Şimdi Ara

SKODA YETI KULUBU (21. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4.641
Cevap
76
Favori
564.050
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Bu araçların yakıtından başka konuşulacak tarafı yok galiba.diğer marka araç sahipleri araçlarının performansından,teknolojisinden,aksesuarlarından vs.bahsederken burada birileri inatla yok şehir içinde şunu yaktı yok şehir içinde bunu yaktı ne bu ya.gözünüzü ibrelerden çekip yola bakın artık.rektefiye edip topladığım motor sayısını çoktan unuttum.baştada söylediğim gibi bu sektörde 29 yıldır makine teknikeri olarak çalışıyorum.hangi araç ne yakar mesleğim gereği iyi bilirim.şahıs araba alır ,her zaman umduğu hem az yaksın hem bastınmı seni koltuğa yapıştırsın hemde Allah korusun kaza filan olursa seni koruyabilsin.böyle bir araç prototipten öteye gidemedi henüz.B M W i8 bu kategoriye yaklaşan bir araç isterseniz bir inceleyin.seri üretime de geçerse gider alırsınız.lütfen forumu yakıt konusuyla meşgul etmeyelim.saygılarımla
  • bak sen konuya yabancısın.bu yüzden sana kızmıyorum.aracım şu anda 160 hp istersen ölçüm sonuçlarını sana göndereyim.1250 euro verebilen herkes aracını %30 un üzerinde bir güçle çalıştırabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apache44

    Bu araçların yakıtından başka konuşulacak tarafı yok galiba.diğer marka araç sahipleri araçlarının performansından,teknolojisinden,aksesuarlarından vs.bahsederken burada birileri inatla yok şehir içinde şunu yaktı yok şehir içinde bunu yaktı ne bu ya.gözünüzü ibrelerden çekip yola bakın artık.rektefiye edip topladığım motor sayısını çoktan unuttum.baştada söylediğim gibi bu sektörde 29 yıldır makine teknikeri olarak çalışıyorum.hangi araç ne yakar mesleğim gereği iyi bilirim.şahıs araba alır ,her zaman umduğu hem az yaksın hem bastınmı seni koltuğa yapıştırsın hemde Allah korusun kaza filan olursa seni koruyabilsin.böyle bir araç prototipten öteye gidemedi henüz.B M W i8 bu kategoriye yaklaşan bir araç isterseniz bir inceleyin.seri üretime de geçerse gider alırsınız.lütfen forumu yakıt konusuyla meşgul etmeyelim.saygılarımla

    sız bole 1.6 tdı ı karalayınca bır 1.6 tdı sıparısı veren bırı olarak tepkı vermem dogal.

    1.6 tdı ı 10 yılı askın suredır benzınlı arac kullanan bır arkadasla test ettık. (ve hep 1.6 ve 2.0 motorlu aracları oldu).

    testden sonra bu arac benzın lımı dıye sordu

    bısey demıyorum gule gule bının 1.4 tsı a .ama ınsanlarında hevesını kırmayın burda.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apache44

    hocam ilk sayfada aracımın ne olduğu yazılı bakarsanız sizde görürsünüz.

    gordum sımdı aracınızı 1.4 tsı yetı.

    yanılmıyorsam tr de satılan 10 adet 1.4 tsı dan bırı sızsınız.
    dahada satılmaz sanırsam bu fıyat sartlarında.
    (1.2 tsı alanların mantıklı bır acıklaması var DSG secenegı + daha az yakıt sarfıyatı+dusuk vergı)

    gazlı kullandıgınıza gore 10 lt yakar banko. he sızın ıcın sorun degıl.

    1.4 tsı ın son hızı 185 km 1.6 tdı ın 178 km

    0-100 km de 1.4 tsı 10,5 sn ıken 1.6 tdı 12,1 sn

    1.4 tsı amb 52.000 tl ıken.

