Şimdi Ara

Tekken 8 vs Mortal Kombat 1 (3. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
53
Cevap
1
Favori
2.530
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
1 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • x_abner X kullanıcısına yanıt

    Hocam bu mortal kombat 11 aftermath’de yapıldı zaten. 🙂


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Steam hesabımda hem Tekken 8 hem Sf6 hem de MK1 var. Seviyorum dövüş oyunlarını. Üçü de yüklü, bir haftadır birini kapatıp diğerini açıyorum. Görsellik / grafikler açısından Mk1 bence üçü arasından en iyisi. O muhteşem arka planlar, efektlerdeki zenginlik falan çok çok iyi. Bir de sunum kalitesi olarak da MK 1 en iyisi.


    Sf6'nın oynaması çok zevkli olsa da çok az karakter var diğer ikisine göre. Karakter grafikleri ve animasyonlar harika ama arka planlar pek olmamış Sf6'da.


    Tekken 8'de ise karakter detayları harika. mesela kıyafetler, kıyafetlerdeki detaylar gibi. arka planlar orta seviyede. hareket çeşitliliği açısından ise üçü arasından en zengini Tekken 8.


    Sonuç olarak üçünün de yeri ayrı bence. Üçünün de verdiği keyif ayrı. Birini çok seviyor olabilirsiniz ama diğerlerini / diğerini gömmek objektif olmaz. Siz bakamyın MK 1'in bu aralar çok eleştirilmesine. Monetizasyon uygulamaları yüzünden eleştiriliyor. Yoksa saf dövüş sistemi ve oyunu açısından bakılırsa taş gibi oyun ufak tefek dengesizlikler olsa da.




    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi trident02 -- 22 Şubat 2024; 15:56:39 >




  • Tekkende stagelerdeki dinamiklik, mekanların kırılıp farklı bir mekana geçilmesi, mekandaki öğelerle etkileşim, arenaların gerçek dünyadan esinlenilmis olması, mekanlarda round geçişi sonrasında hava koşulları ve zamanın değişmesi vb öğeler Mortal Kombata açık ara fark atıyor. Mesela son eklenen beach stage e bakın. İlk round gündüz ikinci round gün batımı üçüncü round ise gece yarısı. Her round birbirinden güzel, adeta hepsi farklı bir stage gibi. Ayrıca sadece havanın vakti değil etkileşim de değişiyor. Mesela gece olunca havai fişekler atılıyor vs. Tekken efsane bir oyun. Lidia nın eklenmesiyle gerçek karate de oyunda yerini aldı, bu kadar dövüş sanatını bir arada barındıran bir başka dövüş oyunu varsa söyleyin onu oynayalım.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mortal Kombat 1 yarım çıkmış gibi, eksik bir oyun, deneme sürümü gibi geliyor, yavan bir tadı var.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Mk1>Tekken8

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Dünya gider mersine bizim ülke gider tersine. Tüm Mk1 vs Tekken 8 kıyaslama yazılarını okudum neredeyse. Dünyada açılan başlıkları ingilizcem yettiğince ve translate yardımıyla inceledim. Reddit, gamefaqs, eventhub, quora vb onlarca yabancı kaynaklı foruma baktım. Herkes ama herkes istisnasız Tekken 8 in daha iyi olduğu dile getirmiş. Bizde ise ekşi sözlük ve dh forumda mk daha iyi denmiş. Valla dünyanın geri kalanında her seferinde bir şekilde ayrılmayı başarıyoruz ya helal olsun. Ed Boon ile J. Tobias'a sorsan onlar bile Tekken 8 daha iyi der.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • x_abner X kullanıcısına yanıt
    Bu biraz zevk meselesi mk1 daha cok casual kesime hitap ediyor, grafiklerin en gercekci dovus oyunu olmasi, fatalityler kan ve vahset ilk basta casual kitleye cok cazip geliyor

    Ama bir de isin mutfagi var ki o kisma giren ulkemizdeki oyuncu sayisinin %1i bile olmayabilir.

