Şimdi Ara

Subaru forester kullananlar.. (83. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
1.721
Cevap
65
Favori
431.974
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
2 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 8182838485
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: olrich

    İŞTE GERÇEK BİR SUBARU FORESTER VE DİĞER SUBARU MODEL SAHİPLERİNİN YAŞADIKLARI ... OLAY VE MESELE BUDUR. Bir çok teknik servis sorunu çözemiyor. Ankara İstanbul gibi büyükşehirlerde birer tane yetkili servis becerebiliyor. Konya'da ki için de iyi diyorlar. Ancak bunun dışında her yerde sorun çözebilen teknik servis olsa millet ARTVİN'DEN ANKARA'YA bakım yaptırtmaya gelmezdi.
    Subaru forester olan arıza bulunamayınca, arıza tam olarak tespit edilemeyince aynı servisde aynı sorun için bir kaç kez tamir görüp veya aynı arıza için servis servis dolaşınca artık arabadan yılıyor.Yukarıdaki kişinin yaşadığı direksiyon sorunu gibi . Bu olaya distirübütör bazında el atılması lazım.

    Alıntıları Göster
    İçim karardı nerden aldım dedim inşallah sorun yaşamayız




  • Herkese merhabalar,

    Eski bir XV kullanicisi olarak bu aralar bir Forester almak niyetimiz var aile olarak. Ancak Forester eski bir model oldugundan XV gibi degil ve cok model var, burada belki biz goremedik ama aramizdan bilen birileri, hani yillar arasindaki modellerin hangi motorlar ile ciktigini yazabilir mi? Ornegin hangi yillarda Turbo modeller vardi, hangilerinde atmosferik motor var?

    Bir yerde mesela diyor ki 2011`e kadar olan dizel turbolardan uzak durun kranka verdigi zarardan dolayi, bu tip bilgiler en azindan hangi yil araligina odaklanacagimiza karar verebiliriz, eminim bu soruya cevap bir suru kisiye yardimci olacaktir.

    Simdiden cok tesekkurler ve saglikli gunler
  • cva C kullanıcısına yanıt
    Subaru Forum Türkiye'de bu konu ile ilgili bir başlık var. İstediğiniz kadar detay var mı bilmiyorum ama bakmakta fayda var.
    subaruturkiyeforum.com
    Subaru Forester Modelleri / Geçmişten Bu Güne
    http://subaruturkiyeforum.com/konu-subaru-forester-modelleri-gecmisten-bu-gune.html
  • olrich O kullanıcısına yanıt
    Ben 2016 sıfır outback aldım ve halen kullanıyorum kmsi 80binde. İlk subarumdur.

    yani siz gidip 2010 model ne idüğü belirsiz bir araç alıp yaşadığınız sıkıntıları burada markayı kötüleyerek anlatmanız çok acı bir durum. Şu bir gerçek ki Subarular ya çok temizdir yada çok hırpalanmıştır, bunu expertizle kontrolle anlamanız mümkün değil, ancak o aracın geçmişini takip ederek anlayabilirsiniz.

    Yazdıklarınızdan sadece servis sorununa katılıyorum, bu araçların ustası ülkemizde belli noktalarda var ama arıza çözümü yorucu bir donanıma sahip değil, zaten japonların en sevilen özellikleri arızalığı basite indirgeyecek tasarımlar yapmalarıdır.

    Ben şu ana kadar aracımı ağır arazi şartlarında uzun süreli kullandım, yarılan lastik sayısının haddi yok, şu anda arabada halen trim sesi bile yok, ilk defa subaru sahibi oldum ve bu araç beni mest etti, Servise istanbulda yetkili caddemotorsa götürüyorum, daha geçen hafta 75bin bakıma verdim bakımı 1.200 tl tuttu, şirketimde kıçıkırık torneo var onun bile bakımı 1.200 tuttu.

