Şimdi Ara

sıralı lpg direk benzinde çalışma? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
28
Cevap
0
Favori
1.220
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Valla 1.9 mazotlu motor 3 km'de anca ısınıyor
  • Taner Bey motorun erken ısınması için kaloriferin soğuk pozisyona alınacağını biliyorum ama fanı çalıştırmanın ne faydası oluyor. Açıklar mısınız? Saygılar.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: medvet

    Taner Bey motorun erken ısınması için kaloriferin soğuk pozisyona alınacağını biliyorum ama fanı çalıştırmanın ne faydası oluyor. Açıklar mısınız? Saygılar.


    Bazı (elektronik) sistemlerde fan ayarı tam (0) kapanınca aracın ısıtma/soğutma sistemi de kapanıyor. Fanı 1'e getirerek sistemi devreye alabiliyorsunuz. Örnek digital ekranlılarda fanı 1'e getirmeniz yeterliyken Şahin gibi mekanik ısıtma/soğutma sistemlerinde buna gerek yok çünkü mekaniklerde sıcak/soğuk kolu aslında basit bir musluktur: sıcakta musluk tam açıkken soğukta da tam kapalıdır, dışarıdan hava girişini de kapattığınızda aracın içi hermetik olarak kapanır, ama açtığınızda da dışarıdan hava araç hareket ettiği sürece girer.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    hocam gayet mantıklı. ama bi defasında sırf bunu denemek ve acelem olduğu için 150-160 falan bastım ki benim araba için 4000 devirin üstüne tekabül ediyor yine de yaklaşık yarım saat sonra geçti. hatta bi ara durunca bu yine geçer diye yolda iki defa durdum. durunca da öne rolantide biraz bekledim, sonra yine gaz vermeye başladım ve nihayet bağırtmaya başladım ama nafile, geçmedi meret. sonra kafayı yemek üzere yoluma devam ettim ve yaklaşık bi 20 km sonra normal kullanımdayken geçti. ama o sabah hava yine -15C derece civarıydı ve ben kaloriferi sonuna kadar açmıştım ve hararet yarım saat sonra bile 80C yi bulmamıştı.
    yani sanki araba illaki ilk baştan ben gaza geçene kadar sakin kullan diyor. çözemedim. artık suyuna gidiyorum
    sakin kullanımda da pek sorun olmuyor.
    bu arada dh yi çok seviyorum. böyle bi ayrıntı hakkında gecenin 01.30 unda cevap gelebiliyor. teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    arkadaşlar benim arabada ilginç bi durum var bu konuyla alakalı. arabayı çalıştırınca yüksek devirde kullanırsam , düşük devirde kullandığımdan daha geç geçiyor lpg ye. hatta bazen geçmiyor ve kavşakta falan durp tekrar kalkarken geçiyor. önceleri emin olamadım. hatta burada da yazmıştım ama artık eminim. araba 2001 1.6 vectra, tüp voltran. sizde de öyle mi acaba?


    Hangi kullanımda gaza daha çok basıyorsanız o kullanımda daha çabuk ısınacaktır motor.

    Yüksek devirde ama gaza daha az basarak kullanıyorsanız motorun daha geç ısınması doğaldır. Düşük devirde ve gaza da fazla basarsanız daha yüksek silindir içi basınca ve sıcaklığa ulaşırsınız.





