeceği için çalıştıramazsın.
Forumdaşlar akü ile 20 senedir başı dertte olan biri olarak yazıyorum yolda alternatörünüz bozulursa korkmayın 200 ile gitmiyorsanız sağ salim durursunuz. Heleki hız limitlerinde gidiyorsanız sorun yok.
Alternatör devre dışı kaldığı zaman akü bitene kadar aracınız aküden beslenmeye devam edecektir. Ancak özellikle benzinli araçlar çok yüksek bir akım çektiği için akü de belli bir miktar dayanır ve biter. Akünüz tamamen söndüğünde KONTAK ANAHTARINI ELLEMEYİN. kapatırsanız direksiyon kilitlenir çevirdiğinizde. Kontak açık kaldığı sürece yaklaşık 6- 7 frenlik bir güç servorfreninizde bulunacaktır. Sakince aracı mümkün olduğunca 1 yada 2 kez frene basarak durdurmaya çalışın. Vakum biterse yine sorun yok frenlere hidroliksiz basacaksınız. En sonunda da el freni ile cartlayıp sabitlersiniz aracı.
Aracınızın elektrik sistemi aküden beslenecek şekildeyse kutup başını söktüğünüzde araç stop edebilir. Kimi araçlar alternatör üzerinden de çalışabiliyor ancak kimiside çalışabilmek için aküye ihtiyaç duyuyor.
Akü ikaz lambasına da güvenmeyin. Benim alternatör şehirler arası yolda bozulmuş. Eve geldiğimde arabayı park edemeden durmamla tamamen gitmişti araç. İkaz lambası yeni aküyü takınca yandı
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme