Şimdi Ara

&&&Sıfır Araba Bir Yılda Ne Kadar Değer Kaybeder&&& (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir (1 Mobil) - 2 Masaüstü1 Mobil
5 sn
40
Cevap
0
Favori
8.809
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • %20' dir ortalama kabul gören.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: plantamax

    quote:

    Orijinalden alıntı: svs.jokerr

    42 bin tlye satılan b6 hitler motorlu passatın ikinci eli suan 42 binden başlıyor .
    Marka model TR şartları , her sey olabilir.



    O 2. el 50 bin ytl polo ilanını gördünüz sanırım Böyle bir durumda bende 3 yaşındaki 170 hp aracıma 70 bin ytl istiyorum, 3 sene önce 55 bine yakın mal olmuştu bize araç, sonuç olarak 3 sene sonra fiyat 70 bin oldu. 2. elde mantık aramayın...Zaten TR deki yeni jettaların hepsi 105 hp Hatta şöyle ´´EMSALSİZ ARAÇ´´ diye bir ilanmı koysam


    Ayrıca ev , arsa taşınır taşınmaz gayrimenkulleri para edicek ne varsa satıp WV grubuna mensup bütün segmentlerde bir araç alıp yastık altı yapmalı ceşitli kompinasyonlarda düşünelibilir aynı segmentde 2.0tdı , 1.2 tsı aralarında muhakak birileri dahada cok kazandıracak hiç şupe yok .

    Ev bir yatarım aracı ise VW bende varım diyor .

    Edit: Kesinlikle anti WV ci değilim , bu ülkede bu duruma düşmek bana dokunuyor (bknz:50 bin tl ye polo)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi savascoker -- 16 Ocak 2011; 6:04:56 >




  • Sahibinden.com ile değer kazanır
    http://forum.donanimhaber.com/m_46004999/tm.htm
  • Ev alma VW al (!)
  • 35 bine 2011 Vw polo 1.4 dsg alsam 2 sene sonra yaklasik 9-10 bin kmde olur , kaça satabilirim.
  • 2007 kasım ayında sıfır olarak (fatura da) 32.750 ye aldığım opel corsa d cdti enjoy s.p aracımı 2010 kasım basında 27.250 ye sattım. daha fenni muayenesini bile yaptırmamıstım..:)) zarardayım sanırım..3 yıl da 5,500 zarar....
    bence ikinci elde marka değilde model önemli....eski araban 90 model flash idi 1.7 olanlardan txe..6750 verdiler satmamıstım 1,5 yıl sonra 5,500 zor sattım. 90 model reno 9 lar daha pahalıya gidiyodu.anlamamıstım ozaman. flash daha güçlü, yol tutusu,konforu daha iyi ama daha ucuz. tamamen arz talep meselesi..türk halkı reno 9 u daha çok tutuyomus..arabadan anlamıyoruz zaten..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi alrem2510 -- 16 Ocak 2011; 19:09:42 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: alpaydogru

    2007 kasım ayında sıfır olarak (fatura da) 32.750 ye aldığım opel corsa d cdti enjoy s.p aracımı 2010 kasım basında 27.250 ye sattım. daha fenni muayenesini bile yaptırmamıstım..:)) zarardayım sanırım..3 yıl da 5,500 zarar....
    bence ikinci elde marka değilde model önemli....eski araban 90 model flash idi 1.7 olanlardan txe..6750 verdiler satmamıstım 1,5 yıl sonra 5,500 zor sattım. 90 model reno 9 lar daha pahalıya gidiyodu.anlamamıstım ozaman. flash daha güçlü, yol tutusu,konforu daha iyi ama daha ucuz. tamamen arz talep meselesi..türk halkı reno 9 u daha çok tutuyomus..arabadan anlamıyoruz zaten..


