Şimdi Ara

SUBARU İMPREZA AWD 1.5 (4. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir (1 Mobil) - 1 Masaüstü1 Mobil
5 sn
566
Cevap
18
Favori
218.010
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: nezihsucu


    Arkadaşlar ben de yaklaşık 2 ay önce 2007 model İmpereza 1.5 AWD AT aldım.Bugüne kadar 9-10 araba değiştirdim.Mecedes'ten sonraki
    en keyifli bindiğim araç.Kısa bir süre önce uzun yolda 90-110 km ort.hız ile 100km/7lt. yaktı.Ancak şehir içi testi biraz moralimi bozdu.
    Yaklaşık 100km/13lt. hesapladım.Hiç düşünmüyor iken Lpg hesabı yapmaya başladım.Yakıt konusunda varsa paylaşımlarınızı rica ediyorum.
    Bir de aracım 96000 km.de.Subaru servisinden 100000km.bakımı için bilgi aldım.Ağır bakım olduğunu triger kayışı,v kayışı vs. 2000tl.
    civarı tutabileceğini söylediler.Çok daha uygun yaptırabileceğimiz güvenilir bir servis var mı?



    jaspa subaru'ya bir sorun yada uğrayın eğer İstanbul'da oturuyor iseniz.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: The_BaD

    quote:

    Orijinalden alıntı: nezihsucu


    Arkadaşlar ben de yaklaşık 2 ay önce 2007 model İmpereza 1.5 AWD AT aldım.Bugüne kadar 9-10 araba değiştirdim.Mecedes'ten sonraki
    en keyifli bindiğim araç.Kısa bir süre önce uzun yolda 90-110 km ort.hız ile 100km/7lt. yaktı.Ancak şehir içi testi biraz moralimi bozdu.
    Yaklaşık 100km/13lt. hesapladım.Hiç düşünmüyor iken Lpg hesabı yapmaya başladım.Yakıt konusunda varsa paylaşımlarınızı rica ediyorum.
    Bir de aracım 96000 km.de.Subaru servisinden 100000km.bakımı için bilgi aldım.Ağır bakım olduğunu triger kayışı,v kayışı vs. 2000tl.
    civarı tutabileceğini söylediler.Çok daha uygun yaptırabileceğimiz güvenilir bir servis var mı?



    jaspa subaru'ya bir sorun yada uğrayın eğer İstanbul'da oturuyor iseniz.

    Alıntıları Göster
    benimde 1.5im vardi simdi 2.0r a gectim cok daha memnunum. yakit tuketimini düsünüyosaniz zaten subaru almayın en dusuk devırde kullanımda bıle 10litrenin üstünde yakiyo hepsi . önceki 1.5 aracima aldigim h&r yaylari kullanamadim yeni aracada uymuyor, isteyen varsa cok uygun fiyata verebilirim




  • o bir subaru.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: +24edition

    o bir subaru.
    sattığım 2.0 manuel aracımda ortalamam 9 litre civarıydı. istanbuldayım ve genelde köprü kollanıyorum. yani gaza gelmez gerekmedikçe (tabi bu tartışılır) basmazsanız tüketimi düşürebilirsiniz. kaldı ki virajlarda, kaşınan olduğunda filan ben de basmaktan geri durmadım. zannetmeyin ki tın tın gittim. ama durup duruken de ani hızlanma yapmadım, motor sesini duyayım diye yüksek devirde araba sürmedim, genelde 2000-2500 devirde sürdüm. gerçi 2.0 olduğu için o devride de aracın çekişi iyiydi. 5. viteste 2000 devirle girdiğin yokuşu aynen çıkabiliyordun. 1.5 araçlarda bu durum pek olmayabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: starturkusa

    25 Gün önce 2009 model 19000 km de bir Subaru İmpreza 1.5 AWD AT aldım. Artı ve eksiler olarak sıralamak isterim.

    - Araç gerçekten çok yakıyor. 3000 Km yaptım 1 ayda 9 litrenin altını göremedim. (sadece şehir içi) Şehir dışında oldukça düşecek gibi.
    - Yedek parçası çok pahalı. Fren balataları bile 250 lira. Orijinal olmayanları 150 gibi.
    - Tüp taktıramazsınız çünkü garantiyi iptal ediyorlar.
    - Kalkışlar çok yavaş. Arabanın 1400 Kg. olması ve motorun vergi az çıksın diye 1.5 olması yüzünden.
    - Periyodik bakımlar 500 TL civarında.
    - Çok fazla servis yok Türkiye çapında.

    Gelelim Artılara...

    + Her zaman 4 çeker kaymanın k si yok. Sürüşü inanılmayacak derece de zevkli hale getiriyor. Eski arabamla yapamadıklarımı yapabiliyorum.
    + Çok yakıyor dedim ama şehir dışına hiç çıkamadım. Ortalamada 7 litreyi görürüm sanırım.
    + Yedek Parçası pahalı dedim ama bakımlar 12.500 Km de bir. Yani iki de bir gitmiyorsunuz servise.
    + Kalkışlar gerçekten yavaş ama araç hızlandıktan sonra da hız artırmak hiç de zor olmuyor yeter ki belli bir sürati yakalayın.
    + Arabanın içi bu kadar mı sessiz olur inanmazdım ama gerçekten motor filan duyulmuyor yani mükemmel bir yalıtımı var.
    + Ayda 3000 ila 5000 Km yapanlar için mükemmel. Daha fazla Km yapanlar zaten dizel araç almalı.
    + Güvenlik son haddinde. Havayastıkları, sensörleri çok iyi. Gerçek ABS neymiş bu araçta anladım.
    + Eğer dış görünüşe önem veriyorsanız herkesden farklı bir araca sahip olacaksınız.

    Kara sizin....
    Bilgiler için teşekkürler.Bende de aynı aracın 2007 modeli var.Şehir içi nerdeyse 13lt/100km.'yi görüyorum.100 bin bakımı da yeni
    yaptırdım.Bujiler,triger vs. değişti.Forumlarda 9-10lt yazılıyor.Sorun yoksa benim aracımda mı?Ya da bu değerler normal mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: starturkusa


    25 Gün önce 2009 model 19000 km de bir Subaru İmpreza 1.5 AWD AT aldım. Artı ve eksiler olarak sıralamak isterim.

    - Araç gerçekten çok yakıyor. 3000 Km yaptım 1 ayda 9 litrenin altını göremedim. (sadece şehir içi) Şehir dışında oldukça düşecek gibi.
    - Yedek parçası çok pahalı. Fren balataları bile 250 lira. Orijinal olmayanları 150 gibi.
    - Tüp taktıramazsınız çünkü garantiyi iptal ediyorlar.
    - Kalkışlar çok yavaş. Arabanın 1400 Kg. olması ve motorun vergi az çıksın diye 1.5 olması yüzünden.
    - Periyodik bakımlar 500 TL civarında.
    - Çok fazla servis yok Türkiye çapında.

    Gelelim Artılara...

    + Her zaman 4 çeker kaymanın k si yok. Sürüşü inanılmayacak derece de zevkli hale getiriyor. Eski arabamla yapamadıklarımı yapabiliyorum.
    + Çok yakıyor dedim ama şehir dışına hiç çıkamadım. Ortalamada 7 litreyi görürüm sanırım.
    + Yedek Parçası pahalı dedim ama bakımlar 12.500 Km de bir. Yani iki de bir gitmiyorsunuz servise.
    + Kalkışlar gerçekten yavaş ama araç hızlandıktan sonra da hız artırmak hiç de zor olmuyor yeter ki belli bir sürati yakalayın.
    + Arabanın içi bu kadar mı sessiz olur inanmazdım ama gerçekten motor filan duyulmuyor yani mükemmel bir yalıtımı var.
    + Ayda 3000 ila 5000 Km yapanlar için mükemmel. Daha fazla Km yapanlar zaten dizel araç almalı.
    + Güvenlik son haddinde. Havayastıkları, sensörleri çok iyi. Gerçek ABS neymiş bu araçta anladım.
    + Eğer dış görünüşe önem veriyorsanız herkesden farklı bir araca sahip olacaksınız.

