Motordan anlayan bir arkadaş şöyle birşey söylemişti; Sıralı sistem ile eski karbüratörlü araçlara takılan sistem arasında yakıt ekonomisi açısından pek fark yoktur. Yeni araçlara da sıralı sistem yerine üçte bir fiyata eski sistem takılabilir. Böylece çok daha ekonomik olur. demişti. Bu işin üstadları bilgilendirici ve doyurucu cevaplar verir sanırım.
hocam aman deyim öyle bir şey yapmayın. verim ve performans değerleri dip yapar. ekonomik olur kısmı ise sistemi amorti etme süreniz daha çabuk olacağından demiştir.
Ben kendi aracıma 2 yıl önce Zavoli sıralı sistem taktırmıştım. Konuyu, teknik açıdan bilgi edinmek için açtım.
_opeth haricinde cevap veren olmamış. Sanırım konu hakkında bilgisi olan yok yada Söylenenler doğru.
quote:
Orijinalden alıntı: selimiye
Motordan anlayan bir arkadaş şöyle birşey söylemişti; Sıralı sistem ile eski karbüratörlü araçlara takılan sistem arasında yakıt ekonomisi açısından pek fark yoktur. Yeni araçlara da sıralı sistem yerine üçte bir fiyata eski sistem takılabilir. Böylece çok daha ekonomik olur. demişti. Bu işin üstadları bilgilendirici ve doyurucu cevaplar verir sanırım.
Honda ve Toyota motorları eski sistemle sorun yaşatmıyor. Ancak diğer araçlara eski sistem takamazsınız. Teknik kısmını usta arkadaşlar açıklayacaktır.
quote:
Orijinalden alıntı: Ogün®
quote:
Orijinalden alıntı: selimiye
Motordan anlayan bir arkadaş şöyle birşey söylemişti; Sıralı sistem ile eski karbüratörlü araçlara takılan sistem arasında yakıt ekonomisi açısından pek fark yoktur. Yeni araçlara da sıralı sistem yerine üçte bir fiyata eski sistem takılabilir. Böylece çok daha ekonomik olur. demişti. Bu işin üstadları bilgilendirici ve doyurucu cevaplar verir sanırım.
Honda ve Toyota motorları eski sistemle sorun yaşatmıyor. Ancak diğer araçlara eski sistem takamazsınız. Teknik kısmını usta arkadaşlar açıklayacaktır.
Toyota'ya birşey diyemem, ama Honda'larda yaşanmış olaylar var, aracınız yana bilir.
Merhabalar;
Enjeksiyonlu araçlarda katalitik konvektör ve oksijen sensör olduğundan, araç zengin karışım veya fakir karışımı algılayıp beyin sinyallerini ona göre düzenlemektedir. Karbüratörlü sistemde aracı manuel olarak ayar yapıldığı için aracın benzin değerleri sürekli değişime uğramaktadır.Buyüzden araca Karbüratörlü sistem taktırmanız durumunda istediğiniz performansı alamazsınız ve de aracın benzin elektronik kontrol ünitesinde sıkıntı yaşama ihtimaliniz yüksektir.Sıralı sistemde ise araç az önce bahsettiğimiz değeşimlere uğramaz ve birebir yakıt miktarı aynı olduğundan hem performans açısından hemde aracın orjinal sisteminin değişime uğramaması açısından önemlidir.
Sıralı otogaz sistemlerinde diğer bir önemli unsurlar ise Kaliteli bir elektronik kontrol ünitesi, sıfır kalibrasyon hatalı enjektör ve bilgi sahibi iyi bir montaj ustasıdır.
ŞAH OTOGAZ MÜHENDİSLİK
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme