Şimdi Ara

Sıfır Almak mı İkinci El Almak mı MANTIKLI? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
36
Cevap
1
Favori
4.404
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • hocalarım şimdi audi a4 alıcısı için o km olan 120 bin 2006 olan 52 bin benim gücüm ancak 52 bine yeter sıfırına yetmez ne yapmak lazım paramızın yettiğine mi binmemiz lazım?
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nagodtumu

    @SerdaR^73
    Odenecek vergiler ve 2.0 ve uzeri araclarin benzini su gibi icmesi nedeniyle haybeden para kazananlar disinda o tip araclara bulasan olacagini sanmiyorum.


    farkındaysınız 2 tane örnek verdim her ikiside dizel araçlar için...doğru vergisi yüksek ..mesela 2006 model 1.9 yada 2.0 aracın vergisi 1350 tl civarında,1-2 yaşında 1.6 aracın vergisi de 650 civarında yani yarı yarı ya..yılda 1 kez tatile giderseniz ,mesela 3000 km civarında yol yaparsanız o yüksek motorlu dizel araçla 1.6 benzinli araç arasında min 300 tl yakıt farkı çıkar... bu uzun yol işini yılda 2 kez yapsanız cepten çıkan para aradaki vergi farkı kadar,birde şehir içinde kullanacağız yıl boyunca benzin mazot farkı da eklerseniz sanırım büyük motor ,yüksek vergi olmasına rağmen cebimizden çıkan para daha az olacaktır...arkadaşımız ne güzel yazmış 0 audi 112 bin tl ,4 yaşında audi 52 bin tl..aradaki farka bakarmısınız?şimdi ben 50 bin tl verecek yeni opel astra yamı seçeyim yoksa aynı paraya amiral arabalardan audi a4 konforu,kalitesi,sağlamlığını mı?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: SerdaR^73


    quote:

    Orijinalden alıntı: kaiser şoze


    quote:

    Orijinalden alıntı: SerdaR^73

    2.el belki değmez diyorsunuz ama 60 bin tl lik bir aracın 3-4 yaşında olanını 30 bin tl ye alınca sanki değer gibi duruyor...



    onlar tutulmayan araçlardır 3 yaşında tutulan bi aracı kimse yarı fiyatına satmaz .satıyosada ya kazalıdır ya 300.000 i devirmiştir vs vs.

    D sınıfı araçların bir çoğu(passat hariç böyle maaelesef.....bir firma sahibi abimiz 75 bin tl ye 0 olarak aldığı 2008 passat 2.0 tdi exclusive paketli aracını 1 sene sonra 58 bine sattı...en az zarar eden araç olan passat da bile lüks donanımlarda bu oluyor..mesela 2006 free lander ları km si 70-80 binlerde olan ve hse paketli olanları 40-45 arası alıyorsunuz şuan..ama o araç 2006 yılında 77-78 bin tl idi .... ne basit örneği ford mondeo 2.0tdci ghia....başka bir forumda bir abimiz stemde bulunmuştu bu araç için;yaw 2006 şubatta 60 bin tl verdik şimdi 30 -32 bin dediklerinde acayip canım sıkılıyor yazmıştı....yani dediğiniz gibi değil...


    Mecbur öyle olacak.Arada ciddi fark olmadıktan sonra niye o kadar para verip 2. el kullanılmış araba alalım?




  • 5-6 yasında bir araç deilde en fazla 3 yaşında bir araç alabilirsin . Yada 2 yaşında bir araç aralarında sıfır km ile ortalama bir 4.000 tl ile 7.000 tl arasında fark olur burda gerçekden ciddi bir rakam . Eger fatura gibi bir istegin yoksa bence 2. el alman en mantıklısı . Şirketden gider gösterebilmek için sıfır km araç almak zorunda kaldım fatura için . Ama bugun faturayla ılgılı bır talebım olmasaydı kesınlıkle 2. el arac alırdım . Pıyasa zaten oldukça cok temız 2. el araclarla dolu .
  • Almayı planladığınız aracın bulunduğu sınıfa göre değişik kararlar verilebilir.

    Eğer corsa-fiesta tarzında bir araba alacaksanız birkaç yaşında alacağıma, gider sıfırını almayı tercih edebilirim.

    Ama büyük sınıf bir otomobil alınacaksa birkaç yaşında almak çok avantajlı olabiliyor.

    Örnek olarak birkaç ay önce babama 2005 model Volvo S80 T6 aldık, 95,000 km'de,kazasız,hatasız ve 36.000 TL'ye.
    Bu arabanın sıfırını alabilmek bizim için zor. Bu yüzden ikinci elde değer kaybeden orta üst sınıf otomobilleri tercih ediyoruz.
    Mesela benim kullandığım araç da 1999 model Honda Accord 3.0 V6, onu aldığımızda 75,000 km'de idi ve fiyatı da çok uygun idi.

