Şimdi Ara

Skywell ET 5 Kullanıcıları (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
45
Cevap
7
Favori
5.596
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • dişçi79 kullanıcısına yanıt

    Grandepuntoyu sattın mı ? :))


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • kkvan kullanıcısına yanıt
    :)) Hatırlamanız ilginç. Nickinizi ben de hatırlıyorum. 2009 da sattım. Köprünün altından çok sular aktı:)

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Sürekli dur kalk yapılıyorsa rejen mantıklı ancak 50-60 ile akan bir trafikte rejen bence olumsuz etkiliyor. Güzergaha göre karar vermek lazım rejen için. Ben başlarda kullanıyordum ama rejen olmadan daha verimli olduğunu gördüm benin güzergahı için.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Arabayla ilgili ben de düşüncelerimi yazayım.

    10 derece altında araç yakıt tüketimi olarak benzinliye dönüşüyor bu konu zaten elektrikli araçlardaki en büyük sorun bana göre. 16-17km gibi kullanımda 6.5-9 derece arası sıcaklıkta yağmurlu havada yüzde 11-12(88-76 arası) şarj yedi. Aynı güzergahta 12.5 derecede 16km de yüzde 2 şarj azalmıştı. Yani premium line için konuşuyorum 460km menzili ancak yazın alabilirsiniz bu
    aracın kış menzili 300-350 km arası benim tahminim yazın da 400-450 civarı. Yine 2023 Legend için de bu yazdıklarıma +50 km ekleyebilirsiniz 642km çok zor geliyor bana yazın bile. Kullanan arkadaş varsa legend için yazabilir ben yanlış biliyorsam düzeltirim.Bir de şunu söyleyim süspansiyonları hiç iyi değil. Bunun dışında araç zaten özellikleri çok iyi ama kötü noktalarını da bilmeden eğer almak isteyen arkadaşlar var ise bunları da hesaba katmanızi isterim.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • SKYWELL LİNE PAKET KULLANICILARINA DUYURUDUR;
    Arkadaşlar bazı line paketlerde yaşanan menzil sorununun aracın aldığı voltajdan kaynaklandığı tespit edilmiştir. Bu kapsamda sorunun giderilmesi için düşük voltaj değerinin normale getirildiği güncelleme işlemi servislerde yapılmaya başlanmıştır. Menzil sorunu yaşayan araç sahipleri ilgili güncellemeyi yaptırmaları için en yakın servisten randevu alabilirler.
    Benim aracıma ilgili güncelleme yapılmış olup menzilin şehir içi 500km civarına geldiği test edilerek gözlemlenmiştir. Whatsapp guruplarındaki arkadaşlarımız bu durumdan haberdarlar, buradan özellikle guruplarda olmayanlara konuyu iletmek istedim.
    Herkese iyi sürüşler dilerim.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ykaraoglu Y kullanıcısına yanıt

    Hocam merhaba öncelikle teşekkürler bilgilendirdiğiniz için. Bu voltaj değeri sanırım yüzde 100 şarj olduktan sonra 437v olması gerekiyor.Bunu şarj olduktan sonra nereden gözlemleyebiliriz? Tablet içinde görebiliyor muyuz ?

    Teşekkürler


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dreamvlkn kullanıcısına yanıt
    Ben süspansiyonları beğeniyorum aslında. Konfor odaklı ayarlanmış. Legend donanım benimki. Beklentiler farklı olabilir tabi.
    Son zamanlarda spor direksiyon ve spor fren modunda kullanıyorum. Daha çok hoşuma gitti bu ayarlar.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Diğer başlığa da yazmıştım ama buradan devam edeceğiz sanırım. Buraya da yazayım.
    Ben hep ekran yansıtma ile kullanıyorum. Seviyorum yansıtmayı. Sıkışık trafikte stand up, konuşanlar, maç hatta dizi bile izledim:)

    Menzil kaybı kışın oluyor ama artık hesaplamıyorum. Şarj azalınca takıyorum dolunca sürüyorum. Benzinli, dizel hatta hibrit aracımda da kışın menzil düşüyordu. Kışlık lastiklerin de etkisi var tabi. Starmaxx w870 aldım. Memnunum. Menzilin düştüğünü de daha sık şarj etmemden anlıyorum.

