Şimdi Ara

TDI motor kaç km devirir?? (2. sayfa)

Bu Konudaki Kullanıcılar:
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
42
Cevap
1
Favori
69.027
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    bakımları zamanında yapılırsa ve askeriye gibi titiz davranılırsa tdi bir motor bitmez sanırım en az 600bin km
    bende 2000 model 1.9 tdi passat vardı eski tip dizelllerle bile 450binde sattık.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: peroksit
    ya şimdi sevinsem mi üzülsem mi?? yani bu dizel motorla bu kadar yol diyorsunuz?? peki fordlar da dizellerde 1000,000 km yol diyorlar?? eğer bu doğru bir saw ise vw nin motorları forddan kötü demektir??



    merak etmeyin sizin aracınızda ford motorundan aşşağı kalır bir motor yok. Vw motor üretirken uzun ömürlü olmasını esas alır.

    Ford motorlar hakkında fazla bilgim yok. bu idda ford tarafından mı ortaya atılıyor? yoksa piyasada türetilmiş bir iddia mı?

    titiz bir kullanıcı elinde bir VW motoru bir milyon km yi görebilir. ama bunu genellemek yanlış olur.

    ayrıca sizin aracınız da 500 bin km ye gelince 3-5 milyarlık bir rektifiye masrafından sonra bir 300-400 bin km daha görür aynı titiz kullanımla...

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    quote:

    Orjinalden alıntı: peroksit
    ya şimdi sevinsem mi üzülsem mi?? yani bu dizel motorla bu kadar yol diyorsunuz?? peki fordlar da dizellerde 1000,000 km yol diyorlar?? eğer bu doğru bir saw ise vw nin motorları forddan kötü demektir??



    merak etmeyin sizin aracınızda ford motorundan aşşağı kalır bir motor yok. Vw motor üretirken uzun ömürlü olmasını esas alır.

    Ford motorlar hakkında fazla bilgim yok. bu idda ford tarafından mı ortaya atılıyor? yoksa piyasada türetilmiş bir iddia mı?

    titiz bir kullanıcı elinde bir VW motoru bir milyon km yi görebilir. ama bunu genellemek yanlış olur.

    ayrıca sizin aracınız da 500 bin km ye gelince 3-5 milyarlık bir rektifiye masrafından sonra bir 300-400 bin km daha görür aynı titiz kullanımla...

    kolay gelsin...


    fordun dizel motorlarında peugeot imzası var yani dizel motorları forda peugeot firması vermekteki bu peugeot markanın dizel motorları yani hdi teknolojili motorları kendilerini ispatlamış motorlardır.ve gayet uzun km yol yapmaktadırlar tabii bu arada kullanıcı faktöründe unutmamak lazım.ayrıca peugeot firması aynı zamanda citroen firmasınada motor vermektedir.zaten bu iki markayı peugeot ve citroen aynı anılabilir çünkü ikiside psa grubunun markalarıdır.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi SiLvErDeMoN -- 20 Haziran 2008; 9:05:49 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: O.B.K

    quote:

    Orjinalden alıntı: peroksit
    ya şimdi sevinsem mi üzülsem mi?? yani bu dizel motorla bu kadar yol diyorsunuz?? peki fordlar da dizellerde 1000,000 km yol diyorlar?? eğer bu doğru bir saw ise vw nin motorları forddan kötü demektir??



    merak etmeyin sizin aracınızda ford motorundan aşşağı kalır bir motor yok. Vw motor üretirken uzun ömürlü olmasını esas alır.

    Ford motorlar hakkında fazla bilgim yok. bu idda ford tarafından mı ortaya atılıyor? yoksa piyasada türetilmiş bir iddia mı?

    titiz bir kullanıcı elinde bir VW motoru bir milyon km yi görebilir. ama bunu genellemek yanlış olur.

    ayrıca sizin aracınız da 500 bin km ye gelince 3-5 milyarlık bir rektifiye masrafından sonra bir 300-400 bin km daha görür aynı titiz kullanımla...

    kolay gelsin...

    Alıntıları Göster
    quote:

    Orjinalden alıntı: O.B.K


    merak etmeyin sizin aracınızda ford motorundan aşşağı kalır bir motor yok. Vw motor üretirken uzun ömürlü olmasını esas alır.