    Kombolarin yapisi, oyundaki denge sistemi, match uplar nasil vs vs

    Bir de daha derin kisimlar var, frame data, option select gibi gibi

    Cevremde dovus oyunlarindan anlamayan ama bir nebze seven biri genellikle mk iyi diyor ben guluyorum tabi cunku ona bunlari anlatsam, pardon diyip yuzume bakacak.

    Bu arada tekken 8den de hic memnun degiller, en iyi oyuncular baya sovuyordu su an ne durumda bilmiyorum, en az elestiri alan oyun sf6 su an mesela denge acisindan.

    Örnek;

    Tekken 8 vs Mortal Kombat 1

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >




  • KAKÁ kullanıcısına yanıt

    Street Fighter 6 çok iyi bir çıkış yakaladı hocam, puanlamalar da çok iyi, bu ivmeyi korumayı başarırsa tarihte en iyi sf oyunlarının arasına adını altın harflerle yazdırır. Fakat Türkiye'de Tekken ve Sf kitlesini toplasan bi Mk kitlesi kadar kalabalık oluşturamazsın. Bizim fgc japon menşeli dövüş oyunlarına önyargılı sanki. O da sizin de dediginiz gibi casual kitlenin kan, vahşet vb öğeleri daha çok tercih etmesiyle de ilgili


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Şu an piyasayı alt üst eden iki dövüş oyunu var, biri Tekken 8 diğeri de Street Fighter 6. Bu iki oyundan hangisi daha iyi derseniz ikisi de iyi, fakat benim tercihim kesinlikle Tekken 8. Nedenleri:

    1. İkisinin de sanat yönetmeni çok iyi, burada eşitlik sağlanıyor. Mortal Kombat ise bu konuda beyaz bayrak salladı.
    2. İkisinin de kostüm yönetmenleri çok iyi
    3. İkisinin de grafik kalitesi birbirine yakın, ufak bir farkla Tekken 8 önde.
    4. Benim tercihim 3 boyutlu arenalar. Street Fighter 6 iki boyutlu mekan tasarımı olduğu için yana hakaret mümkün değil. Tekken 8 ise üç boyutlu mekan tasarımı olduğu için yanlara hareket, tüm arenayı gezebilmek, konuma göre manzaranın değişmesi, stagein her yerini kullanabilmek, daha fazla hareket çeşitliliği sağlaması vs. etkenler bu konuda açık ara Tekken 8 i öne geçiriyor benim nazarımda
    5. Hareket çeşitliliği Tekken 8 de çok bariz şekilde önde. Street Fighter 6'da bir yerden sonra oyunda hep aynı hareketlerin tekrarına dönüşüyor. fireball, aduket, bla blaya dönüşüyor her oyun. Her bir dövüş birbirinin tekrarına dönüşüyor. Resmen rapley izlemis gibi oluyorum.
    6. Dövüş oyunlarında sadece saldırı ve savunma hareketleri değil aynı zamanda tutma hareketleri de bir o kadar önemlidir. Fakat Tekken dışında tutma, yakalama hareketlerini bir şahesere dönüştüren bir dövüş oyunu mevcut değil. Street Fighterda bir karakteri en iyi ihtimalle 3 tane tutma hareketi varken Tekken'de bir karakterin en kötü ihtimalle, bakın en kötü ihtimalle 4 tutma hareketi oluyor.
    7. Tekkende dövüşü bir sanat şölenine dönüştürecek Parry özelliği var. Bunu diğer dövüş oyunları da bir şekilde denedi ama Tekken kadar başarılı olamadı, bu işin öncüsü çünkü Tekken. Rakip vuruş yapınca rakibin vuruşunu eşanlı olarak yakalamak, savurmak, tepki vermek izleyenleri büyüleyen bir sanat çıkarıyor ortaya. Hangi dövüş oyununda rakibin hamlesine bu tür bir etki gelistiriliyor ki? Dövüş oyunları hâlâ bir sen vur bir ben vurayım şeklinde geçiyor. Rakibin hamlesine en fazla kollama/koruma yapabilirsiniz. Onun hamlesinden yeni bir hamle türetemezsiniz.
    8. Kombo sistemi konusunda rakipsizdir Tekken. Adamlar tutmanın bile kombosunu yapmış King ve Armor Kingle. Bir tane de değil üstelik.
    9. Size ayakta ayrı, havada ayrı, yerde ayrı hareket imkanı sunar. Hatta 2 boyutlu dövüş oyunlarında olmayan yatarken bile ayrı dövüş imkanı sunar. İsterseniz tüm dövüşü yerde yatarak yapın, buna engel olan bir durum yok. Oyun boyunca karakterinizi isterseniz yerde yatırın kaldırmayın. Bunun yanı sıra Rakip ayağa kalktığında ayrı, havada ayrı, yerde ayrı hareket imkanı sunar size. Mesela rakibinin yerde yatıyorken üzerinden çiğneyip geçebilir, yerde yatan karaktere özel harekatler gelistirebilir, onu yerdeyken tutabilir, bacaklarının arasına kafa geçirebilirsiniz.
    10. Karakteri koşturmak diye bir şey vardır. Diğer dövüş oyunlarının çoğunda bu özellik olmaz. Bazı dövüş oyunlarında karakteri koşturmak vardır fakat asla bir Tekken kadar detaylı değildir. Tekken'de karakteri koşturursanız farklı hareketlerin kapısını aralarsınız, bomboş bir koşturma değildir yani. Rakibe koşarak kafa atabilir, uçak tekme atabilir, yerde kayabilir, üzerinden gecebilirsiniz. Diğer dövüş oyunlarında ise sadece koşturur durursunuz, ekstra hiçbir sey yoktur.
    11. Tekkende çapraz yön tuşlarının büyük önemi vardır. Mk vs Sf de çapraz tuşlar atıl durumdadır. Çapraz tuşlarla ekstra hareketler çıkaramazsınız ama Tekken de özellikle sağ aşağı ve sol aşağı çapraz tuşları ile her bir vuruş tuşu kombinelidir, yepyeni hareketler ortaya çıkar. Bunun yanı sıra aynı anda 2 tuşa, 3 tuşa 4 tuşa basmak da farklı farklı hareketler ortaya çıkar. Resmen tuşların birleşiminden bir kombinasyon ortaya çıkar. Her bir tuşun farklı bir tuşla olasılığı mevcuttur, bu da oyunu daha merak edilesi, daha derin bir hale getirir.
    12. Oyunda zıplama gerçek hayata daha uygun ve hareket çeşitliliği daha boldur. 2 boyutlu dövüşlerde ekranın her yerinde zıplayıp birbirine vurmaya çalışan iki karakter görürsün. Bu da oyunun sinematik altyapısını öldürür. Multiversus oynar hale getirir.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • x_abner X kullanıcısına yanıt

    7 numara için itiraz edeyim. Parry sistemi Tekkenden önceki oyunlarda da kullanıldı ancak bunu en popüler hale getiren ve bu mekaniğin tanınmasını sağlayan oyun Tekken değil , SF dir


    SF 3 Second Impact ve özellikle Third Strike oyunu eşşiz parry mekaniği ile öne çıkan oyun oldu. Third strike dan sonra sf 5 de bazı karakterler için ve SF 6 da bu mekaniği geri getirdiler. Hatta bu mekaniğin tanınmasına vesile olan 2004 Evo daki Justin Wong - Daigo maçının çok meşhur sahnesini tekrar hatırlamış olalım böylelikle



    Tekken 8 vs Mortal Kombat 1Evo Eventsyoutube
    This is the official Daigo vs Justin Parry Moment. Video has 100 million+ views on YouTube. evo.gg Copyright: Evolution E-Sports
    https://www.youtube.com/watch?v=JzS96auqau0



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Or-Chan -- 23 Temmuz 2024; 11:57:33 >
  • 
Sayfa: önceki 123
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.