    Kara sizin....



    Bilgiler için teşekkürler.Bende de aynı aracın 2007 modeli var.Şehir içi nerdeyse 13lt/100km.'yi görüyorum.100 bin bakımı da yeni
    yaptırdım.Bujiler,triger vs. değişti.Forumlarda 9-10lt yazılıyor.Sorun yoksa benim aracımda mı?Ya da bu değerler normal mi?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: nezihsucu

    quote:

    Orijinalden alıntı: starturkusa


    25 Gün önce 2009 model 19000 km de bir Subaru İmpreza 1.5 AWD AT aldım. Artı ve eksiler olarak sıralamak isterim.

    - Araç gerçekten çok yakıyor. 3000 Km yaptım 1 ayda 9 litrenin altını göremedim. (sadece şehir içi) Şehir dışında oldukça düşecek gibi.
    - Yedek parçası çok pahalı. Fren balataları bile 250 lira. Orijinal olmayanları 150 gibi.
    - Tüp taktıramazsınız çünkü garantiyi iptal ediyorlar.
    - Kalkışlar çok yavaş. Arabanın 1400 Kg. olması ve motorun vergi az çıksın diye 1.5 olması yüzünden.
    - Periyodik bakımlar 500 TL civarında.
    - Çok fazla servis yok Türkiye çapında.

    Gelelim Artılara...

    + Her zaman 4 çeker kaymanın k si yok. Sürüşü inanılmayacak derece de zevkli hale getiriyor. Eski arabamla yapamadıklarımı yapabiliyorum.
    + Çok yakıyor dedim ama şehir dışına hiç çıkamadım. Ortalamada 7 litreyi görürüm sanırım.
    + Yedek Parçası pahalı dedim ama bakımlar 12.500 Km de bir. Yani iki de bir gitmiyorsunuz servise.
    + Kalkışlar gerçekten yavaş ama araç hızlandıktan sonra da hız artırmak hiç de zor olmuyor yeter ki belli bir sürati yakalayın.
    + Arabanın içi bu kadar mı sessiz olur inanmazdım ama gerçekten motor filan duyulmuyor yani mükemmel bir yalıtımı var.
    + Ayda 3000 ila 5000 Km yapanlar için mükemmel. Daha fazla Km yapanlar zaten dizel araç almalı.
    + Güvenlik son haddinde. Havayastıkları, sensörleri çok iyi. Gerçek ABS neymiş bu araçta anladım.
    + Eğer dış görünüşe önem veriyorsanız herkesden farklı bir araca sahip olacaksınız.

    Kara sizin....



    Bilgiler için teşekkürler.Bende de aynı aracın 2007 modeli var.Şehir içi nerdeyse 13lt/100km.'yi görüyorum.100 bin bakımı da yeni
    yaptırdım.Bujiler,triger vs. değişti.Forumlarda 9-10lt yazılıyor.Sorun yoksa benim aracımda mı?Ya da bu değerler normal mi?

    Alıntıları Göster
    Arkadaşlar merhaba, iki sorum var.
    1 - Subarunun motorları neden diğer markalara göre güç bakımından geride kalıyor... Bu gün onlarca marka 1.4 motordan 110-130 beygir güç alırken hatta 170 HB alan bile var. 1.6 motordan turbosuz 140 HP, turbolu 180 HP gibi...
    Subaru halen 1.5 107 HP, 2.0 158 HP çok düşük değilmi..? Bu neden kaynaklanıyor?

    2 - İmpreza 1.5 HB, otomatik, son kasa. Ara hızlanmalar da nasıl, sollamalar da diğer 1.6 araçlar kadar seri davranabiliyor mu? Mesala focus yada golf kadar.

    aynı sorular aslında almak istediğim 2003-2005 model arası 125 HP turbosuz, otomatik forester içinde geçerli biliyorsanız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer

    Arkadaşlar merhaba, iki sorum var.
    1 - Subarunun motorları neden diğer markalara göre güç bakımından geride kalıyor... Bu gün onlarca marka 1.4 motordan 110-130 beygir güç alırken hatta 170 HB alan bile var. 1.6 motordan turbosuz 140 HP, turbolu 180 HP gibi...
    Subaru halen 1.5 107 HP, 2.0 158 HP çok düşük değilmi..? Bu neden kaynaklanıyor?

    2 - İmpreza 1.5 HB, otomatik, son kasa. Ara hızlanmalar da nasıl, sollamalar da diğer 1.6 araçlar kadar seri davranabiliyor mu? Mesala focus yada golf kadar.

    aynı sorular aslında almak istediğim 2003-2005 model arası 125 HP turbosuz, otomatik forester içinde geçerli biliyorsanız.

    Alıntıları Göster
    bildiğim kadarıyla.
    1- beygir gücü hesabında esas olan tork ve devir. yani ne kadar yüksek devirde yüksek tork elde ederseniz beygir gücünüz o kadar yüksek çıkıyor. dikkat edin 120 beygir bir dizel fiat bravo araçta 300 tork var ama mesela 120 beygir benzinli çoğu araçta 150 civarı tork olur. neden? çünkü benzinli arabalar o torku 4000-4500 devirde verirken dizeller maks 3000 devirde veriyor. sonuç olarak da beygir gücü düşük çıkıyor.
    aynı durum subaru'da da var. benim eski aracım impreza 2.0 da mesela 194 tork vardı ve 3200 devirde veriyordu bu maksimum torku. o sebeple de 150 beygirdi. o torku 4000 devirde filan verse 160 üzeri olurdu. yani subaruda maksimum tork erken veriliyor bu da alt devirde bile canlılık sağlıyor. üstüne 6500 de maksimum beygir veriyor ki bu da demektir ki 3200 d/d al aracı 6500 d/d ye kadar sürüklesin seni. boxer motorun daha geniş alana yayılmış bir tork eğrisi var inline4 motorlara göre. ama devirlenmesi daha değişik. biraz daha geç tepki veriyor gibi oluyor. sürmeniz lazım.
    2- otomatik olanı sürmedim ama sollamada sıkıntı olabilir. fakat virajda hiç olmaz. araba rayda ilerliyor gibi ilerliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    bildiğim kadarıyla.
    1- beygir gücü hesabında esas olan tork ve devir. yani ne kadar yüksek devirde yüksek tork elde ederseniz beygir gücünüz o kadar yüksek çıkıyor. dikkat edin 120 beygir bir dizel fiat bravo araçta 300 tork var ama mesela 120 beygir benzinli çoğu araçta 150 civarı tork olur. neden? çünkü benzinli arabalar o torku 4000-4500 devirde verirken dizeller maks 3000 devirde veriyor. sonuç olarak da beygir gücü düşük çıkıyor.
    aynı durum subaru'da da var. benim eski aracım impreza 2.0 da mesela 194 tork vardı ve 3200 devirde veriyordu bu maksimum torku. o sebeple de 150 beygirdi. o torku 4000 devirde filan verse 160 üzeri olurdu. yani subaruda maksimum tork erken veriliyor bu da alt devirde bile canlılık sağlıyor. üstüne 6500 de maksimum beygir veriyor ki bu da demektir ki 3200 d/d al aracı 6500 d/d ye kadar sürüklesin seni. boxer motorun daha geniş alana yayılmış bir tork eğrisi var inline4 motorlara göre. ama devirlenmesi daha değişik. biraz daha geç tepki veriyor gibi oluyor. sürmeniz lazım.
    2- otomatik olanı sürmedim ama sollamada sıkıntı olabilir. fakat virajda hiç olmaz. araba rayda ilerliyor gibi ilerliyor.

