Şimdi Ara

SKODA KAROQ ANA KONU (10. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
2.503
Cevap
68
Favori
329.899
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
7 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JrSlim


    quote:

    Orijinalden alıntı: SencerKorkusuz


    quote:

    Orijinalden alıntı: JrSlim

    Yahu şu 1.0 TSI gitmez, DSG çok riskli diyenler için test sürüşü yapacağım. Vallahi bıktım artık.

    Araç Ibiza 1.0TSI DSG 110BG DM'den yazın, performans, yakıt tüketimi, DSG akıcılığı konusunda daha iyisi olmadığını kendi aracımla ispatlayayım size. İstanbul Anadolu Yakası.

    Neymiş DSG çok riskliymiş; 35000km oldu çok şükür sıkıntı yok, şimdi olsa ne olacak? Garantiden değişecek. Garanti yoksa? Gidip kavrama değiştireceksin bitecek.

    35000km aldığım konfora bakarım ben. CVT mi kullanayım? Tam otomatik mi? ZF dersiniz anlarım da ötekileri bir geçiniz artık.

    Bu araç alınır. Nasıl alınır, Ateca fiyatlarında olursa ve Dizel-Otomatik Full Paket 140bini geçmez ise çok mantıklı.

    Malum fiyatlar ortada :(



    İşte amerikan rusya ve çin aman arkadaş ben konfora bakarm bozulursa garantiden kavrama değişir vs demediği için vag o ülkelerde dsg için 10 yıl garanti vermek durumunda kaldı. Garantisi bitince nolacak 2.elde sattığında nolcak aman bana ne satın alan düşünsün mü diyeceksin. Öyle denirse vah halimize ülkenin milli kaynakları heba oluyor sonra. Adamlar 25bin$ verdiği araba için yapıyor bunu. Emisyon skandalı olunca büyük tepkiler üstüne da 15 milyar$ ceza ödettiler adamlara. Bizde ise “abi dsg müthiş salla deişirz garantide bişi olursa satınca da alan düşünsün”

    Diğer konu. Ben 1.0 gitmez demedim uzun yolda motor daha çok yüksek hız ve torkta çalışacağı için motor ve turbo ömrü açısından tavisye etmiyor yabancı forumlarda ama bizde ne hikmetse kimse ne bundan ne de torsiyon çubuktan bahsetmiyor. Gerçi niye etsin bizim umrumuzda mı motoru da değiştiririz turboyu da tabi.

    Son olarak, dsg bildiğin çift kavramalı şanzıman edc ve dtc gibi. Normal bi sürücünün diğerlerinden ayırt etmesi güç ama hissedebilenler için nispten daha konforlu şanzıman. Cvt de oldukça konforlu hatta geçişleri hiç hissetmediğinz için en konforlusu fakat ani hız isteklerine gecikmeli tepki verir. Yine de, son dönem cvt ler bilahssa subarunun lineertronic şanzımanı bu açıdan da iyi. Ve en önemli avantajı -ki japonlar bu açıdan ekseriyetle tercih eder, Toyota honda subaru nissan- sorunsuz olması. Öyle şanzıman ısındı yola çek bekle aman yokuş yukarı sıkıntı yok manuele al sıkışık trafikte vs olayları yoktur.

    Tam otomatik olarak mazdanın skyactive kasalarındaki şanzıman da çok iyidir bakarsanz yabancı forumlarda zf ile kıyaslanır hangisi daha iyi diye. Zira çift kavrama gibi eğilim gösterir 4-5-6 vitesler. Diğer tork konvertörlüler de iyidir ancak yakıt tüketimini düşürmekte başarısız olmaları haricinde eski kasa hondalar mazdalar toyotalar gibi

    Sorun bende oluşur ise ben gerekeni yaparım. Satın alan kişide olursa kendisi değiştirecek elbette. Ben 2. el araç alırsam aynı şey benim için de geçerli.

    1.0TSI motor ülkemize özgü bir motor değil, Karoq her ülkede aynı seçenekler ile çıkıyor. 1.2TSI motorlar için de ilk çıktığında aynı tepki veriliyordu. Jetta ve Leon 2011 den bu yana 1.2 TSI ile satılıyor, uzun dönem sayılabilecek bir süre ve verimsizlik duymadım.

    Torsiyon çubuğu bambaşka bir konu bu konuda bir beğenim bulunmuyor zaten. Bağımsız olması tercihim olur bu da 4x4 versiyon ile varmış.

    DSG bildiğim çift kavramalılar ile eş değiş, şirket aracı yeni Megane, daha önce de Fluence idi, DSG ile asla mukayese edilemez.

    Levorg şanzımanının iyi olduğunu duydum ancak japonların ekseriyetle tercih ettikleri şeyi ben tercih etmiyorum, benim için hızlı ve sarsıntısız vites geçişleri önemli, sorunsuz olacak diye 20 senelik şanzıman kullanmanın anlamı yok. DSG'nin yıllar geçtikçe ne kadar değiştiği ne kadar geliştiği ortada, o ısınınca bekle olayları çok öncedendi.

