Şimdi Ara

SES SİSTEMİ KURUYORUM ... YARDIM. LÜTFEN (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
50
Cevap
0
Favori
7.345
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Güvercin yemi ile beslemeyecek herhalde..

    +/- bağlayacak besleyecek
    GM 904 Class A amfidir ve istediği gücü verebilir. Gücünün yetmediği yerde gain açılır amfi class AB olarak çalışmaya başlar.

    Teybi uygun olsa aktif olarak bile bağlar. Hiç bir şey yapamasa köprüler yine bağlar.

    100 Watt Component e 100 watt girmek zorunda değilsiniz. Zaten çoğu da o güce dayanamaz.

    904 ile vaktinde 2 tane subwoofer 4 tane oval coax besleyenler vardı. bir çif component çok dert olmasa gerek. Sadece fanı arızalı olmasın yeter. Yapısı gereği sıcak çalışır hata affetmez.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: ilkercom

    Güvercin yemi ile beslemeyecek herhalde..

    +/- bağlayacak besleyecek
    GM 904 Class A amfidir ve istediği gücü verebilir. Gücünün yetmediği yerde gain açılır amfi class AB olarak çalışmaya başlar.

    Teybi uygun olsa aktif olarak bile bağlar. Hiç bir şey yapamasa köprüler yine bağlar.

    100 Watt Component e 100 watt girmek zorunda değilsiniz. Zaten çoğu da o güce dayanamaz.

    904 ile vaktinde 2 tane subwoofer 4 tane oval coax besleyenler vardı. bir çif component çok dert olmasa gerek. Sadece fanı arızalı olmasın yeter. Yapısı gereği sıcak çalışır hata affetmez.


    Düzgün soruya düzgün cevap verilir. Soru şu, "Bu saydığınız ürünleri 904 ile nasıl besleyecek?" Açıklaması ise giriş cümleniz hariç gerisi...

    Ben de kendi yorumumu ilave edeyim. Bildiğim kadarıyla 904 75W RMS çıkış verebiliyor. Bu da 14,4 volt sabit giriş gücü ile ölçülmüş değer. Eğer araçta yeterli donanım yoksa 14,4 volt sürekli akım alamayacağından vereeği çıkış gücü 65-70w RMS' dir. Dolayısıyla en güzel besleyebileceği mid 60-70w RMS nominal değerinde olandır diye düşünüyorum.

    Zamanında 4x6985, 3 tane 302F' i amfisiz bağlayanlar da vardı... Onları kaynak kabul edip işlem yapacaksak işimiz var.

    Özet: 904 ile 60-70w RMS mid beslenir...




  • Hertz HSK 165 ( ki kendisi 150 watt RMS dir ) dahil her speaker beslenir.

    İş bilenin kılıç kuşananın.
  • 904'ün çok uçuk ürünlere girmedikçe komponent beslemekte zorlanacağını sanmıyorum... 904 giriş-orta seviye (örneğin: 16cm infinity referance) komponent, ve giriş seviyesi 30cm bass'ı kapasitör yardımı ile rahat besler... gerçekten 75watt olan bir amfiye gerçekten 75watt rms hoparlör bağlarsanız, amfiden gain'i ağzına kadar dayarsanız o hoparlörü büyük ihtimal patlatırsınız, ustelik amfi hiç zorlanmaz... Genelde ideali amfi degerinin 1.5 katında degere sahip olan hoparlör takmaktır... Örneğin evdeki amfim kanal başına 100 watt veriyor... Bose hoparlörlerim 150 watt oladuğunu iddia ediyorlar... Ama sesi açtığımda ilk koyveren gene amfi değil hoparlör oluyor! Kısaca malzeme secimi ve amfi-hoparlör uyumu da onemlidir bu konuda... Her hoparlörün birbirinden bir hayli farklı hassasiyeti vardır... Dolayısı ile bu konu sadece amfi wattajı, hoparlör wattajı uyumu değildir... Birkaç onemli unsur daha vardır... Ancak genel olarak ideal hoparlörün nominal rms wattajı amfinin wattajının 1.5 katı civarında olması gerekir...



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 15 Şubat 2010; 14:39:02 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dj_Hutnu!

