Mutlaka zamana ve gelişmelere göre motorda yenilikler oluyordur, adının TDI kalması onu kötü veya eski yapmaz. Ayrıca benzeri olan mjet,hdi-tdci gibi motorlarda aynı isimlerde gelişmeye devam etmekte...
TDI candır.
Adını Tdı koydum
quote:
Orijinalden alıntı: haluk 23
Zaten yeni geliştirilen bir motor bu.
Eskilerin pd motorlarından sonra cr tdi çıkalı birkaç yıl oldu.
Bence eskimedi (yani durduk yere neden eskisin anlamında ).
Daha dur, yeni aldım...
Cr Tdi motorlar çıkalı ne kadar oldu ki... Tdi yerine 70 lik 1.4 Hdi,tdci ve 90 lık 1.4 d4d motorları eleştirin.
quote:
Orijinalden alıntı: santorius
VW benzinli motorda gayet iyi. FSI'ın üzerine TSI'ı çıkardı, 1.4 motordan 160 beygir üretmeyi başardı ama aynı ilerleme dizelde yok. VW'nin biri 140 beygir diğeri 170 beygir olan 2.0 TDI motoru traktör gibi sesi ve düşük performansıyla eskimedi mi sizce?
BMW 2.0 dizel motordan 184 ve 204 beygir üretiyor, Mercedes 2.1 motordan 204 beygir üretiyor, Hyundia/Kia bile 184 beygirlik Euro 5 dizel motora geçti ama VW'de hala tık yok.
Daha düşük yakıtı tüketimi ve daha yüksek performans içeren yeni bir motorun zamanı geldi de geçiyor. Bu konuda yakın gelecekte bir gelişme olacak mı?
VW bu geri kalmış dandik motorununun 170 beygirlik olanını ise adeta hint kumaşı gibi her araca da koymuyor. Mesela Tiguan'da yok, Passat'ta yok, Jetta'da ve Golf'te yok, sadece Superb, CC ve Audi modellerinde var.
VW'nin "bu motoru" dandikse diğer üreticilerin de "bu motorları dandik". Olayı sadece YYY markası X.X litreden ZZZ beygir üretiyor olarak değerlendirmenize gerek yok. VW'nin motor gamı oldukça geniş. GOLF'te 2.0 TDI 170 HP'nin OLMADIĞINI doğru değildir. GOLF GTD'de CBBB kodlu 2.0 TDI 170 HP mevcut, ama Türkiye'de satılıp satılmaması yetkili distribütörün tasarrufunda.
Motor Hacmi / Ürettiği Güç / Yakıt Besleme Şekli gibi sadece başlıklardan oluşan bilgilere dayanarak varsayım yürüterek bir markanın bir motorunun diğerlerine göre geride kaldığı veya ileride gittiği sonucu ortaya çıkmamalı. Motorlar maliyet, beklenti, ihtiyaç, vergilendirme, sigorta masrafı gibi birçok üretici taraflı ve kullanıcı taraflı kriterlere bağlı olarak geliştiriliyor. Birçok kişi 2.0 TDI 110 HP alıyor mesela, çünkü büyük motorun güç üretmesi ve yüksek tork vermesini seviyor ama 140 HP istemiyor çünkü onun ne gücüne, ne de vergisine ihtiyacı var. Modellerin kullanım şekline göre hacim ve güç seçenekleri çok tutuluyor ki mümkün olduğu kadar geniş bir kullanıcı (müşteri) kitlesine hitap etsin.
Birçok marka dizelle motor yıkarken VW dizelle motor çalıştırıyordu. Türkiye'ye "geç" gelmesi motor hacminin vergi sorunu olmadığı Almanya'da (ve genel olarak dünyanın her yerinde) 1.9 ve 2.0 hacimli motorların uzun süre kullanılmasından ötürü ileri gelmiştir. Daha sonra hacim küçülmüş, PD'den CR'ye geçilmiş, yeni motorlar geliştirilmiştir.
Şu andaki 1.6 litre CAY kodlu motorlar sıfırdan çizilerek üretilmiş motorlardır. Bu motorların 75-90-105 HP güç üretmesi "ellerinden bu kadar gelmesi" nedeni ile değil, tamamen motor elektroniğinden ileri gelmekte, satış-pazar-müşteri kriterlerine dayanmaktadır.