    Alıntıları Göster
    Merhaba değerli forumdaşlarım. Subaru impreza 2012'yi bekliyordum fakat tasarımıyla şahsen!!! hayal kırıklığına uğradım. 2007 1.5 awd. M.T. Subaru impreza almayı planlıyorum. Fakat bir kaç mevzu kafamı kurcalıyor bilgilerinizi ve tecrübelelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim...

    - araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı? bunu bir ferrari'ye göre değil 1.5 veya 1.6 araca göre soruyorum. lancer köpekbalığı :) serisine göre nasıl? (daha önce leon 1.4 tsi ve kangoo kullandım )
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim. bu yüzden iç tasarımı donanımı falan değil motor ve yürüyen aksamdaki kalite çok daha önemli.
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu? kango gibi bir teneke parçası bile bu hıza ulaşabiliyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73181344B

    Merhaba değerli forumdaşlarım. Subaru impreza 2012'yi bekliyordum fakat tasarımıyla şahsen!!! hayal kırıklığına uğradım. 2007 1.5 awd. M.T. Subaru impreza almayı planlıyorum. Fakat bir kaç mevzu kafamı kurcalıyor bilgilerinizi ve tecrübelelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim...

    - araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı? bunu bir ferrari'ye göre değil 1.5 veya 1.6 araca göre soruyorum. lancer köpekbalığı :) serisine göre nasıl? (daha önce leon 1.4 tsi ve kangoo kullandım )
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim. bu yüzden iç tasarımı donanımı falan değil motor ve yürüyen aksamdaki kalite çok daha önemli.
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu? kango gibi bir teneke parçası bile bu hıza ulaşabiliyor.

    Alıntıları Göster
    Devil25 kardeşim yazdıklarına impreza 1.5 otm vites 2007 sahibi olan biri olarak cevap vermek isterim.Elbetteki fikirler şahsıma ait katılım olmayabilir;
    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı?
    --Kesinlikle bu söylemler doğru değil o bir 4x4 ve bokser motor ve torku yüksek.
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim.
    -- Öyleyse Subaruyu tek geçebilirsin.Zira Motorunun sesine hayran olacaksın
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    -- Öyleyse Subaru...pati nedir bilmedim,yolda kalmadım. Hold moduna geç yere nasıl yapıştığını hisset.Lastiklerin de iyiyse sür keyfini karın,yağmurun.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    -- Otobanda,şehir içinde farketmezsin birşey.Yalnız aşırı rampada çekiş düşer
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    -- Bu modellerin kasaları bana göre Subarunun asi ve haylaz ruhunu yansıtmıyor.Piyasa arabası oldu yeni modeller.Ayrıca 2007 den sonraki kasalar pek tutmadı ve albenisi yok bu yüzden eski kasaların piyasası yüksek.
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    --Performanslarda bi değişiklik yok.Beğeni meselesi 2004-2007 modeller hala dikkat çekiyor.Valla bi bakan bi daha bakıyor emin olabilirsin.
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu?
    -- Normal modda 190 km yapıyorum.Herkes hız meraklısı değil Power moduna geç 220 yi gör.Bu arada depon da full olmalı.
    -- 12-13 sn. de 100 km ye ulaşıyor.Şehir dışı kendini tutar 90-100 km de gidersen,ki bokser motor kullanıyorken bu çok zor zira kışkırtılıyosun resmen,benzinde 7 lt civarında yakarsın.Bir depo (40 lt) gazla 370 km yaptım 120-130 km nin altına genelde düşmeden.Tüp Subarunun ruhuna ters aslında.Ancak çok gezen biri olarak cüzdanımı düşünmek zorunda kaldım içim hayır desede...
    -- Yine de iyi araştır kardeşim.Ben Subaru hayranı biri olarak yazdım bunları.Git,gör ve bin bir kere Subaruya ondan sonra karar ver.Haaa bi şey daha virajlarda asla sağa sola yatmazsın.Milletin lambaları bi arkadaşın dediği gibi Karpuz gibi yanarken sen el sallarsın en kralıyım diyene emin olabilirsin. Sevgilerimle tüm Subaru sevenlere...




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özarslan

    Devil25 kardeşim yazdıklarına impreza 1.5 otm vites 2007 sahibi olan biri olarak cevap vermek isterim.Elbetteki fikirler şahsıma ait katılım olmayabilir;
    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı?
    --Kesinlikle bu söylemler doğru değil o bir 4x4 ve bokser motor ve torku yüksek.
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim.
    -- Öyleyse Subaruyu tek geçebilirsin.Zira Motorunun sesine hayran olacaksın
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    -- Öyleyse Subaru...pati nedir bilmedim,yolda kalmadım. Hold moduna geç yere nasıl yapıştığını hisset.Lastiklerin de iyiyse sür keyfini karın,yağmurun.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    -- Otobanda,şehir içinde farketmezsin birşey.Yalnız aşırı rampada çekiş düşer
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    -- Bu modellerin kasaları bana göre Subarunun asi ve haylaz ruhunu yansıtmıyor.Piyasa arabası oldu yeni modeller.Ayrıca 2007 den sonraki kasalar pek tutmadı ve albenisi yok bu yüzden eski kasaların piyasası yüksek.
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    --Performanslarda bi değişiklik yok.Beğeni meselesi 2004-2007 modeller hala dikkat çekiyor.Valla bi bakan bi daha bakıyor emin olabilirsin.
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu?
    -- Normal modda 190 km yapıyorum.Herkes hız meraklısı değil Power moduna geç 220 yi gör.Bu arada depon da full olmalı.
    -- 12-13 sn. de 100 km ye ulaşıyor.Şehir dışı kendini tutar 90-100 km de gidersen,ki bokser motor kullanıyorken bu çok zor zira kışkırtılıyosun resmen,benzinde 7 lt civarında yakarsın.Bir depo (40 lt) gazla 370 km yaptım 120-130 km nin altına genelde düşmeden.Tüp Subarunun ruhuna ters aslında.Ancak çok gezen biri olarak cüzdanımı düşünmek zorunda kaldım içim hayır desede...
    -- Yine de iyi araştır kardeşim.Ben Subaru hayranı biri olarak yazdım bunları.Git,gör ve bin bir kere Subaruya ondan sonra karar ver.Haaa bi şey daha virajlarda asla sağa sola yatmazsın.Milletin lambaları bi arkadaşın dediği gibi Karpuz gibi yanarken sen el sallarsın en kralıyım diyene emin olabilirsin. Sevgilerimle tüm Subaru sevenlere...

    cevapların için çok teşekkürler...bende .1.5 otomatik subaru arıyorum bakalım nasip...

    Size tek sorum var.Mesela çok dik bi yokuşta durdunuz..Tekrar kalkıcaksınız Araç Stop edip öyle kalıyormu ?Yoksa yokuşu çıkıyor mu? bu benim için çok önemli..