    Geçenlerde aracımın termostatı bozuk olduğu için değiştirttim.Dediğiniz gibi araç ınsımıyordu.Yolda giderken areacın ısısıs 30 derece olmuyodu bile.Yani termostat bozulmuş ve açık kalmış.sizin de sanırım termostat ömrünü doldurmuş arasıra çalışıp arasıra çalışmama durumuna gelmiş olabilir.Termostattın çalışmadığı durumda açık kalıyor ve motor ısınmadığı için de gaza geçemiyordur.Yani siz gaza geçsin diye 160 yaptığınızda rüzgar aracın suyunu soğutmaya yeter ve termostat da açık kaldığı için soğuk su motoru dolaşır ve bu esnada su soğuduğu için de motor soğuk kalıyor gaza geçmiyor.Ama diyosunuz ki sakin kullanımda rolantide bekleyince gaza geçiyor.İşte sonuç bu rolantide rüzgar omadığı için motor suyu sadece ısınıyor.Soğuma işlemi olmuyor.Soğuma işlemini yapan rüzgar ve fandır.Sizin termostatınız açık kaldığı için su sürekli dolaşıyor su gerekli ısıya gelene kadar fan çalışmaz.rolantide aracınız soğuması için ne fan ne de rüzgar oluyor doğal olarak aracınız ısnıp gaza geiyor.Ama Direk çalıştırır çalıştırmaz hareket edince aracınız soğumada yarayan rüzgar enerjisinden yararlanmış oluyor ve motor suyu ısınamıyor.Termostat arızası başıma geldiği için biliyorum.Eğer aracınızın hemen gaza geçmesini istiyorsanız araç hareketsizken yüksek devirde çalıştırın.Ama dediğim gibi termostatınız bozulmuş ve açık kalmış.

    Başlığı açan arkdaşım için de şöyle düşünüyorumSıralı sistemlerde bilgisayar programı kullanılıyor ve bu ayarlar bilgisayardan yapılıyor.Eğer bukadar basit bir işlem ise bilgisayardan yapılan ayarlrdan bir diğeri de aracın gaza geçmesi için gereken sıcaklık değiştirlebilir.Ve bu sistem için yapılan program da bu ayarı programcıların eklemiş olması gerekir.Çünkü bazı sıralı sistemlerde araç çalıştırır çalıştırmaz gaza geçiyor.Yani ilk çalışma gazla olmuyor ama hemen geçiyor.Sanırım hem motor sıcaklığı hem de zaman ayarlı gaza geçme işlemi olarak yazılmış olması lazım programın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 18 Şubat 2009; 9:34:34 >




  • quote:

    Orjinalden alıntı: tanergode

    quote:

    Orjinalden alıntı: medvet

    Taner Bey motorun erken ısınması için kaloriferin soğuk pozisyona alınacağını biliyorum ama fanı çalıştırmanın ne faydası oluyor. Açıklar mısınız? Saygılar.


    Bazı (elektronik) sistemlerde fan ayarı tam (0) kapanınca aracın ısıtma/soğutma sistemi de kapanıyor. Fanı 1'e getirerek sistemi devreye alabiliyorsunuz. Örnek digital ekranlılarda fanı 1'e getirmeniz yeterliyken Şahin gibi mekanik ısıtma/soğutma sistemlerinde buna gerek yok çünkü mekaniklerde sıcak/soğuk kolu aslında basit bir musluktur: sıcakta musluk tam açıkken soğukta da tam kapalıdır, dışarıdan hava girişini de kapattığınızda aracın içi hermetik olarak kapanır, ama açtığınızda da dışarıdan hava araç hareket ettiği sürece girer.


    taner bey ilginç ve faydalı bir bilgi. ilk defa duydum böyle ayrıntı bir bilgiyi.
    aracım küçük hacimli dizel. malum kış aylarında sabahları geç ısınıyor birde böyle deneyelim bakalım.




  • hocam süper bi paylaşım olmuş. buna dikkat edeceğim. bi de şu an içledeyim. merkeze gidince servise bi uğrayayım. gerçi ustam da egr den önce bunun termostattan kaynaklanabileceğini söylemiş ve bakmıştı ama sorun yok demişti. belki de sonradan bi arıa olmuş olabilir.
    quote:

    Orjinalden alıntı: ototube

    quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    hocam gayet mantıklı. ama bi defasında sırf bunu denemek ve acelem olduğu için 150-160 falan bastım ki benim araba için 4000 devirin üstüne tekabül ediyor yine de yaklaşık yarım saat sonra geçti. hatta bi ara durunca bu yine geçer diye yolda iki defa durdum. durunca da öne rolantide biraz bekledim, sonra yine gaz vermeye başladım ve nihayet bağırtmaya başladım ama nafile, geçmedi meret. sonra kafayı yemek üzere yoluma devam ettim ve yaklaşık bi 20 km sonra normal kullanımdayken geçti. ama o sabah hava yine -15C derece civarıydı ve ben kaloriferi sonuna kadar açmıştım ve hararet yarım saat sonra bile 80C yi bulmamıştı.
    yani sanki araba illaki ilk baştan ben gaza geçene kadar sakin kullan diyor. çözemedim. artık suyuna gidiyorum
    sakin kullanımda da pek sorun olmuyor.
    bu arada dh yi çok seviyorum. böyle bi ayrıntı hakkında gecenin 01.30 unda cevap gelebiliyor. teşekkürler
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: aydnlgn

    arkadaşlar benim arabada ilginç bi durum var bu konuyla alakalı. arabayı çalıştırınca yüksek devirde kullanırsam , düşük devirde kullandığımdan daha geç geçiyor lpg ye. hatta bazen geçmiyor ve kavşakta falan durp tekrar kalkarken geçiyor. önceleri emin olamadım. hatta burada da yazmıştım ama artık eminim. araba 2001 1.6 vectra, tüp voltran. sizde de öyle mi acaba?


    Hangi kullanımda gaza daha çok basıyorsanız o kullanımda daha çabuk ısınacaktır motor.

    Yüksek devirde ama gaza daha az basarak kullanıyorsanız motorun daha geç ısınması doğaldır. Düşük devirde ve gaza da fazla basarsanız daha yüksek silindir içi basınca ve sıcaklığa ulaşırsınız.





    Geçenlerde aracımın termostatı bozuk olduğu için değiştirttim.Dediğiniz gibi araç ınsımıyordu.Yolda giderken areacın ısısıs 30 derece olmuyodu bile.Yani termostat bozulmuş ve açık kalmış.sizin de sanırım termostat ömrünü doldurmuş arasıra çalışıp arasıra çalışmama durumuna gelmiş olabilir.Termostattın çalışmadığı durumda açık kalıyor ve motor ısınmadığı için de gaza geçemiyordur.Yani siz gaza geçsin diye 160 yaptığınızda rüzgar aracın suyunu soğutmaya yeter ve termostat da açık kaldığı için soğuk su motoru dolaşır ve bu esnada su soğuduğu için de motor soğuk kalıyor gaza geçmiyor.Ama diyosunuz ki sakin kullanımda rolantide bekleyince gaza geçiyor.İşte sonuç bu rolantide rüzgar omadığı için motor suyu sadece ısınıyor.Soğuma işlemi olmuyor.Soğuma işlemini yapan rüzgar ve fandır.Sizin termostatınız açık kaldığı için su sürekli dolaşıyor su gerekli ısıya gelene kadar fan çalışmaz.rolantide aracınız soğuması için ne fan ne de rüzgar oluyor doğal olarak aracınız ısnıp gaza geiyor.Ama Direk çalıştırır çalıştırmaz hareket edince aracınız soğumada yarayan rüzgar enerjisinden yararlanmış oluyor ve motor suyu ısınamıyor.Termostat arızası başıma geldiği için biliyorum.Eğer aracınızın hemen gaza geçmesini istiyorsanız araç hareketsizken yüksek devirde çalıştırın.Ama dediğim gibi termostatınız bozulmuş ve açık kalmış.

    Başlığı açan arkdaşım için de şöyle düşünüyorumSıralı sistemlerde bilgisayar programı kullanılıyor ve bu ayarlar bilgisayardan yapılıyor.Eğer bukadar basit bir işlem ise bilgisayardan yapılan ayarlrdan bir diğeri de aracın gaza geçmesi için gereken sıcaklık değiştirlebilir.Ve bu sistem için yapılan program da bu ayarı programcıların eklemiş olması gerekir.Çünkü bazı sıralı sistemlerde araç çalıştırır çalıştırmaz gaza geçiyor.Yani ilk çalışma gazla olmuyor ama hemen geçiyor.Sanırım hem motor sıcaklığı hem de zaman ayarlı gaza geçme işlemi olarak yazılmış olması lazım programın.




