Şimdi Ara

TEK MARŞTA ALMAMA SORUNU!!! USTALAR YARDIMCI OLUN!!!

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
3
Cevap
0
Favori
168
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Önce aracın bilgilerini yaziyim ki bazı ihtimalleri kafanızdan çıkarın diye, Suzuki Swift 2016 Model 1.2 Motor ve 39.000 km dedir. Araca bir yıl önce 32.000 km de iken CANDAN MÜHENDİSLİKTE tüp takıldı. İki hafta önce sabah arabayı tek marş çalıştırmadı, kontak aç kapa yaptım iki kez çalıştı, uzun marşta da çalıştı. Geçen hafta düzeldi ve bir hafta normal marş aldı ki geçen gün sorun yine devam etti. Şimdi size arıza tespiti için yaptıklarımı anlatayım.

    1-LPG den mi diye sıralı sistem olmasına karşın arabayı stop ettirmeden önce benzine alıp biraz dolaştırıp öyle stop ettim, SORUN DEVAM ETTİ.

    2-Soğuk motor veya sıcak motor farketmiyor.

    3-Benzin pompası çalışıyor ki zaten ben asla benzini yarım deponun altında tutmam.

    4-Benzin filtresi için hem araç daha çok yeni ve opet shell totalden alıyorum benzini.(SERVİSTE DE KONTROL ETTİRDİM SORUN YOK YAKIT SİSTEMİNDE)

    5- Buji ve bobin içinde daha çok yeni bir araba ve iridyum buji 80.000km ömrü olan bujidir, yolda hiç bir şekilde ani gaza basmamda tekleme vs. yapmamaktadır.(SERVİSTE DE KONTROL ETTİRDİM SORUN YOK ATEŞLEME SİSTEMİNDE)

    6-Gaz veya Boğaz kelebeği mi ne onu temizlettim., SORUN DEVAM ETTİ.

    7-Araç yetkili serviste bilgisayara bağlandı herhangi bir arızada göstermemektedir.


    Sordum soruşturdum elden geçilecek bakılacak bütün parçalara vs. bakıldı dahası yok yani. Buranın gücüne güverenerk yazmak istedim. Varsa tahmini olan fikri olan hepsine açığım.








  • LPG hakkında pek bilgim yok ama araç tam samanlık aracıymış. 6 yaşında 39.000km müthiş. Temizlik kondüsyonunu merak ettim.


    Benzine dair tecrübelerim var naçizane.


    • Benzin pompasının ses olarak çalışması fiziki olarak görevini tam yaptığı anlamını taşımaz. Basınç saati ile basıncı kontrol edilmeli. Basıncı yeterli olsa dahi pompanın içindeki çekvalfde arıza olabilir. Marş basmadan önce araç benzin pompasını 2 saniye kadar çalıştırıp hattı basınçlandırır. Çekvalf arızalı ise basınç geri kaçar. Siz marşa basarken pompa tekrar devreye girer ve hat basınçlanana kadar motor çalışmayabilir.
    • Devir yükseldikçe ve motor ısındıkça bujilerdeki olası hatalar maskelenebiliyor. Orijinal bujileri ile denenebilir.
    • LPG montajcıları bazı araçlarda devir bilgisini bobinlerden, bazı araçlarda krank sensöründe alıyorlar. Krank sensöründen alınmış ise kabloları doğru monte edilmemiş olabilir. Araç ilk çalıştırmada sensör okumuyor olabilir (düşük ama olası ihtimal)
    • LPG enjektörleri manifolda bağlanırken manifold döküm ise supaplara çapak kaçmış ve kaçırıyor olabilir, izolasyonu tam yapılmamışsa araç hava alıyor olabilir, gaz regülatörünün vakum hattı manifolddan alınırken izolasyonu doğru yapılmamış olup hava alıyor olabilir.




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.