Saygılarımla,
Taner Göde
GOLF Dizel Motorlar CAYB 1.6 90 HP CAYC 1.6 105 HP CBDC 2.0 110 HP CBAA/CBAB 2.0 140 HP CBBB 2.0 170 HP
TIGUAN Dizel Motorlar CBDC 2.0 110 HP CBAB 2.0 140 HP CBBB 2.0 170 HP
PASSAT Dizel Motorlar CAYC 1.6 105 HP CBAB 2.0 140 HP CBBB 2.0 170 HP
JETTA Dizel Motorlar CAYC 1.6 105 HP CBAB 2.0 140 HP
POLO Dizel Motorlar CFWA 1.2 75 HP CAYA 1.6 75 HP CAYB 1.6 90 HP CAYC 1.6 105 HP
SCIROCCO Dizel Motorlar CBDB 2.0 140 HP CBBB 2.0 170 HP
quote:
Orijinalden alıntı: CrazyRomeo156
quote:
Orijinalden alıntı: sinoplu hayır 180 ps nin 0-100 ü 9.9 saniye
Volkswagen Transporter’ın yenilenen TDI® motoru şimdi 180 PS güç üretiyor. Saatte 191 km hıza ve 0’dan 100 km’ye sadece 9.9 saniyede ulaşan Transporter 180 PS, yolu daha güçlü kavrayan geniş tabanlı lastikleri ve alüminyum alaşımlı Thunder jantlarıyla çok da göz alıcı...
Doğuş'un sitesine bile güvenmiyorum.İnternette saçma veriler var.6.3 'de çıkaran bile var:
İngiliz kaynakları 0-96km/h'ye 11,4 saniyede çıktığını söylüyor.Arabam.com testinde 11.1s verilmiş.Belki türkiyeye gelen yolunmuş olduğundan farkediyordur.
6.3 saniyede çıkaranın pilotajı iyi demek ki.
Türkiye'de yaşadığımız için Türkiye'deki motoları yorumlamadım. Golf'te 170 beygir motor Türkiye'de yoksa yoktur. Almanyadaki motoru tartışmanın manası varmı?
boş bir tartışma konusu yine.
1.6 TDI 105 BG ve yeni mi?
Türkiye'deki motorlar ve Almanya'daki motorlar olarak ayırmaya gerek yok, neticede aynı fabrika yapıyor ve aynı araçlara monte ediyor. Bence VW grubunun TDI teknolojisi hiç de geri değil. Burada "geriliği" teknolojik gerikalmışlık olarak ele alıp motor hacminden elde edilen gücün düşüklüğü ile ölçmek tartışmaya malzeme yaratmak için yeterli nokta değil. VW'nin dizel motorları dandik ise bence PSA Grubunun 1.6 TDCI 110 HP motoru da dandik, ya da MultiJet de dandik, D4-D de keza öyle. Birşeye dandik demek için onu açmanız gerek. Markalar modellerinin hangi motorlarla, hangi özelliklerle ve hangi pazarlara üretileceğini araştırmalar sonucu belirleyip bu şekilde piyasaya sürüyor.
İlk mesajınızın sonundaki cümlede "VW bu geri kalmış dandik motorununun 170 beygirlik olanını ise adeta hint kumaşı gibi her araca da koymuyor. Mesela Tiguan'da yok, Passat'ta yok, Jetta'da ve Golf'te yok, sadece Superb, CC ve Audi modellerinde var." şeklinde belirttiniz ama bu geri kalmış dandik motor pekala belirttiğiniz modellerde var (Passat ve Golf 170 HP, Jetta 140 HP). Araçlar da Türkiye'ye motorsuz gelip Doğuş Otomotiv tarafından motorlar burada takılmadığına göre olayı Almanya-Türkiye olarak ayırmaya gerek yok.
Taraflar tartışmaya başlıyor. Siper alın
çok yakan ve turbo arızasıyla meşhur bir motor 140 lık olanlar böyle 170 leri bilmem dizel dediğin zaten 3000 cc olacak mümkünse v6
1.2 TDI 61 ps den 6.0 V12 TDI CR 500 Ps' e kadar çeşit çeşit model model yapmış daha ne yapsın vw
çok yakan ve turbo arızasıyla meşhur bir motor 140 lık olanlar böyle 170 leri bilmem dizel dediğin zaten 3000 cc olacak mümkünse v6
A4 sattık 150.000 km.de 2.0 TDI 140 Hp, sadece mazot pompası arızası oldu, çok yakar dediğiniz ortalama tüketimi 6-6.5 civarını hiç geçmedi 1500 kg. ağırlığına rağmen üstelik hiç özen gösterilmeden kullanıldı