Şimdi Ara

Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
21
Cevap
0
Favori
833
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
6 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor
    Tesla, küresel pazarlarda yeni bir Tesla aracı satın almak isteyen müşterilerine takas seçeneği sunuyor. Bu program henüz Türkiye’de bulunmuyor. Ancak Bir Tesla Türkiye yöneticisi tarafından sosyal medya platformu X üzerinden yapılan paylaşımda araç takas sistemi üzerinde çalışıldığı doğrulandı.



    Tesla Türkiye'den takas hamlesi



    Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor
    Geçtiğimiz yıl Türkiye’de satışlara başlayan Tesla, 2024 yılında 9 bin adetten fazla Model Y satarak ülkedeki en çok satan ikinci elektrikli otomobil markası olmuştu. Tesla’ya yönelik ilgi artarken Tesla Türkiye’nin Operasyon Müdürü Emir Tunçyürek, firmanın X’teki resmi topluluğu aracılığıyla gelen “Tesla Türkiye takas desteği sunuyor mu? Misal, 2023 Model Y LR aracımı verip, 2025 Model Y satın alabiliyor muyum?” sorusuna “Henüz olmasa da çalışmalarımız arasında” cevabını verdi.






    Tesla, global pazarda takas için binek otomobilleri, kamyonları, kamyonetleri ve SUV'leri kabul ediyor. Aracınızı takas etmek istiyorsanız, Tesla aracınız teslim edilmeden önce Tesla Hesabınıza araç ayrıntılarını girerek firmadan teklif alınabiliyor. Bu süreçte aracınızın fotoğraflarını ve bilgilerini çevrimiçi olarak Tesla’ya göndermek yeterli oluyor.



    Ayrıca Bkz.1972'ye kısa yolculuk: İşte ilk tam elektrikli Renault 4



    Tesla, takas programında sadece içten yanmalı araçları değil diğer elektrikli araçları da kabul ediyor. Tesla’nın resmi web sitesine takas için önerdiğiniz aracın değeri endüstri standartlarına ve diğer kaynaklar kullanılarak piyasa verilerine göre belirleniyor. Bu değerlendirmede aracın hasar kaydı ve kozmetik durumu da etkili oluyor.









  • tesla egerki icten yanmali araclara galerici esnafindan bir tik iyi fiyat verse siz o zaman gorun gumburtuyu.

  • Türkiye’de diğer marka araçları takasa kabul edemez, etmez.

    < Bu ileti iOS uygulamasından atıldı >
  • çoluğun çocuğun lafıyla olacak iş ayrıca buda mağaza açmamış herif bizim fahiş fiyatlı 2. elimizi alıp ne yapayacak. mevcut düzenli böyle süper hizmetler bu ülkeye maalesef ge le mezzzz

  • Tesla araçlar özelinde müşteri sadakati açısından mantıklı bir adım olur.



    Takasta alınan araçlarda kontrol edilerek gerekirse değişmesi gerekeni değiştirilerek ikinci baharını yaşayabilir

  • Takas gelse de şuan diğer firmaların yaptığı gibi ölü fiyattan almaya çalışacaktır. Her zaman en karlı iş cebe canlıyı koyup kapıyı o şekilde çalmaktır.

  • Evil Clown kullanıcısına yanıt
    Aracısız satış yapıyorlar ölü fiyattan almazlar belki. Prestij kazanmak istiyorlarsa dikkat çekmek için avantajlı fiyat da verebilirler.

    < Bu ileti Android uygulamasından atıldı >
  • Yapay Zeka’dan İlgili Konular
    Daha Fazla Göster
  • Yurt dışında nasıl bilmiyorum ancak Türkiyede bit iş ortaklığı ile mümkün olabilir. Arabam.com mesela..

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Vay be yürüyen tabletlerini satabilmek için hükümetlere bi sürü kanun çıkarttırdılar onca teşvik paketi kullandılar yeterli olmamış ki şimdi eski aracınızı alalım diyorlar.

    Bu gelişme iki iddiayı doğruluyor:

    1- Pilli arabaların üretim maliyetinin düşük, satış fiyatının kazık olduğunu
    2- Pilli arabaların yeni müşteri çekmekte zorlandığını

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Emin misiniz?



    Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor
  • Yeni Model Y ile ilgili bilgi almak isterken öğrenmiştim. 2025 ilk çeyrek içerisinde Tesla Takas başlatacaklarını söylemişlerdi. Benim anladığım sadece Tesla satılacak.

  • Büyük ihtimalle zaten en iyi fiyatı veren tesla olacak. Adamların stratejisi çok kâr etmek değil çok satmak. Yakında 260 bine fsd satmaya başladığında buradan yaptığı fedakarlığı kat kat kazanacaktır. Fsd’ye alışan da kolay kolay başka araba almaz.

  • murtuk M kullanıcısına yanıt
    Bu grafik pilli araba üretim maliyetinin düşük, satış fiyatının kazık olduğu gerçeğini çürütmüyor. 2024 'ten başlayarak pilli araba üreticilerinin yeni müşteri bulmakta zorlandığı gerçeğini de çürütmüyor.

    sadece 2022'ye dek bir sürü teşfik paketi yatırım kanun ile en yüksek sayıda alıcıya pilli araba sattıklarını gösteriyor.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >
  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bravo Şerlok yakaldın adamları.

    Dinozor yağı patlatan arabalarda takas yapıyor hala.

    Dinozor yağı için milyonlarca insan öldürüldü, öldürülüyor. Bunları da emperyaller yaptı.

    Çıkan kanunun düzenlemenin haddi hesabı yok.

    Maliyet ucuzmuş madem üret biz de ucuz ucuz bineriz.


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • dec_chaos D kullanıcısına yanıt
    Benzinin içinde dinozor yağı olması bir şehir efsanesi.

    Akaryakıt kartelleri insanlar yakıtı değerli birşey sansın diye zamanında öyle ayarlamış okul ve bilim (?) kitaplarına öyle yazdırmış, milyar kişi öyle biliyor.

    Benzinin içinde enerji yüklü su vardır. Bunu kitaplara asla yazdırmazlar ! Çürük sarımsak kokusu katılmasın, bir litre benzini bir kaba koyup odada bekletin. Zamanla tümü buharlaşır. Çünkü özünde sudur.

    Petrol rafineri tesislerinde kimyasal prosesle suya enerji yüklenir. Adı benzin olur. Bunu kazık fiyattan satabilmek için yer altındaki dinozorlardan üretildi derler.

    Benzinli araç yakıtındaki bu kazığı ben bilsem de severek kullanıyorum çünkü hiç olmazsa kullanışlı bir araç.

    Pilli araçlarda benzinlilerden değişik formatta bir kazık var: satış fiyatı, kısa kullanım ömrü, şarj istasyonunda geçen hayat.

    Bu son cümlemdeki 3 unsuru anladı iseniz açıklama yapmama gerek yok.

    Anlamayanlar için açıklama:

    1- Pilli araçların fabrika çıkış fiyatı, fabrikaya maliyetinin en az 3-4 katı ! Bir Tesla 3 LR fabrikadan 20bin dolara cıkıyor diyelim. Onun fabrikaya maliyeti 5bin dolar.

    2- Pilli aracın en önemli komponenti 500kg ağırlıkta bataryası. O bataryanın bir kullanım ömrü var. Yoğun DC şarj-deşarj döngüsünde birkaç yılda şarj tutma kapasitesi %80'lere iniyor. Yakar top gibi elde kaldı.

    3- Şarj istasyonunda hızlı şarjda bile 1 saat bekleyerek geçen ömrünüz, fiyat kazığı, pil ömrüne ek dramatik kazık.

    * Uzun vadede (5-10 yıl) gerçekleşecek bonus kazık: DC şarj tarifesi şu anda 10-12TL/kWh gibi sevimli rakamlarda tutuluyor. Pilli araç penetrasyonu bir yükselsin hele, şöyle bir %50'leri geçsin o zaman görün DC şarj tarifesini. Bu bonus kazık için elektrik üretim maliyetleri arttı gibi kılıflar uydurulacak oysa ki elektrik üretimi gerçek birim (kWh başına) maliyeti şu anda sıfıra yakın, ilerde de sıfıra yakın olacak. Çünkü elektrik yatırım maliyeti yüksek gösterilen rüzgar türbini, güneş paneli, nükleer santralde değil, yüksek hammadde maliyetli gösterilen termik santralde değil, hiçbir hammadde kullanmadan, yüksek yatırım maliyeti gerektirmeden, şehir dışında ve bazen içinde de sıkça gördüğümüz, adına yüksek gerilim hattı denilen, yüksek pilonlar üstündeki çıplak kablolarla atmosferik elektrik çekilerek bedavaya üretiliyor. Bu anlamda elektrik şu anki uygun fiyatlarda bile kazık içeriyor.

