Şimdi Ara

Tesla resmi olarak Türkiye'ye geliyor! (6. sayfa)

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
5 Misafir - 5 Masaüstü
5 sn
156
Cevap
2
Favori
10.909
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
22 oy
Öne Çıkar
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
Giriş
Mesaj
  • Nedense millet hız ile vergiyi aynı oranda yorumluyor. Araba ne kadar çabuk hızlanıyorsa vergisi o kadar yüksek olmalı diyorlar. ÖTV oranı şu an %3-7-15 değişiyor. Bmw i8 inde 1.6 motoru var, ona göre ötvsi var. Arabanın tipine, hızına, teknolojisine bakıp ötv,mtv uydurmayın.

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • Fakirin çenesini yorar anca. En az 10 sene lazım. Bu senenin ilk ayında 500 adet mi ne golf satılmıştı yanlış hatırlamıyorsam. Dizel daha uzun süre bizde kalır. Kaldı ki bizim ülkede elektirik ucuz değil ki :D
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendemail

    İstanbul'un elektrik altyapısı günde 50.000 elektrikli aracı şarj etmeye müsait değil,çöküyor.
    Aynı anda 50 bin araç şarja bağlansa bye bye şehir.

    Bakınız elektrik gücü değil onu dağıtan ağda sıkıntı var.


    bu adamlar bunu dusunmeden mi getirecez diyorlar? demek yeterli ki geyiriyorlar dimi. babanin çay ocagiyla karistirdin galiba sen bu sirketi

    < Bu ileti tablet sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Maxou


    quote:

    Orijinalden alıntı: sendemail

    İstanbul'un elektrik altyapısı günde 50.000 elektrikli aracı şarj etmeye müsait değil,çöküyor.
    Aynı anda 50 bin araç şarja bağlansa bye bye şehir.

    Bakınız elektrik gücü değil onu dağıtan ağda sıkıntı var.


    bu adamlar bunu dusunmeden mi getirecez diyorlar? demek yeterli ki geyiriyorlar dimi. babanin çay ocagiyla karistirdin galiba sen bu sirketi

    Kaç yaşındasın sen?

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • güzel haber gersan dan hisse aldik

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • $35.000 lik aracın ülkemize girişi €70.000 mi?
    Yurtdışı fiyatı €35.000 olsaydı heralde 70.000 Kuveyt Dinarı ile giriş yapardı.
  • En son Lexus'a bu kadar sevinmiştim

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Exterminio

    Aslında bu sefer olmaması gerekiyor. 70 bin euroya model 3 satmayı planlıyorlarsa getirmesinler daha iyi.



    Tesla'dan hiçbirimiz ümitlenmeyelim dostlar. 2015 yılında Türkiyeye gelip Supercharger istasyonu da kurmuş olmaya söz vermiş firma bu. Özellikle de herkesin yanıldığı konu, Türkiyeye gelince üzerine çok vergi bineceği. Hayır efendim ortalama bir Avrupa ülkesi kadar anca vergi binecek. Çünkü bu araçlar tamamen elektrikli. Elektrikli araçların ötv'leri muadil içten yanmalı motorların 6'da biri kadar anca. Yani Tesla gibi elektrikli araçlar için vergi cennetiyiz bir nevi.



    Neyse, ya düşük vergiye rağmen Tesla ülkeye akıllı mantıklı fiyatlardan giremeyecek, ya da 70.000 euroyu yazan adam kafasından bir güzel uydurmuş...

    Aslında haklısınız. Tesla'nın sitesinde en boş arabayı;
    Model X : 76,700€ + 880€ 'ya (Evrak ücretleri)
    Model S : 75,500€ + 880€ 'ya (Evrak ücretleri) alınabiliyor. (Ülke seçeneği olarak Other Europe yapılması gerekiyor.)
    Bkz:https://www.tesla.com/en_EU/models/design

    Bunun içinde Nakliye, gümrük, vergi ve Türkiye' de ki evrak işleri hariç tabi ki. Bunları da ektra masraf olarak eklenmesi lazım.

    Bura da ki 70,000€ neye göre yazılmış merak konusu. Bir de Türkiye' ye gelecek kabullenmek zor geliyor :)

    Dipnot: Model 3 fiyat bilgisini yanlış verdiğimden ötürü silinmiştir. @mesuthx teşekkürler bilgi için.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi uNequAL -- 14 Şubat 2018; 0:28:56 >




  • quote:

    Orijinalden alıntı: interwap

    $35.000 lik aracın ülkemize girişi €70.000 mi?
    Yurtdışı fiyatı €35.000 olsaydı heralde 70.000 Kuveyt Dinarı ile giriş yapardı.

