Bence bir sorun yok, özellikle 10-15 yaşından sonra ki araçlar 2-3 gün ve üstü çalışmayınca hava -(eksi)lere düştüğünde, zor çalışır veya ilk çalıştığı an stop edebilir.
Peki motor ısındktan sonra rölantinin aşırı düşük olması neden kaynaklanıyo olabilir ? Boğaz kelebeği yada Rölanti ayarıyla alakalı olabilir mi ?
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
quote:
Orijinalden alıntı: SweentLyy
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bence bir sorun yok, özellikle 10-15 yaşından sonra ki araçlar 2-3 gün ve üstü çalışmayınca hava -(eksi)lere düştüğünde, zor çalışır veya ilk çalıştığı an stop edebilir.
Peki motor ısındktan sonra rölantinin aşırı düşük olması neden kaynaklanıyo olabilir ? Boğaz kelebeği yada Rölanti ayarıyla alakalı olabilir mi ?
Az önce hava -6 gösteriyordu araba. Dışarı daha soğuk ama. Her neyse.
Aracı çalıştırdım 1600 devire kadar çıktı, 6-7 dakika sonra 750-800 devire düştü. Zaten yazın hep 750-800 aralığında çalışıyor.
Kısaca normal olanı düşük devirdir, rölantide çalışırken.
Ancak siz arabanızın eskiye göre, daha düşük devirde çalıştığını düşünüyor veya eminseniz, otomatik jikle de bir sorun olabilir.
Şimdi farkettimde eğer gaza az basıp devri yavaş yavaş yükselttikten sonra gazı bırakırsam devir 900 civarında duruyo rölantide. Ama eğer aniden gaz vererek devri yükseltirsem rölantide bu sefer devir 750-800 civarına düşüyo 10 sn sonra falan yine 900 e çıkıyo.
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
quote:
Orijinalden alıntı: SweentLyy
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
quote:
Orijinalden alıntı: SweentLyy
quote:
Orijinalden alıntı: zotacing
Bence bir sorun yok, özellikle 10-15 yaşından sonra ki araçlar 2-3 gün ve üstü çalışmayınca hava -(eksi)lere düştüğünde, zor çalışır veya ilk çalıştığı an stop edebilir.
Peki motor ısındktan sonra rölantinin aşırı düşük olması neden kaynaklanıyo olabilir ? Boğaz kelebeği yada Rölanti ayarıyla alakalı olabilir mi ?
Az önce hava -6 gösteriyordu araba. Dışarı daha soğuk ama. Her neyse.
Aracı çalıştırdım 1600 devire kadar çıktı, 6-7 dakika sonra 750-800 devire düştü. Zaten yazın hep 750-800 aralığında çalışıyor.
Kısaca normal olanı düşük devirdir, rölantide çalışırken.
Ancak siz arabanızın eskiye göre, daha düşük devirde çalıştığını düşünüyor veya eminseniz, otomatik jikle de bir sorun olabilir.
Şimdi farkettimde eğer gaza az basıp devri yavaş yavaş yükselttikten sonra gazı bırakırsam devir 900 civarında duruyo rölantide. Ama eğer aniden gaz vererek devri yükseltirsem rölantide bu sefer devir 750-800 civarına düşüyo 10 sn sonra falan yine 900 e çıkıyo.
Motor ısındıktan sonra 750-800 devir rölanti için normal bir değer. Araç tekleme yapmıyor ve stop etmiyorsa bir sorun yok. Yine de içiniz rahat etmiyorsa, kontrole götürmeniz de fayda var.
Anladım sağolun yardımcı olduğunuz için.
92 model torosumuzda bugün -10 derece havada 3.marşta çalıştı.çalıştıktan sonra motor ısınınca yaklasık 5-6 km yol gittik fan son kademede acıktı arka rezistans acıktı cakmaklıkta fm transmitter takılı ve radyo acık araba gazdan ayagı cektigim ilk fırsatta stop etti.aküm biraz zayıf yanlıs hatırlamıyorsam 60 A lık akü var az geliyor biraz daha iyisiyle değiştirmek lazım sanırsam sizce ?
quote:
Orijinalden alıntı: BH0613
92 model torosumuzda bugün -10 derece havada 3.marşta çalıştı.çalıştıktan sonra motor ısınınca yaklasık 5-6 km yol gittik fan son kademede acıktı arka rezistans acıktı cakmaklıkta fm transmitter takılı ve radyo acık araba gazdan ayagı cektigim ilk fırsatta stop etti.aküm biraz zayıf yanlıs hatırlamıyorsam 60 A lık akü var az geliyor biraz daha iyisiyle değiştirmek lazım sanırsam sizce ?
Emin değilim ancak sizin şarj dinamosu sıkıntılı olabilir veya akünüz bitmeye yaklaşmıştır.
yeni mesaja git
Yeni mesajları sizin için sürekli kontrol ediyoruz, bir mesaj yazılırsa otomatik yükleyeceğiz.Bir Daha Gösterme