    Ford motorlar hakkında fazla bilgim yok. bu idda ford tarafından mı ortaya atılıyor? yoksa piyasada türetilmiş bir iddia mı?

    titiz bir kullanıcı elinde bir VW motoru bir milyon km yi görebilir. ama bunu genellemek yanlış olur.

    ayrıca sizin aracınız da 500 bin km ye gelince 3-5 milyarlık bir rektifiye masrafından sonra bir 300-400 bin km daha görür aynı titiz kullanımla...

    kolay gelsin...



    Dediklerinizin çoğuna hak vermekle beraber bir konuda sanırım hemfikir değiliz, motorun dayanıklılığı sadece yapım aşamasındaki gelişmişlikle alakalı değildir misal formula 1 araçları tek yarışlıktır sonrasında çöpe giderler çünkü maksimum performans için dayanıklılık feda edilir, ayni şekilde otobüs motorları için de bunun tam tersini diyebiliriz. İşte binek otomobiller de bu ikisinin arasında biryerlerdedir, motorda kullanılan parçalar bakım periyodlarında değişmesi için kısa ömürlü tasarlanmıştır..

    ve binek otomobiller en çok pazarlama amacı güden vasıtalar olduğu için ömürleri üreticiler için "al-bin-yenisi gelince değiştir" felsefesine uyacak şekilde ayarlanır. Yani müşteri memnuniyetinden ödün vermeyecek kadar uzun ömürlü ama yeni modeli almalarını engellemeyecek kadar da kısa..

    ama tekrarlamakta yarar var günümüzdeki her araç normal koşullar altında 500 bin km ve üstüne rahatlıkla çıkabilir, en çok yıpranan araçlar olmasına rağmen etrafınızda gördüğünüz taksilerin çoğu 350 bin km civarındadır. Mekaniğin zaten ömrü yoktur.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: gacara_53

    bakımları zamanında yapılırsa ve askeriye gibi titiz davranılırsa tdi bir motor bitmez sanırım en az 600bin km
    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    bakımları zamanında yapılırsa ve askeriye gibi titiz davranılırsa tdi bir motor bitmez sanırım en az 600bin km


    askerden yeni geldim erzurumda yaptım araçların anasını ağlatıyorlar askeriyede titiz filan kullandıkları yok kendi malları olmadığı için çok hor kullanıyorlar araçları.




    motorlar uzun kilometre yaparda üstündeki enjektörler ,turbo ,devir daim pompası vb. bunların ömrü 300.000 km yapmaya yetmez. zaten 500.000 km yapan araç durmadan masraf çıkarır her hafta sonu sanayide bişeylerini onarmakla geçer.
    volkswagenin yetkili servisinde turboyu kaça değiştiriyorlar bi sorun (2.el turbolu dizel,benzinli araç alacaklar tuboyu mutlaka kontrol ettirmelidirler aracın km si önemli değil hava filtresinin kutusundan söküp takma sırasında küçük bi taş girerse turboyu bozar.)

    ekonomik olmasını kullanım maliyetinin düşük olmasını (kullanım maliyeti sadece yakıt değildir bakım masraflarınıda dahil edin) istiyorsanız bir araca ömür boyu binilmez.biz 0 km rover 400 aldık 1999 yılında 2007 yılında sattık yakıt tüketimi eskisi gibi değildi bakımları muntazam yapıldığı halde 1,6 motor olmasına rağmen tüketimi 1,8t passatlarla aynıydı 2004 1.8 T passat aldık lpg taktırdık özellikle dizel almadık dizel masraflarını bildiğimizden daha ekonomik olması için benzinli aldık hem daha ucuza aldık dizellerden hemde lpg de dizelden daha az yakıyor.ardaşımın babasında 1,6 dizel passat var 89 model 288.000 kmde bakım için sanayideki harcadıkları para aracın değerine yakın. Araçların kullanım kitapçıklarında kullanım ömrü 10 yıldır yazıyor ya ekonomik, ağır masraf çıkarmadan 10 yıl kullanılır demek istiyor.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sondurum

    quote:

    Orjinalden alıntı: gacara_53

    bakımları zamanında yapılırsa ve askeriye gibi titiz davranılırsa tdi bir motor bitmez sanırım en az 600bin km


    askerden yeni geldim erzurumda yaptım araçların anasını ağlatıyorlar askeriyede titiz filan kullandıkları yok kendi malları olmadığı için çok hor kullanıyorlar araçları.