    Türkiye için sipariş verebilmeniz için sitesinden Other Europa seçmeniz gerekiyor. Fiyatları bi üst mesajım da da görebilirsiniz.
    Bkz:https://www.tesla.com/en_EU/models/design
  • Hicbir kaynak olmayan bir habere nasıl da atlıyorsunuz.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: uNequAL

    quote:

    Orijinalden alıntı: Exterminio

    Aslında bu sefer olmaması gerekiyor. 70 bin euroya model 3 satmayı planlıyorlarsa getirmesinler daha iyi.



    Tesla'dan hiçbirimiz ümitlenmeyelim dostlar. 2015 yılında Türkiyeye gelip Supercharger istasyonu da kurmuş olmaya söz vermiş firma bu. Özellikle de herkesin yanıldığı konu, Türkiyeye gelince üzerine çok vergi bineceği. Hayır efendim ortalama bir Avrupa ülkesi kadar anca vergi binecek. Çünkü bu araçlar tamamen elektrikli. Elektrikli araçların ötv'leri muadil içten yanmalı motorların 6'da biri kadar anca. Yani Tesla gibi elektrikli araçlar için vergi cennetiyiz bir nevi.



    Neyse, ya düşük vergiye rağmen Tesla ülkeye akıllı mantıklı fiyatlardan giremeyecek, ya da 70.000 euroyu yazan adam kafasından bir güzel uydurmuş...

    Aslında haklısınız. Tesla'nın sitesinde en boş arabayı;
    Model X : 76,700€ + 880€ 'ya (Evrak ücretleri)
    Model S : 75,500€ + 880€ 'ya (Evrak ücretleri)
    Model 3 : 71,100€ + 880€ 'ya (Evrak ücretleri) alınabiliyor. (Ülke seçeneği olarak Other Europe yapılması gerekiyor.)
    Bkz:https://www.tesla.com/en_EU/models/design

    Bunun içinde Nakliye, gümrük, vergi ve Türkiye' de ki evrak işleri hariç tabi ki. Bunları da ektra masraf olarak eklenmesi lazım.

    Bura da ki 70,000€ neye göre yazılmış merak konusu. Bir de Türkiye' ye gelecek kabullenmek zor geliyor :)

    Teslanın sitesinde other europe kısmını seçerek fiyatlara baktım. Model 3 için herhangi bir fiyat bilgisi bulunmuyor. Reserve Yours seçeneği var buna tıklayınca da 1000 euroluk ön ödeme sayfası açılıyor.

    Yine Other Europe seçiliyken Design Studio sayfasında Model S 75D 71100 Euro, Model X 75D 76700 Euro görünüyor.
    Model 3 için belirttiğiniz fiyat Model S için görünüyor.

    https://www.tesla.com/en_EU/models/design
    https://www.tesla.com/en_EU/modelx/design

    Model 3 baz versiyon Türkiye fiyatı yaklaşık 45 bin euro olacaktır.




  • quote:

    Orijinalden alıntı: Lagari Hasan Çelebi

    doğuda satış rekorlarıkırar nasıl olsa elektrik bedeveeeeee

  • Artık ciddi ciddi Türkiye'deki karayolları kanunlarını takip etmemiz gerekiyor gibi bir hisse kapılıyorum.

    Şehir içinde evim ile işim arasında gidip gelmek (araları yürüyerek 5 dakika), caddeye çıkıp banka işlerimi görmek, 1.5km ötedeki muhasebecime gitmek, 1km ötedeki vergi dairesine gitmek, 1.5km ötedeki SGK'ya gitmek için bir arabamsıya ihtiyacım var.

    Araba olmasına gerek yok. Arabamsı da işimi görür. Üstü kapalı olursa tercihim, çok eğlenceli bir şey olursa açık olabilir (buggy gibi). Elektrikli de olur. Benzinli de... Çin usulüne döneceğim özetle. 3 tekerli bile olur lan.

    Bu noktada, bisikletlerin yola çıkması serbest. 3 tekerli, kapalı kasa, elektrikli bir bisiklete ruhsat aranır mı? Aranmazsa yapacağım şerefsizim. Kaç tekerli olursa ve ne şartta ruhsat aranmıyor? Elektrikli scooterlar yazlık yerlerde markette satılıyor mesela. Onlar caddeye çıkabiliyorlar mı? Artık yavaş yavaş Türkiye'deki vergi sistemi ile dalga geçen alternatiflere yönelmekte fayda var.