    1.6 tdı amb 56.000 tl ...

    evet cok dogru bı secım yapmıssınız. ne gazlıyodur be 1.4 tsı.

    skoda yüce oto da tanıdıkların var galiba satış rakamlarını bildiğine göre.bende sana şunu söyleyeyim wolksvagen in bu güne kadar ürettiği en iyi motor cax motordur.ve geçen ay 400 bin testini bitirdi .konuşmadan önce biraz bilgi sahibi ol öyle konuş .desteksiz sallama.sen bu araba işinde bayaa acemisin galiba .sende biraz ustalaş öyle konuşalım.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: trakyatrakya

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apache44

    Bu araçların yakıtından başka konuşulacak tarafı yok galiba.diğer marka araç sahipleri araçlarının performansından,teknolojisinden,aksesuarlarından vs.bahsederken burada birileri inatla yok şehir içinde şunu yaktı yok şehir içinde bunu yaktı ne bu ya.gözünüzü ibrelerden çekip yola bakın artık.rektefiye edip topladığım motor sayısını çoktan unuttum.baştada söylediğim gibi bu sektörde 29 yıldır makine teknikeri olarak çalışıyorum.hangi araç ne yakar mesleğim gereği iyi bilirim.şahıs araba alır ,her zaman umduğu hem az yaksın hem bastınmı seni koltuğa yapıştırsın hemde Allah korusun kaza filan olursa seni koruyabilsin.böyle bir araç prototipten öteye gidemedi henüz.B M W i8 bu kategoriye yaklaşan bir araç isterseniz bir inceleyin.seri üretime de geçerse gider alırsınız.lütfen forumu yakıt konusuyla meşgul etmeyelim.saygılarımla

    sız bole 1.6 tdı ı karalayınca bır 1.6 tdı sıparısı veren bırı olarak tepkı vermem dogal.

    1.6 tdı ı 10 yılı askın suredır benzınlı arac kullanan bır arkadasla test ettık. (ve hep 1.6 ve 2.0 motorlu aracları oldu).

    testden sonra bu arac benzın lımı dıye sordu

    bısey demıyorum gule gule bının 1.4 tsı a .ama ınsanlarında hevesını kırmayın burda.

    yazılarımı okumamışsın ben arkadaşıma aldırdım 1.6 tdi.yaptığı km çok fazla ve arabayı hep överek konuştum.benim söylemek istediğim yakıt konusunda her ilin her aracın her coğrafyanın verileri farklıdır.araç ankarada farkıl yakar ist. farklı yakar.şu şöyle dedi bu böyle dedi.ben ilk skodamı 2001 yılında aldım şu andada 3 arabamız var 3 ü de skoda çocukta 2006 octavia.hanımda 2008 fabia bendede 2011 yeti var.çekoslovak sacına güvendiğim kadar hiç bir ülkenin metal yapısına güvenmiyorum.ve vw teknolojisi işin içine girince bizede fazla bir seçenek kalmamış oldu.aslında iyide oldu seçenek az olunca insan fazla sıkıntıya girmiyor.tşk.




  • TSI-Twincharged Stratified Injection
    TSI motorları Almanya'nın Saksonya Eyaleti'ne bağlı Chemnitz şehrindeki motor fabrikasında üretilmektedir.
    140 ve 170 hp motorlar arasında güç/tork farkları yazılım sayesinde elde edilmiş olup,iki motor arasında mekanik fark bulunmamaktadır.
    bu değerlerde chip ile müdahale sonrasında oluşan değerlerdir.
    -1.4 TSI ca.129 kW / 175 PS
    -1.4 TSI ca.140 kW / 190 PS
    -1.4 TSI ca.154 kW / 210 PS

    -Golf GT 1.4 TSI ca.147 kW / 200 PS
    -Golf GT 1.4 TSI ca.154 kW / 210 PS
    -Golf GT 1.4 TSI ca.176 kW / 240 PS
    ve bana göre 1.6 tdi dan daha fazla güç alınabilirdi.vw bu konuda bana göre teknolojisini fazla geliştirmiyor.tdi ile diesel teknolojinde devrim yapan vw bu teknolojiyi yeterince geliştirmedi.bunun yerine benzinliye daha fazla ağırlık verdi.çünkü avrupada benzinli kullanıcısı daha fazla.commonrail diesel teknolojisi bence çok iyi bir yakıt teknolojisi ve bu yüzdendirki 1.9 araçtan 160-180 hp güç elde ediyor.bunu vw kıyaslarsak yetinin 1.6 tdi common rail motorundan min.125-130 hp güç elde edilmesi gerekirdi ki aracın kasasını rahatlıkla üst hızlara taşıyabilsin.ama yinede bu anlattıklarım benim vw sever birisi olmadığım anlamına gelmiyor.
    2.0 tdi lerdeki teknolojisinin aynısını 1.6 tdi lerde kullanmayan vw özellikle yakıtın faiş fiyatlarla satıldığı Türkiye gibi ülkelerde satış konusunda istediği rakamları yakalayabilmek adına böyle bir seçeneğe girdiğini düşünüyorum.Diesel seçeneği tercih etmek içinde her zaman söylediğim gibi maaliyet/km hesabının iyi yapılması gerekmektedir.yılda 40-50 bin yapan bir insanın Türkiyede benzinliye binmesi tabiiki cebine zarardır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apache44 -- 5 Nisan 2012; 10:52:30 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: günerkanat

