Merhaba, Yapı Kredi'den 2008 yılında kullandığım ve geri ödediğim konut kredisi borcum 2011 yılında kapanmıştı. Bugün e-devletten tapu bilgilerine baktığımda herhangi bir rehin veya şerh bilgisi görünmüyor. Fakat bugün yenilediğim DASK poliçesi sorgulama ekranında rehinli / alacaklı olarak Yapı Kredi görünüyor. Bu iki site de devletin. Birisi rehinli diyor diğeri rehin yok diyor. Hangisinin doğru olduğunu Yapı Kredi'ye sorayım dedim ama artık müşterisi olmadığım için bankanın iletişim kanallarını kullanamıyorum çünkü şifrem yok. Böyle bir durumla karşılaşmış olan var mı? < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi noisywan -- 6 Ocak 2021; 15:16:28 > |
Tapu rehin yok, DASK'ta var (?)
-
-
Tapu daha doğru olur bence...
-
Tapudaki rehin dediğiniz ipotek, dasktaki ise daini mürtehin.
Daini mürtehin demek, sigorta riski gerçekleştiğinde sigorta tarafından ödenecek paranın daini mürtehin sahibi kimse ona ödenmesi demek. Misal devremde eviniz hasar gördü, dask size ödeme yapacak. Ancak daini mürtehin varsa, ödeme yapmadan önce bankaya sorar, ödemeyi yapalım mı diye muvafakat ister, eğer banka onay vermezse ödeme bankaya yapılır. Ancak sizin banka ile borç alacak durumu kalmadığı için banka bu durumda herhangi bir risk olmadığından muvafakat verir.
Gelelim sizin durumunuza, siz kredinizi kapatmışsınız, ipoteğinizi da banka kaldırmıştır. Ancak dasktaki daini mürtehini yenileme yaparken kaldırılmamıştır. Önceden kredi çekilmiş ise ve daini mürtehin varsa, kredi kapansa bile daini mürtehin genelde kaldırılması unutulur/atlanır. Sizin poliçenizde her sene yenilenirken daini mürtehinli olarak yenilenmiştir. Yapacağınız şey basit, bankadaki müşteri temsilcinize söyleyin, dask poliçenize zeyil yaparak daini mürtehin kısmını günceller ve bankayı oradan kaldırır. Bundan sonraki yenilemelerde daini mürtehinsiz olur. Kaldırmazsanız çok problem olurmu, riskini olmadığı için olmaz, ancak bankadan muvafakat alınacağı için süreç uzayabilir. Fırsat bulursanız bir ara zeyilinizi yaptırın.
-
Detaylı cevap için çok teşekkürler Cem Bey.
Artık bankanın müşterisi olmadığım için müşteri iletişim kanalları ile irtibat kurup işlemi uzaktan yapamıyorum.
Şubeye gidip halledicem.
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X