Şimdi Ara

Taahütlü sözleşmeden cayma ve ceza | Tüketici Haklı (5. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
193
Cevap
5
Favori
17.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
30 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Az önce tüketici haklarını aradım, "1 yıldan uzun aboneliklerde bedelsiz cayabilirsiniz fakat 1 yıldan uzun taahhütlerde bedel ödemeksizin cayamazsınız, videoda bahsedilen kanunlar abonelikleri kapsıyor taahütleri değil" diye belirtti hanımefendi. Kısaca videoda anlatılanlar hatalı. İnanmazsanız Alo 175'i arayıp sizde öğrenebilirsiniz..



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Montage -- 28 Aralık 2018; 18:25:16 >
  • Benim 3 buçuk ay kaldı. 90 liralık tarife ödüyorum( indirimi falan içerisindedir büyük ihtimal) 416 tl çekiyor bana turktelekom:) Bu işin üzerine bir gideceğim turknet 120 tl karşılıyor cezanın.
  • Benim aboneliğimin bitmesine 3 buçuk ay kaldı. 1 yıl boyunca bir paket kullandım. Şimdi 2. yılında tekrarlandı ve bu ikinci yılın bitmesine başta dediğim gibi 3 buçuk ay kaldı. 416 tl bana cayma bedeli çekiyor. Ya arkadaş 90 tl fatura ödüyorum. Ay ay düşüyor borcunuz diyor 3 ayda 400 ise yılda 1600 muydu borcum :D 12x90= 1080 yıllık fatura borcum. Şimdi 1 yılı geçtiği için başvursam iptali için ofislerine bana diyecek git tüketici hakemine değil mi? Çok satır okudum kafam allak bulak oldu. Diyelim öyle olursa en az 6 ay sonra paranı geri al. Ben şeye de razıyım 3 ay mı kaldı kaç lira fatura 270. tamam arkadaşım kalan ay ne kadarsa çek benden gideyim. Turktelekom senden kurtulacağım günü abazan bir gencin düğün gününü beklemesi gibi hunharca azurlarla bekliyorum. Kallevi bir sektör diyerek basıp gidicem hadi sektör




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Montage

    Az önce tüketici haklarını aradım, "1 yıldan uzun aboneliklerde bedelsiz cayabilirsiniz fakat 1 yıldan uzun taahhütlerde bedel ödemeksizin cayamazsınız, videoda bahsedilen kanunlar abonelikleri kapsıyor taahütleri değil" diye belirtti hanımefendi. Kısaca videoda anlatılanlar hatalı. İnanmazsanız Alo 175'i arayıp sizde öğrenebilirsiniz..
    O açıklama biraz garip olmuş. Taahüt yoksa abonelikten zaten istediğiniz zaman cayarsınız, sorun taahütlü aboneliklerden vazgeçmekte.
  • HSeldon H kullanıcısına yanıt
    Evet garip bende anlamlandıramadım ama abonelik ile taahhüt aynı sey değil dedi, aboneliğe örnek olarak elektirik, su aboneliklerini söyledi.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Montage -- 6 Ocak 2019; 4:12:56 >
    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • misafir rumuzuyla yazan arkadaşa katılyorum.millenicom dan evde internet sözleşmesi imazladım. 1 haaftdır interneti kullanamıyorum.hizmet alamıyorum. eve gelip bakma zahmetinede bulunmadılar.caymak istiyorum..600 tl para istiyorlar. hiç hizmet vermeden 600 tl siz kazanabilyormusunuz?bir mal satmadan?malı teslim edip kullandırmadan?mesela ev hammal eşyayı taşımadan para talep edebiliyor mu?hukuk falan yok....tüketici hakkı yalan..işte durum budur. yaıplan iş ayıplı diyorum 600 tl ver ayrılalım diyorlar..
  • 21 ay taahhüdüm var. ''50 mbit download 5 mbit'' sınırsız İnternet kullanıyorum. Akşam saatlerinde upload 0, 1.5mbit ve 3.0 mbit düşüyor. Arayınca da hiç bir internet sağlayıcısı tam hız veremez diyorlar. Bende müşteri olarak o zaman hızımı 25 mbit 3 mbit upload düşürün dediğimde bana 500tl çivarında ceza çıkarıyorlar. İptal edip 35mbit 3 mbit başka internet sağlayıcısına geçmek istiyorum. Ama karşıma taahhüt ceza üçreti cıkartıyorlar. Ben upload için 50 mbit tarifeyi seçtim. Bana 35 mbit de yeter.

    Bu firma bana interneti bağlatırken binanıza fiber kablo geliyor binanızdan dairenize coexsiel olarak dairenize geliyor demişlerdi. Ben kutuyu baktım. Binama coexsiel olarak geliyor. Binamdan daireme coexsiel olarak devam ediyor. Bu firma sosyal media da her yerde fiber bağlantımız var diye reklam yapıyorlar.