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apache44

    hocam ilk sayfada aracımın ne olduğu yazılı bakarsanız sizde görürsünüz.

    Belki biraz konunun dışında olacak ama merak ettiğim bir konu var. Rölantide uzun süre çalıştırma (örneğin 6-7 saat) araca bir zarar verirmi aceba ? Daha evvelde forumda konusu açılmıştı fakat sağlıklı bir yanıt elde edememiştik.

    aracın özellikle rodaj sırasında rölantide çalışması motor açısından çok faydalı bir seçenektir.Aslında insanın imkanı olsada rodajı rolantiyle doldurabilse ki bu da 80-100 saate tekamül eder.Ben yetiyi ilk aldığımda sabah 8 de çalıştırdım akşam 17 de kapattım.Rodaj dediğimiz süreç motorun piston üzerindeki segmanlarının silindir içerisinde kendine kompresör kaçağı oluşturmayacak en iyi konumu bulması olarak özetleyebiliriz.Bu süreç içerisindeki zorlamalar segmanların ani basınç altında kendileri için yaptıkları yataklama pozisyonunu kaybetmelerine sebep olur ve kompresör kaçakları oluşmaya başlar.Ha bu kesin oluşurmu derseniz?Hayır bu sadece bir şans işidir.kimi insan ben aracı alır almaz ibreyi sonda gördüm der ve bir sorun çıkmaz,ama ya segmanlar pozisyonunu tam alışmadan değiştirirse?O zamanda güç kayıpları oluşmaya başlar ve 50000 de motor rektefiye olur.




  • guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.

    öyle bir izah etmişin ki yani maşallah ellerin dert görmesin ben bile dizel sparişi geçmişken acaba benzinlimi diye düşündüm araba sürerken ama çok işi yapıyomuşuz




  • Yahu yukarilari okudum simdi, hakkaten birakin bu tur tartismalari artik.

    Su an 1.6 litre altinda otv ayni. Bugunku vergi duzenlemesine gore 1.6 tdi +dsg satsa skoda veya vw grubu tabiki tercihimiz o yonde olacak, senelik mtv farki onemsenmez.

    Ama tdi +dsg yok. Ve benim gibi bu araci uzun yol cogunlukta kullanacak ve keyif icin alacaklar icin dsg olmazsa olmazdir. hatta cruise control bile istenir bir zaman sonra, arac kendi kendine gidiyor :)

    Ve tabiki benzinli motor herhangi bir teknik sorun yoksa dizele gore cok daha sessizdir. Mercedes e270cdi bile motor sicakken dizelin sesini duyabiliyorum ki o segmentte yalitim kalitesi ustun bir araba e klas.

    Objektif bakalim, dizel +dsg olmadigina gore ve 1.2 tsi cok verimli olduguna gore ,ki kullamasini bilene videodan acikca goruluyor bu, dizel manuel vites almak icin sehir ici surekli yogun trafikte yol almak sarttir. ort 120 kmh yaptim cok yakti demek garip oluyor, ilk defa mi araba kullaniyorsunuz diyesim geliyor. Butun araclarda yakit ekonomisi 80=90 kh arasinda optimum olacak sekilde motor ve sanziman kademeleri ayarlanir. 90 100 e cikin yakit hemen fark eder. videoda da goreceginiz gibi yukari yokus gaza asilmadan araz hizi 80 lere yaklasirken yokus asagi 100 e gelmekte, ort yine 90 kmh. siz yokus asagiya iyi kaciyor ben de biraz basayim derseniz 120 130 gorunce bilinki araciiz bosa yakit haciyordur, artan hiz ile birlikte ruzgar +yol surtunmesi hizin karesi ile orantili olarak artar.

