Şimdi Ara

SUV ve CROSSOVER farkı nedir arkadaşlar, bu işin iyice suyunu çıkardılar. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
28
Cevap
0
Favori
58.199
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • suv turk tabiriyle jeep :) dag asabilen bi arac
    crossoverlar da : cimen asabilen araclar


    :)
  • Bu tartışma daha çok su kaldırır. Kolay gelsin.
  • Yerden yüksek hatchback işte.
  • SUV daha pahalı olur. Genellikle 3000 motor ve üzerinde motorlara sahiptir. SUV lar 4x4 dür. Neredeyse tamamı otomatik vitesdir. Görüntü olarak daha cüsselidir. Ağırlıkları da fazladır. Otomobillere göre E sınıfı ve F sınıfı lükse sahiptir. Crossover ise yaygın olarak önden çekişlidir. Manuel ve otomatik vites seçenekleri vardır. Motorları 2000 i geçmez(genellikle). Arabalara göre C - D sınıfı donanımlara sahiptir. Hafif arazi koşullarına uygundur. Genellikle şehirlerde kullanılır bunun sebebi yüksek de oturmanın verdiği güvenlik hissidir. Crossover arazide SUV la yarışamaz Suv hem arazide hem otoyolda crossoverdan daha iyidir.(yakıt tüketimi hariç)
  • Suv mercedes g'dir

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Suyu çıkacak bir şey yok tasnif kolaylığı olması açısından keskin olmayan çizgilerle böyle bir ayrım yapılıyor. Genelde "arazi aracı" ve suv birbirine karıştırılıyorki, aynı şey değildir. Arazi aracı ayrı bir kategoridir, genellikle üzerinde bazı oynamalar yapmadan arazi aracı dediğimiz araçların arazide kullanımı mümkün değildir. Örneğin bir range rover aracı bayiden alıp bodoslama arazi aracı olarak kullanamassınız. Buzlu bir dağ yolunda uygunsuz lastikle kayar perişan olursunuz, plaj kumunda uygun olmayan lastikle şansınızı zorlarsanız saplanır kalırsınız, aracınızda vinç ve size eşlik eden çekici-kurtarma aracı yoksa battığınız yerden de çıkamassınız. Motoru güçlü, uygun çekiş sistemine sahip bu araçlara yükseltme kiti, kayalık, vinç, zemine uygun arazi lastiği takmak, gerekli yardımcı ekipmanları araçta taşımak suretiyle arazi aracı vasfı ön plana çıkartılabilir. Yani range rover yada pajero arazi kullanımı modifiyesi uygulamaya müsait araçlardır ancak orjinal halde arazi aracı değildir. Ayrıca araziye elverişli hale getirilmiş, yükseltilmiş bir defender ile otobanda randıman alamaz, hızlı girdiğiniz virajda kolayca savrulursunuz. Arazi aracı amaca özeldir, profesyonel olarak offroad yapmıyor, mesleki bir zorunlulukla ağır arazi koşullarına girmiyorsanız hiç bir işe yaramayacağı gibi gündelik kullanımda ayak bağı olur.

    Suv, Spor Aktivite Aracı (Spor Utility Vehicle); minivan hem de station wagon otomobil özelliklerini bir arada barındıran araçtır. Görece yerden yüksek bir sürüş imkanı sağlar, bozuk bir yolda kırda-bayırda aracın tabanı yüksekte olduğundan vurma olasılığı azalır, elektronik yada mekanik sürüş yardımcıları ile kötü hava yol koşullarında kolaylık sağlayabilir, binek otomobillerden artı yükleme alanı sunabilir. Compact suv diye adlandırılanlar genellikle c segment üzerine geliştirilmiş, binek otomobile nazaran biraz daha outdoor hava katılmış araçlardır. Sportif aktiviteden kasıt araçla off road parkuru geçmek değil; rüzgar sörfü, snowboard yada sörf tahtasını, hockey çantası taşıyabilmektir. Hafif arazi koşullarında gezi, piknik gibi işlerede elverişlidir. Benim yükseltilmiş, dişli tırnaklı lastiğe sahip tofaş kartal aracım var, avada gidiyorum balığada peki bu suvmudur ? Evet suvdur, sportif aktiviteye uygun hale getirilmiş ve amaca hizmet ediyorsa suvdur. Zaten suv denilen yükseltilmiş sw araçlardır. Kendi içerisinde lüks suv, suv,görece daha ufak olan; compact suv,boyuttan bağımsız olarak 2WD, 4WD, gibi ayrımlara tabi tutulabilir.

    Crossover; suv ile hb otomobil arasında otomobile daha yakın yapıda olan araçtır. Compact suv ve crossover beklenti ve yoruma bağlı olarak birbirine karıştırılabilir. Zira eşikte olan marka modellerde mevcuttur.


    Ekleme : "Falanca jipe biniyor" bu konunun dışında teknik olmayan bir ayrımdır. Yerden yüksek, pahalı (veya öyle görünen) ve havalı (yada öyle algılanan) sw araçlara "jip" deniliyor olması bu ayrım bakımından önemli değildir. Kağıt mendile "selpak" demekten farklı da değildir. Zira "jeep" bir markanın özel mülkü, tescilli bir ismidir, bir guruba dahil olan tüm elemanları tanımlayan kapsayıcı bir isim değildir.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi In absentia -- 21 Ocak 2013; 14:26:15 >




  • Defender rubicon discovery arazi range rover x5 q7 bunlar suv geri yani

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • ilk başlarda ne kadar bulanıkmış... oysa şimdi her marka bir crossover çıkarıp piyasaya giriyor. giderek daha net bir karakteristik ortaya çıkıyor. gelişmeleri takip ediyorum...
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.