    motorlar uzun kilometre yaparda üstündeki enjektörler ,turbo ,devir daim pompası vb. bunların ömrü 300.000 km yapmaya yetmez. zaten 500.000 km yapan araç durmadan masraf çıkarır her hafta sonu sanayide bişeylerini onarmakla geçer.
    volkswagenin yetkili servisinde turboyu kaça değiştiriyorlar bi sorun (2.el turbolu dizel,benzinli araç alacaklar tuboyu mutlaka kontrol ettirmelidirler aracın km si önemli değil hava filtresinin kutusundan söküp takma sırasında küçük bi taş girerse turboyu bozar.)

    ekonomik olmasını kullanım maliyetinin düşük olmasını (kullanım maliyeti sadece yakıt değildir bakım masraflarınıda dahil edin) istiyorsanız bir araca ömür boyu binilmez.biz 0 km rover 400 aldık 1999 yılında 2007 yılında sattık yakıt tüketimi eskisi gibi değildi bakımları muntazam yapıldığı halde 1,6 motor olmasına rağmen tüketimi 1,8t passatlarla aynıydı 2004 1.8 T passat aldık lpg taktırdık özellikle dizel almadık dizel masraflarını bildiğimizden daha ekonomik olması için benzinli aldık hem daha ucuza aldık dizellerden hemde lpg de dizelden daha az yakıyor.ardaşımın babasında 1,6 dizel passat var 89 model 288.000 kmde bakım için sanayideki harcadıkları para aracın değerine yakın. Araçların kullanım kitapçıklarında kullanım ömrü 10 yıldır yazıyor ya ekonomik, ağır masraf çıkarmadan 10 yıl kullanılır demek istiyor.

    Alıntıları Göster
    bir tanıdığımızda seat toledo tdi var araç şuan 580.000 km de hala sorunsuz çalışıyor.araç 350 bin km de bir köpeğe çarptığından dolayı motor küçük bir bakım geçirmiş. araç sanırım 110 bg lik olanlardan ve yeteri derecede performanslı.rutin bakımları dışında aracın bir sorun çıkarttığını duymadım.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi mahlep -- 25 Haziran 2008; 11:02:46 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: mahlep

    bir tanıdığımızda seat toledo tdi var araç şuan 580.000 km de hala sorunsuz çalışıyor.araç 350 bin km de bir köpeğe çarptığından dolayı motor küçük bir bakım geçirmiş. araç sanırım 110 bg lik olanlardan ve yeteri derecede performanslı.rutin bakımları dışında aracın bir sorun çıkarttığını duymadım.

    Alıntıları Göster
    konuyu hortlatıcam ama araştırma yapan arkadaşara güncel bilgi olsun isterim. bizde 2002 transporter 88 bg olanlardan var.şuan itibariyle full depo mazotla şehir içi ve dışı karışık 1150 km (80 litre depo) yaptı. oda 20 krş falan geliyo ortalama. ayrıca izmirde çok iyi bir servisimiz var.bu bodruma falan gitmek için gelen almanyalı gurbetçiler bizim oralarda kiraladıkları transporterlarla bakım yaptırıyorlar. aynı bizim arabadan bi tane gördüm ve 550 bin kmdeydi.servise danıştım birazcık arabanın ilk motoru olduğunu vw fabrikasının motorun açılmasın diye üstüne koyduğu kırımızı mühürlerinin hala sağlam olduğunu söyledi.düşünün almanyadan buraya burdan almanyaya.. 550 bin km..bu sınıfta çoğu aracım bu kmlere ulaşabileceğini sanmıyorum.bence alacak arkadaşlar özel ve güzel bir vw servisene gitsinler.bi kaç saat gelen arabaları takip etsinler.zaten belli oluyor.şuanda ben clio almak için araştırma yaptım.bi kaç test sürüşü.maksat az yaksın şehir içi flan diye.ama yapamadım :D yani direksiyon bile bana ters.aracı kötülemiyorum.ama vw nin yanında... şunda dizel bir polo ya bakıyorum.inşallah onu alıcam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: axlR