    Ozetle ekonomi isteyenin yavas gitmekten baska caresi yoktur, ki ekonomi disinda ben 90kmh cok guvenli buluyorum. 1 saat gec giderim, ama giderim.
    herkese kazasiz belasiz surusler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.

    öyle bir izah etmişin ki yani maşallah ellerin dert görmesin ben bile dizel sparişi geçmişken acaba benzinlimi diye düşündüm araba sürerken ama çok işi yapıyomuşuz

    nicknick arkadaşın anlattıkları çok basit şeyler aslında.bu anlatımla 10 yaşında çocuk bile kavrar mevzuyu.dalga geçecek ne var anlamadım.ama anladığım kadarıyla bu anlatılanlar senin için bayaa zor şeyler sen dizel almakla en iyi seçimi yapmışsın.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Apache44 -- 27 Mart 2012; 15:40:40 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Apache44

    quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.

    öyle bir izah etmişin ki yani maşallah ellerin dert görmesin ben bile dizel sparişi geçmişken acaba benzinlimi diye düşündüm araba sürerken ama çok işi yapıyomuşuz

    nicknick arkadaşın anlattıkları çok basit şeyler aslında.bu anlatımla 10 yaşında çocuk bile kavrar mevzuyu.dalga geçecek ne var anlamadım.ama anladığım kadarıyla bu anlatılanlar senin için bayaa zor şeyler sen dizel almakla en iyi seçimi yapmışsın.

    ya arkadaşım ben orada dalga geçen birşey göremedim 90 dan bu yana araba kullanırım arabanın nasıl az yakacağını da kimsenin bana izah etmesine gerek yok
    öyle bir izah etmişin ki yani maşallah ellerin dert görmesin nin neresi dalga ama biraz da espiri kattım hepsi bu bu arada bak kendisi senden önce ms yazmış cevap vermemiş anlamış sen neden böyle yapmak zorunda hissettin kendini ben anlamadım
    ben senin gibi cevap vermeyeceğim sana yaşına uygun zaten vermişsin cevabı




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: Apache44

    quote:

    Orijinalden alıntı: mekselin

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.

    öyle bir izah etmişin ki yani maşallah ellerin dert görmesin ben bile dizel sparişi geçmişken acaba benzinlimi diye düşündüm araba sürerken ama çok işi yapıyomuşuz

    nicknick arkadaşın anlattıkları çok basit şeyler aslında.bu anlatımla 10 yaşında çocuk bile kavrar mevzuyu.dalga geçecek ne var anlamadım.ama anladığım kadarıyla bu anlatılanlar senin için bayaa zor şeyler sen dizel almakla en iyi seçimi yapmışsın.

    ya arkadaşım ben orada dalga geçen birşey göremedim 90 dan bu yana araba kullanırım arabanın nasıl az yakacağını da kimsenin bana izah etmesine gerek yok
    öyle bir izah etmişin ki yani maşallah ellerin dert görmesin nin neresi dalga ama biraz da espiri kattım hepsi bu bu arada bak kendisi senden önce ms yazmış cevap vermemiş anlamış sen neden böyle yapmak zorunda hissettin kendini ben anlamadım
    ben senin gibi cevap vermeyeceğim sana yaşına uygun zaten vermişsin cevabı

    aferin sende almışsın cevabi




  • Apache44 söyleyecek kelime bulamıyorum haklısın ne diyeyim
  • Merhaba

    Benim birkaç sorum var.

    1- Bagaj ayırıcı ağ yada fileyi, tavana monte edebileceğimiz bir yer ( halka vb.) var mı ? Resimlerde orjinal ayırıcı da üst tarafta montaj yeri yok gibi görülüyor.
    Alternatif ayırıcı olarak ne önerirsiniz.

    2- Chip tunning yaptırılırsa araba 140 bg oluyormuş ancak motor ömrü ne kadar kısalıyor ? Bu konuda bilgiye rastlamadım.

    3- Ankara'da hangi servisi önerirsiniz. Özellikle EFE hakkındaki görüşlerinizi öğrenebilir miyim ?

    Herkese kazasız ve cezasız sürüşler dilerim.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.

