Şimdi Ara

Stock 1.3 MOTORLU BİR ARAÇ NASIL 10.000 DEVİR ÇEVİRİR ? (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
23
Cevap
0
Favori
1.779
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj


  • 92 mi ? 1965
  • quote:

    Orijinalden alıntı: chrissrathfield

    motorsiklet motorları ile araç otomobil motorları farklı üretiliyor biliyorsunuzdur.

    ona bakarsan bmw s1000rr 15 bin devir çevirebiliyor.

    motorsikletin taşıdığı ağırlık ile otomobilinki farklıdır.

    otomobil motorları TORK a ihtiyaç duyar.

    Devir arttıkça tork düşer. Beygir artar.

    Formula araçları ve motorsikletler tork ihtiyacı duymadıkları için beygir elde etmek üzere yüksek devir çevirirler. Ağırlık arttıkça Torkun optimum kaldığı devir aralığı tercih edilir.

    "Devir arttıkça tork düşer"

    Bu tezinizle aşağıdaki motorları açıklayın.

    Hyundai i10 1.0 95 Nm @ 5500 rpm
    Toyota yaris 1.0 95 Nm @ 4300 rpm
    Skoda fabia 1.0 95 Nm @ 3000-4300 rpm

    Yamaha R1 1.0 112.4 Nm @ 11500 rpm
    Honda cbr 1000 rr 1.0 114 nm @ 10500 rpm
    BMW S1000 RR 112 nm @ 9750 rpm




  • msansertekin kullanıcısına yanıt
    ya arkadaş yinemi sen.

    yukarda bir arkadaş motor ömründen bahsetmiş aynı şeyden bahsetmek istemedim.

    1. si motor ömrü 300 kilo bir araçta bulunan motor ile 1000 kilo bir araçta bulunan motor 10000 devirde aynı ömrü vaad etmez.
    2. si tork genel olarak devir parametresi ile doğru orantılı değildir. belli bir devirden sonra tork düşer.

    verdiğin otomobil örneklerinde yer alan motorların maksimum torkunun verildiği devir gösterilmiş. bu devirden sonra tork düşüyor. vites değiştirildiği optimum devir 4-5 bin. tork bittiği an vites değiştirilir. tork önemli olduğundan. verdiğin örnek benim söylediklerimi kanıtlamış yine.

    verdiğin motorsiklet örneklerinde ise bmw motoru 15000 devire kadar çıkabiliyor. ancak max tork 10000 civarında alınıyor. vites değiştirildiği optimum devir 13-14 bin. torkun önemi olmadığından. bu da benim söylediklerimi kanıtlıyor.

    farklı marka ve modellerde elde edilen max tork devri farlılık gösterir. bir markada 4000 de en yüksek tork alınırken diğer markada 6000 veya motorsiklette 10000 olabilir.

    sonuç olarak devir bandı ile tork doğru orantılı değildir. tork devirle birlikte bir yere kadar artar. bir yerden sonra düşer.

    ağırlık taşıyan motorlar torka göre taşımayan motorlar devir ve beygir e göre üretilir.

    her yazdığım şeyin altına bişeyler yazmak zorunda değilsin. Bu kadar şeyi bana yazdırdığın için benim açımdan zaman kaybısın.




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.