cevaplar için çok teşekkürler arkadaşlar sephiadan daha doğrusu o bahsettiğimdenvazgeçtim çünkü 6 kazası ve belden aşağı boyası birazcık gözümü korkuttu telefonda da birazsıkıştırınca adam ön iki çamurluğun arka bagacın değişik olduğunu falan söyledi o yüzden veazgeçtim bende şimdi bitane elentra buldum 99 model güzel bir araba ama bakalım hayılısı artık protona gelince açıkçası donanım olarak full benim bahsettiğim araç sanroof bile avr güzelde bodykit yapmışlar hoş bir araç yani ama proton sonuçta pek kanım ısınmadı isminden olsa gerek yoksa şekil itibariyle çok güzel
Arkadaşlar bu 94 sephiaların orjinal lastik ebadı nedir?benimkinde 15'' var sankı cok buyuk orjınalı degıl gıbı gelıyor bana.
quote:
Orijinalden alıntı: sanliturk
Arkadaşlar bu 94 sephiaların orjinal lastik ebadı nedir?benimkinde 15'' var sankı cok buyuk orjınalı degıl gıbı gelıyor bana.
15 değil 14 ya da 13 olması gerekiyor..
13 olamaz bence swiftimde 13 vardı oyuncak gıbı durur bunda :) ama 14 olabilir.servise danışmak gerekecek galiba sizde emin değilsiniz.
13 olabilir..Daha önce bu linkte 13 jant görmüştüm..Lastik boyutunuzun orijinali 175/70/13 yahut 185/60/14 olabilir..Siz en iyisi bir servise danışın..
konuyu takip eden arkadaşlar bende kia sephia almaya karar verdim ama motor seçeneği 1.5GTX doch motor olanlar 1.6GTX olanlara göre nasıl. hangisi daha çok tutulan model. ve lpg ile uyumu nasıl?
Güzel konuymuşta paylaşımlar azalmış.
Neredesiniz sephia cılar.
1998 Model 1.6 GTX sıralı sistem tüplü, değişeni yok 150.000 de 9.500 istiyor ne dersiniz arkadaşlar.
kardeşim bende 94 kia sephia 1.5gtx var.Geçende yolda giderken 20km\h 40 la giderken durduk arkamızdaki tır arabama çarptı ama hiç bi sorun cıkmadı yani bu arabadan saglam araba ömrümde görmedim süper bi arabadır.2000 senesindede biz tırın altına girmiştik araba yine iyi kutulmustu diger arabalara kıyasla (clio.megane) VS arabalara taş çıkarır ve o kazada arabaya hiç bişe olmadı sadece kaputda biraz göcük bu araba süper ama istanbul da cok az var...AMa bi sorun var arka çamurlukun ora cok çürüme felan yapıo bakarsanız bişe olmaz... çogu sephia da var saten
Merhaba arkadaşlar bende 1 hafta çnce 1994 1.5 gtx 16v doch motor sephia aldım 7000 tl ye aldım 81 bin km de orjinal uzun süre garajda yatmış bir araç e tabi udak tefek masrafları var camlar yavaş inip kalkıyor ( ayar gerekiyormuş ) , 4lü flaşör değişmesi gerekiyor , silecekler biraz yavaş çalışıyor daha baktıramadım ona ve bütün sephiaların ortak sorunu torpido camın önündeki ızgaraların oradan kalkma yapmış kaplatabilirmiyim yada onu yapıştırabilirlermi bilmiyorum ön camı sökmek gerek sanırım ucuza mal etmeye çalışıyorum açıkçası , performansa gelirsek sanırım benim aracım 96 hp ruhsatta yazmıyo Lpg li kullanıyorum sıralı degil düşük devirlerde yavaş kalıyor ama 3000 rpm den sonra motor kükrüyor 190 km yi rahat görüyorum , arkadaşlar 100 km / 13 lt falan yazmışlar ( lpg 2.40 TL ) ben 20 lt lpg ile 320 km yapıyorum bendemi arıza var :D
Başlığı bulmuşken ben de yazayım dedim.
1,5 sene önce ilk sahibinden 182 binde aldığım 97 model Beyaz 1.6 GTX Sephia'm var. ABS vs HY olmayanından, ama geri kalan donanımı da baya zengin.
Bununla birlikte herhalde 15-20 arası arabam olmuştur. Fabia ve Sephia'nın içlerindeki yeri bir başkadır.
Yeni araçlarda üst donanım emaresi olan 4 cam ve ayna otomatiği, gövde rengi boyalı yan çıtalar, aynalar, içten açılan bagaj ve benzin kapakları, kapı içi aydınlatmalar, şöför kolçağı gibi özelliklleri bizim araçlara standart koymuşlar maşaallah...