    Suzuki Maruti iyi bir alternatif olabilir normalde. Ancak bildiğin araba olduğu için, hatun kişiyi zorlar. Absürt bir alet olsa çok daha memnun olacağım. Geçen yıl buggy-gokart arası bir alet (plakalı) çok ucuza satıldı. Çekinmesem alsam şimdiye eğleniyordum.

    --------------

    Konu ile ne alaka? Şu alaka: Tesla 3 yüksek fiyatına rağmen vergi avantajı ile rekabetçi bir fiyata gelebilir. Çok yol yapıp, bunun çoğunu kısa mesafelerde yapan insanlar, Volvo alacağı paraya içi daha dandik; ancak yürütmesi çok daha ekonomik olan Tesla 3'ü alırlar mesela... Ancak çok kısa sürede bu durumu bizim sömürücü düzen tıkayacak ve vergiyi haşırdatacaktır. An itibari ile zaten yeni arabaya ihtiyacım yok. Arabaya ayıracak param da yok. O yüzden pek vergi yaratmayacak, gündelik işimi çözecek bir "alternatif"e ihtiyacım var sadece. Bunu da mümkün olduğunca absürt bir şekilde çözmek istiyorum. Keşke Peel P50 çokça üretilmiş olsaydı. Ne eğlenirdim be. Isetta veya... Absürt bir şey istiyorum özetle. Aklınızda olsun.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi Huseyin-ZST -- 13 Şubat 2018; 18:23:19 >




  • 70 bin euro'yu hesaplayan direkt 35 bin dolara %110 ötv+%18 kdv+%10 gümrük koyup hesaplamış,

    normalde bu arabanın giriş fiyatı türkiye'de 42 bin euro falan olur bu günkü vergilerle.

    ama bu arabalar yaygınlaşınca vergiler otomatik olarak hayvan gibi artar.

    eşleniği 3.20d alan adam alırken kafadan 100 bin fazladan vergi veriyor, 100.000 km kullansa 20 bin de mazottan vergi veriyor, bir de üstüne 5 yılda 8-10 bin fazladan mtv veriyor. kafadan 5 yılda 130 binlik vergi kaybı var... devlet o parayı yedirmez.



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi 19can84 -- 13 Şubat 2018; 19:8:54 >
  • quote:

    Orijinalden alıntı: sendemail

    İstanbul'un elektrik altyapısı günde 50.000 elektrikli aracı şarj etmeye müsait değil,çöküyor.
    Aynı anda 50 bin araç şarja bağlansa bye bye şehir.

    Bakınız elektrik gücü değil onu dağıtan ağda sıkıntı var.


    Şebeke çöker diyenler ve çökmez diyenler kaynaklarıyla açıklarlarsa memnun oluruz. (Alıntıladığım mesaja gelen cevaplardan birinde kaynak gösterilmiş ama gösterilen kaynak, güç ile enerji arasındaki farkı bilmeyen birinin yaptığı hesaba dayanıyor. )



    < Bu mesaj bu kişi tarafından değiştirildi OsbourneReynolds -- 13 Şubat 2018; 19:18:9 >
  • Bence gelmesin. Türkiye gibi vergi ülkesine ben olsam araba satmam.
  • BEN HEP 50 LİRALIK ELEKTRİK ALIYORUM

  • Bir haberde okumustum ,bu adam parasizliktan geliyor birazda bizi dudukleyecek yada bizimkileri kandiracak.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • OsbourneReynolds kullanıcısına yanıt
    Farkındaysan mesajımda bütün güç ve enerji birimlerini dahi dikkatlice hesaplamışım. Enerjinin kWh(kilowattSaat), gücün GW(Gigawatt) cinsinden belirttiğimi gördüğünde bunu anlamalıydın. Varsa hatalar düzelt ve belirt.
    Tekrar yazayım Türkiye yılda yaklaşık 270 milyar kilowattSaat elektrik üretiyor. Türkiye'nin şuan kurulu gücü 82 Gigawatt. Şuan 60000 tane Renault zoe yi olabileceği maksimum güçte şarja takarsan 3 Gigawatt güç gerekir.

    Güç ile enerji arasındaki farkı bilmediğimi gösterirsen sevinirim.

    < Bu ileti DH mobil uygulamasından atıldı >
  • 
Sayfa: önceki 45678
Sayfaya Git
Git
sonraki
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.