    2005 yılındaydı yanılmıyosam....birbirleriyle kuzen olan iki arkadaştan biri 16 bine ford focus..diğeri...11 bine toros aldı....2 yıl sonra sattılar...focus da toros da 12 bine satıldı....:))




  • 25.500'e 0 km olarak aldığım Bipper'i bir buçuk yıl kullandıktan sonra 23.000 e sattım fazla bir zararım olmadı.
    Şimdi Fiat Bravo aldım uzun yıllar kullanmak niyetindeyim. Ama satma durumu olursa epey bir kayıp yaşarım.
    Golf, Megane, Focus, Passat gibi ülkemizde tutulan araçlarda zarar daha az olur.
    Seat, Skoda, Volvo, Alfa, Fiat markalarında ise kayıp daha fazla.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi emr256 -- 16 Ocak 2011; 21:25:23 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: governor92


    quote:

    Orijinalden alıntı: alpaydogru

    2007 kasım ayında sıfır olarak (fatura da) 32.750 ye aldığım opel corsa d cdti enjoy s.p aracımı 2010 kasım basında 27.250 ye sattım. daha fenni muayenesini bile yaptırmamıstım..:)) zarardayım sanırım..3 yıl da 5,500 zarar....
    bence ikinci elde marka değilde model önemli....eski araban 90 model flash idi 1.7 olanlardan txe..6750 verdiler satmamıstım 1,5 yıl sonra 5,500 zor sattım. 90 model reno 9 lar daha pahalıya gidiyodu.anlamamıstım ozaman. flash daha güçlü, yol tutusu,konforu daha iyi ama daha ucuz. tamamen arz talep meselesi..türk halkı reno 9 u daha çok tutuyomus..arabadan anlamıyoruz zaten..


    2005 yılındaydı yanılmıyosam....birbirleriyle kuzen olan iki arkadaştan biri 16 bine ford focus..diğeri...11 bine toros aldı....2 yıl sonra sattılar...focus da toros da 12 bine satıldı....:))



    arabadan anlıyoruz biz




  • Sülaledeki büyükler hep şunu söyler:"kontak açtın mı 5 milyar düşer fiyatı."Bence de aynen durum öyle.
  • toyota hariç diğerleri hep kaybediyor.

    görebildiğim kadarıyla..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: governor92


    quote:

    Orijinalden alıntı: ykaya1983

    en akıllıca olanı temiz 2-3 yaşında araç almak



    Ben de alıcıyım zaten...Satıcı değil...




    Ağzı olan konuşuyor...en akıllıca olanı faturalı 0 km araç almak tabi şirketiniz varsa..ticari daha iyi olacak...otomobil ve suvlarda ötv fazla ticarilerde kdv...

    eğer şahış üzerine alcaksanız 2.el almak daha mantıklı
  • eğer Almanya'da veya Avrupanın başka ülkesinde yaşayan akrabalarınız varsa yazın açın gösterin onlara 2006-2008 bir Golfun ikinci elini ve sıfırını. Bakın nasıl gülüyürlar! ordaki arabaların sıfırına ve ikinci eline bakın bir de(isterseniz mobile.de iyi sitedir hatta bence bir yarım saat harcasın sıfır araba mantıksız diyenler). Ki ülkedeki benzin fiyatları düştükçe ikinci el piyasası da doğal olarak artar. Türkiyede benzinin 2tl dizelin 1.40 gazın 1tl olduğunu düşünün o zaman insanlar işe gitmek için yakıt parasını karşılayabileceklerini düşünürdü ve sıfır alacak parası olmasa bile ikinci ele yönelirdi bu gibi şeyler de ikinci el fiyatlarını yükseltirdi.Ha derseniz ülkede vergiler yüksek sıfır araba pahalı onu zaten herkes biliyor inkar eden de yok benim demek istediğim Türkiye'de ikinci el piyasasının olması gerekenden daha yüksek olduğu.Yani burda bir Golf sıfırının yarı fiyatına ne kadar yılda düşüyor Almanya'da ne kadar yılda düşüyor? bence bu şekilde düşünmek gerekir.Özellikle de C sınıfı arabaların ikinci elinin satın alınmasını ben pek mantıklı bulmuyorum sonuçta sıfırın avantajları başkadır. Ama D sınıfında bu düşüş C sınıfına oranla daha fazla o yüzden D sınıfı mantıklı olablir