    ( tablet ile baglaniyorum turkce karakterleri yersem yazarken affola)

    Araç ile 1500 km yolu devirdim. Bu gün 1500 kontrol işlemleri icin Özaydın buyukcekmece skoda ya gittim(aracı aldığım bayi).
    Test sürüsünüde burada yapmıştım. İlk gittiğimden bu yana gördüğüm ilgi alaka değişmedi fazlası ile memnunum. Yenibosna bayinde aynı ilgiyi ve değişik model seçeneklerini görememiştim aracı almadan önce.
    Dikkatimi çeken Yenibosna bayii orda duran araçları makyajliyor (baz modelleri) hem eldeki parçaları değerlendiriyor hemde aracı çekici kılmaya çalışıyor.
    Ancak yeti sadece uzun yol konforlu bir is aracı olarak kullanılmayacaksa başlangıç paketi almanın gereği yok.

    Donanim seviyesi arttıkça kullanılan airbag sayısı vs. Yani sürüş güvenlik tedbirleri artıyor. Misal diz airbag koruması sadece elegance paketinde var.

    Deri paketi en alt seviyede yok ve yokluğu hakikatten hissediliyor. Sanki bir giriş seviyesi dacia direksiyonu vitesi gibi en alt pakette.

    Ben orta seviye almamdan dolayı pişmanım keski elegance paketi alsaydım diyorum cevreme.

    Kaliteyi ne bir BMW x serisi nede audi Q serisi ile kıyaslamayın. Sonuçta pahada yeti nin iki katı olan araçlar.

    Ben ebatlar ve sürüş dinamikleri üzerine C segmenti araçlara kıyas tutuyorum aracımı.

    Haftasonu bir i30 ve astra kullandım misal, yere yakın gidiyor olmaktan tutun aracın verdigi tepkiler yeti ile mukayese götürmez seviyede farklı. Yetiden inince güven hissi vermiyor yere yakın orta alt sınıf bir araç.

    Sonuc olarak ilk 10 gunde 1500 km yol devirdim. Yılda ortalama 35000 ila 50000 arası bir yol gidileceği asikar.

    Bu yolu yapmayacaklara 1.2 dsg tavsiyemdir. Sehir ici kullandığımız bir aracı km seviyesi artmadan 1.2 dsg ye çevirmeyi düşünüyoruz.

    Sehir icin ideal sürüş rahatlığı ve ekonomi ile ergonomik kullanım icin C segmenti düşünen herkeze tavsiye ediyorum ederim.

    Bu arada video nerede çekildi cok merak ettim hava sıcaklığı devamlı eksilerde.

    Birde bir arkadasımız sipariş verdim geldiginde yakıtı 3-4 arasında tutucum diye idda ediyor, ancak üzgünüm ne ülkemizin yakıt kalitesi nede yolları buna müsaade etmez 4- 5,5 arasında bile yaksa idealdir benim icin ki suan 5 ila 5,6 arasında yakıyor araç malum istanbul trafiği ve aracın gaza basma istegi veren dinamikleri :)

    (Not: tüm yazılanları takip ediyor elimden geldiğince kullananlar ve alacak olanlara bilgi sağlamaya çalışıyorum. Sürç-i lisan ettiysek affola)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi dreedevil -- 27 Mart 2012; 21:52:15 >




  • Videoyu ben çektim hocam, Ankara :-)
  • daredevil elegance konusunda ben de kararsizim, yuce maltepeye gidip showroomda varsa gorucem.
    yenibosnadakiler aktive paket + ilave biseyler vardi uzerinde, zaten ufak bir plaza ve opel ile ayni cati altinda.

    elegance' in tum havayastiklarini sunmasi onemli, ambiente paketinde opsiyonel hava yastigi var midir perde +diz mesela?

    benim hava yastigi kadar aklimi celen su dashboard rengi, kum rengi elegance disinda gelmiyormus, siyah renk sevmiyorum konsolda. Ama elegance taki direksiyon 4 kollu ve 3 kolluya gore cirkin duruyor bence, bu da dezavantaj.

    hava yastiklari ve acik renk konsol disinda elegancetaki hicbir donanim ilgimi cekmiyor, bir tek sunroof alabilirim ki ambiente var bu opsiyon.

