Şimdi Ara

Tesla Model S korkunç bir kaza yaptı, araçtaki 5 yolcu da sağ kurtuldu (7. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
128
Cevap
3
Favori
3.210
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
Giriş
Mesaj
  • quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthkn

    güvenli araç diye bir şey yoktur. Arabadayken kazaya bulaşmamaya çalışın. Böyle araba reklamı da yok dünyada. Çünkü arabalarımız çarptığında içinden sağ kurtuluyorsunuz diye bir slogan olmaz. Önemli olan arabayı çarpmamak. Buna uygun teknoloji geliştirmek. Çünkü hiçbir madde ya da tasarım çarpmadan kaçamaz. Saf fizik böyle söylüyor. Önemli olan kaçınmak.

    Oto pilot dışında uyarı sistemi var. Yapılabilecek şey en fazla bu.

    Araba denen taşıtı ya yeniden tasarlayacaksın (alışılmışın dışında) ya da dikkatli kullanacaksın.

    Haber biraz reklam tadında ama bu teslaların sağlam üretilidiği gerçeğini de değiştirmez.

    Ehliyet ile öğrendiği motor bilgisiyle gelen, uçak videosu izleyip gelen, açılın ben makine mühendisiyim diyen, hepsi birbirinden rezil.

    Akıl fikir yoksunları.

    Tesla 39000 tl'den başlayan fiyatlarla anahtar teslim gibi reklamlarla araba satmıyor. Henüz yaygın değiller ama perakende de rekabet gibi bir politikaları olmadığı için arabaları sağlam. Banka kredisi ile araba sattıklarını da sanmıyorum. 150 bin liradan aşağı Tesla araba yok.

    Araba denen taşıt 1920'lerden bugüne fazla değişmedi. En temel işlevi bakımından değerlendirdiğimizde tabi ki. Yani yolcu taşıma niteliği Yok ABS yok hidrolik direksiyon diye gelişme var sanılıyor ama bence yok. Tabi şase kalitesi yükseldi. En azından 1972 model arabaların test sürüş videolarında görüldüğü üzere 2010 model araç kağıt gibi ezilip duvara yapışmıyor ama dediğim gibi perakende pazarında işlerin suyu çıkıyor sürekli. Yani 1955 model lüks sınıfında satılmış bir araç 2016 model araçtan daha donanımlıysa bunun gelişme ile ilgisi yok. Sadece parayla ilgisi var. Ya düşük gelirli insanlar özel araç sahibi olmayacak ya da bu hep böyle gidecek.

    Tüm bunlara ek olarak benim gelişmesini istediğim teknoloji tümüyle ulaşımın altyapısındaki konsepttir. Şehir içi trafiğini ya da kırsal kesim trafiğini bir yana koyarsan şehirler arası ve uluslararası trafikte yol alabilecek araçların standartları kesin çizgilerle belirlenmeli. Şehir içi diye alınmış araçların şehirler arası yolculuktan men edilmesi ile işe başlanabilir. Hele motosikletleri hiç söylemek bile istemiyorum. Scooter ile şehirler arasında giden adam gördüm. Yani sorun araç sorunundan çok bir sistem sorunu. Trafik herkesin ortak alanlarından biri. Bir kamu sorunu ama sanki kişisel bir meseleymiş gibi her yana trafik polisi koyup göz boyuyorlar. Kazaya karışan kişileri sorumlu ilan edip sistemi aklamaya çalışıyorlar.

    Son olarak şunu söylemeliyim. Otomobil teknolojisi parayı nerden kazandığı belli olmayan barzoların harcama alışkanlıklarına göre bugünlere gelmiştir. Aslında bütün sektöler öyle. Kaba saba sosyalyapı birliktelik bir arada yaşama algısı nedir bilmeyen barzolar yön veriyor dünyaya. Sonuç da daha çok felaket daha çok akılsızlıklarla dolu bir dünya. Çözüm nedir bilmiyorum. Şimdiye kadar yapılan bütün muhalefetler kanlı olsun kansız olsun susturuldu insanlık artık bu barzoların çıkarlarına zarar vermeden güvenli bir dünya nasıl tasarlanır bilemiyor.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi fthkn -- 11 Mayıs 2016; 19:58:14 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: fthkn

    quote:

    Orijinalden alıntı: umut_baris

    quote:

    Orijinalden alıntı: fthkn

    güvenli araç diye bir şey yoktur. Arabadayken kazaya bulaşmamaya çalışın. Böyle araba reklamı da yok dünyada. Çünkü arabalarımız çarptığında içinden sağ kurtuluyorsunuz diye bir slogan olmaz. Önemli olan arabayı çarpmamak. Buna uygun teknoloji geliştirmek. Çünkü hiçbir madde ya da tasarım çarpmadan kaçamaz. Saf fizik böyle söylüyor. Önemli olan kaçınmak.

