Şimdi Ara

Tanrıya olan inançlızlığım sarsılıyor. (2. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
29
Cevap
0
Favori
1.012
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • Bir şey ben ebediyen vardım diyebilir mi? Bu munkun peki nasıl olabilir?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Kişinin ebeveynlerinin olumu halinde maddesel esbab kalkar.



    Yani vardırve nedeni ile rabıta maddesel olarak kesiktir.



    Şimdi bu kişi içresindeki anne babaya dair duruşu da keserek oncesiz ve sonrasız olarak gozukur.



    İlahi kudretin bir esbabı olsa ve bu esbabların yokluğunda kendisi de bu esbabları kesse ezel ebede benzer.



    İşte insan ile sozleşmenin kuruluşu bu şekilde olur.



    İlahi kudrette olmayan anne baba oğretisi insanlığa maledilmişe benzer. Ancak insanın anne baba olmadığı kendisini haşrettiği ya da kendini evlat edindiği biliniyor.



    Bu açıdan ilahın da bunu yapmış olabileceğini biliyoruz çünkü yaşoyoruz.



    Kitapta aile hayatının mevcudiyeti sozleşmesel olarak bu durumu teyit içindir. Reel anne ve babanın bitkiler olduğu biliniyor. Yani insan denen varlıklar bunlarmış.



    İnsanın ilahi kudretin sıfatlarını ya da ismini üstüne aldığı goruluyor. Bu açıdan inşa ilahın yucelme denen haline ya ben haşrim diyerek ya da kendimi evlat edindim diyerek cevap vermesi lazım.



    Anneyim babayım diyemez. Zaten tıbben diyemez.



    Bunları derse bu halde ilah nasıl oldu insan kim kiminle sözleşme kuruldu denen haller ve çelişki denen hal gorulur.



    Çelişki insanımsıdan kaynaklı. O anne e babayım değil gerçeği söylese herşey biter.



    Kafayı karıştıran tanımların muhattabı insan değildir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: KraftMK

    Tanrıyı kim yarattı diye soran birinden mantıklı bir düşünce beklenmez zaten



    İnsan mekan ve zamana bağlı bir varlıktır. Zamansızlık ve yokluk kavramlarını bilemez. Zamanın ve mekanın yaratıcısının maddesel varlığını sorgulamak bu bağlılığı algılayamamaktan kaynaklıdır.





    İlginç

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • İnsan içi kan nutfe dolu bi varlığı meydana getirir. Butun omru ve amacı bunun içindir. Buna aile deniyor. Bu varlığın goruntusu bi çizgi olsa bu çizgiye ortasından çarpan şey raad( yıldırım) olup ilahın varlığı bu aşamada oluşur.



    Bizim aranan meşhur ilahımızın özelliği ve konumu bu.



    Bing bang denen olayın ozu de bu aslında.



    Bu raadin özelliği bu yapı yani çizgi bedeni temsil ederken raad onun başını oluşturmaz. Anılır bir hale sokmaz.



    Gazalinin nedenselliği konusunda sebeb sonuç denen şeyde sebebin oluşamaz hali bu raadle yani ilaha dair düşünce ile oluşur.



    Genel manada ilahi olan sebebi parçalayıp dunyevi sebeb sonuçla yani perde ile anılmayandır.



    Yani bir kısım insan için ilahi olan apaçık gozukur.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Zamandan mekandan munezzehlik iki durumun birbirine karşı olgusudur.



    Siz an itibari ile marsa gitmek isterseniz yeri ve zamanı uyumsuzdur.



    Bu marsa göre sizin size göre marsın zaman ve mekanını munezzeh yapar.



    600 ışık yılı otedeki memet abinin evine gitmek istediğinizde memet abinin orada ne evi ne de kendi vardır. Buna göre zaman ve mekandan munezzeh olarak 600 ışık yılı otedeki memet abinin evi aslında olmayan değildir.



    Kainattaki her cisim diğerine göre zaman ve mekandan munezzehtir.



    Yani ilahi kudret kainata istiva etse bu durum anlaşılır.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • bahsettiğimiz şeyler açısından ilginç bir ironi var.

    mülkün sahibi şu şekilde dolaşırsa mülk onu kabul etmez diye bir şey olabilir mi?

    mülkünde dilediği gibi dolaşır. zaman ve mekanda dolaşmak eğer evime bir sultanın ziyareti ise bu onun sultanlığından bir şey kaybettirmez belki ben değer kazanırım.

    sen sultansın burada işin yok burası benim mülküm nasıl derim? çizerler adamı valla.
  • hsnksy92 kullanıcısına yanıt
    bence kendi adına konuşmalısın.

    düşün bir kere ateizme dahi ilah bulan adamı takmamak büyük hata olmaz mıydı sence?
  • Bu devirde Allah'a inanmamanın komikliği > ateistlerin Allah inancına komiklik olarak bakış açıları

  • Cevaplar:


    1-) Tanrıyı yaratan yoktur, eğer öyle olsaydı hiç başı olmazdı hiçbir şeyin sürekli bir yaratan olurdu, burada biz Tanrı'nın mevcudiyetin özü başlangıcı olduğuna inanmalıyız ve mucizenin kendisidir Tanrı

    2-) Allah'ı mahlukatı neden yarattığı ise, hadisde ben gizli bir hazine idim ve bilinmek istedim bundan dolayı mahlukatı halk ettim meanında hadis vardır. Aslında bu hadisde Allah kendisinin yaratanın olmadığına da bir cevap veriyor ve kendisini hazineye benzetiyor, hazinenin kelime anlamı değerli şeylerin korunduğu, saklandığı yerdir sözlükte, yani Allah bir hazine dolayısıyla da bir mucizedir.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi AlbatrosD.IIIFazılBey -- 6 Şubat 2025; 21:34:21 >
  • 
Sayfa: önceki 12
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.