    Bunlarin haricinde herseyi kendim yapicam ins, radyo rns510 oem takicam, bluetooth + arka gorus kamerasi + on arka mesafe sensorleri.

    deri doseme opsyionu 6900 tl :) , bizim forumdaki deri doseme konusunda fiyatlar var, en iyi kalite en iyi iscilikle 1500 tl ye yapiyorlar ustelik istedgin renkte. sonucta elegance fiyati canimi sIkIyor fark cok fazla.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: dreedevil

    quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    guner bey videoyu izledim tesekkurler



    Herkesin dikkatle izlemesini isterim. Uzun yolda 5 lt ort yapamadim diyenler icin aciklamada bulunacagim, sadece 1.2 tsi motor degil butun motorlar belli hiz ve devirden sonra yakmaya baslarlar.
    Dikkat ediniz devir gostergesi videoda 2000 gecmiyor kesinlikle. 1500 rpm sonrasi maks tork veren ve 3000 devire kadar surduren bir 1.2 tsi motor + dsg otomatik sanzimani var elinizde.

    Olabildigince ani pedal hareketlerinden kacinarak sanzimani 7. vitese gecmeye tesvik edeceksiniz. Yada yolun yokus durumuna gore 6. 5. vitesler.

    Videoda da gorulkdugu uzere dsg vites kucultmeden hafif yokusta 6 6.5 lt arasi yakit enjekte ederek tork ihtiyacini karsilayacak. yol tekrar duze girdiginde yakit 5 5.5 arasi ve hafif yokus asagi inilirken de 4 4.5 arasi.
    Videoyu acikladigim gibi izleyin.

    Bu sekilde ort yakit 5. 5.5 lt gecmez ama araba 4 kisi + bagaj olursa 0.5 1 litre arasi bir deger eklenenilir.

    Unutmayin tork ihtiyaca gore ortaya cikar, ihtiyactan fazlasini vermek demek araci surekli hizlanmaya tesvik etmektir.

    Sabit hizli kullanimda hafif yokusa girilirken 7. vitesi korumak icin hafifce gazi arttirin ani hareket etmeyin, tecrube ile gelisir bu. pedali cok hassas olabilir ben test etmedim henuz.
    Onemli olan olabildigince vitesi dusurmemek ve devirin 2000 ile 1500 arasinda tutabilmektir.
    Cok detayli yazinca muhendislik hesabi gibi gelmesin tek yapilmasi gereken mevcut hizi koruma gayesi ile pedala cok nazik davranmak, pedal hareketlerini zamana yaymak, sanzimanin yakit ekonomisiyle calismasina "izin vermek" ...

    Arac yukari yokusa girdiginde ayni devir ve arac hizini koruyabilmek icin enjeksiyon daha zengin karisim basar silindirlere, karsiliginda tork yukselir. Tork maksimuma geldi cunku zengin karisimin sinirindasiniz ama yokus cok egimli ve arac tork istiyor ne yapacaz? Bu durumda vites dususu kacinilmazdir. Sizin ekonomi duskunu surucu olarak yapmaniz gereken iste budur, son ana kadar vitesin kucultulmemsini saglamak bir yandan da arac hizini sabit tutmak.
    Bunu pedala yuklenmeden ama basarak yaparsiniz. Ne zaman ki devir 1500 e yaklasir arac motorun verimlilik bolgesinden cikacagi icin sanzmani dusurmeye baslar. Tabiki yokus diklestikce sanziman dusmeye mahkumdur, gorevi bu.

    Son olarak kisisel kanaatim ulkemizde yakit standardi guven vermiyor, ben farkli yerlerden aldigim benzinle arac dinamiginin degistigine bir cok kez sahit oldum, Shell disinda mumkun oldugunce yakit almamaya calisiyorum, shell olmazsa Bp tavsiye ederim.

    Mokur beyin aracinda sorun oldugunu sanmiyorum, kullanimindan ve/veya yakitin kalitesinden kaynaklaniyor.

    Bu arada haftasonu ugradim ayakustu yenibosna bayiye, active donanimli yetilere goz attim. Acikcasi icerisinin kalitesi wow dedirtecek derecede degil ama fiyata gore sunduklarina yani toplama bakinca gayet iyi. Biraz da gaza gelerek Yetiden cok sey bekliyor insan ama q5 kalitesinde on konsol bekleyip yeti parasi odemek gercekte mumkun degil sanirim, zaten hepimiz paramizi hak eden arac pesindeyiz.