    Biz tüketiciler kandırılıyoruz. Bir diğer reklam konusu ise bu firma sosyal media da online oyunlarda takılmadan oynayabilirsiniz diye reklam yapıyorlar. Ping sorunum var diye arıza kaydı bıraktığımda açıklama şöyle bir açıklama giriliyor. Abone online oyun oynuyor online oyun oynarken böyle sorunlar olacağı abone anlatılmıştır. Böyle bir açıklama bana yapılmadı. Ayrıca biz online oyunları arkadaşlarımızla oynuyoruz. Birbirimizin netini karşılaştırabiliyoruz. Taahhüt çezaları bence kalkması lazım. Ben istediğim zaman hizmeti bırakmam lazım.

    Bu konuda bana yardım ederseniz çok sevinirim...





  • üstte açıklamış arkadaş durumu
    1 yıldan uzun aboneliklerde bedelsiz cayabilirsiniz fakat 1 yıldan uzun taahhütlerde bedel ödemeksizin cayamazsınız, videoda bahsedilen kanunlar abonelikleri kapsıyor taahütleri değil"
  • var tabi kalan aylarınız x uygulanan indirimlerin bedelini ödediğiniz takdirde çıkabilirsiniz
  • Yönetmeliğin 16. maddesi, haklı sebebe dayanmadan bir yıla kadar olan taahhütlü abonelikten cayma ile ilgili durumdaki uygulamayı açıklamış. 22. maddesi neden yazılmış olabilir sizce. Belirttiğiniz gibi haklı neden söz konusu olduğunda taahhüt süresi gözetilmeksizin tüketicinin her zaman dilimi içinde cayma imkanı mevcuttur. Ayrıca yukarıya yazmış olduğunuz 6502/52-4 çok açık ve net. Kanun koyucu, bir yıldan uzun süreli taahhütlerde tüketicinin dilediği anda cayma hakkını tanıyor. Emsal karar yayınlamama sebebime gelince; Ben profesyonel değilim. Arşiv tutmuyorum. Ama arama motorlarında aratarak bulabileceğinizden kuşkunuz olmasın. Yasayı kaleme alanların daha net yazması gerekirdi görüşünüze katılıyorum.

  • jedi39 kullanıcısına yanıt
    bakırköy 5. tüketici 2018/751 esas numaralı 2019/193 karar numaralı kararına bakabilrisiniz.

  • Modemle birlikte alınmış internette 14 gün içindeki cayma hakkı bedelleri ne kadar olmakta?
  • RElS kullanıcısına yanıt
    bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 18 Temmuz 2020; 16:44:1 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Guest-0EF48BDE1

    bu mesaj silindi
    900 TL ye yakın ücret çıkardı TT. Cezai bedelsiz çıkış yapamazsın diyor. Tüketici hakkı filan hikaye TT için. Sözleşmeye imza atalı daha 10 gün olmuş.

    Modem bedeli + Kurulum ücreti + Aktivasyon ücreti + Bağlantı ücreti + Alo paket aktivasyon + Kullanım bedeli.. Say babam say.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi RElS -- 1 Nisan 2019; 12:45:50 >
  • RElS kullanıcısına yanıt
    bu mesaj silindi



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Guest-0EF48BDE1 -- 18 Temmuz 2020; 16:44:51 >
  • Burada anlaşılmayan konu şu belirli süreli abonelik sözleşmesi ve belirsiz süreli abonelik sözleşmesi bu ikisinin yanı sıra taahhütlü abonelik diye bir kavram var.kanunda yada yönetmeliklerde taahhüt ibaresine rastlamadım. Bu çok farklı bir durum. Adeta bir kelime oyunu var burada Şimdi taahhüt ibaresinin anlamı belirli süreli abonelik sözleşme mi demek yada belirli süreli abonelik ve belirsiz süreli abonelik sözleşmesi haricinde birde taahhütlü belirli süreli abonelik sözleşmesimi var. Anlaşılır gibi değil..

  • 6502 - 52/4 içinde abonelik sözleşmesi süresi bir yıldan uzunsa istediğin zaman ceza ödemeden fesih edersin diyor. Resmi gazetede akıllara zarar bir yönetmelik buldum, "Abonelik sözleşmeleri yönetmeliği" 24 Ocak 2015. Taahhütlü ve düz abonelik sözleşmesi diye ayırmışlar. Bu yönetmelik firmalardan cep telefonu gibi pahalı ürünleri bir yıldan uzun sözleşme yapan ve abonelik feshi yaparak cep telefonuna el koyan tüketici için konmuş olmasına karşın telekominikasyon firmalarının kötüye kullanarak uzun süreli, cihaz vermeden sözleşme yapmasına açık kapı bırakmış. Hakem heyetleri bu açığı telekom şirketlerinden yana kullanma iradesi ile tüketiciyi rahatça hiçe saymakta. Ardından 28 Ekim 2017 resmi gazetesinde "Elektronik haberleşme sektörüne ilişkin tüketici hakları ynetmeliği" ile bazı düzeltmeler gelmiş. Şimdi bu karmaşada ne yapacağız biz?




