Regülatör Nedir? Regülatörün görevi, LPG tankından gelen sıvı LPG’nin, motor suyundan aldığı sıcaklıkla ısıtılarak buharlaşmasını sağlamaktır. Ardından buharlaşan bu gazı, diyafram vasıtası ile karbüratör veya sıralı sistemlerde bulunan enjektörlere gönderir.
Regülatörün arızalanması durumunda: Buharlaşma ve gaz gönderimi kalitesiz, istenilen kıvamda olmayacağından aracınız normalden çok yakmaya başlayacaktır. Ateşlemeye müsait olmayan gaz, aracınızın çalışmasını zorlaştıracaktır. Arabanın rölanti devrinde inişli-çıkışlı durumlar, stop etme, rölanti tutmama gibi problemler baş gösterecektir. Özellikle karbüratörlü araçlarda meydana gelen LPG beyin donması durumu yaşayabilirsiniz. Regülatör içerisindeki diyaframın yırtılması sonucu regülatör içerisinde sıcak su devirdaimi olmaz. Bu sebeple -40 derecedeki gaz regülatörü dondurur. Bu arıza giderilmediği zaman, aracın diğer parçalarına da zarar verecek ve açılan masraf büyüyecektir. En önemlisi aracınızdan randıman alamayacak, sürekli sorunlarla uğraşmak durumunda kalacaksınız. Aracınız hiç beklemediğiniz anda aşırı trafikte aniden stop edebilir. Aracınızı çalışmaya zorladığınız zaman buharlaşmaya müsait olmayan gazdan dolayı aracınız boğulabilir. Bu hareketin defalarca denenmesi aracın marş sistemine de zarar verebilir.
Regülatör Arızasının Belirtileri Nelerdir? Özellikle sabahları, karbüratörlü araçlarda aracın geç çalışması sorunu yaşanabilir. Aracınızı ilk çalıştırdığınızda marş aldıysa, stop edip tekrar çalıştırdığınızda marş almıyorsa bu durum arızalı regülatörden dolayı karbüratör içerisinde birikmiş aşırı yakıttan kaynaklanmaktadır. Diyaframı yırtık regülatör gazı içerisinde hapsetmeyerek, gazı buharlaştırma dan direkt karbüratöre yollamış demektir. Yani tamirci diliyle aracınız aşırı yakıttan boğulmuştur. Aracınızın içinde veya motor bölümünde aşırı gaz kokusu duyabilirsiniz. Özellikle radyatör kapağını açtığınızda aşırı gaz kokusu alıyorsanız, regülatör diyaframı yırtılmış, gazı suya karıştırmış demektir. Regülatör üzerinde kesici valf bulunmaktadır. Bu valf gereksiz durumlarda gaz gönderimini keser. Motoru sıcak aracınızı stop edip tekrar çalıştırdığınızda araç yine çalışma zorluğu çekiyorsa, kesici valf arızalanmış demektir. Görevini yerine getirmeyen valf sürekli olarak motora gaz gönderimi yapıyor ve aracın boğulmasına sebebiyet veriyordur. Tüm bu olumsuz durumlarda regülatörünüzün ya da içerisindeki tamir takımının değişmesi gerekebilir. Birçok sistemin, regülatör tamir takımı bulunmaktadır.
LPG Regülatör Diyafram Arızası Kaynaklı Motor Suyuna Gaz Karışması
LPG'li araçlarda radyatör ve yedek su deposuna gaz karışması sıkça yaşanan sorunlardan biridir. Aracın yedek su deposuna gaz karışıyor ise regülatör regülatör içerisindeki su hazne bölümünün diyaframı arızalı demektir. Tespiti oldukça kolay olup en büyük belirtisi yedek su deposunun kapağını açtığınızda içerisinden gaz kokusu gelmesidir.
Bu arıza bazı araçlarda hararetin yükselmesine performas kaybına en önemlisi zaman içinde silindir kapak contasını yakmasına yol açar. Araç sahiplerinin şüphe duyduklarında veya en azından yılda birkez yedek su deposu açıp gaz kokusu varmı yokmu kontrol etmeleri pahalı masraflardan kurtulmalarına neden olur.