    904'ün çok uçuk ürünlere girmedikçe komponent beslemekte zorlanacağını sanmıyorum... 904 giriş-orta seviye (örneğin: 16cm infinity referance) komponent, ve giriş seviyesi 30cm bass'ı kapasitör yardımı ile rahat besler... gerçekten 75watt olan bir amfiye gerçekten 75watt rms hoparlör bağlarsanız, amfiden gain'i ağzına kadar dayarsanız o hoparlörü büyük ihtimal patlatırsınız, ustelik amfi hiç zorlanmaz... Genelde ideali amfi degerinin 1.5 katında degere sahip olan hoparlör takmaktır... Örneğin evdeki amfim kanal başına 100 watt veriyor... Bose hoparlörlerim 150 watt oladuğunu iddia ediyorlar... Ama sesi açtığımda ilk koyveren gene amfi değil hoparlör oluyor! Kısaca malzeme secimi ve amfi-hoparlör uyumu da onemlidir bu konuda... Her hoparlörün birbirinden bir hayli farklı hassasiyeti vardır... Dolayısı ile bu konu sadece amfi wattajı, hoparlör wattajı uyumu değildir... Birkaç onemli unsur daha vardır... Ancak genel olarak ideal hoparlörün nominal rms wattajı amfinin wattajının 1.5 katı civarında olması gerekir...


    Ben de aksine, hoparlör nominal giriş seviyesinin, amfinin nominal çıkış seviyesinin %80' i olması gerektiğini düşünüyorum.

    Yani 100w RMS amfiye, 80w RMS hoparlör. Düşüncemin dayanağı olarak yukarıda göstermiş olduğum amfi enerji girişi. Oto aküsünden gaza bastığınızda çekilen akım ile, rölantide veya araç stop konumundayken çekilen enerji volt değerinden kesinlikle aynı değildir. Dolayısıyla giriş zayıflar - çıkış da zayıflar...

    Tabi ucunu yoruma açık bırakıyorum. Artık kim kimi daha sağlam delillerle ikna ederse




  • Amfinin daha güçlü olması daha doğru olur.

    Ama 12 voltta verdiği değer ile 14,4 de verdiği değer farkından dolayı değil.
    Amfinin gain i açıldıkça THD oranı artar. Dolayısı ile 80 watt speaker için 150 watt rms amfi olsa bile gaini kısık kullandığında daha kalite ses alırsın. Speaker daha kontrollü çalışır.

    Bu olay ev sisteminde de aynısıdır. orda direk 220 ile beslendiği halde üstelik.

    http://www.timpani.com.tr/teknik/teknik.htm

    Burda hoparlör amfi ilişkisi anlatılmış.

    konuya gelirsek : ben 904 ü her türlü konfigurasyona uyan bir amfi olarak görüyorum.




  • iyi de bir saniye, SPL aracı mı hazırlıyoruz?? SQ mu? Yani dediğiniz doğru olmakla birlikte hoparlörün suyunu çıkarmayacaksak, Kapı yalıtımları, profosyonel kablolama vs yapmayacaksak, gain amfi 40-50 watt verecek şekilde ayarlanırsa, 75 wattlık bir amfi ile 150 wattlık bir amfi arasında THD den kaynaklı farkı anlayabileceğimizi sanmıyorum... Ve gene soz konusu amfi 904 ise gunumuzun orta sınıf herhangi 150 wattlık amfisi ile onunla yarışılabileceğini de düşünmüyorum.

    Üst sınıf amfilerle karşılaştırma yapmak gerekir diye düşünüyorum, öyle bir durumda da fiyat performans oranı ile bakarsak, ortaya çok saçma sonuçlar çıkacaktır... Yani ses sistemleri söz konusu olunca asla değişmeyen klasik sorular giriyor devreye:

    Sistemi yaparken beklenti/amaç/bütçe ne??

    Ses sistemini standard, makul olculerde kuruyorsak (kapı yalıtımı, aktif sistem, metresi 20 liralık hoparlör kablosu, pahalı sinyal kabloları vs.vs. kullanmıyorsak) dediğinizi biraz anlamsız bulduğumu itiraf etmeliyim. Çünkü standart bir sistemde ne sıklıkla, ne amaçla ses maksimuma dayanacak da o sırada müzikalite aranacak?

    Son olarak bir de hoparlörlerin nominal degerleri hoparlörlere full range ses gondererek olculuyor... Ancak buyuk çoğunluk (ben karşı olsam ve kendi aracımda kullanmasam da) HPF ile alt frekansları filtreleyerek hoparlörün üstünden yük alıyor... Bu durumda ses seviyesini sabit sayarsak, hoparlörün çekeceği wattaj da düşer. Seste oynama yaptığı, wooferdan hoparlöre geçişi daha belirgin hale getirdiği, sesin derinliğini ve sahneyi azaltığını düşündüğüm için ben HPF'ye falan karşıyım; ama o da standard kullanıcı için orda...