  • Orjinalden alıntı: aydnlgn

    hocam süper bi paylaşım olmuş. buna dikkat edeceğim. bi de şu an içledeyim. merkeze gidince servise bi uğrayayım. gerçi ustam da egr den önce bunun termostattan kaynaklanabileceğini söylemiş ve bakmıştı ama sorun yok demişti. belki de sonradan bi arıa olmuş olabilir.
    Orjinalden alıntı: ototube




    Geçenlerde aracımın termostatı bozuk olduğu için değiştirttim.Dediğiniz gibi araç ınsımıyordu.Yolda giderken areacın ısısıs 30 derece olmuyodu bile.Yani termostat bozulmuş ve açık kalmış.sizin de sanırım termostat ömrünü doldurmuş arasıra çalışıp arasıra çalışmama durumuna gelmiş olabilir.Termostattın çalışmadığı durumda açık kalıyor ve motor ısınmadığı için de gaza geçemiyordur.Yani siz gaza geçsin diye 160 yaptığınızda rüzgar aracın suyunu soğutmaya yeter ve termostat da açık kaldığı için soğuk su motoru dolaşır ve bu esnada su soğuduğu için de motor soğuk kalıyor gaza geçmiyor.Ama diyosunuz ki sakin kullanımda rolantide bekleyince gaza geçiyor.İşte sonuç bu rolantide rüzgar omadığı için motor suyu sadece ısınıyor.Soğuma işlemi olmuyor.Soğuma işlemini yapan rüzgar ve fandır.Sizin termostatınız açık kaldığı için su sürekli dolaşıyor su gerekli ısıya gelene kadar fan çalışmaz.rolantide aracınız soğuması için ne fan ne de rüzgar oluyor doğal olarak aracınız ısnıp gaza geiyor.Ama Direk çalıştırır çalıştırmaz hareket edince aracınız soğumada yarayan rüzgar enerjisinden yararlanmış oluyor ve motor suyu ısınamıyor.Termostat arızası başıma geldiği için biliyorum.Eğer aracınızın hemen gaza geçmesini istiyorsanız araç hareketsizken yüksek devirde çalıştırın.Ama dediğim gibi termostatınız bozulmuş ve açık kalmış.

    Başlığı açan arkdaşım için de şöyle düşünüyorumSıralı sistemlerde bilgisayar programı kullanılıyor ve bu ayarlar bilgisayardan yapılıyor.Eğer bukadar basit bir işlem ise bilgisayardan yapılan ayarlrdan bir diğeri de aracın gaza geçmesi için gereken sıcaklık değiştirlebilir.Ve bu sistem için yapılan program da bu ayarı programcıların eklemiş olması gerekir.Çünkü bazı sıralı sistemlerde araç çalıştırır çalıştırmaz gaza geçiyor.Yani ilk çalışma gazla olmuyor ama hemen geçiyor.Sanırım hem motor sıcaklığı hem de zaman ayarlı gaza geçme işlemi olarak yazılmış olması lazım programın.



    Rica ederim bilgi paylaştıkça çoğalıyor.ben de termostatımın bozuk olduğunu dedemden öğrendim.Dedem emekli sanayicidir yani motor ustasıdır.Durumu anlattım ziyarete gittiğimde, aracı görmden termostat dedi.Sonra memlekete gelince servise gittim durumu ustaya anlattım.Yol testi felan yaptık.Usta yok dedi normal bu araçlar böyle felan dedi.(Bu arada orjinal servis)Neyse benim içime sinmedi ustanın anlattıkları mantıksız geldi.Sonuçta dedemiz motorcu olduğu için zamanında az buçuk bişeyler öğrendik.Ben de servisteki ustaya yok dedim değiştir benim içime sinmedi dedim.Değiştirdiler.Tekrar test ettik.Araç düzeldi.Yani her ustanın dediği maalesef doğru çıkmıyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ototube -- 18 Şubat 2009; 18:47:25 >




  • çok sağolun arkadaşlar verdiğiniz bilgiler için..
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.