Şimdi Ara

Sorun çözüldü F30 Tahrik sorunu (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
39
Cevap
0
Favori
9.033
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • tolgacem kullanıcısına yanıt
    Evet teoride dediğiniz gibi Life-Time yağ ömrü ancak sorun yağda değil ne yazıkki.

    Sorun o Eşankör dediğim parça. Plastik bir zımbırtı güya amacı şanzumanı soğutmak, ancak zamanla o patlıyor. Patlayınca tüm su şanzumanın içine giriyor. Ondan sonrada patates ne yazıkki.

    Bendeki aman şanzumanı sağlam olsun diye audiyi eleyip ZF aldım. Evet ZF sağlam ama yanındaki bileşenler dandik. yine olan şanzumana oluyor.


    Valla bir belirtisi yok. Araç en ufak uyarı veriyor. Yağ ile su karıştıkça şanzumandaki o yağ gibi vites geçişleri vuruntuya dönüşüyor. Zaten o aşamada da iş işten geçmiş oluyor. Ne yazıkki kronik F30 un saysam belkide 50 tane kronik sorununu yazabilirim galiba. Başımın belasıydı. Çok seviyordum innaılmaz zevki araçtı ama satarkende Oh be dedim yani.
  • Uza -00- kullanıcısına yanıt
    Nasıl bir vuruntu oluyor peki? Ustaya gösterdiğimde tam olarak ne demek lazım? Sorun arar gibi gidince de bir şey olmasa da çıkarabiliyorlar.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Uza -00-

    Şanzumanda tam patlamalık kmlere gelmiş.

    Şanzuman yağ soğutucu ısı eşanjörüne dikkat. İmkan varsa değiştirin derim. Sonra benim gibi 10 bin şanzumana gömüp dikiş tutmayıncada arabayı satarsınız
    ZF Şanzıman 96 bin de patlıyor mu hocam ?

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Tahrik arızasından bağımsız bir soru soracağım, acaba şanzıman yağını değiştirdiniz mi? ya da değişim yapan bir yer biliyor musunuz? İkinci el F30'da motordan değil ama olası şanzıman arızasından gözüm korkuyor.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    Tahrik arızasından bağımsız bir soru soracağım, acaba şanzıman yağını değiştirdiniz mi? ya da değişim yapan bir yer biliyor musunuz? İkinci el F30'da motordan değil ama olası şanzıman arızasından gözüm korkuyor.
    ZF Türkiye İstanbul Sultanbeyli

    https://aftermarket.zf.com/tr/tr/aftermarket-portali/



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 12 Haziran 2020; 9:32:53 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: canlee89

    ZF Türkiye İstanbul Sultanbeyli

    https://aftermarket.zf.com/tr/tr/aftermarket-portali/

    Alıntıları Göster
    Bir başka forumda bunların yağ değişimi yapmadığını okudum. Siz buradan herhangi bir hizmet aldınız mı? 80.000 km'de bir kez Sultanbeyli'ye gidilir )




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Kalavun

    Bir başka forumda bunların yağ değişimi yapmadığını okudum. Siz buradan herhangi bir hizmet aldınız mı? 80.000 km'de bir kez Sultanbeyli'ye gidilir )

    Alıntıları Göster
    Yok ben gitmedim bir video izlemiştim kendi YouTube kanallarında sonra arayıp görüştüm binek araçlar içinde bakım hizmeti vermeye başlamışlar bir problem yaşarsam şanzıman ile ilgili buraya giderim tabi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi canlee89 -- 12 Haziran 2020; 14:37:42 >
    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba


    Yağ tavsiyesi istemişsin, 320ied için BMW LL01 5w30 1. tavsiye yağdır. Shell Ultra 5w30 olarak markanın kendi işlettiği istasyonlarından bulabilirsin. Yağ filtresini de yetkili servisten al mutlaka. Bu iki yer dışında orjinal olmama riski çok yüsektir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi nightbreaker -- 18 Kasım 2020; 1:0:56 >
  • Yıllardır söylerim F30 320d alınacaksa 2.0 motor alınmalı diye...


    Mümkünse Edition M Sport paket...

  • Bahsedilen problemler B48 kodlu 3 silindirli motorda var mı?

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Canefew

    Bahsedilen problemler B48 kodlu 3 silindirli motorda var mı?

    1.5 3 silindirli motor, bu motorun revize hali daha az sorunsuz hali denilebilir. Ama onda da yakıt daha fazla yerine göre, biraz daha sıkıştırılmış bir motor. Şahsen benim arkadaşımda 2016 3.18 var, bendeki her türlü daha iyi his veriyor bana göre. Hem motorun sesi, hem kalkışı, hem gidişi.


    F30'da dizel alırsan, BMW motoru onun triger koparma muhabbeti var. Pek çok motor yeniden yapılmış.


    F30'ların benzinlilerinde de tahrik ve yağ kaçırma / yağ eksiltme sorunları oluyor. Hatta su kaçakları da olabiliyor.


    BMW, arabanın pek çok motordaki boru ve eklem yerini 100.000 km'de gitsin diye yapmış gibi duruyor.