    Kısaca dedikleriniz doğru; ancak bütçe, yapılan diğer şeyler, vs.vs. herşeyi süper varsayarak konuşuyoruz... Standard kullanıcı için amfideki THD oranına gelene kadar o kadar fazla şey var ki!! Yoksa ben de sizin dediğiniz gibi bir uygulama içindeyim. px300.4 amfi ile infinity kappa perfect hoparlör besliyorum !




  • amfinin speaker den güçlü olması avantajdır thd ile sınırlı düşünmeyin.
    Mesela dipses parazit vs gurultulerden kurtulmak için de gain kısılır.

    Uç Noktaya gitmeye gerek yok makul fiyatlı sistemlerde ufak püf noktaları ile kaliteli çalabilir
  • Evet de daha güçlü amfi almak yerine, bütçe sabit ise, parazit, dip ses vs yi azaltacak çözümlere girmeye çalışmak çok daha sağlıklı bir çözüm değil midir? Örneğin benim arabamda ses kaynağı el yapımı bir seskartı. Hem çok kaliteli çıkışı var hem 5Volt çıkışı var. Bu çıkıştan aldığım sinyal 20cm gidip equaliser'a giriyor... Sesle cok az oynadığı ve parazit dip ses sıkıntısı olmadığı için EQ6500'ü tercih ettim. EQ6500'den çıkan kablolar maksimum 50cm gidip amfilere giriyor... Kısaca sinyal kablosu uzunluğunu minimize ettim ve sonuç ciddi anlamda iyi!

    Benzer bir şekilde normal kullanıcı için amfiye ekstra güç katmaktansa altyapıyı iyi yapmak daha mantıklı diye düşünüyorum... Ve gene Edison, Jbl GTO serisinin 6 kanal amfisi, Xetec'in 5-6 kanal amfileri kanal başına 150 watt da verse 200watt da verse 904'deki ses kalitesi daha başarılı olur. Burada soz konusu butce. 904 ses kalitesinde, daha guclu amfi almak işe yarar, onu da altyapınız zaten iyi durumdaysa, bir sonraki aşama olarak görüyorum.

    Elektrik kablonuzun, akünüzün ve şarz dinamonuzun yeterli olduğunu farz ederek konuşmak gerekirse:

    -Elektrikten kaynaklı parazitiniz var ise kapasitörünüz yoksa kapasitör takarsınız.
    -Sinyal kaynaklı parazitiniz var ise kaliteli sinyal kablosu alıp, elektrik kablosunu aracın bir tarafından, sinyal kablosunu diğer tarafından gecirirsiniz...
    -Distortion sıkıntınız var ise ve amfi ve hoparlörünüze güveniyorsanız, yukarıdaki iki maddede sorun yoksa, eksiz tek parca hoparlör kablosu kullanırsınız, amfiden muzik setine kablo cekip, aracın orjinal kablolarını kullanmak bir yere kadar iş görür...

    Tüm bunların yanında muziksetinin sinyal çıkış gücü ve kalitesi de çok önemli tabii... Onda bir problem varsa işe onunla başlamak gerekir.

    Bütün bunlar (komple altyapı) düzgün ise amfiyi guclendirme işine girerim ben olsam... (Altyapıyı güçlendirerek çoğu sıkıntının önüne geçebilir ve aynı zamanda gelecekte yapacağım geliştirmeleri de kaldırabilecek bir altyapıya kavuşmuş olurum.)




  • Söyledikleriniz teoride doğru şeyler. Ancak pratikte zor ve yaptıklarınız da tam tersi.
    Hadi ses kartınız kaliteli. 50 cm RCA nız ne kalitede ordan bir kayıp olacak. EQ6500 kullandığım bir ürün. Ses kalitesi öyle çok iyi olmadığı gibi kontrol imkanın da kısıtlı. ( X over kesimi yok gibi )

    artı ordan çıkan kablon yine sesi etkiler.

    Parazit olayının ise sayfalara yazıya konu olacak kadar geniş bi problem olduğu malum. Capasitör ile giderilmesi çok zor.

    Bir de kaliteli kablo için çok para vermeye gerek yok. Techlink kabloları tavsiye ederim. Çok ucuz değil ama bir çok markanın en üst serisinden dahi kaliteli.
  • RCA kablolarım ev ses sistemi kabloları Acoustic Research! boy kısa olunca ev ses sistemi kabloları kullanılabiliniyor ve Acoustic Research'ler hi-fi serisinde son derece kaliteli kablolar. Tabii ki çok daha iyileri var ama fiyat performans oranı olarak en iyisi diyebilirim belki de...

