|
Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor
-
-
tesla egerki icten yanmali araclara galerici esnafindan bir tik iyi fiyat verse siz o zaman gorun gumburtuyu.
-
Türkiye’de diğer marka araçları takasa kabul edemez, etmez.
< Bu ileti iOS uygulamasından atıldı > -
çoluğun çocuğun lafıyla olacak iş ayrıca buda mağaza açmamış herif bizim fahiş fiyatlı 2. elimizi alıp ne yapayacak. mevcut düzenli böyle süper hizmetler bu ülkeye maalesef ge le mezzzz
-
Tesla araçlar özelinde müşteri sadakati açısından mantıklı bir adım olur.
Takasta alınan araçlarda kontrol edilerek gerekirse değişmesi gerekeni değiştirilerek ikinci baharını yaşayabilir
-
Takas gelse de şuan diğer firmaların yaptığı gibi ölü fiyattan almaya çalışacaktır. Her zaman en karlı iş cebe canlıyı koyup kapıyı o şekilde çalmaktır.
-
Aracısız satış yapıyorlar ölü fiyattan almazlar belki. Prestij kazanmak istiyorlarsa dikkat çekmek için avantajlı fiyat da verebilirler.
< Bu ileti Android uygulamasından atıldı > -
Yurt dışında nasıl bilmiyorum ancak Türkiyede bit iş ortaklığı ile mümkün olabilir. Arabam.com mesela..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Vay be yürüyen tabletlerini satabilmek için hükümetlere bi sürü kanun çıkarttırdılar onca teşvik paketi kullandılar yeterli olmamış ki şimdi eski aracınızı alalım diyorlar.
Bu gelişme iki iddiayı doğruluyor:
1- Pilli arabaların üretim maliyetinin düşük, satış fiyatının kazık olduğunu
2- Pilli arabaların yeni müşteri çekmekte zorlandığını
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Emin misiniz?
-
Yeni Model Y ile ilgili bilgi almak isterken öğrenmiştim. 2025 ilk çeyrek içerisinde Tesla Takas başlatacaklarını söylemişlerdi. Benim anladığım sadece Tesla satılacak.
-
Büyük ihtimalle zaten en iyi fiyatı veren tesla olacak. Adamların stratejisi çok kâr etmek değil çok satmak. Yakında 260 bine fsd satmaya başladığında buradan yaptığı fedakarlığı kat kat kazanacaktır. Fsd’ye alışan da kolay kolay başka araba almaz.
-
Bu grafik pilli araba üretim maliyetinin düşük, satış fiyatının kazık olduğu gerçeğini çürütmüyor. 2024 'ten başlayarak pilli araba üreticilerinin yeni müşteri bulmakta zorlandığı gerçeğini de çürütmüyor.
sadece 2022'ye dek bir sürü teşfik paketi yatırım kanun ile en yüksek sayıda alıcıya pilli araba sattıklarını gösteriyor.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı > -
Bravo Şerlok yakaldın adamları.
Dinozor yağı patlatan arabalarda takas yapıyor hala.
Dinozor yağı için milyonlarca insan öldürüldü, öldürülüyor. Bunları da emperyaller yaptı.
Çıkan kanunun düzenlemenin haddi hesabı yok.
Maliyet ucuzmuş madem üret biz de ucuz ucuz bineriz.
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Benzinin içinde dinozor yağı olması bir şehir efsanesi.
Akaryakıt kartelleri insanlar yakıtı değerli birşey sansın diye zamanında öyle ayarlamış okul ve bilim (?) kitaplarına öyle yazdırmış, milyar kişi öyle biliyor.
Benzinin içinde enerji yüklü su vardır. Bunu kitaplara asla yazdırmazlar ! Çürük sarımsak kokusu katılmasın, bir litre benzini bir kaba koyup odada bekletin. Zamanla tümü buharlaşır. Çünkü özünde sudur.
Petrol rafineri tesislerinde kimyasal prosesle suya enerji yüklenir. Adı benzin olur. Bunu kazık fiyattan satabilmek için yer altındaki dinozorlardan üretildi derler.
Benzinli araç yakıtındaki bu kazığı ben bilsem de severek kullanıyorum çünkü hiç olmazsa kullanışlı bir araç.
Pilli araçlarda benzinlilerden değişik formatta bir kazık var: satış fiyatı, kısa kullanım ömrü, şarj istasyonunda geçen hayat.
Bu son cümlemdeki 3 unsuru anladı iseniz açıklama yapmama gerek yok.
Anlamayanlar için açıklama:
1- Pilli araçların fabrika çıkış fiyatı, fabrikaya maliyetinin en az 3-4 katı ! Bir Tesla 3 LR fabrikadan 20bin dolara cıkıyor diyelim. Onun fabrikaya maliyeti 5bin dolar.
2- Pilli aracın en önemli komponenti 500kg ağırlıkta bataryası. O bataryanın bir kullanım ömrü var. Yoğun DC şarj-deşarj döngüsünde birkaç yılda şarj tutma kapasitesi %80'lere iniyor. Yakar top gibi elde kaldı.
3- Şarj istasyonunda hızlı şarjda bile 1 saat bekleyerek geçen ömrünüz, fiyat kazığı, pil ömrüne ek dramatik kazık.