    Şimdi ben çoğu parçayı değiştirdim kaçakları da giderdim. Tek sorun doğru yağı bulamadım. Motul denedim yağ daha da çok eksilmeye başladı. Castrol de eksiltiyordu.


    En son Shell deneyeceğim.


    Hayır mavi duman yok, siyah duman yok. Arabada sorun yok. Akan yağ yok. Yağ nasıl eksiliyor, nereden gidiyor onu hala çözemedim. Hani araba yağ yaksa, bir belirtisi olur. O da yok.


    Aldığım motul ya ince geldi 5 30, ya da sahteye denk geldik. Castrol'den daha çok eksiltti.





  • PSA cidden benzinli motor işini bırakmalı, elektriğe yönelmeli. 1.2 Puretech sorun yumağı, hakeza bu 1.6'lar da böyle. Hatta arkadaşın 1.2 turbosuz 82 hp 208'indeki VTi (Puretech) bile 60.000 KM'de 5 bin TL masraf çıkardı, triger kayışı parçaları yağ süzgecine tıkanmış.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: tolgacem

    1.5 3 silindirli motor, bu motorun revize hali daha az sorunsuz hali denilebilir. Ama onda da yakıt daha fazla yerine göre, biraz daha sıkıştırılmış bir motor. Şahsen benim arkadaşımda 2016 3.18 var, bendeki her türlü daha iyi his veriyor bana göre. Hem motorun sesi, hem kalkışı, hem gidişi.


    F30'da dizel alırsan, BMW motoru onun triger koparma muhabbeti var. Pek çok motor yeniden yapılmış.


    F30'ların benzinlilerinde de tahrik ve yağ kaçırma / yağ eksiltme sorunları oluyor. Hatta su kaçakları da olabiliyor.


    BMW, arabanın pek çok motordaki boru ve eklem yerini 100.000 km'de gitsin diye yapmış gibi duruyor.


    Şimdi ben çoğu parçayı değiştirdim kaçakları da giderdim. Tek sorun doğru yağı bulamadım. Motul denedim yağ daha da çok eksilmeye başladı. Castrol de eksiltiyordu.


    En son Shell deneyeceğim.


    Hayır mavi duman yok, siyah duman yok. Arabada sorun yok. Akan yağ yok. Yağ nasıl eksiliyor, nereden gidiyor onu hala çözemedim. Hani araba yağ yaksa, bir belirtisi olur. O da yok.


    Aldığım motul ya ince geldi 5 30, ya da sahteye denk geldik. Castrol'den daha çok eksiltti.



    Alıntıları Göster

    Bu süreçte karter havalandırma sistemi hiç kontrol edilmedi mi?





  • Bu sorunlar ne zaman çıkmaya başlıyor. Ben 6 ay önce aldım 14 bindeydi şu an 21 bin oldu 2 gün önce bakımını da yaptırdım şimdilik bişey yok ancak yazılanları okuyunca insan ürperiyor.
  • PetrovaFire kullanıcısına yanıt
    Yok ona hiç bakılmadı. Usta direkt bu motorlarda hastalık. Büyük ihtimalle sibop kapakları setlesmistir yarı motor diye yönlendirdi ama ben yağın çıkışını görmüyorum sonuçta.

    Hani motor yaptırılacak bir durumu yok. Araba titremiyor gaz yememe yok kaçak yok mavi siyah tuhaf duman yok. E bence bu iş yine ufak bir şeyden çözülecek.

    Benim umudumu artırdı dediğiniz parça. Çünkü yağın buhari bile geri kazandırıyormus bu parça. Bizim arabalarda yağ sıcaklığı fazla. 120 derecelerde. O yüzden bu parçayı değiştirip denemekte fayda var.

    Biraz da düzgün hafif sert bir yağ ile tekrar deneyeceğim. Motor daha 105 binde. Normal çalışıyor. Sadece su yağ eksilme kaldı.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • deathless66 D kullanıcısına yanıt
    Bu sorunlar illa çıkacak diye bir kaide yok. Hepsi sorun da değil. Kronik ve sorun çıkarmaya megilli yerlere de dalıyorsun bazen her yer açılmışken.

    1.6 PSA motoru sıcak çalışıyor. Bu isi uzun vadede başa iş çıkartıyor. Daha çok küçük parçalar plastik hortumlar kelepçeler gidiyor.

    Belli bakimlarda yağ ve şu kaçakları var mı bakın. Termostat 100.000 km gibi çürüyebiliyor. Ama daha önceki sahibi belki su koydu. Arabayı da suçlamak istemem 0 almadım. Ama biraz ilgi istiyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • Bildiğimden değil fakat sadece bir öneri olarak ;


    Fransız grubu araçlar 5W40'a daha iyi tepkiler veriyor marka onayı varsa 5W40 deneyin.

  • quote:

    Orijinalden alıntı: Acil Stop

    Geçmiş olsun PSA ortaklığı ile geliştirilen motorun kronik sorunlarından birisini yaşamışsınız. Aracınız garantili miydi? Bu sorunları çözmek size kaç paraya mal oldu.

    Psa motoru düşman başına maalesef


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.