    konuyu hortlatıcam ama araştırma yapan arkadaşara güncel bilgi olsun isterim. bizde 2002 transporter 88 bg olanlardan var.şuan itibariyle full depo mazotla şehir içi ve dışı karışık 1150 km (80 litre depo) yaptı. oda 20 krş falan geliyo ortalama. ayrıca izmirde çok iyi bir servisimiz var.bu bodruma falan gitmek için gelen almanyalı gurbetçiler bizim oralarda kiraladıkları transporterlarla bakım yaptırıyorlar. aynı bizim arabadan bi tane gördüm ve 550 bin kmdeydi.servise danıştım birazcık arabanın ilk motoru olduğunu vw fabrikasının motorun açılmasın diye üstüne koyduğu kırımızı mühürlerinin hala sağlam olduğunu söyledi.düşünün almanyadan buraya burdan almanyaya.. 550 bin km..bu sınıfta çoğu aracım bu kmlere ulaşabileceğini sanmıyorum.bence alacak arkadaşlar özel ve güzel bir vw servisene gitsinler.bi kaç saat gelen arabaları takip etsinler.zaten belli oluyor.şuanda ben clio almak için araştırma yaptım.bi kaç test sürüşü.maksat az yaksın şehir içi flan diye.ama yapamadım :D yani direksiyon bile bana ters.aracı kötülemiyorum.ama vw nin yanında... şunda dizel bir polo ya bakıyorum.inşallah onu alıcam.

    Alıntıları Göster
    peki bizde 134 binde 2007 tsi golf var o ne kadar devirir? aracın motor konusunda hiçbi sorunu yok servis bakımları tam.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    peki bizde 134 binde 2007 tsi golf var o ne kadar devirir? aracın motor konusunda hiçbi sorunu yok servis bakımları tam.

    Alıntıları Göster
    bak sana bi olay anlatayım.bi gün her araç firmasının sahipleri toplanıp tartışyorlarmış.hangi araba markası daha iyi diye.en sonunda bi karara varıyolarlar ve karar şu:hangi araç sahibi,her gün aracını çalıştırmadan altına eğilip bakıyosa,işte o araç en iyisidir...yani dostum bence golf tsi aracının bakımlarını tam yaptırırsan hiç bir sorunun olmaz.ben inanıyorum ki 500 bini rahat görürsün.ayrıca aynı serviste bir caddy vardı 2007 sanırım.tdi motorlu.araba 135 binde motor yapılıyor.ama nedeni adam yağına suyuna bakmamış içindeki su azalınca araba hararet yapmış.yani nolursa olsun dostum sen sen ol arabanı dikkatli kullan.bunlar pahalı arabalar.yani orta direk aileler için.bi motoru nerden baksan 4 milyardan aşağya toplayamazsın.triger kayışı çok önemli.devirdaim pompası çok önemli.bu arada polo alamadım.bizim buralarda dizel temiz plo yok.corsa 1,3 cdti aldım.oda alman.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: axlR

    bak sana bi olay anlatayım.bi gün her araç firmasının sahipleri toplanıp tartışyorlarmış.hangi araba markası daha iyi diye.en sonunda bi karara varıyolarlar ve karar şu:hangi araç sahibi,her gün aracını çalıştırmadan altına eğilip bakıyosa,işte o araç en iyisidir...yani dostum bence golf tsi aracının bakımlarını tam yaptırırsan hiç bir sorunun olmaz.ben inanıyorum ki 500 bini rahat görürsün.ayrıca aynı serviste bir caddy vardı 2007 sanırım.tdi motorlu.araba 135 binde motor yapılıyor.ama nedeni adam yağına suyuna bakmamış içindeki su azalınca araba hararet yapmış.yani nolursa olsun dostum sen sen ol arabanı dikkatli kullan.bunlar pahalı arabalar.yani orta direk aileler için.bi motoru nerden baksan 4 milyardan aşağya toplayamazsın.triger kayışı çok önemli.devirdaim pompası çok önemli.bu arada polo alamadım.bizim buralarda dizel temiz plo yok.corsa 1,3 cdti aldım.oda alman.


    araç aldığımızda full servis bakımlıydı sorunu yok görünüyor. yetkili serviste yapılmış hep. 134 bin çok gibi ama biz de fazla yol yapmıyoruz maksimum 11 12 bin. bakımları fln da hiç aksatmıyorduk toyota vardı 98 onda hiç aksatmıyorduk. bunda da aynı olacağına inanıyorum :)




  • quote:

    Orijinalden alıntı: sasa_iliç

    quote:

    Orijinalden alıntı: axlR

    bak sana bi olay anlatayım.bi gün her araç firmasının sahipleri toplanıp tartışyorlarmış.hangi araba markası daha iyi diye.en sonunda bi karara varıyolarlar ve karar şu:hangi araç sahibi,her gün aracını çalıştırmadan altına eğilip bakıyosa,işte o araç en iyisidir...yani dostum bence golf tsi aracının bakımlarını tam yaptırırsan hiç bir sorunun olmaz.ben inanıyorum ki 500 bini rahat görürsün.ayrıca aynı serviste bir caddy vardı 2007 sanırım.tdi motorlu.araba 135 binde motor yapılıyor.ama nedeni adam yağına suyuna bakmamış içindeki su azalınca araba hararet yapmış.yani nolursa olsun dostum sen sen ol arabanı dikkatli kullan.bunlar pahalı arabalar.yani orta direk aileler için.bi motoru nerden baksan 4 milyardan aşağya toplayamazsın.triger kayışı çok önemli.devirdaim pompası çok önemli.bu arada polo alamadım.bizim buralarda dizel temiz plo yok.corsa 1,3 cdti aldım.oda alman.


    araç aldığımızda full servis bakımlıydı sorunu yok görünüyor. yetkili serviste yapılmış hep. 134 bin çok gibi ama biz de fazla yol yapmıyoruz maksimum 11 12 bin. bakımları fln da hiç aksatmıyorduk toyota vardı 98 onda hiç aksatmıyorduk. bunda da aynı olacağına inanıyorum :)

    Alıntıları Göster
    Ortalama 700.000 km yapmış ve henüz motor rektifiyesi geçirmemiş 1.3 cdti motorlu taksici tanıdıklarım var ancak adamlar arabalarını sadece kendileri kullanıyor ve bakımlarını düzenli yaptırıyorlar 1.4 td'in de düzenli bakımla ve uygun kullanımla rahatçana 500.000 kmyi devireceğini düşünüyorum




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Umit

    Ortalama 700.000 km yapmış ve henüz motor rektifiyesi geçirmemiş 1.3 cdti motorlu taksici tanıdıklarım var ancak adamlar arabalarını sadece kendileri kullanıyor ve bakımlarını düzenli yaptırıyorlar 1.4 td'in de düzenli bakımla ve uygun kullanımla rahatçana 500.000 kmyi devireceğini düşünüyorum

    Alıntıları Göster
    800 000 YAPMIŞ POLO TDİ GÖRDÜM BELÇİKADA
  • quote:

    Orijinalden alıntı: kartal2339

    800 000 YAPMIŞ POLO TDİ GÖRDÜM BELÇİKADA

    Alıntıları Göster
    TDİ Mİ TDİ PİŞMANLIKTIR SÜREKLİ TURBO YAKAN Bİ MOTOR VE PERFORMASN ÇOK KÖTÜ TRAKTÖR GİBİ ÇALIŞIR SORUNLU Bİ ARAÇ
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    TDİ Mİ TDİ PİŞMANLIKTIR SÜREKLİ TURBO YAKAN Bİ MOTOR VE PERFORMASN ÇOK KÖTÜ TRAKTÖR GİBİ ÇALIŞIR SORUNLU Bİ ARAÇ

    Multijet mi dci mi hdi mi. Gel arkadasim tdi var bende amf motor.traktor kismina katiliyorum.
    diger olaylarda fena yaniltmislar seni



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi gunes59 -- 19 Temmuz 2012; 20:34:57 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: gunes59

    quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    TDİ Mİ TDİ PİŞMANLIKTIR SÜREKLİ TURBO YAKAN Bİ MOTOR VE PERFORMASN ÇOK KÖTÜ TRAKTÖR GİBİ ÇALIŞIR SORUNLU Bİ ARAÇ

    Multijet mi dci mi hdi mi. Gel arkadasim tdi var bende amf motor.traktor kismina katiliyorum.
    diger olaylarda fena yaniltmislar seni

    Alıntıları Göster
    kendi aracım suanda tdi ordan biliorm alım satım yapıyorum yoksa yüzüne bile bkmam tdi nin resmen traktör arızası bol araba :) prçada maşallah pahalı ve dandik




  • quote:

    Orijinalden alıntı: cleron

    kendi aracım suanda tdi ordan biliorm alım satım yapıyorum yoksa yüzüne bile bkmam tdi nin resmen traktör arızası bol araba :) prçada maşallah pahalı ve dandik

