1. Tabelalarda "T tipi" kavşak tanımlı değil. Bunu önceden anlatabilecek bir işaret yok. T tipi denilebilecek bir kavşağın bildirimi sadece tali yol dikkat işaretlerinde var. Bu halde tali yol/ana yol geçiş şartları zaten tanımlı olduğundan "T tipi" diye ikinci bir tanıma gerek yoktur.
2. Kontrolsüz kavşak işaretlerinde ise kavşak kolu tanımlı değildir. Bu sadece ABD'de tanımlıdır. Oradaki geçiş kuralları da ona göre farklılardır. Bizde ise yaklaşıncaya kadar kavşağın "T" olup olmadığını analayabilmek her zaman mümkün değildir.
3. Gerçek koşullarda topografya sürekli değiştiğinden, iniş çıkışlar ve virajlar da düşünüldüğünde çoğu zaman ana yolu belirtmeden "T" kavşağın "yatay" kolunu zamanından önce emin bir şekilde anlayabilmek pek mümkün olmayacaktır.
Bu karşılaşmalarda güvenlik için "tali yol" ve "ana yol" ayrımı gereklidir.
sağ kuralı geçerli olduğu için 1 numara dönüş yapsa bile önceliklidir
Dönüp tekrar bakınca gördüğüm hep kural konuşmuşuz. Kuralı anlamak için kuralın arkasındaki prensibi kavramak gerekli.
Kural ne diyor? Soldaki sağdakine yol verecek. Peki neden? Sağındaki arabaya çarptığında doğrudan sürücünün tarafına çarptığımız ve sürücü için hayati tehlike yarattığımız için.
Murphy'nin ( RoboCop ) "Prime Directive" leri gibi bizim prime directive'imiz "trafikte karşılaştığın kişileri koru"
Uyup uyguluyor muyuz orası tartışılır. Fakat, bu temel prensip bir kere anlaşılıp kabul edilince kurallar daha makul gözüküyor.
2005 teki tasarıdaki düzenlemenin geçmemesinin nedeni sanırım T kavşakta bu "karşındakini kolla" prensibine" aykırı bir düzenleme olması.
oldsaltO
kullanıcısına yanıt
Hocam çok güzel açıklama yapmışsınız ama "sağındaki arabaya çarptığında doğrudan sürücü için hayati tehlike olacağından... gibi açıklama yeterli değil bence. Avrupa ülkelerine bakıldığında T kavşaklar için ayrı bir kural var. "Yolun doğru gitmekte olan kısmında sonlanan yoldan gelen araç sürücüleri, doğru yönde gitmekte olan araçlara geçiş hakkı verir" Ayrıca İngiltere ve etkisinde kalmış Yeni Zelanda, Avustralya, Yeni Galler gibi ülkelerde de eşdeğerli kontrolsuz kavşaklarda "sağdan gelenin geçiş hakkı var" Halbuki trafik sağdan akıyor.Sürücüler aracın sağında onları koruma adına soldan gelenin geçiş hakkı olması gerekmiyor mu?
kadobay
kullanıcısına yanıt
quote:
Avrupa ülkelerine bakıldığında T kavşaklar için ayrı bir kural var. "Yolun doğru gitmekte olan kısmında sonlanan yoldan gelen araç sürücüleri, doğru yönde gitmekte olan araçlara geçiş hakkı verir"
Bir yanlışınız var. Avrupa'da bu şekilde değil. Yukarıda örnek bir sınav sorusu ve cevabı koymuştum. Eğer aksini belirten bir tabela yoksa, sağdaki araç önceliklidir.
Sırayla C-A-B
Sırayla A-B
Sırayla B-A
Sırayla A-B (Park yeri gibi açık yerlerde de bu kural geçerli)
Aslında konunun başında hiç girmek istemedim, "commonwealth" coğrafyasında kurallar biraz farklı olabliyor. ABD'de T kavşak işaretleri var, üç çeşitler ve neresinden yaklaşıldığını gösteriyor. Bizde de var aslında ama her zaman anayol veya yol ver tabelasının altındadır.
İngiltere'de yollar Roma zamanından kalma ve çok dar. ABD'de ise Nevada gibi km^2'ye üç kişinin düştüğü tenha yerlerde halen trafiğin erken zamanındaki ilkel geçiş kuralları geçerli. Buna göre önce gelen önce geçer. Düz geçecek olanın dönecek olana önceliği vardır. Hızlı olan yavaş olandan önce geçer. Ama hem tabelalar, hem yollardaki görüş mesafeleri hem de araç sinyalleri (DOT) buna göre özeldir. Dışa dönecek araçlakrın kavşaklarda önceden farkedilmesi için ön sinyalleri içerde tavsiye edilir, yan taraftan da görülmelidir, ön farlarla da bitişik olamazlar.
Bu Avustralya videosunda "sağdan gelen aracı görüyor ve yol vereceğini farzediyor" diyor. (3:30'dan sonra)
İngiltere eşit kontrolsüz kavşak konusunu tamamen bırakmış gibi: Oradaki yollarla sadece kafa karıştırıyor olabilir. Çoğu yola karşı şeridi kullanmadan dönmek pek mümkün değil, arabanın aynaları çizgilerin üzerinde gidiyor bazen. Sağa dönüşerde (bizim için sol) karşıdan gelene yol veriliyor.
www.gov.uk
Using the road (159 to 203) - The Highway Code - Guidance - GOV.UK