Şimdi Ara

Su eksilten araçla uzun yola çıkılır mı (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
1
Favori
10.943
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Alisilin07

    Bende eski bi pikap var, su seviyesi minimumun altına inerdi ben eklerdim, yarım lt kadar eksiltirdi, bigün ne kadar eksiltecek diye su koymadım.

    Alt seviyenin biraz altından hiç eksiltmiyor nedense, su eklesende eklemesende orda sabit duruyor.

    Kapaktan atıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Gidip gelmişsindir muhtemelen ama yinede yazayim ayni aractan bende de var 2006 corsa yalniz benimki tek kapı. Eğer kapak ve termostat üzeri hortumdan kaçırmıyorsa %99 blok tapalarından kaçıyor. Tapaların hepsinim maliyeti 15 tl ama iscilik 500 tl :))

    Arka taraf tapalari curukse marş ve egr boruları sokulecek ön tarafsa klima ve radyatorler.

    Bende cok titizim bu islerde ama usta degmez yaptirmaya az eksiltiyor eksilttkce su koy dedi oyle yapiyorum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • benim de böyle bir sorunum vardı hararet müşürü termostat müşürünün olduğu bir plastik blok var motora bağlı oradan motor soğukken kaçırıyordu değiştirdim %80 düzeldi kalan yüzde %20 ninde genleşme kabının kapağının çontası olmadığı için buharlaşıp eksiliyor 5 liralık bir parça ama uşendiğimden almadım :)

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Su pompasından kaçırıyor olabilir.

    Hararet ibresi yardımcı olmaz ama. Siz ihtiyaç molası verdikçe kaputu açar su seviyesini kontrol edersiniz. Ama şu var, genleşme kabı doluyken su eksilse bile, kapta su kalmasa bile kolay kolay bir şey olmaz. O kapta motordaki suyun belki 30 da biri var. Yani suyu doldurup 1000 km ilave etmenize gerek kalmadan gidebilirsiniz. Yine de sık sık kontrol edip genleşme kabının boş kalmamasını sağlayın.

    Kap 1.5lt motor 3.5-4.5 lt alır 30 katı ne alaka? Bu bir





    Araç o depoda suyu devir daim yapar yani soğutur, o kapta su kalmazsa su yeterince soğumadan tekrar sıcak halde motora girer, contalara bloklara zarar vermeye başlar bu iki





    Isınan su soğuyacak karışıma ulaşamamaya devam ederse depo ve hortumlarda çatlaklar oluşur sonuçta motoru kucaklarsınız.



    Araçtaki en hayati öneme sahip konu su ve yağ elemanlarıdır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • Ben çıkmıştım 3.18 ile sonuç bayırda motor duman attı masraf 22 bin ona göre çık bişi olmaz diyenleri anlamıyorum

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 6-7 tane 2. el araba aldım. 2. el aldığım zamanlar motor suyu eklemenin periyodik birşey olduğunu sanırdım. ilk sıfır araç aldığımda aracın hiç su eksiltmediğini gördüğümde şok edici gerçeği öğrendim. demem o ki, bişi olmaz. ekler ekler gidersin. zaten araç yaşlı. su eksiltebileceği o kadar çok yer var ki onları aramak yerine ekle-ekle gitsin.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Su pompasından kaçırıyor olabilir.

    Hararet ibresi yardımcı olmaz ama. Siz ihtiyaç molası verdikçe kaputu açar su seviyesini kontrol edersiniz. Ama şu var, genleşme kabı doluyken su eksilse bile, kapta su kalmasa bile kolay kolay bir şey olmaz. O kapta motordaki suyun belki 30 da biri var. Yani suyu doldurup 1000 km ilave etmenize gerek kalmadan gidebilirsiniz. Yine de sık sık kontrol edip genleşme kabının boş kalmamasını sağlayın.

    Kap 1.5lt motor 3.5-4.5 lt alır 30 katı ne alaka? Bu bir





    Araç o depoda suyu devir daim yapar yani soğutur, o kapta su kalmazsa su yeterince soğumadan tekrar sıcak halde motora girer, contalara bloklara zarar vermeye başlar bu iki





    Isınan su soğuyacak karışıma ulaşamamaya devam ederse depo ve hortumlarda çatlaklar oluşur sonuçta motoru kucaklarsınız.



    Araçtaki en hayati öneme sahip konu su ve yağ elemanlarıdır.

    Benim araçtaki kap maks. çizgisine kadar taş çatlasın 300-400 ml su ya alıyordur ya almıyordur (Birazdan tekrar bir kontrol ederim). Yani 1,5 litre su imkansız. Motorun ne kadar aldığına da kitapçıktan bakarım ama benim araç 2.0 olduuğu için biraz fazla alıyor olabilir.