    Equalisera gelince Bende daha önce DEQ-9200 vardı... Altta çok dip sesi veriyordu, sık sık ayarları bozuluyordu... Memnun kalmadım. Araba bilgisayarı kurarken eq-6500'ü 50TL'ye aldım. DEQ 7600'a göre çok memnunum. Seste ayar yapma imkanı neredeyse sıfır ama pek de ihtiyacım yok... İlk fırsatta equaliser'ı değiştireceğim. Konunun çok dışında olacak ama tartışma sırasında bana da bir equaliser veya dsp (ses efektleri ile falan işim olmaz pek, onu göz önünde bulundurarak) tavsiye edebilir misiniz? JBL'in falan var ama hiç sesini duymadığım için bilemiyorum...

    Bu arada araçta elektriksel parazit varsa ve kapasitör yoksa, azaltmaya başlamanın ilk adımı kapasitör kullanmak... Tabii ki başlı başına derya deniz konu... Elektrik aksamı sağlamsa ve bağlantıların sağlamlığından emin isek ve parazit çok fazla ise, en garanti yol şarj dinamosu değişimi bana göre çok ekstrem bir çözüm ama işe yarar!



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 16 Şubat 2010; 11:11:05 >




  • Parazit varsa dediğin gibi şarz dinamosundan başlamak lazım. Sonra Big3 denen kablolama sistemi yapılmalı.
    Ayrıca CX kondanstör bağlanıp parazit oluşması komple engellenir. Bunun haricinden kabloların çekilmesi farklı yerlerden yapılır. Bir çok detay mevcut.

    DSP olarak Alto mobile UCS pro
    Audison Bitone
    Zapco DSP6 gibi modeller mevcut ancak fiyat olarak biraz tuzlu aletlerdir.

    Bunun yerine Aktif işlemcili teyp almak en mantıklısı.

    3 yol işlemcili olarak kendi kullandığım cihaz kendi klasmanının en iyisi diyebilirim.
    Pioneer Deh P88 RS gibi alternatif de mevcut. Alpine nin yine iyi cihazları var.

    4 yol olarak Clarion HX d2 extrem cihazdır.
  • Tam benlik bir alet buldum:

    Rockford Fostgate 3sixty.2:

    http://www.rockford.co.za/?module=pages&method=view&conf%5Bpage%5D=website_products_display&conf%5Bid%5D=165

    Ürün dijital processor ve ön hoparlörlerde 31 kanal, arka hoparlörlerde 27 kanal, subwooferda 10 kanal Equaliserı var. Bu ürünü sevmemin sebebi ürün bluetooth ile haberleşiyor ve uyumlu cep telefonu ve bilgisayar ile kontrol edilebiliyor. Bende de bilgisayar olduğuna göre, bu ürün tam benlik!! Sizin gösterdiğiniz kadar profosyonel bir ürün değil ama hoparlörlerim kappa 6.1 amfilerim jbl px300.4 iken bu alet benim işimi fazlasıyla görür diye düşündüm... Ebay'de 300 dolara buldum... Belki fiyatı biraz daha indirtebilirim.

    Bulabildiğim özellikleri:

    Description Value
    Configuration Digital Signal Processor
    Input Impedance 10k Ohms
    Signal Input High-Level: 6-channel (FR/FL/RR/RL/Center/Sub)
    Low-Level: (8) RCA (FR/FL/RR/RL/Center/Sub/L-AUX/R-AUX)
    Signal Output Low-Level: (6) RCA (FR/FL/RR/RL/Center/Sub)
    Input Voltage 20 Vrms max.
    Output Voltage 5 Vrms
    Output Gain: +/- 10dB
    THD <0.01%
    Signal-to-Noise >100dB (A-weighted)
    Crossover Type 3-Way adjustable w/ Subwoofer
    Front/Rear/Center: High-Pass / Band-Pass / Low-Pass
    Subwoofer: Low-Pass
    Crossover Frequency 62 steps between 50Hz-10kHz
    Crossover Slope 12dB/octave Butterworth
    24db/octave Linkwitz-Riley
    Subsonic Filter: 12dB and 24dB/octave
    EQ Frequency Centers 31 bands @ 20Hz-20kHz
    ISO 1/3 Octave centers
    EQ Frequency Controls +/- 10dB




  • biraz araştırdıktan sonra önerdiğiniz malzemelerin de pc bağlantısı olduğunu gördüm! pardon! Bir de benim begendiğim rockford fostgate aktif sistem kurmaya pek musait degil... Bigun elbet bi manyaklıgım tutar gecerim aktif sisteme...