    Mazda'nın kullandığı tam otomatik şanzıman iyi, test ettim kullandım ancak motor verimsiz. Yoksa Mazda 3 kesinlikle tercihim olurdu. Turbo şart.

    Kısacası bahsedilenlerin hepsi kullanıcı tercihi, ben CVT karakteristiğini sevmiyorum. Bir çok tam otomatik ağır vites geçişleri ve yüksek yakıt tüketimleri ile ilgi alanımda değil.

    Sadece şu DSG sorunlu şanzıman mantığını anlamıyorum, piyasadaki otomatik vitesli araçların belki de yarısı DSG günümüz itibariyle. Sayı olarak fazla olduğu için şikayet ihtimali de yüksek. Ben kullanıyorum memnunum, ZF alana kadar tercihim yine DSG olur. Ayrıca asla VAG fanı falan değilim. Benim için her şey mantık :)


    Oran olarak fazla DSG arızası. Aslında Dsg nin 6 vites olanı hep islak kavrama idi, 7 vites olan kuru kavrama geldi ve arızalar başladı. oyle olunca da vw 7 vitesli islak kavramayi gelistirdi. ama bu sefer de, islak kavrama olan 6 ve 7 viteslerde sicak ve nemli iklimlerde bu islak kavrama mekanizmasindaki yag buharlastigindan problem cikardigina dair raporlar geldi. bu sefer de vw kullanilan yagda sentetikten minerale gecti ve bu sorunu cozdu. o zamandan beri de eet çok daha az dsg sanziman problemleri geliyor. Yüksek torka dayanıklılığı ve sorunsuzluğu yönüyle 6 ıslak olanı şimdilik en iyisi ve skoda karoq 4x4 de bunu sunacak.



    Ben de hiçbir firmanın fanı değilim ve vag grubu tüketicilere ortalamanın üzeri kalite ve makul ergonomik bir tasarım sağlıyor. En önemlisi de nerdeyse tüm motor seçenekleri sunabilmesi. Bu sayede ve geniş bir kitle olan orta seviye müşterileri hedeflemesi hasebiyle satış rakamları yüksek.



    Mazda skayctive x ile farklı bir aşamaya geçiyor. Torkun %30 atacakken yakıt tüketiminin aynı oranda azalacağını iddia ediyorlar. Seri üretim sonrası başarı sağlarlarsa benzinli motorda yeni bir dönem başlatabilir.



    Hepsinden öte fosil yakıtlarda kayıp oranı %70 ve ZF DSG dahil günümüz şnzmnları bu oranı düşürmekte pek de başarılı olamıyor. Elektrikliye geçince şanzıman dişli motor turbo yağ buji vs olayları olmayınca bunlara gerek kalmayacak ama bizim ülkeye ne zmn gelecek

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • biraz da torsiyon çubuğu hakkında konusulursa cok iyi olacak bence. avantajları dezavantajları nelerdir. torsiyon çubuğuna rağmen karoq alınır mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Sırf bu 6 ileri dsg ve bağımsız süspansiyonlar için karoq 1.5 TSI 4*4 tercih edilir mi ne dersiniz? Bildiğim kadarıyla 4*4 sadece bu benzinli motor ile gelecek ve 2018’in 2. yarısında. O zamana kadar kur ne olur malum benzin fiyatları ortada of off deli sorular...

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sesta

    biraz da torsiyon çubuğu hakkında konusulursa cok iyi olacak bence. avantajları dezavantajları nelerdir. torsiyon çubuğuna rağmen karoq alınır mı?

    http://www.golftutkusu.com/topic/140-bağımsız-süspansiyon-ve-torsiyon-çubuklu-süspansiyon-farkları/



    Burda bi gösterimi yapar torsiyon çubuğun tesirinin. Firmalar maliyet azaltmak için bunu terxih edebiliyor. C segment kompakt araçlarda bağımsız süspansiyon kullanımı ford focus ile başladı 93te ve yaptığı geliştirmeler ile ford focus segmentinin en iyi yol tutuş ve sürüş konforunu haiz araçlardan.



    Bi test sürüşü yapmak lazım karıqta mutlaka yerden yüksek olması itibariyle daha da önem arz edebilir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofdgn

    Sırf bu 6 ileri dsg ve bağımsız süspansiyonlar için karoq 1.5 TSI 4*4 tercih edilir mi ne dersiniz? Bildiğim kadarıyla 4*4 sadece bu benzinli motor ile gelecek ve 2018’in 2. yarısında. O zamana kadar kur ne olur malum benzin fiyatları ortada of off deli sorular...