    Bu kadar çeşitli formatta kazığın üstüme yağacağı pilli araba işinde ben yokum.

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Bir sürü safsata...

    Kaynak Cemle aynı olunca normal..

    Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • Havadan elektrik çekmeye kadar fena değildi de orada koptum  

  • murtuk M kullanıcısına yanıt
    1900 Paris Fuarı tanıtım afişi. Çook geniş bir alanda gece aydınlatması yapıldığı görülüyor.

    Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor

    Tesla, Türkiye’ye araç takas programını getirmeyi planlıyor

    Bu kadar geniş bir alanı mumla, kandille aydınlatmak olanaksız, ayrıca mantıksız.

    Oldukça belli ki elektrikli ampul kullanılıyor. Ancak bir değil 10 değil 100 degil, 1000lerce, belki 10binlerce ampul böyle bir aydınlatma yapabilir. Elektrik ancak su ve hava gibi bol bulunan birşeyse böylesi bir elektrik harcamasına sahne olabilir.

    1880'lerde dünyanın belli başlı şehirlerinde elektrikli tramvaylar işliyordu. elektrikli tramvay içinde 20 kişi ilk hareketi alabilmesi için en az 10 at (Horsepower) gücüne eşdeğer 8 kW güç çekmeli. O güçte elektrik nerden geliyordu?

    Havuzlarda su pınarları (şadırvan) 7x24 calışıyordu. Su pınarlarını çalıştırmak için "suyun basıncı kullanılıyor" açıklaması geçersiz çünkü suyun basıncı ile tamam su fışkırarak çıkar fakat o su havuzdan boşaltılıp akıp gitmeli, sürekli yeni su harcanmalı. Ancak su pınarının amacı su israf etmeden dinlendirici şırıltı sesi, estetik görüntüdür. Su pınarları için sürekli gereken elektrik nerden sağlanıyordu?

    Avrupa'nın Paris, Berlin, Londra, Madrid gibi büyük şehirlerindeki nehirlerin debisi (akıntı miktarı) düşük, irtifa (yükseklik) farkı da düşük, hidroelektrik baraj ile elektrik üretme imkanı yok.

    Rüzgar yok, yel değirmeni yok, solar panel yok. Doğalgaz, petrol yok. Geriye bir kömür bir de odun kaldı. Fakat havuzlarda 7x24 su pınarı çalıştırmak için odunlu termik santral mi çalıştırılıyordu? Ülkede ağaç kalmaz! Bir tek kömürlü santral olabilir ancak onların da doğru düzgün fotografı yok. Kömürlü santral çalışırken gösteren fotoğraf ise nerdeyse hiç yok. Burası şüpheli. Bu elektrik bilmecesinde eksik parçalar var. Fakat bilmecenin çözümü olmalı. O elektrik bir yerden geliyor olmalı. O yıllardaki bu bol bulunan elektriğin kaynağına ilişkin en mantıklı acıklama, atmosferik elektrik görünüyor. Tek açıklama demiyorum, en mantıklı açıklama diyorum. Daha mantıklı açıklama gelene dek en mantıklı açıklama bu. Eğer bu doğruysa, 1880'lerde atmosferik elektrik kullanıyorduysa, o zaman günümüzde de kullanılmaması için bir sebep yok. Günümüzde de atmosferik elektrik kullanılıyor ancak bunu dünyanın heryerinde, elektrik idaresinde çalışanların bile elektriğin gerçekte nerden geldiğini bilmeyeceği şekilde ayarlamışlar böyle bir düzen kurmuşlar. Elektriğin gerçekte nerden nasıl geldiğini bilmeden elektriği sadece kullanıyoruz. "Üzümü Ye Bağını Sorma"

    < Bu ileti mini sürüm kullanılarak atıldı >




  • berkandinçay B kullanıcısına yanıt

    Gaz yağı tenekesi (Rafineride Enerji yüklenmiş suya böyle diyoz) arabala mutluluklar Selametle..