    Aktivedeki direksiyonun vitesin ve el freninin bu yavanlikta etkisi var tabi ama nesnel baktigimi soyleyebilirim, kapi icleri daha iyi olabilirdi keza on koltuklar arasi kol dayamanin ic ve alt kisim plastigi vasat, daha iyi mlz. kullanmak skodaya servete mal olmayacagina gore kardes markalar ve fiyatlandirma sorunu var demektir. Bu eksiklikler olmasa o zaman tiguanin q5 in satilma ihtimali cok dusuyor :)

    Sunroof 3 bin tl opsiyon, ama gordugum kadariyla siyah konsol ve dosemeye karsi isik giris icin gerekecek. Bu sefede siparis verip beklemek gerekecek + fiyat pazarliginda ustunluk musteriden bayiye geciyor :(

    Eger acik kum rengi dosemeyi ambiente ile verselerdi cok cok mutlu olacaktim, 2013 modeller icin hala umudum var, yuceye danisin dediler. ceklere usturuplu biseyler yazip bu rengin opsiyon olarak koyulmasini isticem, isteyenin bir yuzu kara :)

    Bu haftasonu test surus yapip deneyim aktaricam ins.

    ( tablet ile baglaniyorum turkce karakterleri yersem yazarken affola)

    Araç ile 1500 km yolu devirdim. Bu gün 1500 kontrol işlemleri icin Özaydın buyukcekmece skoda ya gittim(aracı aldığım bayi).
    Test sürüsünüde burada yapmıştım. İlk gittiğimden bu yana gördüğüm ilgi alaka değişmedi fazlası ile memnunum. Yenibosna bayinde aynı ilgiyi ve değişik model seçeneklerini görememiştim aracı almadan önce.
    Dikkatimi çeken Yenibosna bayii orda duran araçları makyajliyor (baz modelleri) hem eldeki parçaları değerlendiriyor hemde aracı çekici kılmaya çalışıyor.
    Ancak yeti sadece uzun yol konforlu bir is aracı olarak kullanılmayacaksa başlangıç paketi almanın gereği yok.

    Donanim seviyesi arttıkça kullanılan airbag sayısı vs. Yani sürüş güvenlik tedbirleri artıyor. Misal diz airbag koruması sadece elegance paketinde var.

    Deri paketi en alt seviyede yok ve yokluğu hakikatten hissediliyor. Sanki bir giriş seviyesi dacia direksiyonu vitesi gibi en alt pakette.

    Ben orta seviye almamdan dolayı pişmanım keski elegance paketi alsaydım diyorum cevreme.

    Kaliteyi ne bir BMW x serisi nede audi Q serisi ile kıyaslamayın. Sonuçta pahada yeti nin iki katı olan araçlar.

    Ben ebatlar ve sürüş dinamikleri üzerine C segmenti araçlara kıyas tutuyorum aracımı.

    Haftasonu bir i30 ve astra kullandım misal, yere yakın gidiyor olmaktan tutun aracın verdigi tepkiler yeti ile mukayese götürmez seviyede farklı. Yetiden inince güven hissi vermiyor yere yakın orta alt sınıf bir araç.

    Sonuc olarak ilk 10 gunde 1500 km yol devirdim. Yılda ortalama 35000 ila 50000 arası bir yol gidileceği asikar.

    Bu yolu yapmayacaklara 1.2 dsg tavsiyemdir. Sehir ici kullandığımız bir aracı km seviyesi artmadan 1.2 dsg ye çevirmeyi düşünüyoruz.

    Sehir icin ideal sürüş rahatlığı ve ekonomi ile ergonomik kullanım icin C segmenti düşünen herkeze tavsiye ediyorum ederim.

    Bu arada video nerede çekildi cok merak ettim hava sıcaklığı devamlı eksilerde.

    Birde bir arkadasımız sipariş verdim geldiginde yakıtı 3-4 arasında tutucum diye idda ediyor, ancak üzgünüm ne ülkemizin yakıt kalitesi nede yolları buna müsaade etmez 4- 5,5 arasında bile yaksa idealdir benim icin ki suan 5 ila 5,6 arasında yakıyor araç malum istanbul trafiği ve aracın gaza basma istegi veren dinamikleri :)

    (Not: tüm yazılanları takip ediyor elimden geldiğince kullananlar ve alacak olanlara bilgi sağlamaya çalışıyorum. Sürç-i lisan ettiysek affola)

    ızlenımler guzel.
    ben sadece 1.2 tsi + dsg ıle 5 lt yaktıgı KOŞULDA 1.6 tdı ıle 3.5-4 lt yaktırabılırm dıyorum.