LPG Regülatör Basınç Hatası Kaynaklı Yan Etkiler
Daha öncede belirtiğimiz gibi Regülatör içerisindeki diyafram mevsimsel değişim veya kullanım sürecine bağlı yırtılmalar ve serleşmeler meydana gelir. Bu sebepten ötürü regülatörün enjektörlere gönderdiği gaz basıncında yükselmeler ve düşüklük gibi yan etkiler yaşanmaktadır. LPG regülatör gaz basıncının bu dalgalanmaları aracın gazda giderken benzindegeçmesine, yakıt sarfiyatını armasına ve rolanti ve performans kaybın gibi sorunlara yol açar.
Bu gibi sorunlaryaşandığında LPG servisne giderek bilgisayara bağlatıp regülatör basınç hatası verip vermediğini ve basıncı normal sevyeye ayarlatmamız gerekir. Bir çok sıralı LPG sisteminde regülatör basınç ayarı rolantide 110 - 120 bar ayarında olması gerekir. Yukarta belirmiş olduğumuz sorunlar yaşandığında hemen aklınıza Otogaz beyin arızası gelmesin. Özellikle mevsimsel değişikliklerde sıkça yaşanan ve basit bir ayarla giderilen sorunlardan biridir.
Sıralı Sistem LPG Beyninden Kaynaklanan Aracın Sabahları Veya Bir Süre Park Edince Geç Çalışma Sorunu
Yerli yabancı tüm sıralı sistemlerde sıklıkla yaşanan bu sorun ilk olarak akla regülatör yani LPG beyin arızasını getirmektedir. Bu arızanın tespiti oldukça kolay olup her araç sahibinin kolayca yapacağı işlemdir. Peki reülatör arızasının tespini nasıl yapacağız? Cevap her marka regülatör üzerinde vakum diğer bi adıyla map hortumunun bağlandığı ince bir hortum girişi bulunur.Bu girişten hortumu normal günümüzdeki gibi stop ettikten sonra çıkarıp aracı çalıştıralım araç tek marşta kolayca çalışıyor ise LPG regülatör diyaframı yırtılmış demektir.
Bu sorun karşısında regülatör diyaframı veya komple regülatör değişmesi gereklidir. Belirtmiş olduğumuz hortumu çırmanıza rağmen araç hala geç çalışıyor ise LPG enjektör arızası olma olasılığı yüksektir. Sitemizin kategoriler bölümünde LPG beyin tamir takımları satılmaktadır
SIRALI SİSTEM REGÜLATÖRÜ NEDEN DONAR?
LPG'li araçlarda Gaz beyni neden donar? konusuna açıklık getirelim. LPG regülatörünün diyaframının patlak olmasından dolayı motor suyuna gaz basar bu nedenle beyin içerisinde su devirdaimi olmaz, ve regülatöre gelen gazın sogukluğu -40 derce oldugu için lpg beyni donmaya maruz kalır.
Motorun silindir kapak contası yanık olması veyada silindir kapağının çatlak olmasından dolayı motorun komresörü suya baskı yaparak su devirdaimini keser ve regülatöre su gitmesini engeller bu nedenlede beyinde donma olur.
Motor Su hortum ve kelepçelerinde çatlak ve gevşekliğinden dolayı motor suyu hava yaparak regülatör içerisinde hava boşlugu ulusturur ve su akışı saglanmadığı için regülatör donar. Motor suyu eksik olursa regülatöre yeteri kadar su gitmediği için bir müddet sonra beyin donar.
Motorda kışlık termostat takılı değil veya arızalı ise suyu motorda hapsetmeyeceği için kışın çok soğuk havalarda özellikle karburatörlü sistemlerde beyin donar. Böylelikle gaz beyni neden donar muhtemel sebeplerini yukarda sıralamış olduk.