  • quote:

    Orijinalden alıntı: lewel123

    quote:

    Orijinalden alıntı: Özarslan

    Devil25 kardeşim yazdıklarına impreza 1.5 otm vites 2007 sahibi olan biri olarak cevap vermek isterim.Elbetteki fikirler şahsıma ait katılım olmayabilir;
    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı?
    --Kesinlikle bu söylemler doğru değil o bir 4x4 ve bokser motor ve torku yüksek.
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim.
    -- Öyleyse Subaruyu tek geçebilirsin.Zira Motorunun sesine hayran olacaksın
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    -- Öyleyse Subaru...pati nedir bilmedim,yolda kalmadım. Hold moduna geç yere nasıl yapıştığını hisset.Lastiklerin de iyiyse sür keyfini karın,yağmurun.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    -- Otobanda,şehir içinde farketmezsin birşey.Yalnız aşırı rampada çekiş düşer
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    -- Bu modellerin kasaları bana göre Subarunun asi ve haylaz ruhunu yansıtmıyor.Piyasa arabası oldu yeni modeller.Ayrıca 2007 den sonraki kasalar pek tutmadı ve albenisi yok bu yüzden eski kasaların piyasası yüksek.
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    --Performanslarda bi değişiklik yok.Beğeni meselesi 2004-2007 modeller hala dikkat çekiyor.Valla bi bakan bi daha bakıyor emin olabilirsin.
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu?
    -- Normal modda 190 km yapıyorum.Herkes hız meraklısı değil Power moduna geç 220 yi gör.Bu arada depon da full olmalı.
    -- 12-13 sn. de 100 km ye ulaşıyor.Şehir dışı kendini tutar 90-100 km de gidersen,ki bokser motor kullanıyorken bu çok zor zira kışkırtılıyosun resmen,benzinde 7 lt civarında yakarsın.Bir depo (40 lt) gazla 370 km yaptım 120-130 km nin altına genelde düşmeden.Tüp Subarunun ruhuna ters aslında.Ancak çok gezen biri olarak cüzdanımı düşünmek zorunda kaldım içim hayır desede...
    -- Yine de iyi araştır kardeşim.Ben Subaru hayranı biri olarak yazdım bunları.Git,gör ve bin bir kere Subaruya ondan sonra karar ver.Haaa bi şey daha virajlarda asla sağa sola yatmazsın.Milletin lambaları bi arkadaşın dediği gibi Karpuz gibi yanarken sen el sallarsın en kralıyım diyene emin olabilirsin. Sevgilerimle tüm Subaru sevenlere...

    cevapların için çok teşekkürler...bende .1.5 otomatik subaru arıyorum bakalım nasip...

    Size tek sorum var.Mesela çok dik bi yokuşta durdunuz..Tekrar kalkıcaksınız Araç Stop edip öyle kalıyormu ?Yoksa yokuşu çıkıyor mu? bu benim için çok önemli..

    Alıntıları Göster
    yakıtta sanki civic yada cruze çok az yakıyo... subaru denince çok yakıyor diyorr millet halbuki diğerleriyle hemen hemen aynı yakıt..boxer motorun en büyük özelliği yıpranma olmaz. sağlamlık desen subaruda.. parçası diğer araçlardan biraz pahalıdır ama eminimki 3kat daha sağlamdır....




  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartalaraz

    yakıtta sanki civic yada cruze çok az yakıyo... subaru denince çok yakıyor diyorr millet halbuki diğerleriyle hemen hemen aynı yakıt..boxer motorun en büyük özelliği yıpranma olmaz. sağlamlık desen subaruda.. parçası diğer araçlardan biraz pahalıdır ama eminimki 3kat daha sağlamdır....

    sağlamdır + olarak bakım süresi Çok uzundur 100.000binde bir ağır bakım yapılır..
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Özarslan

    Devil25 kardeşim yazdıklarına impreza 1.5 otm vites 2007 sahibi olan biri olarak cevap vermek isterim.Elbetteki fikirler şahsıma ait katılım olmayabilir;
    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı?
    --Kesinlikle bu söylemler doğru değil o bir 4x4 ve bokser motor ve torku yüksek.
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim.
    -- Öyleyse Subaruyu tek geçebilirsin.Zira Motorunun sesine hayran olacaksın
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    -- Öyleyse Subaru...pati nedir bilmedim,yolda kalmadım. Hold moduna geç yere nasıl yapıştığını hisset.Lastiklerin de iyiyse sür keyfini karın,yağmurun.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    -- Otobanda,şehir içinde farketmezsin birşey.Yalnız aşırı rampada çekiş düşer
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    -- Bu modellerin kasaları bana göre Subarunun asi ve haylaz ruhunu yansıtmıyor.Piyasa arabası oldu yeni modeller.Ayrıca 2007 den sonraki kasalar pek tutmadı ve albenisi yok bu yüzden eski kasaların piyasası yüksek.
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    --Performanslarda bi değişiklik yok.Beğeni meselesi 2004-2007 modeller hala dikkat çekiyor.Valla bi bakan bi daha bakıyor emin olabilirsin.
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu?
    -- Normal modda 190 km yapıyorum.Herkes hız meraklısı değil Power moduna geç 220 yi gör.Bu arada depon da full olmalı.
    -- 12-13 sn. de 100 km ye ulaşıyor.Şehir dışı kendini tutar 90-100 km de gidersen,ki bokser motor kullanıyorken bu çok zor zira kışkırtılıyosun resmen,benzinde 7 lt civarında yakarsın.Bir depo (40 lt) gazla 370 km yaptım 120-130 km nin altına genelde düşmeden.Tüp Subarunun ruhuna ters aslında.Ancak çok gezen biri olarak cüzdanımı düşünmek zorunda kaldım içim hayır desede...
    -- Yine de iyi araştır kardeşim.Ben Subaru hayranı biri olarak yazdım bunları.Git,gör ve bin bir kere Subaruya ondan sonra karar ver.Haaa bi şey daha virajlarda asla sağa sola yatmazsın.Milletin lambaları bi arkadaşın dediği gibi Karpuz gibi yanarken sen el sallarsın en kralıyım diyene emin olabilirsin. Sevgilerimle tüm Subaru sevenlere...

    İlginiz ve değerli bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum sayın Özarslan.

    Çok gezen biri olduğum için tüp mecburi, hatta dizel araç bile kurtarmaz beni :)
    Arabaların kağıt üzerinde değerlendirmelerine karşıyım. çünkü 80 beygirlik bir doğan'ın küçük değişikliklerle, 120 hp'lik aracı geçtiğine şahit oldum. Bundan Bu yüzden her ne kadar kağıt üzerinde alınmaz dense de kışın subaru sabiplerinin yüz ifadelerinin gördükçe bu araça alınır, binilir diyorum. şu 2007 de 2008 dreksiyonu olsaydı müthiş olurdu. 2008 sonrası jenerasyonun en beğendiğim yanı dreksiyonu.
    Araştırma konusuna gelince araştırdım araştırdım, karşılaştırdıkça subaru'ya hayran olmaya başladım. diğer araçları kafamdan sildim gibi birşey oldu. Yurt dışında bile Müşteri memnuniyeti en yüksek araçlardan birisi.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73181344B

    quote:

    Orijinalden alıntı: Özarslan

    Devil25 kardeşim yazdıklarına impreza 1.5 otm vites 2007 sahibi olan biri olarak cevap vermek isterim.Elbetteki fikirler şahsıma ait katılım olmayabilir;
    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı?
    --Kesinlikle bu söylemler doğru değil o bir 4x4 ve bokser motor ve torku yüksek.
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim.
    -- Öyleyse Subaruyu tek geçebilirsin.Zira Motorunun sesine hayran olacaksın
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    -- Öyleyse Subaru...pati nedir bilmedim,yolda kalmadım. Hold moduna geç yere nasıl yapıştığını hisset.Lastiklerin de iyiyse sür keyfini karın,yağmurun.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    -- Otobanda,şehir içinde farketmezsin birşey.Yalnız aşırı rampada çekiş düşer
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    -- Bu modellerin kasaları bana göre Subarunun asi ve haylaz ruhunu yansıtmıyor.Piyasa arabası oldu yeni modeller.Ayrıca 2007 den sonraki kasalar pek tutmadı ve albenisi yok bu yüzden eski kasaların piyasası yüksek.
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    --Performanslarda bi değişiklik yok.Beğeni meselesi 2004-2007 modeller hala dikkat çekiyor.Valla bi bakan bi daha bakıyor emin olabilirsin.
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu?
    -- Normal modda 190 km yapıyorum.Herkes hız meraklısı değil Power moduna geç 220 yi gör.Bu arada depon da full olmalı.
    -- 12-13 sn. de 100 km ye ulaşıyor.Şehir dışı kendini tutar 90-100 km de gidersen,ki bokser motor kullanıyorken bu çok zor zira kışkırtılıyosun resmen,benzinde 7 lt civarında yakarsın.Bir depo (40 lt) gazla 370 km yaptım 120-130 km nin altına genelde düşmeden.Tüp Subarunun ruhuna ters aslında.Ancak çok gezen biri olarak cüzdanımı düşünmek zorunda kaldım içim hayır desede...
    -- Yine de iyi araştır kardeşim.Ben Subaru hayranı biri olarak yazdım bunları.Git,gör ve bin bir kere Subaruya ondan sonra karar ver.Haaa bi şey daha virajlarda asla sağa sola yatmazsın.Milletin lambaları bi arkadaşın dediği gibi Karpuz gibi yanarken sen el sallarsın en kralıyım diyene emin olabilirsin. Sevgilerimle tüm Subaru sevenlere...

    İlginiz ve değerli bilgileriniz için çok teşekkür ediyorum sayın Özarslan.

    Çok gezen biri olduğum için tüp mecburi, hatta dizel araç bile kurtarmaz beni :)
    Arabaların kağıt üzerinde değerlendirmelerine karşıyım. çünkü 80 beygirlik bir doğan'ın küçük değişikliklerle, 120 hp'lik aracı geçtiğine şahit oldum. Bundan Bu yüzden her ne kadar kağıt üzerinde alınmaz dense de kışın subaru sabiplerinin yüz ifadelerinin gördükçe bu araça alınır, binilir diyorum. şu 2007 de 2008 dreksiyonu olsaydı müthiş olurdu. 2008 sonrası jenerasyonun en beğendiğim yanı dreksiyonu.
    Araştırma konusuna gelince araştırdım araştırdım, karşılaştırdıkça subaru'ya hayran olmaya başladım. diğer araçları kafamdan sildim gibi birşey oldu. Yurt dışında bile Müşteri memnuniyeti en yüksek araçlardan birisi.

    Alıntıları Göster
    ben de az ekleme yapayım.
    bu güne kadar 1.5 mt ve 1.5 at ayrıca 1.6 mt ve hatta 1.8 cvt lancer araç sahibi oldum. kullandım demiyorum direkt sahibi oldum. ayrıca 2.0 impreza mt sahibi de oldum.
    lancer ile karşılaştırırsam lancer daha ferahtır daha fazla patinaja düşme eğilimi vardır (sonuçta 2 çeker) tüketimi ve hızlanması 1.5 subarudan iyidir (sonuçta subi 4 çeker).
    220 km hız 1.5 subaru için bana abartı geldi. dişli oranı diye bir şey var. o hızda o viteste o devri çeviremez. kırmızıya varmasa da çeviremez. ben 210 ancak gördüm 2.0 subaruda.
    ikisini de kullanan birisi olarak ikisini de severim ama subaru biraz daha marjinal kaçıyor. sebebi tabi türkiye şartları. şartlar farklı olsa 2.5 wrx'e binmek isterdim. ama gerçekler değişmiyor. o sebeple ihtiyaçlarınız ve de imkanlarınız dahilinde optimum bir çözüm arayışına gidin.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sinir kupu

    ben de az ekleme yapayım.
    bu güne kadar 1.5 mt ve 1.5 at ayrıca 1.6 mt ve hatta 1.8 cvt lancer araç sahibi oldum. kullandım demiyorum direkt sahibi oldum. ayrıca 2.0 impreza mt sahibi de oldum.
    lancer ile karşılaştırırsam lancer daha ferahtır daha fazla patinaja düşme eğilimi vardır (sonuçta 2 çeker) tüketimi ve hızlanması 1.5 subarudan iyidir (sonuçta subi 4 çeker).
    220 km hız 1.5 subaru için bana abartı geldi. dişli oranı diye bir şey var. o hızda o viteste o devri çeviremez. kırmızıya varmasa da çeviremez. ben 210 ancak gördüm 2.0 subaruda.
    ikisini de kullanan birisi olarak ikisini de severim ama subaru biraz daha marjinal kaçıyor. sebebi tabi türkiye şartları. şartlar farklı olsa 2.5 wrx'e binmek isterdim. ama gerçekler değişmiyor. o sebeple ihtiyaçlarınız ve de imkanlarınız dahilinde optimum bir çözüm arayışına gidin.

    Alıntıları Göster
    220 km/h hıza ulaşması sorun değil. sadece fabrika verilerinde 175 falan diyordu bu rakamı aşan var mı? cevabını almak istediğim için sordum. Bu soruyu ben sormuştum. 220'yi 200 diye okumuşum :) siz yazınca 200 değil 220 olduğunu farkettim.
    -Lancer'in benim için dezavantajı, 4 çeker olmayışı ve yol tutşunun impreza ile karşılaştırılmayacağı. Açıkçası karlı zeminde impreza 1.5'i muadil sayılabilece (30.000 50.000 arası) bmw ve mercedes'e bile tercih ederim. Asfaltta aslan karda kedi olacak bir araç istemiyorum. Lancer köpek balığı :) gerçekten güzel bir araç, Subaru alamayacaksam, tercihim Mitsubishi olacaktır.
    Her iki aracı kullanan biri olarak güvenlik açısından hangi aracı tercih edersiniz. araçta kullanılan sac kalınlığı da dahil olmak üzere değerlendirebilir misiniz.
    Her iki aracın hızlanma verilerinden hangisi sizce üstün. normal bir hızda giderken gazı köklemeniz durumunda impreza ve lancer'in tepkilerini denediniz mi paylaşabilir misiniz?




  • quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    Merhaba değerli forumdaşlarım. Subaru impreza 2012'yi bekliyordum fakat tasarımıyla şahsen!!! hayal kırıklığına uğradım. 2007 1.5 awd. M.T. Subaru impreza almayı planlıyorum. Fakat bir kaç mevzu kafamı kurcalıyor bilgilerinizi ve tecrübelelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim...

    - araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı? bunu bir ferrari'ye göre değil 1.5 veya 1.6 araca göre soruyorum. lancer köpekbalığı :) serisine göre nasıl? (daha önce leon 1.4 tsi ve kangoo kullandım )
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim. bu yüzden iç tasarımı donanımı falan değil motor ve yürüyen aksamdaki kalite çok daha önemli.
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu? kango gibi bir teneke parçası bile bu hıza ulaşabiliyor.





    şimdi ben 3 gün kadar İmpreza hb 1.5 awd manuel ile gezdim, bir süre de kullandım. gördüğüm kadarıyla bazı arkadaşlarımız çok heyecanlı, özellikle özarslan arkadaşımız (: sorularınızı sizin yazdığınız maddeler ile cevap vereyim, bazı konularda bu heyecan nedeniyle yanlış bilgilendirileceksiniz gibi görünüyor;


    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu?