    Oto pilot dışında uyarı sistemi var. Yapılabilecek şey en fazla bu.

    Araba denen taşıtı ya yeniden tasarlayacaksın (alışılmışın dışında) ya da dikkatli kullanacaksın.

    Haber biraz reklam tadında ama bu teslaların sağlam üretilidiği gerçeğini de değiştirmez.

    Ehliyet ile öğrendiği motor bilgisiyle gelen, uçak videosu izleyip gelen, açılın ben makine mühendisiyim diyen, hepsi birbirinden rezil.

    Akıl fikir yoksunları.

    Tesla 39000 tl'den başlayan fiyatlarla anahtar teslim gibi reklamlarla araba satmıyor. Henüz yaygın değiller ama perakende de rekabet gibi bir politikaları olmadığı için arabaları sağlam. Banka kredisi ile araba sattıklarını da sanmıyorum. 150 bin liradan aşağı Tesla araba yok.

    Araba denen taşıt 1920'lerden bugüne fazla değişmedi. En temel işlevi bakımından değerlendirdiğimizde tabi ki. Yani yolcu taşıma niteliği Yok ABS yok hidrolik direksiyon diye gelişme var sanılıyor ama bence yok. Tabi şase kalitesi yükseldi. En azından 1972 model arabaların test sürüş videolarında görüldüğü üzere 2010 model araç kağıt gibi ezilip duvara yapışmıyor ama dediğim gibi perakende pazarında işlerin suyu çıkıyor sürekli. Yani 1955 model lüks sınıfında satılmış bir araç 2016 model araçtan daha donanımlıysa bunun gelişme ile ilgisi yok. Sadece parayla ilgisi var. Ya düşük gelirli insanlar özel araç sahibi olmayacak ya da bu hep böyle gidecek.

    Tüm bunlara ek olarak benim gelişmesini istediğim teknoloji tümüyle ulaşımın altyapısındaki konsepttir. Şehir içi trafiğini ya da kırsal kesim trafiğini bir yana koyarsan şehirler arası ve uluslararası trafikte yol alabilecek araçların standartları kesin çizgilerle belirlenmeli. Şehir içi diye alınmış araçların şehirler arası yolculuktan men edilmesi ile işe başlanabilir. Hele motosikletleri hiç söylemek bile istemiyorum. Scooter ile şehirler arasında giden adam gördüm. Yani sorun araç sorunundan çok bir sistem sorunu. Trafik herkesin ortak alanlarından biri. Bir kamu sorunu ama sanki kişisel bir meseleymiş gibi her yana trafik polisi koyup göz boyuyorlar. Kazaya karışan kişileri sorumlu ilan edip sistemi aklamaya çalışıyorlar.

    Son olarak şunu söylemeliyim. Otomobil teknolojisi parayı nerden kazandığı belli olmayan barzoların harcama alışkanlıklarına göre bugünlere gelmiştir. Aslında bütün sektöler öyle. Kaba saba sosyalyapı birliktelik bir arada yaşama algısı nedir bilmeyen barzolar yön veriyor dünyaya. Sonuç da daha çok felaket daha çok akılsızlıklarla dolu bir dünya. Çözüm nedir bilmiyorum. Şimdiye kadar yapılan bütün muhalefetler kanlı olsun kansız olsun susturuldu insanlık artık bu barzoların çıkarlarına zarar vermeden güvenli bir dünya nasıl tasarlanır bilemiyor.

    Bana kalırsa otomobil denen şey yasaklanmalı. Herkesin bir adet aracı olsa, buna ne otopark yeter ne de şerit sayısı.

    Gelişmiş toplu taşıma ağları herşeyi çözer.

    Çarpık kentleşme, plansız bir hükumet ve eseri olan cahil halkla olmaz tabi bu işler.




  • Haber doğruysa helal olsun adamlara
  • Nevfel kullanıcısına yanıt
    ilanada tamponda lokal boya diye yazarlar
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Silent Guardian