  • 2 yıllık taahhüdün ardından, sözle onay alınıp 2 yıl taahhüt yapılmış.10. ayda caymak istenirse ceza ödenir mi?
  • Sesli onay ile 2 yıl sözleşme yapıldı. (Modemsiz)
    1 hafta sonra başka internet firmasına geçmek istediğimi belirttim. Bana cayma bedeli olarak 703 TL çıkardılar.

    264 TL Alo Paket (Meğersem hattıma bilgim olmadan telefon hattı tanımlamışlar)
    264 TL İnternet Paketi
    165 TL İnternet Kullanım Bedeli
    10 TL vergi vs

    TOPLAM 703 TL

    Tüketici Şikayet Hattı'nı aradım. Sesli Onay vermişseniz eğer cayma cezası çıkartabilirler. Ödemek zorundasınız dedi.
    Sadece taahhüt ettikleri hızı veremezlerse vs sıkıntılı durumlar olursa o şekilde hattınızı iptal veya taşıma yapabilrisiniz dediler. Onda da cayma bedelini ödedikten sonra ''Tüketici hakem Heyeti'' ne başvurarak cayma bedelini geri alabilirsiniz dediler.
    Velhasıl düzen güçlüden yana.

    Mecburen başka firmaya geçemiyorum.
  • Türk Telekom 35 mbit, 115 TL ile 3 ay ücretsiz + 24 ay yani toplam 27 ay için abone oldum.
    15 Ekim'de hat açıldı. Bir hafta sonra TurkNet'in 75 mbit'i taahhütsüz olarak 86 TL'ye verdiğini öğrendim.
    Telekom'a gidip sizin verdiğiniz hizmeti daha ucuza daha yüksek hızla veriyorlar hem de taahhütsüz. Henüz bir hafta oldu caymak istiyorum dedim. Kadın bir sürü hesap kitap yaptı "653 TL ödeyeceksiniz" dedi. Ben daha 14 gün bile olmadı bu neyin parası dedim. Saydı aktivasyon, kurulum vs vs. Ben modem almadım, kurulum yapılmadı kendim kurdum. Kaldı ki siteye gelen kablonun krone kutusunu koyup krone regletleri bile ben çaktım, sizinkiler kabloyu çekip bıraktılar dedim. Ödemem gereken 653 TL'nin içinde neler olduğunu detaylı olarak bana verir misiniz dedim. O ana kadar ekranı bana döndürmüş olan kadın monitörü kendine çevirip "veremem" dedi. Ödeyeceğim paranın içinde neler var öğrenmek istiyorum dedim ama nafile. Göstermeye yetkim yok dedi. Halbuki az önce gösteriyordu.
    Ödemeden çıktım.

    BTK üzerinden başvurdum, aynı şeyleri anlattım ve detaylı ödeme bilgisi istiyorum dedim. Her defasında bana matbu evrak gibi cevaplar yazdılar. Yok efendim hattınızı kontrol ettik, yok efendim bir sıkıntı yok. Ben defaatle yine yazdım, bana 653 TL'nin detayını yazın diye. Sanki dalga geçer gibi alakasız cevaplar yazdılar.

    Sonra yeni internet için TurkNet'e online başvurdum. Evraklarımı imzalayıp yolladım, gerekli işlemleri kendileri yaptı ve Telekom'dan TurkNet'e geçiş işlemi 3 Kasım'da gerçekleşti. 120 TL'ye kadar cayma bedeliniz de ödüyoruz dediler.

    Birkaç gün önce fatura.net diye bir yerden SMS geldi. Telekom'a bağlı internet hizmetimin 23,25 TL ödemesi var diye. Garanti İnternet şubesinden Telekom'a borcum nedir diye bakmak için fatura ödeme kısmına girdim. Hizmet no ile sorguladım, evet 23,25 küsür TL çıktı. Ama 653 TL diye bir bedel göremedim. 23,25 lirayı online olarak ödedim.

    Şimdi bir haftadır Türk Telekom'dan birilerinin aramasını, SMS atmasını, e-posta veya bir zarf göndermesini bekliyorum. Muhtemelen o parayı almak için iletişim kuracaklardır değil mi?

    Ne dersiniz?



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi zeytinpark -- 11 Kasım 2019; 11:12:34 >




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.