    çok kısa bir cevap gerekirse doğru (: ama tabi hangi araca göre ve hangi beklentiye göre diye de sormak lazım. daha önce 1.3 motorlu kompakt sınıf bir araç kullandıysanız doğru değil, örneğin araba 1.33 Auris'ten yavaş değil. ama 107hp gücüne bakıp da 1.6 kompaktlar ile (mazda 3 1.6, Lancer 1.6, Lancer 1.5, Corolla 1.6, Jetta 1.2 tsi vs) bunlara göre yavaş bir araç. boxer motorun performansa herhangi bir katkısı yoktur, bu motorun kullanılma nedenleri;

    1- sürekli 4 çeker sistemine imkan verecek bir şanzımanın yerleşimi için uygun olduğundandır
    2- boxer motorun ağırlık merkezi aşağıdadır ve bu daha düşük bir gövde ağırlık merkezi demektir, virajlarda ekstra stabilite sağlar
    3- boxer motor (diğer markalardaki sıralı 4 silindirli motorların aksine) titreşimi engellemek için dengeleyici miller kullanmaz doğal ateşleme dengesi sebebiyle, bu da düşük ağırlık ve titreşim demektir.
    4- Subaru uzun yıllar boxer motor ürettiği için bu motorların birim başı maliyeti artık düşmüştür, dolayısı ile bu motorlar Subaruda daha ucuza gelmektedir.

    torku da yüksek değildir, aksine alt devirlerde karakteristik bir cansızlığı vardır boxer'ın üst devirlerde ise açılır. fakat sürekli 4 çekerin getirdiği aktarma kayıpları nedeniyle, bu canlılık da törpülenmiş, araç pek akıcı hissettirimiyor. benim kullandığım araç manueldi, 3. vitesi bile zor bitiriyor, 4. viteste iyice ağırlaşmaya başlıyor. ilk kalkışı aslında 4 çekerin etkisiyle çok atak, fakat sonra 100kmh'ye doğru ağırlaştığı için 0-100kmh süresi uzun sürüyor. maksimum kadranda yapacağı hızın 190kmh'yi geçeceğini sanmıyorum, ki ona ulaşmak da çok uzun sürecektir. 4 ileri otomatikle ise bu otomobil gerçekten hantal olur, bunu ön görmek için kullanmaya gerek yok. yakıt tüketimi manuel için şehir içi 9.5-10lt civarından seyreder, otomatik için 12lt'ler kolaylıkla görebilir.

    yani bu araçtan, günümüz modern motor-şanzıman kombinasyonuna sahip araçların performans-ekonomi dengesini beklemeyin.

    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim. bu yüzden iç tasarımı donanımı falan değil motor ve yürüyen aksamdaki kalite çok daha önemli.

    çok yakması önemli değil ve motor-yürüyen aksamdaki kalite daha önemli demişsiniz, impreza 1.5hb bu şartları karşılıyor gerçekten. hem çekiş sistemi hem motor sağlamlığı olarak yüksek kaliteye sahip bir araç. yüksek devirlerdeki motor sesinden tatlı bir hırıltı var ve filtre-egzoz gibi uygulamalarla ses daha da hoş olacaktır, lakin özellikle otomatik modelde yüksek devirlere çıkmak için ayağınız dipte uzun süre bekleyeceğinizden eminim (:

    yol tutuş konusunda şöyle söyleyeyim, aslında arabanın yol tutuş özellikleri çok çok iyi değil, "çekiş özellikleri" iyi. yani viraja girerken Golf veya Lancer gibi araçlardan daha hızlı giremezsiniz. zaten yumuşak süspansiyon ve kalın yanaklı lastikler de bunu pek desteklemiyor. neticede viraja girerken gaza da sonuna kadar basmayacağınıza göre, burda önemli olan süspansiyon ayarlarıdır. İmpreza 1.5, Lancer kadar çevik yol tutuş özellikleri olan bir araba değil, kuru zeminde özellikle çok da bir olayı varmış gibi gelmedi bana. yani eğer yol tutuş yüzünden Lancer'dan vazgeçecekseniz bunu yapmayın, çünkü Lancer'ın yol tutuşu daha çok tatmin edecektir. İmpreza'da güçlü yol tutuş özellikleri, 1.5 veya 2.0hb gibi arabalarda da değilde, Wrx modelinde başlıyor diyebiliriz.

    tabi ıslak zemin, karlı zemin, bu tarz durumlardaki beceri ayrı bir konu, sürekli 4 çeker sistemli İmpreza bu tarz koşullarda her türlü avantajını gösterir. hele ki soğuk iklimde kullanılacaksa diyorsunuz, uygun kış lastikleri ile İmpreza hb kar leoparı gibi olur (:

    - yeni hb modeller çok tutulmadı ve çok beğenilmedi, bu nedenle ikinci elleri eski modellerden çok farklı değil. ancak şunu belirtmekte fayda var, impreza hb eskisine göre daha konforlu, kaliteli, güvenli bir araç. ses yalıtımı gibi özellikleri daha başarılı. bu nedenle yeni modele eğilmenizi öneririm.

    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu? kango gibi bir teneke parçası bile bu hıza ulaşabiliyor.

    maksimum hız konusunda, dediğim gibi, pek tatmin olmayabilirsiniz. ancak kango 1.5dci 175kmh hızı kadranda görüyor, yani kadrandaki sapma payını da ele alırsanız reel hızın 160kmh gibi olacağını tahmin edebiliriz. İmpreza ise gerçekte 175kmh hıza çıkacaktır, kadranda 190kmh'lere yaklaşır. fakat benim kullandığım manuel bile 140-150kmhden sonra bu kadar ağır hızlanıyorsa, otomatik için 180-190kmh hızlara görebilmek için hayli beklemek, dolayısı ile yakıt tüketmek gerekiyor (:

    Lancer'ın hızlanma verileri daha üstün daha hızlı ve atak bir araç. ancak Subaru'nun da 1.5 motoru hızlı olmasa da, sunduğu hızın kalitesi güzel (: yani 7000rpm çevirebiliyor, motoru güzel sesler çıkarıyor ve hoş devirleniyor. ama performans verileri görece zayıf.

    genel tavsiyem şu yönde, alabiliyorsanız manuel'ini alın derim. otomatiği her ne kadar daha konforlu olsa da gerçekten pek tatmin edici olmayabilir. üstelik manuel modellerde arazi şanzımanı gibi vites oranlarını düşüren bir mekanizma var, örneğin araba ilk viteste 50kmh yapıyorsa, bu oran onu 35kmh'ye çekiyor veya 2de 95 yapıyorsa, 70 yapıyor bu oranı kullanınca. yani vitesler kısalıyor ve arabanın alt devir cansızlığının önüne geçiyor bu durum.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: alcohol06

    quote:

    Orijinalden alıntı: devil25

    Merhaba değerli forumdaşlarım. Subaru impreza 2012'yi bekliyordum fakat tasarımıyla şahsen!!! hayal kırıklığına uğradım. 2007 1.5 awd. M.T. Subaru impreza almayı planlıyorum. Fakat bir kaç mevzu kafamı kurcalıyor bilgilerinizi ve tecrübelelerinizi paylaşırsanız çok sevinirim...

    - araç gitmiyor diyorlar doğru mu? hantal bir araç mı? bunu bir ferrari'ye göre değil 1.5 veya 1.6 araca göre soruyorum. lancer köpekbalığı :) serisine göre nasıl? (daha önce leon 1.4 tsi ve kangoo kullandım )
    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim. bu yüzden iç tasarımı donanımı falan değil motor ve yürüyen aksamdaki kalite çok daha önemli.
    - 4x4 olması benim almamın en büyük sebebi. çünkü yaşadığım iki şehir de kar ve soğuk konusunda Türkiye'nin en ünlü iki kenti.
    - Lpg taktırmak sorun teşkil eder mi?
    - 2008 veya 2009 impreza'lar 20.000 TL'ye satılırken daha eski modeller neden daha pahalı. (Motor hacimleri aynı hepsi 1.5, hatta donanımları 2008 ve üzerinin daha üstün)
    - motor performansı açısından 2007'yi bırakıp 2008 veya 2009'a bakmalı mıyım. (yaşım genç sayılır (25) 2007 lerin albenisi daha yüksek)
    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu? kango gibi bir teneke parçası bile bu hıza ulaşabiliyor.





