Evet kesinlikle, ilk hissettiğim o oldu zaten. Sürüş güvenliğini hissediyorsunuz ve hatta araç sizi ekstrem hareketler için provake ediyor diyebilirim. Ama ben bulaşmıyorum tabi ki, heyecanlı oluyor bir kaç kez denedim ve ona rağmen kayma vs. güvenlik hissinin azalması gibi bir durum hiç hissetmedim. Kar ve kaygan zeminde de sürüş kesinlikle oldukça tatmin edici.
Ben de cmax 'a katılıyorum, bence panaromic tavan bu konuda kesinlikle bir dezavantaj oluşturmaz. Direklerin ve çerçevenin sağlamlığı esastır. Panaromic tavan çok güzel bir ambiyans veriyor aracın içine. Aracınızın rengi nedir bu arada? Tiguan'da şu ana kadar çevremde gördüğüm renkler genel olarak Siyah, Beyaz, Kaya grisi, açık mavi gibi. Ve hepside yakışıyor bua raca, panaromic olursa daha da güzel duruyor.
Orjinalden alıntı: astramastra
Merhaba,bende Mayıs da gelecek Cam tavan Sport&Style pakete opsiyon koydurmayı düşünüyorum,fakat taklalı kazadan bahsetmişsiniz geçmiş olsun,Cam tavan bu gibi durumlarda dezavantajmıdır,görüşleriniz nedir,siz araştırmışsınız bu konuyu anladığım kadarı ile.
tiguanı yollarda fazla görememizin nedeni bence oto vites eksikliği..ama bunu 1.4 te istemek te biraz lux...vw teknolojisinin bunu ilerleyen zamanlarda çözeceğini sanıyorum...panoramic güvenliği etkilemez bence...o kullanılan cam normal cam değil zaten..defalarca sıkıştırılmış....cabrio arabalara dikkat edin normal kasalardan daha ağırdır..tavan iskeleti çok daha sağlamdır
quote:
Orjinalden alıntı: oscarmiller
Evet kesinlikle, ilk hissettiğim o oldu zaten. Sürüş güvenliğini hissediyorsunuz ve hatta araç sizi ekstrem hareketler için provake ediyor diyebilirim. Ama ben bulaşmıyorum tabi ki, heyecanlı oluyor bir kaç kez denedim ve ona rağmen kayma vs. güvenlik hissinin azalması gibi bir durum hiç hissetmedim. Kar ve kaygan zeminde de sürüş kesinlikle oldukça tatmin edici.
Okudukça heyecanlanıyorum. Güle güle kullanın tekrar :)
Evet, haklısınız. Otomatik vites opsiyonu 1.4 lerde olsa kesinlikle daha hızlı yaygınlaşacak bir araç. Aslında 1.4 te otomatik istemek lüks değil bence, opsiyonel olabilir ya da standart koyarlar. Diğer taraftan örneğin VW Passat 'ta da aynı durum geçerli. Türkiye'de 1.4 TSI Passat larda otomatik seçeneği yok, aynı Tiguan gibi 2.0 TDI (Dizel) larda başlıyor otomatik seçeneği. Ancak otomatik 1.4 lerde vites olmamasına rağmen yeni çıkan SUV ların bir çoğuna göre (örneğin orta sınıfta Kuga, Antara vs. ya da üst sınıfta Q5, X3) daha fazla talep görüyor. Nissan Qashqai'yi ayrı tutuyorum biraz farklı bir sınıfta olduğu için. Honda CR-V vs. uzun yıllardır zaten piyasada.
Tiguan Track&Field'ın deri koltuk, RCD510, park asistanı vs. donanımlı modelini biraz önce bayi de gördüm. Gül kurusu renginde bir deri koltuğu vardı. Beyaz ve açık renk kasada daha güzel duruyor bence. Track & Field için her yıl muayene zorunluluğu varmış diye duydum, alan ya da kullanan arkadaşlar biliyor mu bu konuyu? Sanırım ruhsatta arazi aracı olarak işleniyor bu modeller. Şu anda en çok sport&style (baz model) ve genel olarak panaromic tavanlı modellere talep varmış sanırım ve araç yok diyorlar, süre veriyorlar 1-2 ay.
quote:
Orjinalden alıntı: egunns
tiguanı yollarda fazla görememizin nedeni bence oto vites eksikliği..ama bunu 1.4 te istemek te biraz lux...vw teknolojisinin bunu ilerleyen zamanlarda çözeceğini sanıyorum...panoramic güvenliği etkilemez bence...o kullanılan cam normal cam değil zaten..defalarca sıkıştırılmış....cabrio arabalara dikkat edin normal kasalardan daha ağırdır..tavan iskeleti çok daha sağlamdır
bu aracın yaygınlaşacağına şüphem yok...boyutları ve kalitesi oldukça tatminkar...dashboardu golf plus benzerliği yüzünden eleştrilsede çok daha kaliteli ve işlevsel...evet o taba renk deri döşeme zaten ambiansı elitliğe kadar taşıyo...ben ise bu araca 2.0 dizel tiptronic i yakıştırıyorum..maalesef vergiler ve vergilerr...
Yıllık muayene olayını VW bayiinden mi öğrendiniz? Umarım doğru bilgi değildir. Çok zor iş muayene artık. Anladığım kadarıyla birden çok var ellerinde, açık renkleri beğendiğinize göre... Siyahla-Kahverengi ikilisini istemiştim ben de...
quote:
Orjinalden alıntı: oscarmiller
Tiguan Track&Field'ın deri koltuk, RCD510, park asistanı vs. donanımlı modelini biraz önce bayi de gördüm. Gül kurusu renginde bir deri koltuğu vardı. Beyaz ve açık renk kasada daha güzel duruyor bence. Track & Field için her yıl muayene zorunluluğu varmış diye duydum, alan ya da kullanan arkadaşlar biliyor mu bu konuyu? Sanırım ruhsatta arazi aracı olarak işleniyor bu modeller. Şu anda en çok sport&style (baz model) ve genel olarak panaromic tavanlı modellere talep varmış sanırım ve araç yok diyorlar, süre veriyorlar 1-2 ay.
Az önve TüvTürk'te yetkili bir arkadaşımı aradım. Kesinlikle 2 yıl olduğunu söyledi...
Sayın cmax;daha yeni ruhsat çıkarttım,muayene geçerlilik süresi tam 1 yıl.Madem 2 yıl neden sıfır arabaya 1yıl süre verilmiş ki?İstersen o arkadaşına bir sor bakalım.
biliyorum sizinle yazışmıştık ama aracım M1G olduğunu falan yazmıştınız. tam belli değildi gibi hatırlıyorum.
Neyse arkadaş sorentolar, x5'ler dahil 2 yıl die kesin konuştu...
Arkadaşlar, TÜV'ü tekrar aradım kesinlikle 3+2+2+2 şeklinde gidiyor muayeneler, aynen binekler gibi. Yeni olduğundan yanlış anlamalar olmuş olabilir ruhsatta öyle yazmaması gerekir dediler.
Bence de Tiguan kesinlikle Türkiye'de tutulup yaygınlaşacak bir araç. Yakıt + vergi avantajı, VW markası, Almanya'da üretim, ve bu sınıfta VW 'in kalıcı markası olacağından dolayı. Golf Plus diğer tarafta normal Golf varken fazla tutmadı doğru. Ancak bu Tiguan için geçerli değil çünkü, Avrupa'da çok iyi satıyor, talep fazla ve VW in orta sınıf SUV segmentinde başka bir markası yok ve de olmayacak Tiguan olduğu sürece.
Dediğiniz gibi dashboard çok kaliteli ve işlevsel, eşya gözleri fazla ve iç mekan ferah ve geniş. Diğer taraftan bu araca dizel yakışır diyemiyorum çünkü bence tam tersine sessizliği ve benzinli 1.4 motorla 150 BG ve 240 Nm tork perfroamnsıyla gerek yok ve Tiguan'ı diğerlerinden ayıran en önemli özelliklerden birisi bu motor teknolojisi ve 1.4 motor avantajı. Ama tiptronik olayına kesinlikle katılıyorum, en azından opsiyonelde olsa bulunmalı. Kaldı ki dizel motor bir prestij örneği değil sadece daha ekonomik yakmasından dolayı insanlar traktör gibi sesine ve alırken fazla paralar vermeye tahammül ediyor o da eğer şehir içi yoğunluklu kullanıyorsanız pek te fazla bir avantajı olmuyor. Bakım zamanı gelince de dizellerde ceplerinizi boşaltmanız gerekiyor. Tertemiz ve sessiz 1.4 benzinli motor en güzeli ve prestijlisi bana göre. Bir de otomatik vites seçeneği gelse dizeline pek kimse bakmaz diye düşünüyorum. Özellikle de şehir dışında binlerce km yapmıyorsanız.
quote:
Orjinalden alıntı: egunns
bu aracın yaygınlaşacağına şüphem yok...boyutları ve kalitesi oldukça tatminkar...dashboardu golf plus benzerliği yüzünden eleştrilsede çok daha kaliteli ve işlevsel...evet o taba renk deri döşeme zaten ambiansı elitliğe kadar taşıyo...ben ise bu araca 2.0 dizel tiptronic i yakıştırıyorum..maalesef vergiler ve vergilerr...
Benim araç Sport&Style ve ruhsatta 3 yıl geçerli muayene süresi yazıyor. Sınıfı da otomobil olarak geçiyor. Track & Field için bayi de söylediler sınıfı kısmında sanırım arazi olarak geçiyormuş ve yıllık muayene istiyor dediler. Ama ruhsat ilk çıktığında 2 yıl olup sonradan periyodik yıllık mı yapılıyor onu bilemiyorum. Her ne olursa olsun sonuçta muayene den geçmesi sorun değil ki. Eski ve sorunlu olan araçlarda sıkıntı yaşanıyor git geri gel vs. deniyor. Eskisi gibi uzun kuyruklar vs. oluyor mu bilemiyorum ama o sorunu çözerler yakında. Diğer taraftan Track & Field ın sadece kaya grisi olanını gördüm, açık renk sanırım yok ellerinde. Siyah kahverengi ikilisi güzel cidden. Bu arada daha önce konuştuğumuz tavan dayanıklılığı testleriyle ilgili haberler yurtdışından sonra Türkiye’de ki sitelerde de bir kaç haftadır haber yapılmaya başlandı.
Yıllık muayene olayını VW bayiinden mi öğrendiniz? Umarım doğru bilgi değildir. Çok zor iş muayene artık. Anladığım kadarıyla birden çok var ellerinde, açık renkleri beğendiğinize göre... Siyahla-Kahverengi ikilisini istemiştim ben de...
Merhaba, Cumartesi - Pazar bir karar vermem gerekiyor siz Tiguan Kulubü üyelerinin tavsiyelerine ihtiyacım var,
- Forumda bahsedilen Dolu aksesuralı 1.4 Track & Field mı ? (Tuz Grisi,Kaya Grisi ve Derin Siyah alternatifli) - Aynı fiyata Beyaz ,RCD 510 lu 2.0 Diesel Sport &Style mi ? - Panaromik Cam Tavanlı Gümüş 1.4 Fun & Function mı? - ve yukarıdaki lere göre en maliyetli, yine Panaromik Cam Tavan ,Beyaz Sport & Style mi?
şimdiden teşekkürler.
Sorentolar bile "ki göze sokulan bir 4x4'tür" 3 yılsa, TF'de 3 yıl olur.
Yalnız verdiğinizlinklerde sadece Tiguan var. Çok tutulan CRV'nin ya da Sportage-Tucson'un tavanından bahsedilmiyor. Bu kafa değişmeli ki vatandaş kendini koruyabilsin. Bilgi yanlış değil ama eksik.
Yanılmıyorsam fiyatlar üç aşağı beş yukarı aşağıdaki şekilde oluyor değil mi? ( Bin TL olarak ) - Dolu aksesuralı 1.4 Track & Field mı ? (Tuz Grisi,Kaya Grisi ve Derin Siyah alternatifli) : 70.5 (bana dün bayide söylenen fiyat) - Aynı fiyata Beyaz ,RCD 510 lu 2.0 Diesel Sport &Style mi ? 70.5 - Panaromik Cam Tavanlı Gümüş 1.4 Fun & Function mı? 68.7 - ve yukarıdaki lere göre en maliyetli, yine Panaromik Cam Tavan ,Beyaz Sport & Style mi? 61.2 Fiyatlarda yanlışlık varsa düzeltin. Derin Siyah 4x4 Baz model Sport & Style Kullanıcısı olarak benim görüşüm şu şekilde : * Renk olarak öncelikle Siyah ya da Beyaz bence daha alımlı duruyor. * Fiyat konusunda beyaz sport&style ın diğerleriyle bariz farkı var, ekonomik olması açısından. (Eğer aradaki farkın cebinizde kalmasını isterseniz) * Tiptronik olmadıktan sonra ben olsam Dizel 2.0 S & S 'ı elerim. Vergi farkı az buz değil, eğer şehir dışı kullanım fazla olmayacaksa benzin paranızın büyük kısmını çıkarmış olursunuz vergi farkından. Bence dizel i eleyin. * T&F'ın burun dizaynı hoşunuza gidiyorsa ( açıkçası benim hoşuma gitmiyor, ama arazide çok zaman geçireceksem burnuna bakmam alırım) donanım güzel, deri koltuk ta güzel duruyor. Bence T&F olacaksa tercihiniz öncelikle Siyah olanı düşünün, ya da kaya grisi olanı.
Ben olsam Panaromic tavanlı Gümüş 1.4 F&F ya da Panaromic tavanlı Beyaz Sport&Style ı tercih ederdim. Ama açıkçası en güzeli Siyah Panaromik tavanlı F&F modeli bence. (siyah ı var ise bayide) F&F modelinin donanımı çok güzel, yok yok araçta, panaromik tavanda var; F&F güzel tercih. Ama dediğim gibi Siyah olsa daha güzel olurdu. Aynen VW Tiguan Kulübü başlığımızın giriş yazısında vermiş olduğum fotoğraftaki Siyah Tiguan yani.
Özetle ; -Eğer 230 V soket, xenon farlar, cruise, yağmur sensörü, 17 inch jantlar, far yıkama ekstra çok fazla tercih nedeniniz değilse Panaromic Tavan sizi en çok cezbeden ( benim düşüncem bu yönde olur ) etkense S&S modelini tercih edebilirsiniz. Değilse F&F ı tercih edebilirsiniz.
-Ama T&F ın dizaynı güzel ve deri koltuk olması (donanımlı olması) da önemli bir etken derseniz T&F ı tercih edebilirsiniz. Aslında bir de panaromik olsa harika olacak.
Şöyle bir seçenek olsa idi benim karşımda : Panaromic-Deri Koltuk-Siyah S&S 1.4 TSI ben sadece onu tercih ederdim. Ama ben alırken ÖTV indirimi yoktu ve panaromik olmayan Siyah S&S'ı 1.4 4*4 Tiguan'ı 70 gibi aldım. Çünkü benim tercihimde siyah,panaromik ve deri koltuk en önemli etken. Umarım rahatlıkla kararınızı verebilirsiniz. Bu arada bu bahsettiğiniz araçlar stokta hazır mı yoksa süremi veriyorlar?
quote:
Orjinalden alıntı: astramastra
Merhaba, Cumartesi - Pazar bir karar vermem gerekiyor siz Tiguan Kulubü üyelerinin tavsiyelerine ihtiyacım var,
- Forumda bahsedilen Dolu aksesuralı 1.4 Track & Field mı ? (Tuz Grisi,Kaya Grisi ve Derin Siyah alternatifli) - Aynı fiyata Beyaz ,RCD 510 lu 2.0 Diesel Sport &Style mi ? - Panaromik Cam Tavanlı Gümüş 1.4 Fun & Function mı? - ve yukarıdaki lere göre en maliyetli, yine Panaromik Cam Tavan ,Beyaz Sport & Style mi?
şimdiden teşekkürler.
Evet doğru bir tek Tiguan'dan bahsedilmiş orada. Ama daha önce sizde farklı linkler ve konu başlıkları vermiştiniz. Başka konu başlıklarında da ben ingilizce sitelerden alınan dereceleri ve diğer markalarla kıyaslamayı belirtmiştim. Yurtdışı sitelerde çok fazla karşılaştırma ve kaynak var. Güvenlikten tutunda, sürüş deneyimlerine vs. kadar. Tiguan'ın özellikle güvenlik karşılaştırmalarında birinci olduğunu, diğer kıyaslamalarda da birinci ya da en azından ilk üçte olduğunu görebiliyoruz.
quote:
Orjinalden alıntı: cmax
Sorentolar bile "ki göze sokulan bir 4x4'tür" 3 yılsa, TF'de 3 yıl olur.
Yalnız verdiğinizlinklerde sadece Tiguan var. Çok tutulan CRV'nin ya da Sportage-Tucson'un tavanından bahsedilmiyor. Bu kafa değişmeli ki vatandaş kendini koruyabilsin. Bilgi yanlış değil ama eksik.
Sevgili astramastra Gerçekten çok iyi fiyat. Buna 400€'luk (894 TL) plaka vs dahil mi?
evet dahil..VW kuru bugün 1.89 a çekti.İlgilenen arkadaşlara duyrulur...
Hayırlı uğurlu olsun. İyiki faturam kesilmedi. Ben de 1.89'dan yararlanacağım:)