Bunların hepsi bir yana, tam bir alt devir canavarı olan, yakıtta ise kullanıcısını memnun eden dayanıklı bir motoru var. Bence 97-98 Sephia 1.6'lar gizli birer hazine. Üstelik 210 bin km'ye gelmiş olan aracımda gram yağ eksiltme yok. Çekiş de afedersiniz eşşek gibi :)
Bu nedenlerden dolayı sık sık araba değiştiren ben, bunu değiştirmeye 1,5 senedir kıyamadım ve daha da bineceğim gibi görünüyor. 15-16 bin tl'lik arabalar beni cezbetmiyor, bunu değiştirmek için en azından 20-23 bin tl bandına çıkmam lazım ki pişman olmayayım. O da zaman alır.
Amortisörlere de değinmeden geçemeyeceğim. Çoğu yeni araba sahibi (Astra G, H, Focus II vs.) ki bunların hepsini ben de kullandım, Sephia'nın süspansiyonunu çok başarılı buluyor. Özellikle bozuk yollar için ideal olduğunu düşünüyor. Yumuşak amortisörlerine rağmen viraj hakimiyeti de gayet iyi. 120-130 ile girilen virajlarda yatma olmuyor.
Tek dezavantajı, ani şerit değiştirmelere çok müsait değil. Bir Focus, Fabia, Cordoba kadar iyi stabilitesi yok. Örn. kediden vs kaçmak... O kadarı da olsun. Bu paraya artık Kartal bile zor alınıyor.
Benimde 1 sene oldu yaklaşık ve bu süre içerisinde herhangi bir olumsuzluğunu görmedim..Yedek parça, yakıt, konfor, yol tutuş, sürüş zevki vb..gayet memnunum..16-17 bin tl lik araçları hiç aramıyorum..Satın alanların kesinlikle pişman olmayacağını düşünüyorum..
Öncelikle merhaba. Benim de Kia sephia 98 model aracım var. Yaklaşık 6 senedir kullanıyorum. Genelde memnundum ama bu sene biraz başımı ağrıttı. Önce akslarda problem çıktı. Ön aksları değitim ve işçilik dahil 1250 TL verdim. Aradan yaklaşık bir hafta geçince aracın motor kısmından cazırtılar gelmeye başladı. Debriyaja basınca ses kesiliyordu. Aklıma şu geldi. Aksı takan beyefendi yerine oturtmak için ileri geri baya uğraşmış ve aksı zorlamıştı. Ayrıca aksı çıkardığında şanzımandan bir litreye yakın yağ akmış ama usta bir sorun olmadığını söylemişti. Ondan kaynaklanan bir sorun olduğunu düşündüm. Bu defa bulunduğum ilçedeki ustaya görürdüm. Bir litre yağ al gel dei. Yağı ısıtıp aracı kana aldı ve alta inip bir civata söktü. Bi ara baktım ince bir telle civatayı söktüyü yerden bir şey çıkarmaya çalışıyor. Ne oldu diye sorunca içeri bir şey kaçtı ama anlamadım dedi. Neyse yağı doldurdu ve eve geldim. ertesi gün sabah işimden dolayı arabayı çalıştırıp öce biraz ileri çıktım. daha sonra geri vitese taktım ama hareket etmedi. Öğrencilerimin yardımıyla yönünü yola döndürdüm ve ileri viteslerle tekrar ustaya gitti. Netice de şanzıman indi. Baskı balata bilya değişti. Şanzımam Malatya'ya gitti ve içinde değişmesi geren ne varsa değiti. 550 TL ye yakın bir masrafım daha oldu. Aracı bir gün sonra çalıştırdığımda eskisi kadar yüksek olmasa da yine rahatsız edici düzeyde araçtan cazırtılar geldiğini duydum .Tekrar ustaya gittim. Bana, aracın şanzıman kısmındaki bilyanın değitiğini sorunun kesinlikle şanzımanda olmadığını söyledi. Bir de motor girişinde bilya olduğunu ve yüksek ihtimalle ondan kaynaklandığını söyledi. ayrıca SLX lerin bilyasının buna büyük ihtimalle uyacağını söyledi. Şu an beklemedeyim. Aracım yüzünden bu ay bunalıma girdim. Bu ay abartısız 2500 TL ye yakın masraf yaptım arabaya. Son değişim ne masraf çıkarır bilmiyorum. Bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum. Teşekkürler. Bu arada ibrede oynama sorunu bende de var. Özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada gazı tam yemiyor. Araç salanarak çalışıyor. Gaza basıp bırakınca ibre normal seviyeye yükselip motor çalışması düzeliyor.