ENJEKTÖR
Buharlaşmış ve basıncı regülatör tarafından düşürülmüş gazın motora eşit bir şekilde püskürtülmesi için dizayn edilmiş parçadır.Farklı ohm değerlerinde araç hızına göre üretilmektedir .Enjektör ohm değeri düştükçe hızı artmaktır. Açma ve kapama mili saniyesi ile sınıflandırılır.Voltaj ile bobin fişek içerisindeki pistonu açıp kapatarak gaz enjekte edilir.Zira Her göz tek tek ayarlanarak kalibre edilir ve eşit olması sağlanır.Düzenli filtre temizliği enjektörün sağlıklı çalışması için en elzem konudur.Biz Şimşek otogaz Olarak bakım için özellikle müşterilerin dikkat etmesi konusunda gerekli uyarılarda bulunuruz.Enjektörler bazen tek tek bazen çiftli bazen üçlü ve dörtlü olarak imal edilir .
LPG Enjektör Arızası Nasıl Tespit Edilir? LPG enjektör arızası teşhisi için önce araç motorunun benzinde çalışırken tekleme ve rolanti sorunu olmadığına dikkat edilmesi gerekir. Aksi halde araç tekliyor rolantide çalışınca dalgalanma yapıyor, şikayeti ile gidildiğinde fırsatçı veya bilinçsiz LPG servisleri tarafından direk LPG enjektör arızası denilerek boşuna masrafa girilecektir.
Sıralı sistem araçlarda motorun ateşleme sistemi hem tekleme hemde rolantide düzensizlik konusunda büyük rol oynar. Çünki LPG yakıtının benzine göre yanma oranı %30 daha düşüktür. Bu sebepten ötürü ateşleme sisteminde bulunan parçalarda meydana gelecek en küçük yıpranma aracın gazda teklemesine ve rolatinin bozulmasına neden olur. Gazda yaşanan bu sorunlar ister istemez akla LPG enjektör arızasını getirir.
Bu gibi sorunlar yaşandığında araç sahibinin dikkat etmesi ve yapması gereken şey LPG servisine gidip bilgisayar bağlantısı yaptırıp enjektör LPG enjektör hatası verip vermediğini kontrol etmesidir. Servis ustası LPG enjektör arızası teşhisi koyduysa araç sahibi şikayetlerin enjektör değişimi sonrası giderilmesinin garantisini istemelidir. Şimdi gelelim LPG enjektör arızasının tespitinin nasıl yapılacağına.
LPG Enjektör Arızası Nasıl Tespit Edilir? 1: Araç LPG’de rolantide çalışırken araç sahibi eline pense veya karga burnu alıp LPG enjektör hortumlarını teker teker sıkarak tekleme yapmayan ve yada hortum sıkıldığında çok az etkileşme yani sarsıntılı göz varmı onu tespit etmelidir.Eğer bir veya iki hortumda etkileşim az ise LPG enjektörleri arızalı anlamına gelir. Şayet her hortum sıkıldığında motorun çalışmasına aynı etkiyi yapıyor ise LPG enjektör arızası yok demektir. Aşağıdaki videoda LPG enjektör arızası daha detaylı anlatılmıştır.
2: LPG enjektör arıza tespiti ikinci yöntem ise daha basittir. LPG enjektör soketlerini araç yine rolantide çalışırken söküp motorun çalışmasına etkisi olmayan varmı tespit edilmesidir. Arızalı LPG enjektör soketi söküldüğünde motorda fazla sarsıntı yaşanmaz. Fakat bazı sistemlerde LPG enjektör soketlerinden biri çıktığında araç benzine geçtiği için pense ile yapılan LPG enjektör arızası tespiti daha başarılı olacaktır.
LPG ENJEKTÖR ARIZASI BELİRTİLERİ
LPG Enjektör Arızası Kaynaklı Araçta Tekleme Ve Performans Kaybı LPG enjektörlerinden her hangi biri var ise araçta tekleme ve performans kaybı kaçınılmaz olur. Araçta LPG enjektör arızası belirtilerin başında araçta düşük devirlerde tekleme, performans düşüklüğü, ve rolantide düzensizlik yaşanmaktadır. Sadece gazda çalışırken rolantide bozukluk ve saate dalgalanma ortaya çıkarak benzinde hiçbir anormallik gözükmez. Aşağıda LPG enjektör arızası tespiti yazılı ve videolu olarak paylaşılmıştı
LPG Enjektör Kaynaklı Motor Arıza Lambası Yanması LPG enjektörlerinden arıza oluştuğunda motor arıza lambası yanması görünebilir. Bu sorun yazılımsal eksiklikden dolayı bazı markalarda bilgisayar bağlantısında gözükmez. Motor arıza lambası yandığında hemen aklımıza LPG enjektör arızası gelmemeli LPG ayarı kaynaklı veya motor sisteminden kaynaklanabilir.