    Alıntıları Göster
    aman diyim bende 1.4 tdi polo vardı. ağır bakımlarının yapıldığı hafta otobanda yatak sardı. yağ pompa zinciri kopmuş işte belli olmuyor bu işler. bakımlarının yapıldığı hafta bile arıza yapıyor. hangi yetkili servise gittiysem 1.4 polo tdi için olumlu bişey söylemediler. sonuçta 3 silindir araba. en az 4 silindir olmadan hikaye. bakırköy tamaş, kasımpaşa uzay, sultangazi metal servisi bile aynı şeyi söylediler. polonun 1.4 tdi motoru problemli dediler. sonuç olarak tavsiye etmiyorum. tamam az yakıyor ama bakımlarını yaptığında benzinliye göre çok daha fazla para ödüyorsun. hiç tasarruflu değil. dizel motor her zaman hassastır. dikkat etmek gerek. yılda en az 30.000 km yapmayan dizel almasın diye boşuna demiyorlar. artık 1.4 benzinliye döndüm rahatım. hem çok yakmıyor hem de tamiri dizele göre çok daha ucuz. dizel poloyla 45 lt ile 900 km yapıyordum benzinli ile 670 yapıyorum arada çok fark yok şu an için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi turkish_republic -- 22 Temmuz 2012; 10:17:04 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: turkish_republic

    aman diyim bende 1.4 tdi polo vardı. ağır bakımlarının yapıldığı hafta otobanda yatak sardı. yağ pompa zinciri kopmuş işte belli olmuyor bu işler. bakımlarının yapıldığı hafta bile arıza yapıyor. hangi yetkili servise gittiysem 1.4 polo tdi için olumlu bişey söylemediler. sonuçta 3 silindir araba. en az 4 silindir olmadan hikaye. bakırköy tamaş, kasımpaşa uzay, sultangazi metal servisi bile aynı şeyi söylediler. polonun 1.4 tdi motoru problemli dediler. sonuç olarak tavsiye etmiyorum. tamam az yakıyor ama bakımlarını yaptığında benzinliye göre çok daha fazla para ödüyorsun. hiç tasarruflu değil. dizel motor her zaman hassastır. dikkat etmek gerek. yılda en az 30.000 km yapmayan dizel almasın diye boşuna demiyorlar. artık 1.4 benzinliye döndüm rahatım. hem çok yakmıyor hem de tamiri dizele göre çok daha ucuz. dizel poloyla 45 lt ile 900 km yapıyordum benzinli ile 670 yapıyorum arada çok fark yok şu an için.

    Alıntıları Göster
    bizde 2000 model 1.9 tdi passat vardı 120.000 de turbo yaktı
    yine 2006 model 1.9 tdi caddy vardı arabayı serviste turbo da yağ kaçırıyor dediler 130.000 de sattık adam 3 3.5 ay bindikten sonra bizi aradı turbo yandı diye
    şimdi 2012 model 1.6 tdi dsg caddy var bakalım bu ne kadar gitcek
    bu arada bakımları yetkili serviste düzenli yaptırırız
    sorun ne ben çözemedim ?
    ama traktör gibi ses falan diyolar onlar ford transiti dinlesinler




  • quote:

    Orijinalden alıntı: soundlife

    bizde 2000 model 1.9 tdi passat vardı 120.000 de turbo yaktı
    yine 2006 model 1.9 tdi caddy vardı arabayı serviste turbo da yağ kaçırıyor dediler 130.000 de sattık adam 3 3.5 ay bindikten sonra bizi aradı turbo yandı diye
    şimdi 2012 model 1.6 tdi dsg caddy var bakalım bu ne kadar gitcek
    bu arada bakımları yetkili serviste düzenli yaptırırız
    sorun ne ben çözemedim ?
    ama traktör gibi ses falan diyolar onlar ford transiti dinlesinler

    Alıntıları Göster
    VW'in sadece TDI değil, tüm motorları yetkili servis bakımları düzenli olarak yapılması ve zorlanmadan kullanılması şartıyla 1.000.000 km. bile yapar. Bu km. süresince tabi ki turbo, enjektörler, silindir elemanları vb. parçalar değişir fakat motor asla ölmez. Eski performansı vermese de aracı taşır. Sadece, örneğin 500.000 km. sonunda beygir gücünde ve torkunda %10-20 oranında azalma olur.

