Şimdi Ara

Swift / Sprite Kit ile yazdığım ilk oyunum : Car And City

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
1 Misafir - 1 Masaüstü
5 sn
7
Cevap
0
Favori
1.100
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Swift - SpriteKit ile yazdığım ilk oyunum Car And City yayımlandı. Oyunun sade ve basit olmasının sebebi, deneyimlerimi kademe kademe yükseltmeyi ilke edinmemden ötürüdür. Yakın zamanda bir update yayımlamak istiyorum. Öneri ve eleştirileriniz benim için önemlidir. Destek olan herkese şimdiden teşekkür ederim. Link aşağıdadır:

    https://itunes.apple.com/us/app/car-and-city/id1002162882?l=tr&ls=1&mt=8



  • Minimum iOS 8 gerekmesinin sebebi nedir ? Spritekit iOS7 ile beraber geldi yanlis hatirlamiyorsam, sadece iOS 8 de olan bir kütüphane falan var da onu mu kullandiniz acaba ?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cwr

    Minimum iOS 8 gerekmesinin sebebi nedir ? Spritekit iOS7 ile beraber geldi yanlis hatirlamiyorsam, sadece iOS 8 de olan bir kütüphane falan var da onu mu kullandiniz acaba ?

    Doğru, birtakım framework'leri import ederken sizden min. iOS 8 mobil işletim sistemini kullanmanızı istiyor. iOS 7 ile kullanmaya devam ederseniz çoğunda warning birkaç metotta da error mesajı ile karşılaşıyorsunuz. Mecburen iOS 8 kullanmak zorunda kaldım.
  • oyun gayet güzel devamını beklerim. 3 nokta ile ilgili yorumum olacak.

    *arabalar yukarıda create edilirken pat diye birden beliriveriyor. ekranın üstünde yaratılsa önce arka tampon sonra gövde sonra motor şeklinde ekrana girse daha hoş olur.
    *arabaların yakınından geçerken birden game over oluyor. collision detection kısmında biraz da tuning gerekiyor.
    *her game overdan sonra reklam çıkması kullanıcıyı bezdiriyor. 2-3 oyundan sonra 1 reklam gelse sanki kullanıcılar daha az rahatsız olur. fazla reklam genelde ters tepiyor.

    bir de sağa sola geçişler çok hassas değildi ama o benimle ilgili bi problem de olabilir.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    oyun gayet güzel devamını beklerim. 3 nokta ile ilgili yorumum olacak.

    *arabalar yukarıda create edilirken pat diye birden beliriveriyor. ekranın üstünde yaratılsa önce arka tampon sonra gövde sonra motor şeklinde ekrana girse daha hoş olur.
    *arabaların yakınından geçerken birden game over oluyor. collision detection kısmında biraz da tuning gerekiyor.
    *her game overdan sonra reklam çıkması kullanıcıyı bezdiriyor. 2-3 oyundan sonra 1 reklam gelse sanki kullanıcılar daha az rahatsız olur. fazla reklam genelde ters tepiyor.

    bir de sağa sola geçişler çok hassas değildi ama o benimle ilgili bi problem de olabilir.



    Birinci önerinizde png'yi parçalamak gerekir ki bu da risktir; arabaların parçaları eksik olarak gelirse oyunun tadı kaçabilir. Level 5'ten sonra yolun ve arabaların hızlanması bu konudaki dengeyi sağlar diye düşünüyorum.

    İkinci öneriniz ile ilgili birkaç kişiden geri bildirim aldım. Sanırım gelen güncelleme ile bu konuda herkesi tatmin edecek bir çözüm olacak.

    Reklam konusunda aslında birçok oyunda görüleni yapıyorum. İyi bir oyuncunun ortalama oynama süresini hesapladığımızda çok normal ama 2 Game Over'da 1 de olabilir.

    Bu güncelleme ile birlikte kontrol daha da iyi bir yere taşınacak. Eminim kontrolun daha da esnek olmasını isteyenlerin beklediği bir güncelleme olacak.

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: relaxmovie

    quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    oyun gayet güzel devamını beklerim. 3 nokta ile ilgili yorumum olacak.

    *arabalar yukarıda create edilirken pat diye birden beliriveriyor. ekranın üstünde yaratılsa önce arka tampon sonra gövde sonra motor şeklinde ekrana girse daha hoş olur.
    *arabaların yakınından geçerken birden game over oluyor. collision detection kısmında biraz da tuning gerekiyor.
    *her game overdan sonra reklam çıkması kullanıcıyı bezdiriyor. 2-3 oyundan sonra 1 reklam gelse sanki kullanıcılar daha az rahatsız olur. fazla reklam genelde ters tepiyor.

    bir de sağa sola geçişler çok hassas değildi ama o benimle ilgili bi problem de olabilir.