    Bazıları G-force demiş, zırvalamış. Hakarete varan yorumlar okudum, ilginç gerçekten. Bilim, ilim irfan öğrenelimmiş, fizikçi önermiş Marie Curienin kocası. Aman dikkat et hocam radyoaktivite çarpmış. Konuya geçelim İç organlar parçalanıyor diyen arkadaşa burdan selam söylüyorum; o kuvvetin uygulanma süresi vs. o kadar fark yaratıyor ki. Bak sana kaynak vereceğim, senin gibi millete giydirmeyeceğim olmayan bilgimle. Hem de teorik değil pratik. Gerçek hayattan yani. Şimdi benim kahvehaneden bir arkadaş var, Kenny Brack adı. Neyse efenim ben dertliyim, hatunu 20 koyuna ağaya vermişler meyhanede ufaktan demleniyorum, Kenny geldi yanıma oturdu abi yav dedi geçen 214g yedim hayattayım boşuna dert etme bak hayat devam ediyör la dedim de get manyak bonzai mi içtin? açtı izletti bana resmi kayıtlar falan anlatıyor anlatıyor ama Nasıl içkiliyim Nasıl içkiliyim... Sonra eve gittim baktım Googlea falan girdim 56k modemle bağlanıyoruz köyde bi bende var modem neyse efenim gördüm ben bu doğru diyor. Daha da kennyi görmedim zaten 2003te oldu bu olay 2005te adam iyi skorlar elde etmiş deyola... Bu olayı kime anlatsam abi kıyafet var kemer falan ehi ehi diye gülüyorlardı gittim uzmanına danıştım kemerse kemer kıyafetse kıyafet dedi F1 ekipmanını açtı yahoo searchten falan öyle işte. Geçen yaz videosu düşmüş, her gece izler ibret alırım. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Kenny_Bräck https://m.youtube.com/watch?v=aVpux5JxqEk Ciddi cümle ya da cümlecik: Kulaklarındaki G sensörü 169g okuyup bozulmuştur. 214g uzmanların, (donanım haberdeki iç organları patlar diyen uzmanların değil tabi ki) ölçümüdür. 18 ayda iyileşmiştir. Özet: Kamyona çarpıp saniyeler içinde 0a düşen hızla bir insan evladı o araçtan sağ çıkabiliyor yani sayın Fizik profesörü arkadaşım. Hadi bak diyelim sen haklısın, olmadı olduramadık. Gövdeyi esnek yaptık. Bagajla kamyon arasında ezilmeyi mi tercih edersin, G kuvveti ile hayatta kalma şansın varken hayat kafesi yapıp onu kullanmayı mı tercih edersin? Senin ders veren fizikçi neydi bak adı aklıma gelmedi kimdi o ... Bilemedim ama Kenny Brack Kardeşim diyor ki öldürmeyen allah öldürmüyor ben onu gördüm onu bilirim. Şimdi sana ve müritlerine şunu armağan ediyorum;




    Acceleration Injury

    ayrıca yüksek hızlı çarpmalarda böbrek damarlarının kopması durumuda var istersen onunda linkini atıyım.





  • Tesla yenilikçi bir firma ve herzaman takdir etmişimdir.
    Ama iyice Capital yönergesine girdi. Kaza da PR çalışması gibi

  • ikinci el ilanlarında = tesla model s ten çıkma temiz kapılar orjinal boyalı =))

  • Silent Guardian kullanıcısına yanıt
    Bunu da yeni gördüm. Elemanın daha laf attığı adamlara atıfta bulunacak cesareti yok. Bik bik konuşuyor.

    Konuşma demiyorum. Hobi olarak gene konuş. Ama biri hakkında konuşacağın zaman ARKASINDAN KONUŞMUŞ olmamak için alıntıla veya @ işareti ile bahset. Aksi halde mahalledeki ağzı gevşek dedikoducu kadın konumuna düşmüş oluyorsun. Bu da forum ahalisine, forum kültürüne pek yakışmıyor.

    Söylediğin lafları pek üzerime alınmıyorum, zira gayet teorik birşey yazdım. Pratikte o kadar çok ihtimal var ki, herşey olabilir. Bunu her beynini kullanma yetisi olan her insanın düşünebildiğini varsayıyorum. Gene, kamyonu bir beton blok gibi düşünmemek lazım. Kamyona arkadan çarptığınızda koruma barı yoksa zaten ölüm ihtimali çok yüksek. Arabanın burnu bükülmeye başlamadan ön direk hasar almaya başlıyor, arabanız kamyonun altına giriyor. Ancak kamyonda bar varsa şansınız çok yükseliyor, çünkü burnu tamamen büktükten sonra, oldukça sağlam olan direk'de bükülmeye başlayacak. Tavanı çekerek bükülecek. Bu durum bir nebzeye kadar iyi, bir nebzeden sonra çok kötü...

    Görüldüğü gibi her kaza senaryosunda başınıza gelen farklı olduğu için sağ çıkıp çıkmama ihtimaliniz değişecektir. Ancak bilimin referans noktalarına ihtiyacı vardır. O yüzden teori ile pratik farklı iki kavramdır.

    Bir dahaki sefere kimi refere ediyorsan ondan bahset, arkasından konuşuyormuş konumuna da düşme.




  • 
Sayfa: önceki 34567
Sayfaya Git
Git
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.