    Şu ana kadar arıza olarak Direksiyon kutusundan tıkırtı sesi geldi ve garantiden değişti, eğer arazide kullanırsam yine o ses gelecek bu elektrkli direksiyonu olan araçların hepsinde aynıdır. 2. yaşadığım sorun şanzımandan belli bir hızda bi ses gelmesiydı ve buda garantiden halledildi. Garantim bittikten sonrada yüksek devirlerde hafif bir ıslık sesi duydum ve hemen servise gittim SIKI DURUN SERVİS İNCE ÖLÇÜMLERLE SESİN DPFDEN GELDİĞİNİ SÖYLEDİ VE GARANTİSİ BİTMİŞ OLSA BİLE BUNU GARANTİDEN DEĞİŞECEKLERİNİ SÖYLEDİLER, PARÇA SİPARİŞ EDİLDİ GELMESİNİ BEKLİYORUM. Bunu hangi marka yapar söyleyin bakalım. Servise gidipde çözülemiyen anlaşılamıyan hiçbir sorunum olmadı, parçanın yurtdışından gelmesi 15-20 gün arasını hiç geçmedi, Evet ben yaşadığım servis serüvenlerimden hep memnun kaldım, her sorunum hemencecik halledildi. Yani diğer araçların parçası ülkemizde mi üretiliyor, Arkadaşım BMW 5.20sine arka stop için 20 gün bekledi, yanı bu markaya ait bir durum değil, heleki araç almak kararı için hiç değil.

    Ben otomotiv mezunuyum ve araçların teknik detaylarına hakim birisiyimdir. Yani özetlersem Subarunun mekaniği VW camiasına Nal toplatır. Temiz subaru bulabiliyorsanız ve çevrenizde ustası varsa sorun yaşayacığınızı hiç sanmıyorum.




  • canibeyaz Şimdi bilmeden cevap vermişsin. Boş yorum yapmışsın. Biri bir araba ile ilgili olumsuz yorum yaptığında nedense hemen arabayı savunan biri her nasılsa otomotiv mezunu oluyor ;) . Yersennnnn
    www.sikayetvar.com
    Subaru - Şikayetvar
    https://www.sikayetvar.com/subaru


    Yukarıda millet kullandığı subaru ile ilgili yaşadığı subaru teknik servis sorunu, subaru parça bulamama sorunu, subaru kronik hata sorunlarını yaşamış. Bir hayali mi yaşamış bu arkadaşlar.

    200 tl dediğim masraf tüm ağır bakımları için değil, belli başlı işçilik ücreti örneğiydi. Marka kötüleme değil bu aracın Türkiye’deki teknik servis sorunları. Yukarıda alıntıladığım başka mesajda gördüğün üzere kişi direksiyon arızası sebebiyle yaptıramama sorununu anlatmış. Mesele aracın sık vs değil, arıza durumunda garanti yoksa , teknik servis ücreti yüksekliği ve bi çok servisin yapamaması. Her yerde rahatlıkla yapılabiliyor olsaydı. Doğu Anadolu'dan veya Karadeniz'den Subarular için Ankara'ya teknik servis için gelinmezdi. İyice oku yazılanları, anla sonra yorum yap.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olrich -- 28 Temmuz 2020; 2:26:23 >
    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: 1200gs

    bilen servis bulamadım ben bu güne kadar
    direksiyon problemi vardı
    toyota da usta bir arkadaşım aylarca bir çok servise gösterdiktemn sonra komple ön takımı sökerek çözdü:
    far yıkayıcım kırık üç yıldır
    yeni bir servisten alabildik renk mavi olarak o da kurallarına aykırı olarak başka servisten bulmuş nasıl iş ise

    benim bildiğim parça yoksa japonyadan 15-20-30 günde gelir japonyadan-toy ota ve suzukide böyle
    Yukarıda @1200gs isimli kullanıca aynı sorundan bahsetmekte. Subaru ve Subaru Forester Sorunu olarak Arızanın giderilememesi. Becerecek teknik servis bulamama sorunundan bahsetmiş.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi olrich -- 26 Mayıs 2020; 11:15:52 >
  • olrich O kullanıcısına yanıt
    hocam örnek verir misin nasıl bir arıza yaşadın günlerce bekledin ?
  • cva C kullanıcısına yanıt
    2009 model dizellerin euro4 motorlu olanlarında krank kesme sorunları görülmüş evet, bunlar euro5'ler ile değiştirilmiş sorun kalmamış. 2009-2012 model dizel alacaksanız motorun tipine bakmalısınız, yoksa saatli bomba gibi dolanan bir euro4 kullanmak zorunda kalırsınız.

