Şimdi Ara

Sizce Filmli mi Digital mi (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
31
Cevap
0
Favori
1.830
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Her ikisinin de yeri ayrı benim için. 13 yıl önce bir hevesle ZENITH 12XP almıştım. Ayarları doğru yapıldığında çektiğim doğa manzarası resimlerin tadına doyamıyorum. AMA turistik gezilerde veya "fotoğraf makinanı kap da gel" türü ortamlarda yanımda taşıması bayağı bir yük oluyor, oldukça ağır. Bu nedenle anı fotoğraflarında yine analog olan OLYMPUS compact makinamı kullanıyorum. 3 yıl önce de zamanına göre oldukça yüksek nitelikli özelliklere sahip JVC GR-DV1800 model 10X optic + 300X dijital zoom dijital camcorder (video kamera) aldım. Aynı zamanda 1.9MP 10X optic dijicam (dijital fotoğraf makinesi) özelliği var. 1024x768 çözünürlükde çektiğim resimler LCD ekran ve monitörde süper ama iş baskı almaya gelince değişiyor. Hiç beğenmiyorum. 13 yıl önceki Zenith ile çekilip tabedilen fotoğraflar nerdeee, 3 yıl öncesinin süper video kamerası ile çekilen dijital fotoğrafların baskısı nerdeee! Belki benim dijital çekim kusurum, belki baskıyı yapan fotoğrafçının. Belki de bastırcağım fotoğrafları CD'ye kaydedip götürmemden kaynaklanıyordur. Bilemiyorum ama sonuçta ayarları doğru yapıldığında ZENITH ile çektiğim fotoğraflar çok daha kaliteli.




  • quote:

    Orjinalden alıntı: scarface2005

    sorulacak sorumu tabiki digital arkadaşım


    Katılmıyorum..Çoğunlukla fotografa sanatsal bakan kesim filmli makine kullanıyor.. Aslında filmli makinanın kendine özel bir heyecanı da var.. Benim gibi amatörler için .. Acaba cekebildim mi beklentisi var.. Bir kaç defa karanlık odada bulundum orda fotografının olusmasını beklemek güzel bişey..Ayrıca benim gibi bazen kendini herseyden soyutmayı düşünenler için ideal.. Ama renkli baskı istersen masrafları cok oluyor.. birde tabi filmi götürdüğünde adama verdiğin para cok gibi geliyor ama somut olarak elinde cektiğin fotolar bulunuyor.
    Ben de henüz bu ikisi arasında kararsız kalmıs bulunmaktayım.. Ama filmli makinanın ruhunu tasıyan insanlar asla makinalarından vaz gecmiyor.. Ders aldıgım hocalarım mesela...
    iyi günler




  • belki konuyla alakası pek olmayacak ama arkadaşlar zannedersem fuji tam emin değilim, analog makinenin üzerinde lcd ekran yerleştirip çektiğin fotoğrafı görmeni sağlayan bir cihaz geliştirmiş, dijitalin artısını analoga taşımız gerçekten takdir edilecek bir makine!
  • Kalite için diyorsan, rakip hangi digital olursa olsun tabii ki analog makine. Ama her şey fotoğraf kalitesi değil diyorsanız, digitaller diğer her konuda daha iyi.
  • quote:

    Orjinalden alıntı: nkahraman34

    AHMET BEY DİGİTAL Mİ ANALOG MU DEMEK YALNIŞ OLUR BENCE SEN İHTİYACINI BELİRLE ARKADŞLAR SANA YARDIMCI OLSUN ÖNERİ VERSİN. ANALOG BİR EKOLDUR DAHA UZUN YILLAR YOK OLMAZ. DİGİTAL BAŞKA BİR EKOLDUR VE GELİŞMEYE DEVAM EDER. AMA ŞUDA VAR Kİ DİGİTAL EKOLÜN İLERLEYİŞİ BAŞ DÖNDÜRÜCÜ. ŞÖYLEKİ 200O YILINA AİT SONY MAVİCA SERİSİ BİR DİGİTAL FOTO MAKİNASININ GÖRÜNTÜ KALITESİ 0,3 MEGAPİKSEL İDİ OZAMANA GÖRE VE O ANA GÖRE EN KALİTELİ O İDİ. VE İNSANLAR YÜZLERCE DOLAR VERİP O ÜRÜNÜ ALIYOR İDİ. PEKİ NE OLDU 5 YIL ÖNCEKİ O MAKİNAYLA ŞU AN FOTOGRAF ÇEKEMEZSİN MİLLET GÜLER. YADA SEN BEĞENMEZSİN DİYELİM.EĞER Kİ TAHMİNLERİM DOĞRU ÇIKARSA ÜÇ YIL İÇERİSİNDE DİGİTAL EKOL ANALOG EKOLÜ YAKALAMIŞ OLACAK HATTA BAZI KONULARDA SOLLAMIŞ OLACAK BİLE. SONUÇ:BENCE SEN PARA BİRİKTİRMEYE DEVAM ET VE ÜÇ SENE BEKLE GÖRECEKSİN HARİKA ŞEYLER OLACAK...FORM YÖNETİCİLERİNE ÇAVUŞ NE ZAMAN OLACAM?

    benim zaten dijital foto makinam var ben bunu makina tavsiyesi açısından sormadım mesela benim dedem uzun yıllardır fotoğrafçılık yapıyor meslek olarak işinin yanı sıra hobi olarak ta doğa fotoğrafları çekiyo ve hep filmli makinayla onun çektiği fotoların kalitesi daha hiç bir digital makina da görmedim örneğin nikon d70 ten daha kaliteli
    ben sadece işe sanat açısından bakanların fikrini almak istedim




