Şimdi Ara

Test sürüşü izlenimlerim.

Daha Fazla
Bu Konudaki Kullanıcılar: Daha Az
2 Misafir - 2 Masaüstü
5 sn
4
Cevap
0
Favori
1.197
Tıklama
Daha Fazla
İstatistik
  • Konu İstatistikleri Yükleniyor
0 oy
Öne Çıkar
Sayfa: 1
Giriş
Mesaj
  • Hiç niyetim yokken bugün 3 araç test ettim . Kendimce izlenimlerimi paylaşmak istiyorum arkadaşlar.
    ilk olarak Hyundai i30 ile başlamak istiyorum. Teste aracı dizel ve manuel vitese sahipti.İlk çalıştırmada dizel sesi kabine yansısa da rahatsız edecek boyutta değil.Yola çıktığımda ise lastik sesinin kabine biraz fazla geldiğine kanaat getirdim , açıkçası bu durum pek hoşuma gitmedi.Bu durumu sırf lastiğe bağlamak bence hata olur.İyi bir lastikle biraz daha azalır o kadar. Sürüş esnasında ve devirli kullanımda dahi motor sesini bu segment bir otomobile göre çok beğendim. sürüşe gelirsek direksiyon sport moddayken kullandım aracı.Süspansiyon sessizliği ve konforu bu zamana kadar bindiğim tüm C- sınıfı araçlar içerisinde bence en iyi olanı.Darbe emişleri çok başarılı ve sessiz.Citroen C4 test etmedim o yüzden onu işin içine katmıyorum.Direksiyon ve araç bence tam olması gereken şekilde sürücüyle iletişimde , ne çok hisli nede hissiz.Orta karar.Çok zorlayamasam da yol tutuş bence iyi ama mükemmel değil.Açıkçası 10 km daha hızlı viraja gireceğim diye % 95 normal şekilde kullandığım otomobilin konfor yönünden eksik olmasını istemem.Aracın en çok beğendiğim yönlerinden biriyse bozuk zeminde dahi iç mekanda ve özellikle ön konsolda çıt ses duyamamamdı.Sadece arka cam fitillerinden esnemelerde bazı sesler duydum onunda hemen hemen tüm araçlarda duymak mümkün.Performans olarak ise manuel i30 bence gayet yeterli bir çekişe sahip, üst devirlerde de dizel olmasına rağmen iyi hızlanıyor ve turbo boşluğu pek hissedilmiyor.128 hp bence tam yansımasa da kesinlikle yetersiz değil ve tatmin edici.Bu aracı çok başarılı buldum , kesinliklle tercih listesinde olması gereken bir araç.
    İkinci olarak VW Tiguan test ettim.1.4 tsi 122 hp manuel test aracı start stop özelliğide var. Benzinli olması nedeniyle çalıştırdıktan sonra kabinde motor sesi duymak zor araç hareket edip devir çevirmeye başlayınca motor sesini almaya başlıyor.Yol sesi yalıtımı olarak bana iyi gelsede arkada oturan yakınım lastik sesini arka kısımda daha çok duyduğunu söyledi.Araç panoramik cam tavana sahip olmasına rağmen bana ferah bir otomobil izlenimi vermedi.Ön cam dik ve küçük geldi açıkçası.İç mekan olaraksa çok geniş bir araç olduğunu söyleyemem. Direksiyon modu var mı bilmiyorum ama çok fazla hafif kalan direksiyon beni pek tatmin etmedi.Performans olarak ilk iki viteste iyi çekişe sahip olan motor 3. vitesle beraber uzun şanzıman oranı nedeniyle çok istekli hızlanmıyor. 3. vitesten sonra ve yüksek viteslerde ara hızlanmalar da 122 hp TSİ motor , ağır ve binek bir otomobil kadar aerodinamik olmayan Tiguan altında ezilmeye başlıyor.Öldürmez ama güldürmez de diyebiliriz.İç mekanda bozuk zeminde panzilot ve konsoldan çeşitli sesler geliyor bu durum pek hoşumuza gitmedi .Araç yüksek olması nedeniyle virajlarda yan yatıyor ve darbe emişi çok başarılı değil.Açıkçası bana çok uzak bir otomobil yada her neyse . Kesinlikle bir binek otomobildeki güven duygusuna ve konfora sahip değil.Biraz ağır olacak ama insanların neden bu tarz otomobilleri tercih ettiklerini anlamam mümkün değil, bana göre bu segmentteki tüm otomobiller hava civa araçlar.
    Son olaraksa edc şanzımanlı 110 hp Megane III GT line test ettim.Araç ilk çalıştırmada kabine İ30 ' a nazaran biraz daha fazla motor sesi alıyor.Sürüş esnasında ise motor sesi yalıtımı iyi , yol sesi yalıtımı olaraksa 17'' janta rağmen İ30 dan daha az yol sesi aldığını söylemeliyim. Araçta yanal destekleri ve sertliği arttırılmış koltuklar ilk oturuşta hemen kendini hissettiriyor. Biraz sert dokulu koltuklara sahip.Edc tam gaz hızlanmalarda ilk iki viteste geçişleri hissettiriyor ama sonraki viteslerde sorun yok.Normal kullanımda ise geçişleri ancak devir ibresinden anlayabilirsiniz.Gayet iyi geçişlere sahip.Performans olarak 110 hp dizel motor neyi var neyi yok ortaya koyuyor.Gücüne göre gayet iyi bir çekişe sahip.Bozuk zeminde iç mekanda bazı sesler duyulsa da Tiguandaki kadar kulak tırmalamıyor.Direksiyon yüksek hızlarda tam dozunda sertleşerek sürücüye güven veriyor .Süspansiyonları ne kadar farklı yada farksız bilmiyorum ama bana biraz sert geldi , yinede otomobilin darbe emişi yeterlii ( sonradan öğrendim lastik havaları bir hayli fazlaymış aracın). İthal araç yerliye göre malzeme kalitesiyle göz dolduruyor. Arka kısımda diz mesafesi kısıtlı ve İ30 kadar iç mekan geniş değil.Klasik konfor odaklı Renault çizgisinden biraz farklı bir otomobil olduğu araç hissettiriyor.Sonuç mutlu biten bir test sürüşü.
    Genel olarak araçların hiçbirinin tüketimine bakmadım , üşendiğimi söylemeliyim.







  • tüketim değerlerini de paylaşırsanız iyi olur malum şu zaman da en önemli nokta.
  • Hocam ben okudum gayet güzel incelemeler fakat paragraf kullanırsanız daha iyi olacaktır.
  • quote:

    Orijinalden alıntı: Doğan.

    Hocam ben okudum gayet güzel incelemeler fakat paragraf kullanırsanız daha iyi olacaktır.

    Biraz imla özürlüyüm kusura bakmayın arkadaşlar.

    < Bu ileti mobil sürüm kullanılarak atıldı >
  • 
Sayfa: 1
- x
Bildirim
mesajınız kopyalandı (ctrl+v) yapıştırmak istediğiniz yere yapıştırabilirsiniz.