    Ancak regen freni %70 e aldığımdan beri ortalama tüketim değeri düştü. Bunu daha önce konuşmuştuk. Benim sürüş şeklime %70 uyumlu oldu.

    Bugün servise gideceğim yeni bir güncelleme gelmiş. Memnuniyetim devam ediyor araçla ilgili. Tabi zaman geçtikçe her araca olduğu gibi buna da alışıyorsunuz. Huyunu suyunu öğrendikçe daha iyi arkadaş oluyorsunuz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yeni paketlerde ısı pompasi geldimi acaba?.Birde ne oldu servis durumlari yeni kanunla alakali?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ShadowOfSpirit -- 20 Aralık 2023; 4:59:50 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dreamvlkn kullanıcısına yanıt
    Direksiyon arkasındaki kadrandan şarj full olduktan sonra (%100 olsa dahi yarım saat kadar bekleyin) 437 volt değerini görmelisiniz. Normalde 426 gibi bir değerde kalıyordu. Güncelleme sonrası 437 görülüyor. Ancak şarj kablosunu çekerseniz göremezsiniz. Tekrar şarja bağlamanız gerekir görmek için.

    Aşağıda bir örnek gönderdim.

    NOT: Sadece line paketler için geçerlidir.
    Skywell ET 5 Kullanıcıları



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi ykaraoglu -- 20 Aralık 2023; 13:51:17 >
    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • ShadowOfSpirit kullanıcısına yanıt
    Isı pompası yok yeni gelenlerde de. Servis durumunu göreceğiz Ocak ayında.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • ykaraoglu Y kullanıcısına yanıt
    Servis konusunun tüm markalar için hülle yada başka bir yolla çözüleceğini düşünüyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • dişçi79 kullanıcısına yanıt

    Selam

    Yazinizda guncelleme icin servise gidecegniizi belirtmissiniz. Ne gibi bir guncellem yaptilar bikgi verebilirmisiniz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Halis enhos H kullanıcısına yanıt
    Bluetooth ile alakalı bir güncelleme yapıldı. Bazen bağlanmıyordu. Sorun ortadan kalktı.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Merhaba dostlar…

    Yaklaşık 1 ay önce fosil yakıtlı aracımı satarak Skywell Et5 almaya karar verdim. Ne yazıkki sıfırlara bütçe yetmiyor. Bugünün fiyatlarıyla 1.300 civarı ikinci el mümkün olduğunca düşük kilometreli kazasız Et5 Premium Line arayışı içerisindeyim.

    Genel olarak bu araç ile ilgili ikinci elde dikkat edilmesi gereken hususlar konusunda bir takım tereddütlerim var. Kronik sorunları var mı ? Aracı garanti dışına çıkaran bir uygulama yapılmış olabilir mi olduysa nasıl tespit ederiz? Bataryanın sağlığı ne durumdadır? Yazılımsal bir sorunu var mıdır? Et5’ini expere götüren oldu mu fosil yakıtlı araçların tüm testleri bu araca uygulanabilir mi ? Bayiler bildiğim kadarıyla eksper hizmeti vermiyorlar aracı nereye kontrol ettirmek lazım… gibi gibi sorular var kafamda… şimdi buraya yazan herkes muhtemelen bir Et5 sahibi ve kimse pek ayranım ekşi demek istemez ama ikinci elde skywell Et5 alırken dikkat edilmesi gereken konuları ve varsa yaşadığı sorunları değerlendirip paylaşan forumdaşlar olursa, gelecekte bu aracı almayı düşünenlere de ışık olacaktır…