* Uzun vadede (5-10 yıl) gerçekleşecek bonus kazık: DC şarj tarifesi şu anda 10-12TL/kWh gibi sevimli rakamlarda tutuluyor. Pilli araç penetrasyonu bir yükselsin hele, şöyle bir %50'leri geçsin o zaman görün DC şarj tarifesini. Bu bonus kazık için elektrik üretim maliyetleri arttı gibi kılıflar uydurulacak oysa ki elektrik üretimi gerçek birim (kWh başına) maliyeti şu anda sıfıra yakın, ilerde de sıfıra yakın olacak. Çünkü elektrik yatırım maliyeti yüksek gösterilen rüzgar türbini, güneş paneli, nükleer santralde değil, yüksek hammadde maliyetli gösterilen termik santralde değil, hiçbir hammadde kullanmadan, yüksek yatırım maliyeti gerektirmeden, şehir dışında ve bazen içinde de sıkça gördüğümüz, adına yüksek gerilim hattı denilen, yüksek pilonlar üstündeki çıplak kablolarla atmosferik elektrik çekilerek bedavaya üretiliyor. Bu anlamda elektrik şu anki uygun fiyatlarda bile kazık içeriyor.
Bu kadar çeşitli formatta kazığın üstüme yağacağı pilli araba işinde ben yokum.
< Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
-
Bir sürü safsata...
Kaynak Cemle aynı olunca normal..
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı > -
Havadan elektrik çekmeye kadar fena değildi de orada koptum
-
-
Gaz yağı tenekesi (Rafineride Enerji yüklenmiş suya böyle diyoz) arabala mutluluklar Selametle..
-
quote:
Orijinalden alıntı: berkandinçay
Benzinin içinde dinozor yağı olması bir şehir efsanesi.
Akaryakıt kartelleri insanlar yakıtı değerli birşey sansın diye zamanında öyle ayarlamış okul ve bilim (?) kitaplarına öyle yazdırmış, milyar kişi öyle biliyor.
Benzinin içinde enerji yüklü su vardır. Bunu kitaplara asla yazdırmazlar ! Çürük sarımsak kokusu katılmasın, bir litre benzini bir kaba koyup odada bekletin. Zamanla tümü buharlaşır. Çünkü özünde sudur.
Petrol rafineri tesislerinde kimyasal prosesle suya enerji yüklenir. Adı benzin olur. Bunu kazık fiyattan satabilmek için yer altındaki dinozorlardan üretildi derler.
Benzinli araç yakıtındaki bu kazığı ben bilsem de severek kullanıyorum çünkü hiç olmazsa kullanışlı bir araç.
Pilli araçlarda benzinlilerden değişik formatta bir kazık var: satış fiyatı, kısa kullanım ömrü, şarj istasyonunda geçen hayat.
Bu son cümlemdeki 3 unsuru anladı iseniz açıklama yapmama gerek yok.
Anlamayanlar için açıklama:
1- Pilli araçların fabrika çıkış fiyatı, fabrikaya maliyetinin en az 3-4 katı ! Bir Tesla 3 LR fabrikadan 20bin dolara cıkıyor diyelim. Onun fabrikaya maliyeti 5bin dolar.
2- Pilli aracın en önemli komponenti 500kg ağırlıkta bataryası. O bataryanın bir kullanım ömrü var. Yoğun DC şarj-deşarj döngüsünde birkaç yılda şarj tutma kapasitesi %80'lere iniyor. Yakar top gibi elde kaldı.
3- Şarj istasyonunda hızlı şarjda bile 1 saat bekleyerek geçen ömrünüz, fiyat kazığı, pil ömrüne ek dramatik kazık.
* Uzun vadede (5-10 yıl) gerçekleşecek bonus kazık: DC şarj tarifesi şu anda 10-12TL/kWh gibi sevimli rakamlarda tutuluyor. Pilli araç penetrasyonu bir yükselsin hele, şöyle bir %50'leri geçsin o zaman görün DC şarj tarifesini. Bu bonus kazık için elektrik üretim maliyetleri arttı gibi kılıflar uydurulacak oysa ki elektrik üretimi gerçek birim (kWh başına) maliyeti şu anda sıfıra yakın, ilerde de sıfıra yakın olacak. Çünkü elektrik yatırım maliyeti yüksek gösterilen rüzgar türbini, güneş paneli, nükleer santralde değil, yüksek hammadde maliyetli gösterilen termik santralde değil, hiçbir hammadde kullanmadan, yüksek yatırım maliyeti gerektirmeden, şehir dışında ve bazen içinde de sıkça gördüğümüz, adına yüksek gerilim hattı denilen, yüksek pilonlar üstündeki çıplak kablolarla atmosferik elektrik çekilerek bedavaya üretiliyor. Bu anlamda elektrik şu anki uygun fiyatlarda bile kazık içeriyor.
Bu kadar çeşitli formatta kazığın üstüme yağacağı pilli araba işinde ben yokum.Hocam ilkokuldan sonra okula gitmemenizin nedenini bilmiyorum ama en azından okuma yazmanız var, fosil deyince aklınıza sadece dinazorlar geliyorsa bilemem ama enerjili su demişsiniz bu enerji nereden geliyor ?
Plankton'un ne olduğunu bir araştırırsanız fosil yakıt denmesinin mantığını kavrayacaksınızdır diye umut ediyorum
< Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
En Beğenilen Yanıtlar
Tüm Yanıtları Genişlet
tesla egerki icten yanmali araclara galerici esnafindan bir tik iyi fiyat verse siz o zaman gorun gumburtuyu.
|
Takas gelse de şuan diğer firmaların yaptığı gibi ölü fiyattan almaya çalışacaktır. Her zaman en karlı iş cebe canlıyı koyup kapıyı o şekilde çalmaktır.
|
Bu mesaj IP'si ile atılan mesajları ara Bu kullanıcının son IP'si ile atılan mesajları ara Bu mesaj IP'si ile kullanıcı ara Bu kullanıcının son IP'si ile kullanıcı ara
KAPAT X