    Forester'da şimdiki e-boxer da dahil 5 nesil kasa var.

    Bütçeniz ne kadar bilmem ama 2004-2005 benzinli turbolu XT en çok aranan, istenen model şu aralar; yok satıyor kapanın elinde kalıyor falan :)

    XV'yi satıp denk bir model alırım, üstüne para koyarım diyorsanız tabi 2013 ve sonrası yeni nesillere bakmak en doğrusu olur.
    Onda da üç motor seçeneği var;
    *atmosferik benzinli 2.0 150 hplik premium, comfort donanım paketleri olan model
    *turbolu benzinli 2.0 240 hplik adventure olarak tek donanım paketli model
    *dizel 2.0 150 hplik premium, sport donanım paketleri olan model

    2015 ve sonrası Foresterlara aktif güvenlik sistemi (eyesight çarpışma önleyici, şerit asistanı vs) geldi, 2013 ve 2014'lerde bu sistem yok.
    2013 ve sonrası Foresterlar Lineatronic CVT şanzımanlıdır, XV'de olduğu gibi... Turbolu XT'lerde 8 kademe, diğerlerinde 6 kademedir.

    Atmosferik benzinliye çok yakıyor, gücü yetersiz diyenleri duyuyorum, torku düşük tabi biraz. Bende 240 hp'lik XT var, atmosferiklerin yakıt tüketimi neredeyse benimki ile aynı, yarım litre 1 litre falan oynuyor; ama XT'nin verdiği güç, tork muazzam tabi... Kullanıcının beklentisine göre görüş farklılıkları oluyor tabi...

    Ben olsam üstüne para koyacak durumum olsa, uzun süre binecek olsam; Forester değil Outback'lere bakardım :)



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-AE08F0836 -- 29 Mayıs 2020; 14:55:44 >




  • FAİZ İNDİRİMİ SONRASI 2. EL BİLE %15-20 ARASI ZAM GELMİŞ . BİRAZ BEKLEYİNCE FİYATLAR TEKRAR DÜŞECEKTİR.
  • merhaba yeni katıldım bende Forester e-boxer var 2020 model vallahi gözümü bazı kullanıcı arkadaşlar korkuttu bakım masrafları çok fazla diye ne bilim arızalı araba ve üstelik arızaları de kolay çözülmüyor de sene yandık
  • bjkxx kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun aracınız güle güle kullanın. Hiç korkmayın, subaru problemsiz bir marka bence. 3 yıl oluyor neredeyse bende 2017 D-sport sahibi olarak, kızdırma bujisi arızası hariç bir arızayla karşılaşmadım çok şükür.
  • bjkxx kullanıcısına yanıt
    Hayırlı olsun güle güle güzel günlerde kullanın... Deneyimlerinizi okumak isteriz ilerleyen zamanlarda...

    Karşılaşılan arızalar Subarulara has bir durum değil, çoğu hatalı LPG montajı, hor kullanım neticesinde meydana gelen arızalar. Hangi araba olsa aynısını yapar, hatta daha kötüsü olur.

    Çözülemeyen arıza yoktur, olsa olsa onu bulamayan beceriksiz usta vardır :)

    Bakım masraflarını neden bu kadar abarttıklarını anlamıyorum. Ha Şahin-Doğan ile, Linea ile kıyaslayınca evet bakım masrafları çok fazla :)
    5 litre sentetik yağın fiyatı Subaruya gelince 500 lira da BMW'ye gelince 250 lira mı oluyor, hayır... Ha sarf malzemelerinde illa ki bir fark olur, ama öyle abartıldığı gibi değil... İnanın BMW'ye de binsen Hyundai'ye de binsen aynı parayı ödersin!
  • quote:

    Orijinalden alıntı: bjkxx

    merhaba yeni katıldım bende Forester e-boxer var 2020 model vallahi gözümü bazı kullanıcı arkadaşlar korkuttu bakım masrafları çok fazla diye ne bilim arızalı araba ve üstelik arızaları de kolay çözülmüyor de sene yandık
    hayırlı olsun, şimdilik deneyimleriniz nasıl performans, yakıt tüketimi, yol tutuş?
  • 2009 Forester aracım var şu anda. Ses yalıtımı ve yakıtı az da olsa azaltmak için 2015 modele geçmeye değer mi sizce? Özellikle ses yalıtımı konusunda belirgin fark var mı?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Merhaba,
    2019 Forester atmosferik benzinli 2.0 150 hplik sahibiyim. 20000 km oldu ortalama yakıtım 8.4 lt soran çok oluyor.
    Bundan önce 2018 honda civic vardı 10000 km de bakıma soktum 1000TL gibi birşeydi o yıllarda, Subaru 15000 km de bir bakım istiyor ve ilk bakım Honda'dan daha ucuz tuttu:) Servis fiyatları ve bakım periyotları gözönüne alınırsa Subaru, Honda'dan %50 daha ucuzdur.
    Bu markanın ustasının az olmasının sebeplerinden biri satış sayısının az olmasıdır bir diğeri de arıza oranının az olmasıdır. Usta gözüyle düşünün bugün servis açacak olsanız çok satan, bol arıza çıkartan markalar varken niye Subaru servisi olasınız ki.
    Yolunuz Subaru ile kesişirse bir sonraki arabanız büyük ihtimalle daha yüksek modelli Subaru olur. Ya da para ihtiyacı için satacaksanız daha düşük modelli Subaru olur. 2. el araç alırken de bence en az problem ile alınacak markalardan biridir.




  • resemitesam R kullanıcısına yanıt
    Hocam hangi ildesiniz bende de 2018 model var. Yakıt olarak şehir içi 11 lt civarı şehirlerarası da 8 e yakın.
  • resemitesam R kullanıcısına yanıt
    Garanti kapsamındaki araçlar için haklısınız ama garantisi biten araçlar için yetkili servis dışı özel servis veya düzgün usta bulmak gerçekten zor. İstanbul ve Ankara'da yaşayanlar bir nebze şanslı ama diğer iller, özellikle küçük şehirlerde yaşayanlar maalesef çok zorlanıyorlar tamirat ya da bakım konularında. Sırf bakım için Ankara ve İstanbul'a başka şehirlerden gelenleri biliyorum ki tamirat için durum daha vahim. Misal Balıkesir'de yolda kalsanız, aracı çekici ile İstanbul ya da Ankara'ya getirmeniz gerekiyor ki; Bu çok büyük bir masraf. Yaşadığınız şehir olmadığından dolayı uzun süren tamiratların takibi ayrı dert.

    Bence bunun sebebi zincirleme şekilde; Türkiye'deki vergi politikası>Vergi yükünden dolayı azalan 2.0 araç satışları>Azalan araç satışı sebebiyle ilgili yetkili/özel servis bulunamaması. Subaru araçlarında 1.6 motor ve altı seçenek sunmadıkça da bu böyle devam eder. Bence Subaru'yu Türkiye'de tutan XV'dir. 1.6 motor seçenekli XV olmasaydı Subaru çoktan dükkanı kapatır giderdi.

    Bir örnek vereyim: Almanya'da Kia Sportage 22300 Euro'dan başlarken, Subaru Forester E-Boxer 34100 Euro. Aradaki fiyat farkı %53. Türkiye'de ise Sportage 188 bin Liradan başlıyor, Subaru Forester E-Boxer ise 480 bin Liradan. Fark %155. Yani bir Forester parasına 2 tane Sportage alıyorsunuz ve üstüne daha para kalıyor. Alım gücünü karşılaştırdığımızda durum daha da vahim hale geliyor. E tabii ki insanlar böyle bir durumda 2.0 motorlu bir Forester alamıyor. Alamayınca da piyasada bu araçlar çoğalamıyor. Sonuç olarak da servis bulunamıyor.




  • elvismail kullanıcısına yanıt
    Şehirlerarası ortalama 100 km ile yolculukta 6 litre, 120 km ileyse 7 litre yakıyorum. Ankara'dayım şehiriçi kısa mesafe kullanımım düşük. Genel ortalamam 8.4 litre
  • Merhabalar, bende bu hafta başında 2013 model forester XT sahibi oldum. Tüm araç sahiplerine kazasız belasız sürüşler dilerim.
  • selam arkadaşlar 2006 model bir forester 100000 tl.ye alınır mı destek rica ediyorum.(2006 forester x 250000 km.de . benzinli)

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 8182838485
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.