    Bir motoru normal bir kullanıcı asla öldüremez. Motor ancak şu olaylar sebebiyle zarar görür yada ömrü azalır:

    * Yağ değişiminin zamanında yapılmaması, motorun eksik yada uygun olmayan yağla çalıştırılması.

    * Motora hararet yaptırılması.

    * Motorun sürekli yüksek devirler çevirerek ve zorlanarak kullanılması.

    * Araç bakımlarının yetkili servisler dışında yaptırılması. Ehil olmayan insanların araca müdahale etmeleri.

    Bazı insanlar kendi yaptıklarını görmezler ve suçu firmalarda ararlar. Araç 100.000 de şu arızayı yaptı vb. konuşmalar yapan birinin kullandığı araç muhtemelen ömrü hayatında yetkili servis yüzü görmemiştir yada bakımları gerektiği gibi yapılmamıştır.

    Bu motor bu kadar yapmaz diyenler gerekçelerini de yazarlarsa daha inandırıcı olurlar. Motora bağlı elemanlar (turbo, enjektör, conta vb.) tabi değişecektir. Bu tip arızalar sebebiyle de motor öldü sonucuna varamayız.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: autotech1

    VW'in sadece TDI değil, tüm motorları yetkili servis bakımları düzenli olarak yapılması ve zorlanmadan kullanılması şartıyla 1.000.000 km. bile yapar. Bu km. süresince tabi ki turbo, enjektörler, silindir elemanları vb. parçalar değişir fakat motor asla ölmez. Eski performansı vermese de aracı taşır. Sadece, örneğin 500.000 km. sonunda beygir gücünde ve torkunda %10-20 oranında azalma olur.

    Bir motoru normal bir kullanıcı asla öldüremez. Motor ancak şu olaylar sebebiyle zarar görür yada ömrü azalır:

    * Yağ değişiminin zamanında yapılmaması, motorun eksik yada uygun olmayan yağla çalıştırılması.

    * Motora hararet yaptırılması.

    * Motorun sürekli yüksek devirler çevirerek ve zorlanarak kullanılması.

    * Araç bakımlarının yetkili servisler dışında yaptırılması. Ehil olmayan insanların araca müdahale etmeleri.

    Bazı insanlar kendi yaptıklarını görmezler ve suçu firmalarda ararlar. Araç 100.000 de şu arızayı yaptı vb. konuşmalar yapan birinin kullandığı araç muhtemelen ömrü hayatında yetkili servis yüzü görmemiştir yada bakımları gerektiği gibi yapılmamıştır.

    Bu motor bu kadar yapmaz diyenler gerekçelerini de yazarlarsa daha inandırıcı olurlar. Motora bağlı elemanlar (turbo, enjektör, conta vb.) tabi değişecektir. Bu tip arızalar sebebiyle de motor öldü sonucuna varamayız.


    Alıntıları Göster
    ?




  • 200-300.000 km'dir motor filan bitmez. Galericiler gelip gidip araç kilometrelerini düşürdükleri için az kilometrede motor bitme efsaneleri çıkıyor bence.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: cat_power

    200-300.000 km'dir motor filan bitmez. Galericiler gelip gidip araç kilometrelerini düşürdükleri için az kilometrede motor bitme efsaneleri çıkıyor bence.
    Bizim şirkette kullanılan Renault Traffic'de 1.9 dCI motor var hala taş gibi ve çok seri. Motor sanırım 500 ya da 600 bin kilometre yaptı. Arkadaşların dediği gibi illa ki bazı istisnai durumlar olabilir, turbo sorunu, enjeksiyon sorunu vs. ama genel olarak çok fazla yüksek devirde (özellikle dizel motorlar) kullanımda ömrü kısalıyor. Aynı şekilde Megane II 1.5 dCI çok düzensiz (motoru kastırarak ve yüksek devirli) ve hor kullanımda motoru bitti ve değişti. Sanırım değişmeden önce 300-350 bin km idi ve o zamana kadar düzgün kullanılmıştı. Şimdi de enjeksiyon sorunu var, yarın öbürgün götürmem gerekiyor servise. Motorda ağır bir hasar olduğu zaman ileride motor değişse de diğer parçalarda da sıkıntı çıkma ihtimali olabiliyor.




  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.