LPG Enjektör Gaz Kaçağı Kaynaklı Araçta Geç Çalışma ve Koku Araç belirli bir süre bekleyince motor geç çalışıyor ise ilk olarak LPG regülaründe kaçak olup olmadığını kontrol ettirip daha sonra LPG enjektörinde kaçak olup olmadığı test edilmelidir. LPG enjektörleri zamanla gaz kaçağı yaparak, manifolda yakıt birikmesine neden olup aracın bir süre bekledikten sonra ilk çalışmasını zorlaştırır. Testler yapıldıkdan sonra geç çalışma sorunu devam ediyor ise büyük ihtimal benzin pompasından arıza var demektir. Enjektör kaçak testi manifolda bağlı hortumlar sökülerek enjektör nozularına gaz kaçak dedöktörü veya köpükle kontrol edilebilir. Özellikle brc marka LPG enjektörleri soket kısmından gaz kaçağı yaparak araçtan gaz kokusu gelmesine neden olurlar. Bu gibi durumlarda enjektörlerin değişmesi gerekir.
Yanlış Enjektör Montajı ve Enjektör Arıza Kaynaklı Yakıt Sarfiyatı Artırması Yeterli teknik bilgi sahibi olmayan veya çeşitli nedenlerden dolayı araca montaj edilen LPG enjektör seçiminin yanlış tip uygulanması yanı sıra nozul çapının büyük olması LPG'li araçta fazla yakıt tüketimine yol açar. Brc voltran gibi marka LPG enjektörlerinde zaman içinde kaçak meydana gelerek araçta enjektör kaynaklı yakıt sarfiyatının artmasına yol açtığı sıklıkla görünmektedir.Atiker aldesa akl LPG enjektörlerinde arıza meydana geldiğinde yakıt sarfiyatı artar. Çünki bu tip enjektörlerin içerisinde bulunan valf ve yaylar belli bi süre sonra sürtünmeden dolayı arıza yapar.
LPG Enjektör Arızası Kaynaklı Gaza Geçmeme Sorunu Bazı marka Otogaz sistemlerinde LPG enjektör arızası meydana geldiğinde LPG ecusu enjektör arızasını algılayarak aracın gazda çalışmasına engel olarak benzine geçmesini sağlar. Bir çok markanın LPG enjektörü arıza yaptığında yüksek devirlerde gazda benzine geçmesine sebep olur.
LPG Enjektör Sesi Atiker Akl Aldesa Mimgas Tartarini Vikarsa Tomasetto Milano Gasitaliy Cangas gibi valtek türü enjektörlerde uzun süreli kullanımdan dolayı LPG enjektör arızası başlangıcının belirtisi olarak, LPG enjektör sesi meydana çıkar. Bu sesin ana kaynağı içerisndeki yay ve oringlerin aşınmasından dolayı tek enejektörde yaşanır
LPG Şamandra /Multivalf
Gazın tanka sağlıklı bir şekilde depolanmasını sağlayan ve ayrıca içerisindeki top sayesinde seviyesi hakkında ama iyi ama kötü bilgi veren parçadır.Üzerinde elektro valf vardır.Bu sayede kontak kapanınca arkadan gazı kapatır.Ekstra gazı manuel kapamak için bir vana da vardır .Tahliye sayesinde iç basınç tehlikeye ulaşınca tahliye eder.Zira tahliye bir kez açtıktan sonra o şamandra değişmelidir. İçerisinde Kurşundan olan ekstra valf de var .Yangın sırasında kurşun erir ve gaz ehemliyetli olarak tahliye edilir.
Güzel bilgiler teşekkürler
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme