Şimdi Ara

Soru:Antifriz kaç yılda ve ya kaç km'de değiştirlmeli (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
3 Misafir - 3 Masaüstü
5 sn
105
Cevap
4
Favori
164.083
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: arel.gr

    yaz başı 2003 corsa c.
    yan sanayi 43.00€ radyatörünü 4 saatlik uğraşıyla değiştirdim.
    eski opellerime kıyasla farklılıklar, uyumsuz teçhizatımdan (kademeli uyumlanıyorum)
    sızıntı olasılığından radyatörü sıfır "0" maliyetli klima suyu ile fulledim.
    kış başı alt bağlatısından mümkün olan miktar suyu boşalttım.
    G12 olmayan kırmızı 1lt antifriz + 1lt su (klima) öngörülen karışım miktarı yetersiz gelince 1lt nin az üzerinde su + 500ml (-80C°) ibareli kırmızı HEPU P999-G12(8.30€ 1.5lt) ile fulledim.
    neticeyi -?C° ölçmedim bi ara yazarım

    G12 bile terkedilip g13 e geçelirken g12 olmayan antifrizi neden kullandınız? Radyatör mü uyumlu değildi?
    Edit: bildiğim kadarıyla g12 olmayan kırmızı antifrizler mavi ile aynı.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mehmetyilmaz77 -- 13 Aralık 2016; 23:15:25 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • bende öyle bilirdim, radyatörün aluminyum olmasıyla çıta illaki kırmızı ve üst kaliteler G12 gibi gerekiyormuş.
    mavi, yeşil bakır radyatör için sorunsuzmuş.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    quote:

    Orijinalden alıntı: mehmetyilmaz77


    quote:

    Orijinalden alıntı: udmexpert

    hangı marka antıfırız onerıyorsunuz

    Castrol sf.


    bugun baktım cok cesitleri var rf var sf var normal radicool var. Arada cokmu fark var neden bu kadar cesıt var anlayamadım castrolda.. Uzerlerınde kı acıklamalar hep aynı

    Castrol sitrsinde ayrintili aciklama var. Ne cesit antifriz kullanilacagi aracinizin kullanma klavuzunda yaziyor. Araciniz uyumluysa en iyisi radiciool sf. Uyumlu olmasi en garantisi radicool nf. En ekonomigi ise radicool.

    Ben licoil antifiriz kullanıyorum hem dızel aracım da kırmızı lpglı aracımda da yesıl antıfırız. Hem fıyatı uygun hemde castroldan daha kalıtelı cıktı.




  • arda-tt A kullanıcısına yanıt
    Sadece Antifriz Konulması Hakkında İnşaat Yüksek Mühendisi İbrahim Halil Okuyan'ın Makalesi kafanızdaki bütün soruları giderecektir.



    Havalar soğudu ve daha soğuyacağı günler geliyor.

    Her yıl yaptığımız gibi radyatördeki suya antifriz koymalıyız.

    Tabi ki bu iş bir ölçüm sonucu ve yöresel şartlar dikkate alınarak yapılmalıdır.

    Bu konuyu biraz açalım.
    Arabamızın motoru arabayı yürütecek gücü sağlarken bir yandan da ısı üretir.
    Motor bloğu içinde devamlı dolaşan su ile motor soğutulur. Motordan aldığı ısı ile ısınan bu su da radyatörde havanın yardımıyla soğutulur. Kapalı bir çevrimde ve ideal ısı dengelerinde devamlı oluşan bu olayın farkına biz ancak Herhangi bir arıza durumunda soğutma olayı yetersiz kaldığında Radyatörden buharlar çıktığında Yani bilinen tabiri ile arabamız hararet yaptığında varırız. Kışın soğuk aylarında Hava sıcaklığı sıfırın altına düşünce Arabamız kapı önünde hareketsiz halde iken bu soğutma suyu da her su gibi donabilir. Donunca genişler ve yaptığı basınçla motor bloğunu çatlatabilir. Bu olayı önlemek için suyun içine Sıfırın çok altındaki derecelerde bile donmasına mani olacak 'Antifriz' dediğimiz sıvı ilave edilir. Motorun soğutma suyunun içine ne oranda 'Antifriz' konulacağını O bölgede olabilecek en düşük hava sıcaklığı belirler. O zaman şöyle düşünülebilir. Tam emniyetli olması bakımından Soğutma suyunun yerine niçin tamamen 'Antifriz' doldurmuyoruz? 'Antifriz' oranı yüzde yüzü bulunca sıcaklık ne kadar düşerse düşsün maksimum korunma sağlanmış olmaz mı? Hayır olmuyor. Mantıken ters gelebilir ama belirli orandan fazla konulan 'Antifriz' bu sefer de tamamen ters tepki veriyor. Suya yüzde 50 oranında katılmış 'Antifriz' -37 derecede donarken 'Antifriz' in kendisi yani saf 'Antifriz' -12 derecede donuyor. Suyla karışabilen her şey onun sıfır derece olan donma noktasını düşürür. Yani donma derecesini düşürmek için suya toz şeker şurup hatta aküdeki asit bile konulabilir. Hepsi de bir dereceye kadar aynı işlevi görür ancak hiçbiri diğer tehlikeli yan etkileri bakımından tavsiye edilmez. İlk otomobillerde şeker ve balın 'Antifriz' olarak kullanılmaları denendi Sonraları ise alkolde karar kılındı. Ancak bu sefer de alkolün kaynama noktası düşük olduğundan motor sıcakken sorun çıkardı. O halde ideal 'Antifriz' in donmayı önlemesi ama aynı zamanda da suyun kaynamasına sebep olmaması gerekiyordu. Günümüzde bu amaçla 'Etilen Glikol' denilen renksiz kimyasal bir sıvı kullanılıyor. Suyun içine katılan kimyasalların donmayı önleme özelliği suyun ve buzun moleküler yapıları ve 'Antifriz' in bu yapılara olan etkisinden ileri geliyor. Bilindiği gibi tüm sıvılarda olduğu gibi suda da moleküller serbest ve düzensiz halde Katılarda (buzda) ise sabit ve düzgün bir yapıdadırlar. Su donarken önce moleküllerinin hareketleri yavaşlar sonra da düzgün ve sabit bir pozisyona gelirler yani kristalleşirler. İşte 'Antifriz' in buradaki rolü. Moleküllerinin su molekülleri ile birleşerek onların buz kristalleri oluşturmalarına mani olmaktır. Peki, öyleyse ortada su yokken 'Antifriz' kendi kendine niçin daha çabuk donuyor? Çünkü suya katıldığında 'Antifriz' in su moleküllerine yaptığını su da 'Antifriz' moleküllerine yapar. Donmayı önlemek daha doğrusu geciktirmek iki taraflı çalışır su da 'Antifriz' in donma derecesini düşürür. Sonuç olarak arabanın soğutma suyuna önerilenden fazla 'Antifriz' konmasının hiçbir faydası yoktur aksine zararı vardır.

    Motor soğutma suyu gibi camsuyun da donmayı geciktirici katkı katılmalıdır.

    Herkesin bu konuda tedbirini tez elden alması akıllıca olacaktır.



    Saygılarımla.



    İbrahim Halil Okuyan

    İnşaat Yüksek Mühendisi

    halilokuyan@hotmail.com




  • Güzel ve açıklayıcı bir video;

    Sekizsilindiryoutube
    Antifriz - su oranı ne kadar olmalıdır?
    https://www.youtube.com/watch?v=Ad0taZucvGo&feature=youtu.be

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.