    90 KM SABIT HIZ ILE TRAFIKSIZ BIR YOLDA 1OO KM Deneyın bence 4 lt yakacak max.

    GUNER BEY IN 1.2 TSI DSG SI ILE CEKTIG VIDEOYU KAIDE ALIYORUM.

    AYNI YOL VE KULLANIM SARTINDA 1.6 TDI MAX 4 LT.YAKMASI GEREK.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nicknick

    daredevil elegance konusunda ben de kararsizim, yuce maltepeye gidip showroomda varsa gorucem.
    yenibosnadakiler aktive paket + ilave biseyler vardi uzerinde, zaten ufak bir plaza ve opel ile ayni cati altinda.

    elegance' in tum havayastiklarini sunmasi onemli, ambiente paketinde opsiyonel hava yastigi var midir perde +diz mesela?

    benim hava yastigi kadar aklimi celen su dashboard rengi, kum rengi elegance disinda gelmiyormus, siyah renk sevmiyorum konsolda. Ama elegance taki direksiyon 4 kollu ve 3 kolluya gore cirkin duruyor bence, bu da dezavantaj.

    hava yastiklari ve acik renk konsol disinda elegancetaki hicbir donanim ilgimi cekmiyor, bir tek sunroof alabilirim ki ambiente var bu opsiyon.

    Bunlarin haricinde herseyi kendim yapicam ins, radyo rns510 oem takicam, bluetooth + arka gorus kamerasi + on arka mesafe sensorleri.

    deri doseme opsyionu 6900 tl :) , bizim forumdaki deri doseme konusunda fiyatlar var, en iyi kalite en iyi iscilikle 1500 tl ye yapiyorlar ustelik istedgin renkte. sonucta elegance fiyati canimi sIkIyor fark cok fazla.

    Elegance direksiyonu daha fonksiyonel olduğu icin kullanılan alan büyüklüğünden 4 kollu diye biliyorum.
    Ben aracı teslim aldığım gün elegance paket bir araç gelmişti icim gitti görünce ama bu kadar da elegance seçmediğine pişman olacağımı düşünmedim. Çünkü orta pakette bile bu kadar memnunum araçtan fulları oldugunda inmek istemezdim üstünden.
    Hava yastıkları opsiyonel olarak sunuluyor, en ust pakette ekstra diz ve perde havayastiklari var. ancak elegance modelinde bulunan özellikleri tek tek eklemek pahalıya geliyor.
    Bir cruze kontrol olsaymış keski diyorum.
    Bir bluetooth kiti olsaymış diyorum.
    Onun Haricinde on sensör varmi bilmiyorum ama tüm donanim seviyelerinde geri park sensörü var ve cok kullanışlı.
    Qq garaja girerken cok yanıltıyor sensörler ancak yeti ile sadece teyp üzerinde çıkan araç modellemesine bakarak cok rahat sifir sekilde yanaşıyorum. Köseler ile arka modelleme sunuyor çünkü sensör. Aka kamera olmamada olur diyecek kadar yeterli. Ancak en üst seviye dokunmatik teyp ayrı bir hava katıyor.
    Qq den alıştığım çift bölgesi klimada yok suan araçta oda elegance serisinin bir artısı ve gercekten otomatik klimanın yerini zırt pirt klima ayarlamak tutmuyor.
    Deri koltuk benim aradığım bir özellik değil haftasonu haricinde işe giderken ve is gezilerinde kullanıyorum aracı.
    Ancak iç kaplama renklerini hatırlamıyorum görmeye gittiğinizde bilgilendirirseniz sevinirim.
    Qq suan belirli bir km yaptığında deger yitirmeden yenilenecek o zaman büyük ihtimalle secimimiz yeti elegance greenline olacak gibi duruyor.
    Zaten her an bizim peder otomatik klima ve hız sabitleyiciden vazgeçecek yetiyi isteyecek diye çekiniyorum :)




  • 
Sayfa: önceki 1920212223
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.