    Benim tercihim orta ve üst sınıf ve ikinci elde tutulmayan kaliteli otomobillere mantıklı paralar vererek binmek.
    Ama corsa,fiesta,astra,focus tarzlarında bir araba alacak olsam birkaç yaşındakinin yerine sıfırını alırdım, çünkü arada pek bir fark olmuyor.




  • Bu kadar fahiş vergi alınan bir ülkede 0 km araç almayı kesinlikle düşünmem. Bir de ikinci elde tüm araçların km leri düşürülmüş gibi bir kanı var. Çok temiz araçlar var piyasada yeter ki piyasasını verin araca, ucuzunu aramayın. Zaten aracına güvenen insanlar çok sıkışmadığı sürece fiyattan pek düşmezler. Böyle bir satıcı fiyatta uçmadıysa ben o satıcıları tercih ederim. Tabii ki aracı kontrol ettirdiken ve (ikinci elde %100 emin olunmaz ama) emin olunduktan sonra.

    Hele ki d sınıfı araçlarda ikinci el almak çok mantıklı.

    Avrupa ülkelerinde bile 0 km araç almak lüks sayılmakta, genelde ikinci el araçlar tercih edilmekte ki, o ülkelerin kişisel gelirleri bizden çok daha yüksek. 0 km araçlardaki vergileri ise düşük seviyede.

    Son olarak 44bin liranın üstüne biraz konulup ev bile alınabiliyor. 44bin lirayı civice vermek . En azından ikinci eline bakın, 2007 model 50bini geçmemiş civicler 30-32 civarı bulunabilir.

    Ola ki 5 yıl bineceğim diye aldığınız arabayı 2 yıl sonra satmak durumunda kalsanız edeceğiniz zararı da hesap etmelisiniz. Bu ülkede 0 km araç bence geçen ötv indirimi zamanı almak mantıklıydı, bunun dışında 0 km araç ben tercih etmem. He 44binim var huzurum var diyorsanız da 44e 1-2 yaşında d sınıfı harika araçlar var.

    Bunun yanında ikinci el araç araştırmak insanlara zor geliyor ve 5bin fazla veririm 0ını alırım gibi bir mantık yürütülüyor. 5bin lira için açıkçası 3 ay araç aramaya razıyım. Sonuç olarak 0 km araçlarda da fabrikasyon hatalar çıkıyor, garantili deyip götürüyorsunuz, çözdük diyolar olmuyor, kronik oluyor vs. Siniriniz bozuluyor, 0 km aldık servislerdeyiz diyorsunuz vs. Ayrıca 1-2 yaşında olup daha 3 yıl daha garantisi devam eden araçlar var, sırf garanti için 0 km araç alan kişilerin böyle araçlar tercih etmesi daha mantıklı olur.




  • 30.000 TL altı arabalarda 0km, 30.000 TL üstü arabalarda 2. el alınmalı bence...
  • İkinci elde sorun yaşanmış ise insan haliyle sıfıra yöneliyor.Ben sık araç değiştiriyorum,ikinci ele genelde güven olmuyor,ne kadar servise ustaya da götürsen..Temiz araç bulmak,satıcıya güvenmek zor bu devirde.Bende sıfır düşünüyorum o yüzden..
  • paran çoksa 0 km az ise 2. el mümkünse kaybedeceği kadar değer kaybetmiş araçlar tercih ederim.
  • Bence o biraz sizin yapiniza bagli. mesela ben aracima cok duskunumdur en ufak degisik bir ses duysam hemen bir sey mi oldu diye merak ederim. Ilk defa ikinci el arac aldim. 7 ay oldu hala huzursuzum acaba bir yeirnde bir sey var mi diye. Belki bu aracin normal hali ama ben bilmedigim icin her sey gozume batiyor. Once balans ayari yaptirdim sonra serviste bakima soktum, butun kayislari degistirttim, bujileri degistirdim, daha sonra lastikleri yeniledim, sonra akuyu degistirdim, far ampullerini degistirdim, silecekleri degistirdim. Son olarak yeni pas pas aldim Aku haric hic biri zorunlu degildi, sadece benim gozume batti. Araci 8000 dolara aldim. Bugune kadar ustune 2000 dolar para harcadim. 1500 dolara da garanti satin aldim (ki herseyi kapsamiyor sadece motor). Kendimi tutmasam rahat 0 arac fiyatini gecerim Su an on cami degistirmek istiyorum... baskasi olsa eminim sadece yag degistirip binerdi. Eger icinize sinmeyecekse 2. el araci hic dusunmeyin bence. Ama onemli degil beni gotursun yeter derseniz 2. el daha mantikli.