    Ancak araç suyu genleşme kabında soğutmaz. Suyu radyatörde soğutur. Genleşme kabının amacı ısınan soğutma sıvısının sistemi şişirmesini önlemek için genleşmiş suyu muhafaza etmesidir. Yani sistem ısınıp su genleştiği zaman genleşen su bu kaba dolar. Ayrıca sistemin hava yapmasını da önler. Yani soğutma ile pek bir işi yoktur.

    Genleşme kabı soğutma tertibatının en üst noktasında yer alır, zaten amaç da genleşip hacmi artan suyun yükselerek kaba girmesidir. Yani ısınan suyun artan hacmini muhafaza etmektir.

    Henüz motoru kucaklamadım, uzunca bir süredir de su ekleyerek biniyorum. Genleşme kabında hiç su kalmadığı zaman tesisattaki toplam su miktarını bilemezsiniz. O yüzden genleşme kabında su var olduğu sürece sıkıntı olmayacaktır.

    Tabii devirdaim pompasından kaçıyordur su, pompa sisteme su basamıyordur o sıkıntı yaratır. Ama bir hortumdan yaşanan ufak bir kaçak motoru kucaklatmaz (Siz su ilave ettiğiniz sürece).




  • quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil


    quote:

    Orijinalden alıntı: Dukkha


    quote:

    Orijinalden alıntı: goodorevil

    Su pompasından kaçırıyor olabilir.

    Hararet ibresi yardımcı olmaz ama. Siz ihtiyaç molası verdikçe kaputu açar su seviyesini kontrol edersiniz. Ama şu var, genleşme kabı doluyken su eksilse bile, kapta su kalmasa bile kolay kolay bir şey olmaz. O kapta motordaki suyun belki 30 da biri var. Yani suyu doldurup 1000 km ilave etmenize gerek kalmadan gidebilirsiniz. Yine de sık sık kontrol edip genleşme kabının boş kalmamasını sağlayın.

    Kap 1.5lt motor 3.5-4.5 lt alır 30 katı ne alaka? Bu bir





    Araç o depoda suyu devir daim yapar yani soğutur, o kapta su kalmazsa su yeterince soğumadan tekrar sıcak halde motora girer, contalara bloklara zarar vermeye başlar bu iki





    Isınan su soğuyacak karışıma ulaşamamaya devam ederse depo ve hortumlarda çatlaklar oluşur sonuçta motoru kucaklarsınız.



    Araçtaki en hayati öneme sahip konu su ve yağ elemanlarıdır.

    Benim araçtaki kap maks. çizgisine kadar taş çatlasın 300-400 ml su ya alıyordur ya almıyordur (Birazdan tekrar bir kontrol ederim). Yani 1,5 litre su imkansız. Motorun ne kadar aldığına da kitapçıktan bakarım ama benim araç 2.0 olduuğu için biraz fazla alıyor olabilir.

    Ancak araç suyu genleşme kabında soğutmaz. Suyu radyatörde soğutur. Genleşme kabının amacı ısınan soğutma sıvısının sistemi şişirmesini önlemek için genleşmiş suyu muhafaza etmesidir. Yani sistem ısınıp su genleştiği zaman genleşen su bu kaba dolar. Ayrıca sistemin hava yapmasını da önler. Yani soğutma ile pek bir işi yoktur.

    Genleşme kabı soğutma tertibatının en üst noktasında yer alır, zaten amaç da genleşip hacmi artan suyun yükselerek kaba girmesidir. Yani ısınan suyun artan hacmini muhafaza etmektir.

    Henüz motoru kucaklamadım, uzunca bir süredir de su ekleyerek biniyorum. Genleşme kabında hiç su kalmadığı zaman tesisattaki toplam su miktarını bilemezsiniz. O yüzden genleşme kabında su var olduğu sürece sıkıntı olmayacaktır.

    Tabii devirdaim pompasından kaçıyordur su, pompa sisteme su basamıyordur o sıkıntı yaratır. Ama bir hortumdan yaşanan ufak bir kaçak motoru kucaklatmaz (Siz su ilave ettiğiniz sürece).


    Haklısınız fakat herkes bizim gibi hesap yapmıyor,kaputu dahi açmıyor malesef,ben genele hitap eden sonuçları belirttim mesajımda.


    Ben de 3 yıl boyunca su kaçağını bulamadım sahibine de belirterek sattım aracı gerçekten araçtan soğutur insanı. Sattım kurtuldum diyor insan kendi kendine,İkinize de kolaylıklar dilerim

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.