  • Bende 2010 golf tsivar su anda 0 fiyatı 46500 ve otomatik klima yok benim arabada oto. Klima var hız sabitleyici var 7000 km de. Sizin hesabınıza göre benim araba 34000 lira eder ya siz hesap bilmiyorsunuz yada paraniz çok 10000 lira size çok koymuyor?( ben 44000 e almıştım) araç %20 deger kaybeder diyenlere cevaben yazdim
  • quote:

    Orijinalden alıntı: hard_hacker

    Bende 2010 golf tsivar su anda 0 fiyatı 46500 ve otomatik klima yok benim arabada oto. Klima var hız sabitleyici var 7000 km de. Sizin hesabınıza göre benim araba 34000 lira eder ya siz hesap bilmiyorsunuz yada paraniz çok 10000 lira size çok koymuyor?( ben 44000 e almıştım) araç %20 deger kaybeder diyenlere cevaben yazdim

    hocam sizin aracın satmaya kalksanız sfırının fiyatına satılır zaten kazası filan yoksa
    %20 kaybeder diyenler örneğin Saab için az bile demişler
  • Bu değer kaybı olayı tamamen marka-modele göre değişir. Örneğin :

    ---2006 Yılında aldığım Chrysler 300 C'yi 1,5 yıl sonra sattım. Aldığım fiyatın 45.000-50.000 TL altına.. ( Benzinli ve büyük motorlu olması ikinci elini öldürüyor )
    ---2008 Sonunda aldığım sıfır km Golf 6 1.4 TSI-DSG 'yi 47.700 TL'ye malettim metalik renk dahil, tam 2 sene sonra sattım 44.000 TL'ye .



    Şimdi bu iki örnek arasında büyük uçurum var, piyasası olmayan, çok satılmayan veya büyük motorlu araçlarda kontağı çalıştırdığınz anda %15-20 değer kaybeder. Ancak Golf-Corolla-Megane-Civic gibi piyasa arabalarında 1 yıllık değer kaybınız %10'u geçmiyor. Bu yüzden sıfır alıp 2 sene binip satmak en mantıklısı, 3-5 milyarcık zararla her 2 senede bir değişik bir arabayı sıfır kokusuyla kullanırsınız....


  • ÖZETLE ARKADAŞLAR.....2010 MODEL 10 BİN KM SUPERB 1.4 TSI ELEGANCE 47 BİN ALINIR MI....SIFIRI (2011)57 BİN...
  • hocam aracta problem yoksa keyifle bilinir golf parasına eskilerin deyimi
    ile yayla gibi araca bineceksiniz.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: asoz
    sıfır alıp 2 sene binip satmak en mantıklısı, 3-5 milyarcık zararla her 2 senede bir değişik bir arabayı sıfır kokusuyla kullanırsınız....


    maddi durum müsaitse buna sonuna kadar katılıyorum,hatta farklı bir araca bile gerek yok model yükseltmek için bile yapılabilir diye düşünüyorum

    aracı evladiyelik gibi saklamak malesef daha çok değer kaybı yaratıyor,

    ekstradan bakımı,garantisinin bitmesi,muayneye girecek olması,vs vs. de cabası...
  • 2011 yılı ile düşünücek olursak ikinci el araç alıp (en az 2009 model ) olan bir araca 2 sene binip satmak daha az zarar ile sonuçlanır. Satılan aracın modeline görede değişiyor bu durum.
    Eğer sıfır bir araç alıcaksanız aldıktan en fazla 3 sene sonra satmak gerekir ki aldığınız fiyattan çok farklı bir fiyata aracı satmayasınız.
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.