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >




  • Architect_16 kullanıcısına yanıt
    Ben sıfır aldım. Ancak daha önce çok fazla 2.el araç aldım. Bakılacak farklı bir şey olduğunu düşünmüyorum. Kaza vs var mı, iç dış temizliği, bakımlarına bakılabilir. İçten yanmalı bir motordan çok daha az parçası var. Araçlar yeni, o nedenle bataryada bir sıkıntı olacağını tahmin etmiyorum. 5 aydır kullanıyorum ve keyifle biniyorum. Herhangi bir sıkıntı yaşamadım. Ekonomisi gücü büyüklüğü mutlu ediyor. Uzun menzil Legend kullanıyorum. Yorumlarım bu araç için. Premium line modelin menzili daha kısa diye biliyorum. Premium line kullanan arkadaşlar daha farklı bilgiler verebilir belki. Ama batarya dışında fark yok diye biliyorum.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Architect_16 kullanıcısına yanıt

    Merhaba,


    Mart 2023'den bu yana Skywell ET5 Line paket kullanıcısı biri olarak sorunuzu cevaplamaya çalışacağım.


    Öncelikle garanti dışına çıkan uygulamalara deyineyim: 1) line ve legend paketlerde ambiyans aydınlatma yok. Eğer böyle bir uygulama gördüyseniz garanti dışına çıkma ihitmali var. Bazı Skywell yetkili bayileri bunu uyguluyor ve garanti dışına çıkmadığını beyan ediyorlar ama sadece o bayi mi bu sorumluluğu alıyor yoksa genel bir sorumluluk mı araştırmak gerekli. 2) Araçta carplay olmadığından bunun için bir dongle alıp ayrıca araç ekranına bir uygulama yüklüyorlar. Bayiler bu uygulamanın yüklenmesi durumunda ekranın garanti dışına çıktığını söylüyorlar ama hukuki yollara gidilirse bunun da sorun olacağını düşünmüyorum.


    Batarya sağlığını herhangi bir Skywell bayine giderek 1000 - 1500 TL gibi bir rakama ölçtürebiliyorsunuz.


    Ben aracımı 2. el aldım ve dışarıdan rastgele bir ekspertize sadece kaparto eksperine sokarak aldım. Aldığımda 2.000 km idi şimdi 22.000 km oldu. Hiç bir sorun yok çok şükür.


    Yedek parça problemi de yok bu arada. Aracım tatsız hasar aldı ve yedek parçalar bulunduğum ildeki (Konya) yetkili serviste mevcuttu ve hızlıca değişim sağlandı.


    Menzille ilgili videolar zaten youtube da var, oradan fikir edinebilirsiniz. Kış menzili %20-%40 civarında düşüyor hava sıcaklığına göre, onu bilerek almalısınız.


    Ayrıca elektrikli araba alırken artık 140-150 gideyim, hiç ara vermeden 500 km gideyim gibi bir lüksünüz yok. Bu bütün markalar için geçerli tabi. Ortalama 100-110 km hız ile gitmeyi, 250-300 km mesafede bir mola vermeyi ve molaları planlı yapmayı göze almanız gerkiyor.


    Skywell'e özel kronik bir sorun yok benim karşılaştığım. Şunu söyleyebilirim, ön tekerler çok patinaj yapıyor tork yüksekliğinden dolayı veya ıslak havalarda kızaklıyor, onu da lastikleri biraz daha kaliteli bir lastikle değiştirerek çözdü bir çok arkadaş. Bir de belli bir hızdan sonra rüzgar sesini almaya başlıyorsunuz camdan. Özellikle rüzgarlı havalarda. Bunlar kronik sorun değil aslında ama yaşanılan ve konuşulan rahatsızlıklar diyebiliriz.


    1.300 bin TL'ye alınabilecek en optimum elektrikli araç bence şu anda. Özellikle formun önceki sayfalarında belirttiğimiz line paketler için yapılan güncellemeyle menzilde de yaklaşık %10-15 gibi bir artış oldu.