    şimdi ben 3 gün kadar İmpreza hb 1.5 awd manuel ile gezdim, bir süre de kullandım. gördüğüm kadarıyla bazı arkadaşlarımız çok heyecanlı, özellikle özarslan arkadaşımız (: sorularınızı sizin yazdığınız maddeler ile cevap vereyim, bazı konularda bu heyecan nedeniyle yanlış bilgilendirileceksiniz gibi görünüyor;


    -araç gitmiyor diyorlar doğru mu?

    çok kısa bir cevap gerekirse doğru (: ama tabi hangi araca göre ve hangi beklentiye göre diye de sormak lazım. daha önce 1.3 motorlu kompakt sınıf bir araç kullandıysanız doğru değil, örneğin araba 1.33 Auris'ten yavaş değil. ama 107hp gücüne bakıp da 1.6 kompaktlar ile (mazda 3 1.6, Lancer 1.6, Lancer 1.5, Corolla 1.6, Jetta 1.2 tsi vs) bunlara göre yavaş bir araç. boxer motorun performansa herhangi bir katkısı yoktur, bu motorun kullanılma nedenleri;

    1- sürekli 4 çeker sistemine imkan verecek bir şanzımanın yerleşimi için uygun olduğundandır
    2- boxer motorun ağırlık merkezi aşağıdadır ve bu daha düşük bir gövde ağırlık merkezi demektir, virajlarda ekstra stabilite sağlar
    3- boxer motor (diğer markalardaki sıralı 4 silindirli motorların aksine) titreşimi engellemek için dengeleyici miller kullanmaz doğal ateşleme dengesi sebebiyle, bu da düşük ağırlık ve titreşim demektir.
    4- Subaru uzun yıllar boxer motor ürettiği için bu motorların birim başı maliyeti artık düşmüştür, dolayısı ile bu motorlar Subaruda daha ucuza gelmektedir.

    torku da yüksek değildir, aksine alt devirlerde karakteristik bir cansızlığı vardır boxer'ın üst devirlerde ise açılır. fakat sürekli 4 çekerin getirdiği aktarma kayıpları nedeniyle, bu canlılık da törpülenmiş, araç pek akıcı hissettirimiyor. benim kullandığım araç manueldi, 3. vitesi bile zor bitiriyor, 4. viteste iyice ağırlaşmaya başlıyor. ilk kalkışı aslında 4 çekerin etkisiyle çok atak, fakat sonra 100kmh'ye doğru ağırlaştığı için 0-100kmh süresi uzun sürüyor. maksimum kadranda yapacağı hızın 190kmh'yi geçeceğini sanmıyorum, ki ona ulaşmak da çok uzun sürecektir. 4 ileri otomatikle ise bu otomobil gerçekten hantal olur, bunu ön görmek için kullanmaya gerek yok. yakıt tüketimi manuel için şehir içi 9.5-10lt civarından seyreder, otomatik için 12lt'ler kolaylıkla görebilir.

    yani bu araçtan, günümüz modern motor-şanzıman kombinasyonuna sahip araçların performans-ekonomi dengesini beklemeyin.

    - çok yakması umurumda değil ve aracı yüksek devirde kullanmayı seven biriyim. bu yüzden iç tasarımı donanımı falan değil motor ve yürüyen aksamdaki kalite çok daha önemli.

    çok yakması önemli değil ve motor-yürüyen aksamdaki kalite daha önemli demişsiniz, impreza 1.5hb bu şartları karşılıyor gerçekten. hem çekiş sistemi hem motor sağlamlığı olarak yüksek kaliteye sahip bir araç. yüksek devirlerdeki motor sesinden tatlı bir hırıltı var ve filtre-egzoz gibi uygulamalarla ses daha da hoş olacaktır, lakin özellikle otomatik modelde yüksek devirlere çıkmak için ayağınız dipte uzun süre bekleyeceğinizden eminim (:

    yol tutuş konusunda şöyle söyleyeyim, aslında arabanın yol tutuş özellikleri çok çok iyi değil, "çekiş özellikleri" iyi. yani viraja girerken Golf veya Lancer gibi araçlardan daha hızlı giremezsiniz. zaten yumuşak süspansiyon ve kalın yanaklı lastikler de bunu pek desteklemiyor. neticede viraja girerken gaza da sonuna kadar basmayacağınıza göre, burda önemli olan süspansiyon ayarlarıdır. İmpreza 1.5, Lancer kadar çevik yol tutuş özellikleri olan bir araba değil, kuru zeminde özellikle çok da bir olayı varmış gibi gelmedi bana. yani eğer yol tutuş yüzünden Lancer'dan vazgeçecekseniz bunu yapmayın, çünkü Lancer'ın yol tutuşu daha çok tatmin edecektir. İmpreza'da güçlü yol tutuş özellikleri, 1.5 veya 2.0hb gibi arabalarda da değilde, Wrx modelinde başlıyor diyebiliriz.

    tabi ıslak zemin, karlı zemin, bu tarz durumlardaki beceri ayrı bir konu, sürekli 4 çeker sistemli İmpreza bu tarz koşullarda her türlü avantajını gösterir. hele ki soğuk iklimde kullanılacaksa diyorsunuz, uygun kış lastikleri ile İmpreza hb kar leoparı gibi olur (:

    - yeni hb modeller çok tutulmadı ve çok beğenilmedi, bu nedenle ikinci elleri eski modellerden çok farklı değil. ancak şunu belirtmekte fayda var, impreza hb eskisine göre daha konforlu, kaliteli, güvenli bir araç. ses yalıtımı gibi özellikleri daha başarılı. bu nedenle yeni modele eğilmenizi öneririm.

    - web sitesinde maksimum hız 175 km filan yazıyor bu rakam doğru mu? kango gibi bir teneke parçası bile bu hıza ulaşabiliyor.

    maksimum hız konusunda, dediğim gibi, pek tatmin olmayabilirsiniz. ancak kango 1.5dci 175kmh hızı kadranda görüyor, yani kadrandaki sapma payını da ele alırsanız reel hızın 160kmh gibi olacağını tahmin edebiliriz. İmpreza ise gerçekte 175kmh hıza çıkacaktır, kadranda 190kmh'lere yaklaşır. fakat benim kullandığım manuel bile 140-150kmhden sonra bu kadar ağır hızlanıyorsa, otomatik için 180-190kmh hızlara görebilmek için hayli beklemek, dolayısı ile yakıt tüketmek gerekiyor (:

    Lancer'ın hızlanma verileri daha üstün daha hızlı ve atak bir araç. ancak Subaru'nun da 1.5 motoru hızlı olmasa da, sunduğu hızın kalitesi güzel (: yani 7000rpm çevirebiliyor, motoru güzel sesler çıkarıyor ve hoş devirleniyor. ama performans verileri görece zayıf.

    genel tavsiyem şu yönde, alabiliyorsanız manuel'ini alın derim. otomatiği her ne kadar daha konforlu olsa da gerçekten pek tatmin edici olmayabilir. üstelik manuel modellerde arazi şanzımanı gibi vites oranlarını düşüren bir mekanizma var, örneğin araba ilk viteste 50kmh yapıyorsa, bu oran onu 35kmh'ye çekiyor veya 2de 95 yapıyorsa, 70 yapıyor bu oranı kullanınca. yani vitesler kısalıyor ve arabanın alt devir cansızlığının önüne geçiyor bu durum.