  • quote:

    Orijinalden alıntı: berkandinçay

    Benzinin içinde dinozor yağı olması bir şehir efsanesi.

    Akaryakıt kartelleri insanlar yakıtı değerli birşey sansın diye zamanında öyle ayarlamış okul ve bilim (?) kitaplarına öyle yazdırmış, milyar kişi öyle biliyor.

    Benzinin içinde enerji yüklü su vardır. Bunu kitaplara asla yazdırmazlar ! Çürük sarımsak kokusu katılmasın, bir litre benzini bir kaba koyup odada bekletin. Zamanla tümü buharlaşır. Çünkü özünde sudur.

    Petrol rafineri tesislerinde kimyasal prosesle suya enerji yüklenir. Adı benzin olur. Bunu kazık fiyattan satabilmek için yer altındaki dinozorlardan üretildi derler.

    Benzinli araç yakıtındaki bu kazığı ben bilsem de severek kullanıyorum çünkü hiç olmazsa kullanışlı bir araç.

    Pilli araçlarda benzinlilerden değişik formatta bir kazık var: satış fiyatı, kısa kullanım ömrü, şarj istasyonunda geçen hayat.

    Bu son cümlemdeki 3 unsuru anladı iseniz açıklama yapmama gerek yok.

    Anlamayanlar için açıklama:

    1- Pilli araçların fabrika çıkış fiyatı, fabrikaya maliyetinin en az 3-4 katı ! Bir Tesla 3 LR fabrikadan 20bin dolara cıkıyor diyelim. Onun fabrikaya maliyeti 5bin dolar.

    2- Pilli aracın en önemli komponenti 500kg ağırlıkta bataryası. O bataryanın bir kullanım ömrü var. Yoğun DC şarj-deşarj döngüsünde birkaç yılda şarj tutma kapasitesi %80'lere iniyor. Yakar top gibi elde kaldı.

    3- Şarj istasyonunda hızlı şarjda bile 1 saat bekleyerek geçen ömrünüz, fiyat kazığı, pil ömrüne ek dramatik kazık.

    * Uzun vadede (5-10 yıl) gerçekleşecek bonus kazık: DC şarj tarifesi şu anda 10-12TL/kWh gibi sevimli rakamlarda tutuluyor. Pilli araç penetrasyonu bir yükselsin hele, şöyle bir %50'leri geçsin o zaman görün DC şarj tarifesini. Bu bonus kazık için elektrik üretim maliyetleri arttı gibi kılıflar uydurulacak oysa ki elektrik üretimi gerçek birim (kWh başına) maliyeti şu anda sıfıra yakın, ilerde de sıfıra yakın olacak. Çünkü elektrik yatırım maliyeti yüksek gösterilen rüzgar türbini, güneş paneli, nükleer santralde değil, yüksek hammadde maliyetli gösterilen termik santralde değil, hiçbir hammadde kullanmadan, yüksek yatırım maliyeti gerektirmeden, şehir dışında ve bazen içinde de sıkça gördüğümüz, adına yüksek gerilim hattı denilen, yüksek pilonlar üstündeki çıplak kablolarla atmosferik elektrik çekilerek bedavaya üretiliyor. Bu anlamda elektrik şu anki uygun fiyatlarda bile kazık içeriyor.

    Bu kadar çeşitli formatta kazığın üstüme yağacağı pilli araba işinde ben yokum.

    Hocam ilkokuldan sonra okula gitmemenizin nedenini bilmiyorum ama en azından okuma yazmanız var, fosil deyince aklınıza sadece dinazorlar geliyorsa bilemem ama enerjili su demişsiniz bu enerji nereden geliyor ?


    Plankton'un ne olduğunu bir araştırırsanız fosil yakıt denmesinin mantığını kavrayacaksınızdır diye umut ediyorum


    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >




  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.