    Birinci önerinizde png'yi parçalamak gerekir ki bu da risktir; arabaların parçaları eksik olarak gelirse oyunun tadı kaçabilir. Level 5'ten sonra yolun ve arabaların hızlanması bu konudaki dengeyi sağlar diye düşünüyorum.

    İkinci öneriniz ile ilgili birkaç kişiden geri bildirim aldım. Sanırım gelen güncelleme ile bu konuda herkesi tatmin edecek bir çözüm olacak.

    Reklam konusunda aslında birçok oyunda görüleni yapıyorum. İyi bir oyuncunun ortalama oynama süresini hesapladığımızda çok normal ama 2 Game Over'da 1 de olabilir.

    Bu güncelleme ile birlikte kontrol daha da iyi bir yere taşınacak. Eminim kontrolun daha da esnek olmasını isteyenlerin beklediği bir güncelleme olacak.

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

    Hocam sanırım şu şekilde çözebilirsiniz.


    car.position.y = frame.size.height + car.size.height / 2
    var positionX = arc4random_uniform(UInt32(frame.size.width))
    car.position.x = CGFloat(positionX) + frame.size.width

    Benim oyunumda da yukaridan random olarak toplar geliyor ve buna benzer bir algoritma kullandim.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: RB26DETT

    quote:

    Orijinalden alıntı: relaxmovie

    quote:

    Orijinalden alıntı: midereli

    oyun gayet güzel devamını beklerim. 3 nokta ile ilgili yorumum olacak.

    *arabalar yukarıda create edilirken pat diye birden beliriveriyor. ekranın üstünde yaratılsa önce arka tampon sonra gövde sonra motor şeklinde ekrana girse daha hoş olur.
    *arabaların yakınından geçerken birden game over oluyor. collision detection kısmında biraz da tuning gerekiyor.
    *her game overdan sonra reklam çıkması kullanıcıyı bezdiriyor. 2-3 oyundan sonra 1 reklam gelse sanki kullanıcılar daha az rahatsız olur. fazla reklam genelde ters tepiyor.

    bir de sağa sola geçişler çok hassas değildi ama o benimle ilgili bi problem de olabilir.



    Birinci önerinizde png'yi parçalamak gerekir ki bu da risktir; arabaların parçaları eksik olarak gelirse oyunun tadı kaçabilir. Level 5'ten sonra yolun ve arabaların hızlanması bu konudaki dengeyi sağlar diye düşünüyorum.

    İkinci öneriniz ile ilgili birkaç kişiden geri bildirim aldım. Sanırım gelen güncelleme ile bu konuda herkesi tatmin edecek bir çözüm olacak.

    Reklam konusunda aslında birçok oyunda görüleni yapıyorum. İyi bir oyuncunun ortalama oynama süresini hesapladığımızda çok normal ama 2 Game Over'da 1 de olabilir.

    Bu güncelleme ile birlikte kontrol daha da iyi bir yere taşınacak. Eminim kontrolun daha da esnek olmasını isteyenlerin beklediği bir güncelleme olacak.

    Değerli yorumlarınız için teşekkürler.

    Hocam sanırım şu şekilde çözebilirsiniz.


    car.position.y = frame.size.height + car.size.height / 2
    var positionX = arc4random_uniform(UInt32(frame.size.width))
    car.position.x = CGFloat(positionX) + frame.size.width

    Benim oyunumda da yukaridan random olarak toplar geliyor ve buna benzer bir algoritma kullandim.



    Arkadaşın demek istediği arabaların bir anda belirmesi, yani yukarıdan aşağıya hızlı çıkış yapması. X position'ını ile ilgili değil. Sizin yazdığınız kodda arabaların üstüste binme sorunları doğabilir diye düşünüyorum. Bunun için bir de if kullanılması gerekiyor. Üstüste biniyorsa bu gelsin gibi. Ben random car ile ilgili bir algoritma oluşturmuştum bakmam lazım. Benim sorunumun arabaların boyutları ile ilgiliymiş bunu sonradan anladım. Malum ilk oyun :) Şimdi üstünde durmadığım bir oyunu yayımlamama kararı aldım. İçime sinmedikçe bekletiyorum.




  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
    
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.