    Alıntıları Göster
    Cevap için teşekkürler...

    İmpreza ile ilgili olarak bir manuel vites için soruyorum. Araç normal bir hızda giderken gaza sonuna kadar basılması durumunda vereceği tepki nasıl?

    Kalkışla ilgili zaten aracın motoru ve kilosu ortada bir mucize beklemiyorum tabi ki. Burada 4 çeker olmasının bir avantajı yok mu? belirttiğim gibi yüksek devirde kullanmayı seviyorum balata değişimi riskini hiç sorun değil. Arslanı seven yemini de verir :) Bu sıkıntı BMW 1 serisi 1.6 için bile ciddi bir sorun araba 12-13 saniyede ancak 100'e ulaşabiliyor. Asıl sorun hızını aldıktan sonra da hantal mı? yani bir sollama esnasında gaza normalin üzerinde yüklenseniz araba bağırmaktan başka bir şey yapabiliyor mu?
    bu şekilde bir hızlanma mümkün mü?

    yada bu video gerçek mi adam stock 1.5 2007 olduğunu yazmış.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-73181344B -- 17 Şubat 2012; 19:25:06 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-73181344B

    Cevap için teşekkürler...

    İmpreza ile ilgili olarak bir manuel vites için soruyorum. Araç normal bir hızda giderken gaza sonuna kadar basılması durumunda vereceği tepki nasıl?

    Kalkışla ilgili zaten aracın motoru ve kilosu ortada bir mucize beklemiyorum tabi ki. Burada 4 çeker olmasının bir avantajı yok mu? belirttiğim gibi yüksek devirde kullanmayı seviyorum balata değişimi riskini hiç sorun değil. Arslanı seven yemini de verir :) Bu sıkıntı BMW 1 serisi 1.6 için bile ciddi bir sorun araba 12-13 saniyede ancak 100'e ulaşabiliyor. Asıl sorun hızını aldıktan sonra da hantal mı? yani bir sollama esnasında gaza normalin üzerinde yüklenseniz araba bağırmaktan başka bir şey yapabiliyor mu?
    bu şekilde bir hızlanma mümkün mü?

    yada bu video gerçek mi adam stock 1.5 2007 olduğunu yazmış.


    Alıntıları Göster
    arkadaş güzel açıklamış. ben 1.5 impreza sadece bir defa sürdüm o araç da modifiyeliydi fena gitmiyordu.
    ama viraj performansı 2 çeker her arabadan iyidir. lastikler yanaklı da olsa zaten ağırlık merkezi aşağıda olduğu için araba öyle yana yatmıyor yan yan kaymaya çalışıyor. sonuç olarak lastiklerin tutunduğu her durumda kayma filan yaşanmıyor. ama gaz fren olayı 4 çekerde çok farklı. kontrol zor kaybedilir ama kaybederseniz de 4 çekerde toplayamazsınız öyle 2çkerdeki gibi az gaz kesip sonra yüklenmekle.
    güvenlik olarak sac kalınlığı sanki subaruda azıcık daha fazla gibi ama araç ağırlıkları da aynı gibiydi demek ki pek fark yok lancer'la. ama lancer'da esp var. subaru'da sadece 2010 olanlarında var sanırım (1.5 için konuşuyorum).
    lancer'ın yol tutuşu subarudan sonra benim kullandıklarım içerisinde en iyisiydi. ama 4 çekerle kıyaslanmaz aracın tutuşu. öyle bir kaç gün sürmeyle de anlaşılmıyor. ben 4 ay kadar 2.0 impreza sürdüm ilk zamanlar aracın sınırlarını tam bilmediğimden zorlamıyormuşum meğerse. hatta aynı gün impreza satıp lancer aldım da bir kaç gün virajda filan esp devreye soktum. subaruda ise esp'yi kasıtlı olarak soktuğum bir kaç defa harici (orada da uğraştım resmen) esp devreye sokamadım. patinaj? araç zaten çok çok uğraşmazsanız patinaja düşmüyor. 1.5 olan motor gücü yüzünden düşmez zaten




  • quote:

    Orijinalden alıntı: hazanfer

    Arkadaşlar merhaba, iki sorum var.
    1 - Subarunun motorları neden diğer markalara göre güç bakımından geride kalıyor... Bu gün onlarca marka 1.4 motordan 110-130 beygir güç alırken hatta 170 HB alan bile var. 1.6 motordan turbosuz 140 HP, turbolu 180 HP gibi...
    Subaru halen 1.5 107 HP, 2.0 158 HP çok düşük değilmi..? Bu neden kaynaklanıyor?

    2 - İmpreza 1.5 HB, otomatik, son kasa. Ara hızlanmalar da nasıl, sollamalar da diğer 1.6 araçlar kadar seri davranabiliyor mu? Mesala focus yada golf kadar.

    aynı sorular aslında almak istediğim 2003-2005 model arası 125 HP turbosuz, otomatik forester içinde geçerli biliyorsanız.

    Subaru'nun güç bakımında geri kalmasının nedeni Turbo ve SüperCharger denilen teknolojileri kullanmıyor oluşu. Peki bu teknolojileri subaru ve bazı firmalar kullanmakta neden isteksiz davranıyor? Cevabı çok basit uzunca bir süre dünya'nın en hızlı aracı olarak kalmayı başaran McLaren f1 (lakabı: efsane ilk üretim 1992 maximum hız 390 bana kalsa veyron'a bile tercih ederim araçta ısı yalıtımı için ALTIN kullanılmış :) ) baş mühendisi Gordon Murray bu arabayı üretirken bir kaç nedenden dolayı turbo ve Süper Charger kullanmayı istememektedir. Bu nedenler
    1. Araçlardaki bu yapı motoru daha karmaşıklaştırarak tamir edilmesini güçleştirir.
    2. birbirine bağlı daha fazla mekanik parça olduğu için arıza verme ihtimali oldukça yüksektir.
    3. Turbo ve SuperCharger normal kullanımda araçta herhangi bir sıkıntı yaratmazken aracın zorlanması, uzun süreli yüksek performanslı kullanımda arıza vermesinin kaçınlımaz olmaktadır. (inşallah bu başlıktta vosvos'cu yoktur linç olmak istenmiyorum)
    4. Ayrıca gaz tepkilerindeki gecikme ve geri bildirim kaybı ile de sürücünün motor üzerindeki kontrolünü güçleştirmekteydi.
    5. turbo veya benzer teknoloji kullanan araçların motor ömrünün uzun olmayışı
    gibi nedenlerden dolayı dünya'nın en iyi araçlarından birini tasarlayan mühendis Murray Turbo ve Süper Charger'a karşı.
    Araç bugün bile veyron'a rakip gösterilen bir araçtır efsanedir. Dünya hız rekorunu en uzun süre eilnde tutan araçtır.

    Gelelim Subaru ya; özeelikle motor ömrü ve sağlamlık konusunda pek taviz vermek istemediği için diye düşünüyorum, çok yakmasına rağmen boxer kullanıyor. Bu arada Tarih öğrencisi olduğum için bir ekleme yapayım boxer motorlar en çok Nazi Almanya'sında kullanılmıştır. Çünkü boxer motor daha sorunsuz, daha güçlü, daha seri idi. Tabi o zaman bile çok yaktığını belirteyim :)
    Bir ekleme daha yapayım. Turbo ve Süper Charger bir tarafa Mitsubishi bu sorunları aşmaya en yakın marka. MİVEC




  • 
Sayfa: önceki 23456
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.