o kablo koltuk ısıtması bende 1994 1.5 gtx var ondada var koltuk ısıtması
quote:
Orijinalden alıntı: ayfatata
Öncelikle merhaba. Benim de Kia sephia 98 model aracım var. Yaklaşık 6 senedir kullanıyorum. Genelde memnundum ama bu sene biraz başımı ağrıttı. Önce akslarda problem çıktı. Ön aksları değitim ve işçilik dahil 1250 TL verdim. Aradan yaklaşık bir hafta geçince aracın motor kısmından cazırtılar gelmeye başladı. Debriyaja basınca ses kesiliyordu. Aklıma şu geldi. Aksı takan beyefendi yerine oturtmak için ileri geri baya uğraşmış ve aksı zorlamıştı. Ayrıca aksı çıkardığında şanzımandan bir litreye yakın yağ akmış ama usta bir sorun olmadığını söylemişti. Ondan kaynaklanan bir sorun olduğunu düşündüm. Bu defa bulunduğum ilçedeki ustaya görürdüm. Bir litre yağ al gel dei. Yağı ısıtıp aracı kana aldı ve alta inip bir civata söktü. Bi ara baktım ince bir telle civatayı söktüyü yerden bir şey çıkarmaya çalışıyor. Ne oldu diye sorunca içeri bir şey kaçtı ama anlamadım dedi. Neyse yağı doldurdu ve eve geldim. ertesi gün sabah işimden dolayı arabayı çalıştırıp öce biraz ileri çıktım. daha sonra geri vitese taktım ama hareket etmedi. Öğrencilerimin yardımıyla yönünü yola döndürdüm ve ileri viteslerle tekrar ustaya gitti. Netice de şanzıman indi. Baskı balata bilya değişti. Şanzımam Malatya'ya gitti ve içinde değişmesi geren ne varsa değiti. 550 TL ye yakın bir masrafım daha oldu. Aracı bir gün sonra çalıştırdığımda eskisi kadar yüksek olmasa da yine rahatsız edici düzeyde araçtan cazırtılar geldiğini duydum .Tekrar ustaya gittim. Bana, aracın şanzıman kısmındaki bilyanın değitiğini sorunun kesinlikle şanzımanda olmadığını söyledi. Bir de motor girişinde bilya olduğunu ve yüksek ihtimalle ondan kaynaklandığını söyledi. ayrıca SLX lerin bilyasının buna büyük ihtimalle uyacağını söyledi. Şu an beklemedeyim. Aracım yüzünden bu ay bunalıma girdim. Bu ay abartısız 2500 TL ye yakın masraf yaptım arabaya. Son değişim ne masraf çıkarır bilmiyorum. Bilgisi olan arkadaşların yardımını bekliyorum. Teşekkürler. Bu arada ibrede oynama sorunu bende de var. Özellikle soğuk havalarda ilk çalıştırmada gazı tam yemiyor. Araç salanarak çalışıyor. Gaza basıp bırakınca ibre normal seviyeye yükselip motor çalışması düzeliyor.
merhaba geçmiş olsun. akslar için baya fazla vermişsin. geçen ay benim tek aks değişti (sağ). bilye ve işçilik dahil 300 ytl tuttu. ikisi olsun 600 tl. senden baya fazla almışlar. kolay gelsin
bu arada bende 1998 sephia II 1500 dohc var. BRC sıralı sistem takılı. yakıtı bir türlü düşüremedim. şehir içi 13 lt / 100 km. kaç sefer ayara gittimse bir türlü yakıt düşmedi. kolay gelsin
Arkadaşlar merhaba çok uzun zamandır kimse foruma birşeyler yazmamış gözüküyor.. İnş. tekrar paylaşımlar başlar..
1998 sephia nın Polen filtresi nerede bileniniz var mı? aracın her tarafına baktım bir türlü bulamadım.. basit birşey için de ustaya götürmek istemiyorym. bilen varsa yardımcı olabilir mi?
teşekkürler
quote:
Orijinalden alıntı: sephia98
Arkadaşlar merhaba çok uzun zamandır kimse foruma birşeyler yazmamış gözüküyor.. İnş. tekrar paylaşımlar başlar..
1998 sephia nın Polen filtresi nerede bileniniz var mı? aracın her tarafına baktım bir türlü bulamadım.. basit birşey için de ustaya götürmek istemiyorym. bilen varsa yardımcı olabilir mi?
teşekkürler
belkide pollenfiltresi yoktur,
quote:
Orijinalden alıntı: sephia98
Arkadaşlar merhaba çok uzun zamandır kimse foruma birşeyler yazmamış gözüküyor.. İnş. tekrar paylaşımlar başlar..
1998 sephia nın Polen filtresi nerede bileniniz var mı? aracın her tarafına baktım bir türlü bulamadım.. basit birşey için de ustaya götürmek istemiyorym. bilen varsa yardımcı olabilir mi?
teşekkürler
Evet bildiğim kadarıyla polen filtresi yok..
standard olarak yoktu, belki sonradan taktiran olmustur, ya torpido kisminda ( komple torpido kapagini sök ) veya motor kapagini acip ,silecek motorun oralarda arayacaksin
herkese selam. yeni katıldım aranıza. bende sephia kullanıcısıyım 98 model 1.6 gtx arabamdan memnunum ama benim sorunum fan açtıgında rolanti problemi kimse bi çare bulamıyor herkes bişey salladı kaç tane ustaya gösterdim hepsi farklı şeyler söylüyo. sizce fikri olan yada başına gelen varmı