    Bence tek sıkıntı Çin üretimi elektrikli araçların ithalatı ile ilgili tebliğin devam edip etmeyeceği. Eğer devam ederse yeni çinli arabalar Türkiye'ye giremeyecek ve devamlılık olamayacak. Çok sürdürülebilir olmadığını düşünüyorum bu tebliğin, yakın zamanda çözüleceğini düşünüyorum ben. Bence şu anda fiyatları aşağıda tutan en önemli ekten de bu belirsizlik. Eğer bu problem çözülebilirse fiyatlar yükselecektir. Çözülmezse fiyatlar bu sevileyerden yukarı gitmez muhtemelen ve süreç yetkili bayi ve servislerin kapanmasına kadar gidebilir.


    İnşallah faydalı olmuştur.





  • Vakit ayırıp yazdığınız detaylı yanıtınız için teşekkürler. Çok bilgilendirici ve faydalı oldu.


    Dün izlediğim bir kaç video sonrasında aklımda bir kaç soru daha belirdi.


    Yalın Gülmez Skywell ET5 LR inceleme videosunda Türkiye'ye ilk gelen 2022 model araçların sürüş anlamında çok kötü olduğunu, direksiyonunun hissizliğini, fren pedalının dozlaması, yol tutuşu ve sizin de bahsettiğiniz patinaj olayından bahsediyor. Fakat 6 ay sonra tekrar farklı bir Skywell ET5 kullandığını, o araçta bu sorunların çoğunun ortalamalara daha yaklaştığını daha iyi durumda olduğunu söylüyor. Güncellemelerin bir bölümünün yazılım sayesinde, bir bölümünün ise donanımda değişikliklerle yapıldığından bahsetmiş. Yazılım ile yapılan düzeltmeler serviste hallediliyordur mutlaka, fakat donanım olarak aynı model yılına sahip araçlarda (örneğin 2022 line paket) bir takım değişiklikler yapılmış. Yani tüm 2022 ET5 otomobiller aynı donanımdadır diyemiyoruz. Mesela direksiyon derinlik ayarının kısıtlı olduğu eleştirilmiş. Hatta bu eleştiri BenzinTV inceleme videosunda da var. Üretimde hızlı aksiyon alarak Skywell fabrikası bunu güncellemiş. Aynı yıl içerisinde gönderilen araçlarda daha yüksek derinlik ayarı olan modeller gönderilmiş.


    Bunun dışında başka güncellenen donanımlar mevcut mu acaba? Hangi tarihlerde hangi aylarda hangi donanımlarda değişiklikler yapıldı? Hangi tarihlerden sonra trafiğe çıkan araçları tercih ettiğimizde güncel donanımlara sahip oluyoruz.


    Bir de şu batarya sağlığı konusunda, serviste ölçüm yaptırırsak ikinci el için kabul edilebilir seviyeler nedir? örneğin 1-1buçuk yaşında bir araç için bataryanın %90 olması kabul edilebilir mi ? ya da %99 olması mı istenir? Bu konudaki standart nedir?


    Aracın altında plastik ince bir koruma olduğundan bahsedilmiş. Muhtemelen maliyet ve ağırlık kaygısı ile tercih edilmiş. Malum batarya da altta olduğu için tereddüt ediyor insan... Alttan darbe alıp her hangi bir sorun yaşayan oldu mu? Araç araziye girmeye elverişli midir? Buna uygun sürüş modları eklendi mi? Çamur, kum vb. (Stellantis grubundaki gibi)


    Kıymetli görüşlerini paylaşanlar olursa sevinirim. Selamlar.





  • Selamlar, Hafta sonu multimedia ekranda v024.001.301-sw:c.02.71 böyle bir OTA güncellemesi uyarısı geldi. Bu güncellemeyi yapan var mı aranızda?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • master08 kullanıcısına yanıt
    Yapan arkadaşlar var ama yaptıktan sonra bazı sorunlar yaşadılar sanırım. Servise danışın isterseniz.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.