    Aslında en güzeli o seçenek de işte yakıt tüketimi düşündürüyor. Gerçi sürekli 4 çeker olmadığı için ortalama 7-8 litre olabilir. Ama diğer taraftan da 1 sene içinde benzinin 7₺ dizelin 6₺ olacağı söyleniyor. Ve tabi dediğin gibi kur olayı var üstüne. Yine de Skoda Türkiye daha alınabilir fiyata sunabilir karoqu seatın ateca ile yaptığı hatayı yapmayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Araç fena olmamış, Fiyatlanmanın Qq'dan fazla olmaması lazım. 1.5 TSI & DSG çekici göründü bana ama style donanımda 120.000 i geçmemeli... Kodiaq gibi fiyatlar uçar ise Qq yine yeniden satış da 1 numara olmaya devam eder ;)

    Bu arada DSG D ert S ıkınıtı G erginlik demek ;)
  • Skoda Karoq 8. Etap İncelemesi




    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şuan Ateca 1.4 TSI dsg 4*4 148.500 karoq 4*4’ün bundan ucuz olması pek beklenemez gibi geliyor bana. İnşallah yanılırım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ofdgn -- 9 Kasım 2017; 12:12:46 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Karoq Euro Ncap Derecelendirme Sonuçları
    www.euroncap.com
    Resmi Skoda Karoq güvenli derecelendirme sonuçları
    https://www.euroncap.com/tr/results/skoda/karoq/28527




    Euro Ncap Çarpışma Testi


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: ofdgn

    Şuan Ateca 1.4 TSI dsg 4*4 148.500 karoq 4*4’ün bundan ucuz olması pek beklenemez gibi geliyor bana. İnşallah yanılırım :)

    bence de haklısınız Ateca'dan daha ucuz olmaz. Aslında bakarsanız bu grubun en ucuzu Seat oluyor daima :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: JrSlim


    quote:

    Orijinalden alıntı: ofdgn

    Şuan Ateca 1.4 TSI dsg 4*4 148.500 karoq 4*4’ün bundan ucuz olması pek beklenemez gibi geliyor bana. İnşallah yanılırım :)

    bence de haklısınız Ateca'dan daha ucuz olmaz. Aslında bakarsanız bu grubun en ucuzu Seat oluyor daima :)

    Ateca o fiyayı da belirledi ama satış rakamlarında deyim yerindeyse çakıldı. Yüce Auto ve Skoda fiyat belirleme konusunda daha iyiler. Satabileceği rakam isterler bence. Subaru XV yi 149bin₺ belirledi en üst donanımı. Maliyetleri de daha düşük Skoda’nın. Diğer taraftan Euro Ncap sonuçları çok da parlak değil. Aynı altyapı olmasına karşın Tiguan segmentinin en iyilerinde iken.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 1.5 TSI + DSG + Style + Cam Tavan + Adaptif Hız + 9.2'' Ekran = 125.000 verdim gitti :) Verirse skoda sıradayım :)
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sarpuli

    1.5 TSI + DSG + Style + Cam Tavan + Adaptif Hız + 9.2'' Ekran = 125.000 verdim gitti :) Verirse skoda sıradayım :)

    Yeni yılda yazdığınız rakama bu gidişle ancak polo alabilirsiniz. Maalesef bahsettiginiz araç 150k dan aşağı olmayacaktır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: elfmariachi


    quote:

    Orijinalden alıntı: sarpuli

    1.5 TSI + DSG + Style + Cam Tavan + Adaptif Hız + 9.2'' Ekran = 125.000 verdim gitti :) Verirse skoda sıradayım :)

    Yeni yılda yazdığınız rakama bu gidişle ancak polo alabilirsiniz. Maalesef bahsettiginiz araç 150k dan aşağı olmayacaktır.

    Çok umutlu değilim zaten... Keşke polo 150.000 olsa da alımlar dursa, gerçek ekonomi hissedilse...
  • elfmariachi E kullanıcısına yanıt
    dizel otomatik cam tavan kombinasyonuna 145k diyorum. Ama bu gidişle o da olmayacak.
  • 8.etaptaki tanitim videosunda ambition ve style donanimlarinda gelecek deniyor. Style paket, kodiaq'daki prestige pakete mi yoksa yine style pakete mi denk gelecek acaba? Bu euro/tl degerine gore benim dusuncem dizel otomatik style paket (kodiaq prestige'e yakin donanima sahip olursa) 160bin tl olur. Cam tavan, metalik boya gibi eklemelerle fiyat daha da yukari cikar. Su an dizel tiguan highline manuel zaten 175bin tl. Tiguanin pazar payini baltalamamak adina "guzel" bir fiyat belirlerler



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi miracle40 -- 12 Kasım 2017; 7:32:15 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • artık kimse mesaj yazmadığına göre fiyatlamadan ümit kalmadı sanırım

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sesta

    artık kimse mesaj yazmadığına göre fiyatlamadan ümit kalmadı sanırım

    Hocam kodiaq anormal fiyatlanma ile çıktığından bundan pek umudumuz kalmadı :)
  • sesta S kullanıcısına yanıt
    hocam aracı uzun zamandır beklıyorum ama dizel otomatik 140 bin dolayları hayal oldu. En mantıklı seçim altımızdaki arabaya iyi bakmak sanırım bu devirde :D
  • Euro bu sekilde artmaya devam ederse, aracin gelecegi Subat ayi sonunda 1 euro=5 tlyi gormemiz surpriz olmaz. Bu durumda da karoq,piyasaya "saglam" bir giris yapar

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 89101112
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.