    Aklıma kurt düşürdünüz şimdi!! Sistemimi aktif sisteme çevirmeye karar veriyorum galiba! Elimde iki tane px300.4 amfi var. Önleri aktif sürüp bir amfi ile, arkaları da aktif sürüp bir amfi ile besleyebilir, bir tane px600.2 amfi alır, onunla da bass beslerim?? Neden olmasın!!

    Ama yaptığım kısa araştırmada gördüm ki çoğu dsp bir komponent takımı artı subwoofer için yapılmış. Ben yapmışken arka komponentleri de kontrol edebilecek şekilde aktif süreyim diyordum... Sanırım bu mumkun olmayacak... Bende önde de arkada da aynı komponent takımı var. Acaba dsp'den aktif sürülmek üzere aldığım çıkışları ikiye bölüp amfilere dağıtsam, Önlerle arkalara aynı ayarları yapmış olurum. Bu durumda arkaların gecikmelerini ayarlayamamış olurum ama zaten arka hoparlörlerin sesini kısıyorum... Önde ben onları pek duymuyorum... Belki bu şekilde çözebilirim...

    Ya da dsp'den vazgeçip aktif sürmek için uygun iki tane crossover alabilirim. O zaman arkayı ayrı onu ayrı ayarlıyabilirim ama crossoverda da gecikme vs. ayarlanamıyor...




  • Arkadaşlar belki konuyla bi ilgisi olmıcak ama bi sorum var. 2004 model puntom var. Dün Navitech CDT-4700MSU cd çalar aldım, henüz monte etmedim çünkü hoparlörleri de değiştiricem. Orjinalliği fazla bomadan Önlere Jbl GT5-650C 16cm Component , arkaya da JBL GTO-507 C 13 CM COMPONENT almayı düşünüyorum. Bunlar sizce nasıl, başka öneriniz olur mu? ve en önemli soru bunlar anfisiz çalışır mı? anfi alma almam şart mı? Teşekkürler..
  • Arkadaşlar Merhaba,

    Şöyle bir sorum var,

    Elimde:

    JBL GTO 755.6
    Xetec 200.4 Ampli.

    Powerbass 16 cm Component
    Sony Xplod 13 cm component
    Bluestar 16 cm mid
    ve

    Sony 20 cm active subwoofer ı var.

    Bunları kullanarak arabada güzel ses almak istiyorum. Yorumlarınızı almak isterim, özellikle ampli ler ile ilgili.

    Arabada önler 16 cm iki yollu arkalar 13 cm şeklinde yerleri mevcut, ben arka kapılara da fiberden yuva yapmayı düşünüyorum. Araç HB olduğu için güzel ses alırım diye düşündüm.

    Tavsiyeleriniz nelerdir?

    Teşekkürler.
  • Bunlarla ayrı ayrı uğraşmayın takım setler satılıyor hem hesaplı hem de uyumlu.Tecrübe konuşuyor.
  • Bunlar elimde mevcut zaten, neden gidip extra bir ton para vereyim?

    Bunlarla mükemmel olmasa da güzel bir şey olur diye düşünmüştüm. Çok teknik bir bilgim olmadığından dolayı soruyorum.

    Teşekkürler.
  • Yukarıdaki listeyi düzeltmem gerektiğini düşünerek tam modellerini veriyorum.

    Ünite
    Sony CDX GT 410-U

    Component:

    Powerbass S-6C
    Sony SX-HT 130 CN (bu normalde iki yollu bir hop. sx-ht130 sn nin crossover i ile beslenmiş)

    Bluestar iki yollu hoparlör

    Sony XS-AW81P5 Active subwoofer

    JBL GTE4-22 EQ

    JBL GTO 755.6
    Xetec Vector 200.4 Ampli.

    Yorumlarnızı bekliyorum.

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: onalpur

    Yukarıdaki listeyi düzeltmem gerektiğini düşünerek tam modellerini veriyorum.

    Ünite
    Sony CDX GT 410-U

    Component:

    Powerbass S-6C
    Sony SX-HT 130 CN (bu normalde iki yollu bir hop. sx-ht130 sn nin crossover i ile beslenmiş)

    Bluestar iki yollu hoparlör

    Sony XS-AW81P5 Active subwoofer

    JBL GTE4-22 EQ

    JBL GTO 755.6
    Xetec Vector 200.4 Ampli.

    Yorumlarnızı bekliyorum.

    Teşekkürler.


    iş yapar diyebilirim ama yine de beklentin fazla olmasın...
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.