  • bir de canon 1Ds mark II ile karşılaştır. ondan da kaliteli mi?
  • perspective senin dediğin makine tamam süper bişey ama kaç para bakalım bi de onu söyle, kolay kolay alınabilecek bişey mi? tabi ki değil.

    bana kalırsa analog makineler kalite bakımından dijitalden (çoğundan, alabileceklerimizden diyelim, bazı istisna modeller var tabi) hala üstün durumda.
    mesela çıktı alıcaksınız, ve büyük boyutta alıcaksınız. filmde kısıtlamanız olmaz çok büyük boyutta çıktıyı kaliteyi bozmadan alabilirsiniz, yani analog işte megapikselden bahsetmiyorsunuz. ama dijitalde öyle mi? 3mp, 5mp...

    birşey daha:
    o zaman film çekerlerken direk dijital kamera ile çeksinler. şu anda dvd formatında, dvd kalitesinde 5.1 ses desteği ile bile kayıt yapabilen kamera mevcut.
    ama adamlar bunları kullanmak yerine yine eski teknik olan filmli kameralar ile çekiyorlar filmleri. çünkü dediğim gibi hala analog olmanın bazı avantajları var. dijital yapay.

    işi profesyonelliğe döküyorsanız tabi ki analog diyorum



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi johnny -- 11 Haziran 2005, 22:26:31 >




  • Haklısın dijitalin daha katetmesi gereken bir yol var.
  • Ben 10 yıl önce Zenit 122 ile başladım ve bir kaç yıl önce Canon EOS 3000 e geçtim. Yanlız atladığınız bir nokta var. Zenit kullanırken (ortaokul çağlarında) harçlığımla haftada 2-3 makara filmi bastırabiliyordum ama devüliasyondan sonra işin maliyeti çok arttı bugun 36 lık makara bastırmak nerdeyse 20 YTL, haftada 3 makara bastırsam 60YTL ayda 240 YTL ki çok büyük bir para. Şu an Dijital SLR almayı düşünüyorum çünkü analogu kaldıracak bütçem yok. Ben fotoğraf çekmeye bi başlarsam beni kimse tutamaz yani bi gezide en az 100-200 kare çekmem lazım ki bu iş analogda servete maal olurken dijitalde nerdeyse bedavaya geliyor. Birde işin Dia boyutu var onu hiç sormayın en iyi ama onunda maliyeti yüksek.

    Kaç megapiksel olursa olsun dijitaller Zenitin kalitesine bile ulaşamaz ulaşamıyor tabi analogda baskı kaliteside önemli. Bildiğim kadarı ile türkiyede prosofyonel baskı yapan sadece 1 studyo var adını unuttum. Ara güler Şakir eczacıbaşı gibi fotoğrafçılar hep orda bastırtıyor...

    Kısaca;

    Ben kalite isterim. Maliyeti önemsiz param var. Bahsettiğim studyoda bastırabilirimde derseniz Analog bir SLR almanız çok yerinde olur.

    Ama

    Bütçem kısıtlı. Bol bol fotoğraf çekmek istiyorum ama bana maliyeti çok cüzi olmalı diyorsanız bütçenize göre bi Dijital almanzı uygun olur.

    Birde Dia var ki ahhh ahhhh en kralı ama onunda heryerde bakamama maliyet gibi sorunları var.

    Fark ederseniz çektiğin fotoğrafa hemen bakmak gibi bir unsurda bahsetmedim çünkü çekilen bi makara filmin baskıdan çıkmasını beklemenin verdiği haz hiç bir dijitalde ekrana bakarak alınımaz....



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi sarpuli -- 12 Haziran 2005, 0:57:40 >




  • canon eos 300, fujika fs2000 ve nikon f65d slr elimden geçti. geçenlerde arkadaşın eos 350d dslr sini kullandım, o amtör makinesi denen eos 300(analog) eos350 D çok daha ne kareler çekebiliyor. eğer dijitalde kalite istiyorsan üst seviye bir slr (3500Euro) almak şart gibi gözüküyor.
  • Negatifin kalitesi çok çok iyi olabilir. Ama pozitife düşürüldükten sonra kağıt üstüneki banyonun kağıdın kalitesi de çok önemli .. Bir Fotogtaf filmi , FujiFilm in belgelendirmesine göre 12MP e kadar seçik olabiliyor. Bu da boyuuna göre çok iyi baskılar alabilmek demek.

    Şu an için 3.3mp de (2o48 x 1536) bile filtrasyonsuz, tram gidermesiz olarak yüksek kalitede 18x 12 (film tabı edilirken kesilerek 11 - 14 yapılıyor) cm bir baskı yapılabilir. Tram gidermeler açılınca fotograf kağıdında , fotografcıların aldığı , yakından bakınca hafif bulanık olan çıktılarda olduğu gibi tramları dağıtılarak 150 hatta 75 dpi da bu rakam 36 x 24 ve 72 x 48 tablo boyu bile çıkarılabiliyor. Digital sisteme geçen fotografçıların vitrinlerinde işlenen sonuçlar ve interpolasyonlu baskıların sonuçları duruyor.

    Tabi bu da film derdi olmadan belli bir düzeyekadar ayrıntı aramayan kullanıcıların isteklerini fazlasıyla karşılayacaktır. Bir de film tabının çok pahalanmaya başlaması ve bir filmdeki poz sayısının sınırlılığı da işin içine girince insanlar digitale hücum ettiler.

    Çok pro. isteyenler de zaten 12mp ye yöneldiler. Bu yüzden analog külfeti sebebiyle terkedilmek zorunda kalındı.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.