    Not: Bu arada alip uygaladigim pasta, cila, cizik giderici, ic temizleyici, parlatici vs. gibi meguiars urunlerini hesaba bile katmadim:)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Hemican -- 18 Mart 2010; 7:07:25 >




  • Ben de 15 gündür araba arıyorum da tam kafamdan geçenleri burada buldum. Aslında ben ÖTV sonrası nasıl bir hareketlilik olduğu ile ilgili bir topik de açmıştım. Maaliyetinden 10 000 Euro fazlaya satılan mı istersiniz, liste fiyatı 31250 TL olup 15 bin km kullanılıp 32000 e satılan mı istersiniz her şey var.Piyasa öyle canlı ki bahsedildiği gibi astra,golf,jetta,focus,fiesta,corsa (buraya tabii bir sürü araç daha eklenebilir,verdiğim 2. örnek seat mesela) bu araçları 1-2 yaşında 30 000 km ye kadar almak mümkün değil. Yani aralık ayında bile (yılbaşından hemen önce) bu saydığım araçların bazılarını şu anki 2. el değerinden ucuza almak mümkündü. Benim problemim de çok sık arabadan sıkılıp ikide bir değiştirme ihtiyacı duymam. Ben de kararsızım ama yapacak çok da fazla şey yok,10000-2000 deki arabaya sıfırından 1000-2000 Tl az(veya çok) para vermeyeceğimi biliyorum.
  • Km düşürme cihazlarının çeşitli e-ticaret sitelerinde satıldığını gördükten sonra , eğer 2. el olan aracı çok iyi tanımıyorsam 0 km almak için elimden geleni yaparım.

    Donanım yerine 0 km olsun ; ama kafam rahat olsun.

    Örneğin 2. el Titanium Focus yerine , sıfır Trend alırım...Zamanla eksik gördüğüm donanımları eklemeye çalışırım.
  • Peki sıfır almayı düşünüyorum diyelim.
    O zaman 2011 model olması için 1 Ağustos'u beklemeye (4 ay) değer mi, yoksa şimdi (1 ay içinde) 2010 model alsak da olur mu?
    Elbette satarken 2011 model satmakla 2010 model satmak arasında farklar vardır.
    Ama örneğin ben şu anda Civic Elegance otomatik için 44000 gibi bir rakam aldım. Bu 2011 model olunca daha da artar mı?

    Ya da kısaca sorayım: Siz sıfır almaya karar vermiş olsanız, şimdi mi alırsınız yoksa 4-5 ay bekler Ağustos 2010'da mı alırsınız?

    Teşekkürler.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nagodtumu

    Peki sıfır almayı düşünüyorum diyelim.
    O zaman 2011 model olması için 1 Ağustos'u beklemeye (4 ay) değer mi, yoksa şimdi (1 ay içinde) 2010 model alsak da olur mu?
    Elbette satarken 2011 model satmakla 2010 model satmak arasında farklar vardır.
    Ama örneğin ben şu anda Civic Elegance otomatik için 44000 gibi bir rakam aldım. Bu 2011 model olunca daha da artar mı?

    Ya da kısaca sorayım: Siz sıfır almaya karar vermiş olsanız, şimdi mi alırsınız yoksa 4-5 ay bekler Ağustos 2010'da mı alırsınız?

    Teşekkürler.


    Bence beklemeye değer.Ağustos değilde(yaz dönemi olduğu için), eylül ayı ile birlikte istediğiniz fiyatlara alabilirsizin diye düşünüyorum.
  • ....Fazla söze gerek yok oradan buradan şeyler bulup iyice bulandırmayada gerek yok bu konuyu...
    .............İŞİN ÖZETİ ŞUDUR................

    1)...Paran çoksa rahatsan istediğini alabilecek konumdaysan elbette sıfır

    2)...Paran azsa elbette ikinci el

    3)....Sıfır olarak almayı düşündüğün araç 24.000-26.000 seviyelerindeyse bunun 2-3 yaşındaki 20.000-21.000 lerdedir 3.000-4.000 tl
    için ikinci elin pisliğini riskini çekmeye deymez gidip sıfırını alacaksın okadar basit.

    4)...Almayı düşündüğün aracın sıfırı şöyle bi 60.000-70.000-80.000 tl değerindeyse ve o parayı vermek senin için çokda rahat olmayacaksa o zaman 2-3 yaş küçüğünü almayı tabi temiz bulmak şartıyla düşüneceksin çünkü o zaman nereden baksan bi 15.000 tl ye yakın daha düşük olacaktır fiyatıki bu ikinci el olarak almana deyebilir çünkü epey bi para cebinde kalacaktır




  • Kesinlikle sıfır araç önerimdir. Çevremde ikinci el araç alanların tamamı ek masraf çıkardı. C3 alan arkadaşın motorda sorun oldu paradan çıktı. C max alanın şanzumanda sorun çıktı. Sıfır aracın lastikleri, baskı balatası herşeyi çok daha uzun gideceğinden, artı trigeri zinciri... 2. el araç uzun vadede sıfır parasına denk gelir.
    Dedikleri gibi alıp 1-2 yıl sonra satacaksan, acemilik atacaksan veya ucuz bir araç düşünüyorsan 2. el alabilirsin.
    Arkadaşım sıfır elegance automatic civic i 50 liraya aldı. İyi bir pazarlıkla 2. el fiyatına sıfır araç alınabiliyor...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.